Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Ikuisesti muistelen kun kävin ostamassa omakotitaloon uudet kalusteet useammalla tonnilla. Äijät seisoi tiskin takana viidestään eikä kukaan millään huomannut tulla auttamaan.
GUCCI = GUZI
Jeffree Star = Zefri Staar
Chanel = Shanel/Shænel
Maybelline New York = Meibeliin Nyyjork
Sephora = Sefora
NYX = Nix
Urban Decay = Œrban dikei
Gucci oli capsilla koska se oli se viestin tärkein pointti.
Jud kirjoitti:
Menin RAX:n pienten lapsieni kanssa ja nuorin alle 2v ei vielä juonut ollenkaan limsaa. Kysyin saanko vaihtaa limsakupin trippiin. Ei käynyt, piti maksaa 1e tripistä. Eipä menty toiste.
Se trippi maksaa myös sisään ostettaessa(toisin kuin käytännössä ilmainen hanalimsa), joten ei sitä noin vain voi vaihtaa. Olikohan se tässä vai jossain muussa keskustelussa missä aikuinen mies olisi halunnut vaihtaa jälkiruokakahvin "samanhintaiseen" jäätelöön.
Kolme päivää olen yrittänyt asiaan hoitaa NORDEA pankissa. Käyty on lukittuejen ovien takana kurikassa ja kauhajoella. 2 x Seinäjoella. Matkaa on taivalettu 250km seinäjoki ei suostunut allekirjpoittamaan juoksuttivat puhelinpankkiin. Puhelinpankissa jonotin 40 min ja asiani jäi kesken puhelun katkettua. Onko teitoa missä nordea puhelinpalvelu sihaitsee FYYSISESTI asiaan ei haluta hoitaa. Puhelu katkaistaan kun tulee vaikea paikka. Nordea käänsi myös tallelokeroni ja Kauhajoen neiti ajelee nyt mustalla ww pasatilla. Nordea ei halunnut tässäkään tapauksessa autta asiakastaan. Nordea on avannut yritys puolen Vapaamuuraeille oman puhelin palvelun joka toimii varmaan kivasti HYVÄVELI MALLIIN.
Vierailija kirjoitti:
Kävin aikoinaan eräässä tamperelaisessa kultasepänliikkeessä katsomassa sormuksia. Sanoin olevani kiinnostunut tietystä väristä. Kauppias sanoi ivallisesti naurahtaen "Mistä sinä tuollaisen olet saanut päähäsi?".
Tästä 20 vuotta aikaa ja kertaakaan en ole sen kaupan ovea avannut.
Mulle kävi samoin eräässä tukholmalaisessa kivijalkaliikkeessä, kun pyysin katsoa vihreäkivisiä korvakoruja. (Puhun sujuvasti ruotsia että kielitaidosta ei ollut kiinni.)
Tiskin takana oli kaksikin myyjää jotka rupesivat ilmehtimään toisilleen ja naurahtalemaan sillai hiljaa.
Ei sitten tullut kauppoja siellä ollenkaan, ostin haluamani korvikset toisesta liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää olen yrittänyt asiaan hoitaa NORDEA pankissa. Käyty on lukittuejen ovien takana kurikassa ja kauhajoella. 2 x Seinäjoella. Matkaa on taivalettu 250km seinäjoki ei suostunut allekirjpoittamaan juoksuttivat puhelinpankkiin. Puhelinpankissa jonotin 40 min ja asiani jäi kesken puhelun katkettua. Onko teitoa missä nordea puhelinpalvelu sihaitsee FYYSISESTI asiaan ei haluta hoitaa. Puhelu katkaistaan kun tulee vaikea paikka. Nordea käänsi myös tallelokeroni ja Kauhajoen neiti ajelee nyt mustalla ww pasatilla. Nordea ei halunnut tässäkään tapauksessa autta asiakastaan. Nordea on avannut yritys puolen Vapaamuuraeille oman puhelin palvelun joka toimii varmaan kivasti HYVÄVELI MALLIIN.
Ei ne kerro fyysistä sijaintiaan, ehkä puhelut kiertää "seuraava vapaa" -ringissä pitkin Suomea. Nordean pankkipalvelut puhelimitse eivät ole toimineet koskaan. Muutama vuosi sitten oli itku ja hammastenkiristys, kun jouduin kuolinpesäasioille. Missään nimessä esim Espoossa ei saa kävellä vain pankkiin. Viimeksi kävin muutama vuosi sitten Sellon Nordeassa, mutta eiköhän sekin jo ole suljettu. Hyvin harva piste on auki ja sinne pitää anoa päästä ja saada aika, jos et pysty hoitamaan puhelimitse verkkopankissa.
Ihan luokatonta toimintaa! Aikoinaan Nalle Wahlroos sanoikin, että kävijät {eli köyhät} tuovat heidän pankkiinsa vain hiekkaa kengissään lattialle. Eli ei hyötyä vaan haittaa.
Isot pojat saavat tietysti vaikka minkälaista palvelua. Ne alkoi jo joskus 15 vuotta sitten haluta päästä eroon tavallisesta kansasta. He hoitavat mielellään yrityspuolen pitkänollaisia asiakkaita kyllä. Pitää tietää tämä.
Oli se mullekin yllätys. Ja vielä sellainen detalji jostain vuodelta 2003, että eräässä konttorissa menin nostamaan ikiomalta tililtäni 10000 euroa, jolloin pankkineiti kysyi mihin tarvitsen sen summan! Kysyin että mitä? Hän kuulemma joutuu kirjoittamaan nostoon selityksen. Sanoin, että kirjoita siihen että elämiseen. Kyllä jäi mieleen.
Nykyään tuntuu olevan monissa paikoissa jo ihan perus käytöstavatkin hukassa, eikä pelkästään asiakaspalvelutaidot. En minä odota johonkin liikkeeseen mennessäni myyjältä mitään punaisen maton levitystä jalkojeni alle, vaan ihan normaaleja käytöstapoja, joita opetetaan jo ekalla luokalla. Tiuskiminen, haistattelu tai asiakkaan väheksyminen eivät ole niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kerro fyysistä sijaintiaan, ehkä puhelut kiertää "seuraava vapaa" -ringissä pitkin Suomea. Nordean pankkipalvelut puhelimitse eivät ole toimineet koskaan. Muutama vuosi sitten oli itku ja hammastenkiristys, kun jouduin kuolinpesäasioille. Missään nimessä esim Espoossa ei saa kävellä vain pankkiin. Viimeksi kävin muutama vuosi sitten Sellon Nordeassa, mutta eiköhän sekin jo ole suljettu. Hyvin harva piste on auki ja sinne pitää anoa päästä ja saada aika, jos et pysty hoitamaan puhelimitse verkkopankissa.
Ihan luokatonta toimintaa! Aikoinaan Nalle Wahlroos sanoikin, että kävijät {eli köyhät} tuovat heidän pankkiinsa vain hiekkaa kengissään lattialle. Eli ei hyötyä vaan haittaa.
Isot pojat saavat tietysti vaikka minkälaista palvelua. Ne alkoi jo joskus 15 vuotta sitten haluta päästä eroon tavallisesta kansasta. He hoitavat mielellään yrityspuolen pitkänollaisia asiakkaita kyllä. Pitää tietää tämä.
Oli se mullekin yllätys. Ja vielä sellainen detalji jostain vuodelta 2003, että eräässä konttorissa meninnostamaan ikiomalta tililtäni 10000 euroa, jolloin pankkineiti kysyi mihin tarvitsen sen summan! Kysyin että mitä? Hän kuulemma joutuu kirjoittamaan nostoon selityksen. Sanoin, että kirjoita siihen että elämiseen. Kyllä jäi mieleen.
Tiedätkö että joudut selittämään myös silloin kun laitat isomman summan rahaa tilille?Sun pitää kertoa mistä olet saanut rahat.
Ostin dronnigholmin mansikkahillon..Soitin siihen numeroon mihin piti.Ei tullut uutta hilloa ei,kuvat laitoin ,löytyi muovinauha hillosta,joo se on kuorinauha sanoi vastaava siellä..oikeesti hillohan piti heittää.Sen jälkeen ole ostellut mitään kys.tuotteita,,jankata piti.Kyselyt inhottavia..eihän se asiakkaan syy jos firma möhlii.
Aikoinaan silloisessa terveyskeskuksessa ollessani jatkohoidossa leikkauksen jälkeen, minulle piti vaihtaa side leikkauspaikkaan. Sairaanhoitaja totesi, ettei hän ole joutunut vastaavanlaista paikkaa koskaan sitomaan ja pyysi minua neuvomaan. Sidos ei kuitenkaan mennyt ihan niin kuin opastin ja pyysin purkamaan sen ja laittamaan hieman löysemmälle. Hän avasi siteen ja heitti siderullan päälleni ja sanoi:sido itse! Ja lähti huoneesta eikä koskaan palannut. Kärsin sitomattomuudesta johtuvasta vaivasta vielä tänäänkin, lähes 40 vuotta myöhemmin, joten kiitos vaan, sinä sisar hento valkoinen. Toivottavasti olet saanut/saat parempaa kohtelua itse.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasiliikkessä oli (kuulemma) kuuluisa silmälasistailaaja paikalla yhden, tietyn päivän ajan. Menin liikkeeseen ja odotin vuoroani n. 40 min. ja kuuntelin iloista naurua ja hymyä stailaajan ja yhden asiakkaan kesken. stailaaja esitteli ainakin 30 eri silmälasivaihtoehtoa iäkkääle naiselle ja antoi oman mielipiteensä. Sitten kun tuli minun vuoro, stailaaja katsoi minua päästä varpaisiin ja hänen ilmeensä ja äänensävy muuttui tästä :) tähän :(. Hän valitsi minulle pikaisesti 4 silmälasiparia ja sanoi suunnilleen, että tässä kaikki vaihtoehdot. Ota tai jätä. Sitten hän lähti ja jätti minut yksin ja rupesi palvelemaan seuraavaa asiakasta ja hänen ilme ja ääni meni tästä :( tähän :). Olin 25 vuotias ja näköni puolesta en jo silloin pystyt näkemään itseäni peilistä kun yritän sovittaa liikkeissä silmälaseja, niin siksi nimenomaan halusin stailaajan mielipidettä. Aika #¤&"!= olo jälkeenpäin.
Stailausta tehdään fiiliksellä. Olet ehkä niin tylsän ja inspiraatiota tappavan näköinen tai oloinen, että sinuun ei huvittanut tuhlata aikaa. Tunnistan tämän itsessäni. On täysi mahdottomuus kohdella kaikkia samalla tavalla, koska toiset ihmiset vain ovat mielenkiintoisia ja toiset haluaisi swaipata saman tien pois näyttöruudulta. Sori. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasiliikkessä oli (kuulemma) kuuluisa silmälasistailaaja paikalla yhden, tietyn päivän ajan. Menin liikkeeseen ja odotin vuoroani n. 40 min. ja kuuntelin iloista naurua ja hymyä stailaajan ja yhden asiakkaan kesken. stailaaja esitteli ainakin 30 eri silmälasivaihtoehtoa iäkkääle naiselle ja antoi oman mielipiteensä. Sitten kun tuli minun vuoro, stailaaja katsoi minua päästä varpaisiin ja hänen ilmeensä ja äänensävy muuttui tästä :) tähän :(. Hän valitsi minulle pikaisesti 4 silmälasiparia ja sanoi suunnilleen, että tässä kaikki vaihtoehdot. Ota tai jätä. Sitten hän lähti ja jätti minut yksin ja rupesi palvelemaan seuraavaa asiakasta ja hänen ilme ja ääni meni tästä :( tähän :). Olin 25 vuotias ja näköni puolesta en jo silloin pystyt näkemään itseäni peilistä kun yritän sovittaa liikkeissä silmälaseja, niin siksi nimenomaan halusin stailaajan mielipidettä. Aika #¤&"!= olo jälkeenpäin.
Stailausta tehdään fiiliksellä. Olet ehkä niin tylsän ja inspiraatiota tappavan näköinen tai oloinen, että sinuun ei huvittanut tuhlata aikaa. Tunnistan tämän itsessäni. On täysi mahdottomuus kohdella kaikkia samalla tavalla, koska toiset ihmiset vain ovat mielenkiintoisia ja toiset haluaisi swaipata saman tien pois näyttöruudulta. Sori. Elämä on.
Minua myös rasittaa, että jos tulen toimeen jonkun asiakkaan kanssa oikein hyvin, niin joku hapannaama surkimus olettaa saavansa samanlaista ylitsevuotavaan asiakaspalvelua hänen jälkeensä. On erittäin tyydyttävää nähdä se pettymys, kun vedän naaman täysin peruslukemille ja asioin hänen kanssaan mahdollisimman kuivasti ja pidättyväisesti. Ei jokaisella jaksa antaa kaikkeaan. Kemiat kohtaavat tai sitten eivät.
Näitähän riittäisi kirjoitti:
Torniossa käytiin eka gigantissa hakeen yks paketti, sitten paketti kourassa viereiseen citymarkettiin ja poistuessa ostosten kanssa tämä gigantin paketti aiheutti hälytyksen. Vanha naismyyjä tokaisi että "tämmösten kanssa pitää heti lähteä kotiin eikä tulla tänne!" Huonoa bisnestä.
Niin no joo.
Miksi kummassa ette laittaneet sitä gigan pakettia kaupan säilytyslokeroon?
Kun käy asioilla samalla reissulla useissa paikoissa, niin tottahan ne aikaisemmat ostokset tulee laittaa kussakin kaupassa säilytykseen.
Tavallaan tuo oli teidän oma mokanne, myyjä olisi vain voinut olla vähän kohteliaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua myös rasittaa, että jos tulen toimeen jonkun asiakkaan kanssa oikein hyvin, niin joku hapannaama surkimus olettaa saavansa samanlaista ylitsevuotavaan asiakaspalvelua hänen jälkeensä. On erittäin tyydyttävää nähdä se pettymys, kun vedän naaman täysin peruslukemille ja asioin hänen kanssaan mahdollisimman kuivasti ja pidättyväisesti. Ei jokaisella jaksa antaa kaikkeaan. Kemiat kohtaavat tai sitten eivät.
No mutta sinähän olet se tyypillinen suomalainen myyjätär ;D
kyllähän sitä kerran päivässä jaksaa lirkutella
Tää tapahtui Espanjassa.
Kassalla maksamassa ruokaostoksia. Kassa mäkätti jokun kanssa takaraivo minuun päin, ei kääntnyt päätään, ojensi kuitenkin kätensä maksua varten, edelleen mäkätteli ja takaraivo minuun päin. Länttäsin sille rahat siihen ojennettuun käteen, sillä juttu jatkui edelleen ja häivyin. En muista oliko tasaraha, vai sainko jotain takaisin takaraivolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta sinähän olet se tyypillinen suomalainen myyjätär ;D
kyllähän sitä kerran päivässä jaksaa lirkutella
Treella on parissa paikassa just tollasta. Yleensä ylimaireasti lirkuttelevat sellaisille vähän yksinkertaisille ja vaatimattomille persoonille (ja tämäkin taatusti vain kun on ns yleisöä). Hauska seurata kun sitten naama venähtää sen menestyneemmän, tai nuoremman ja kauniimman, asiakkaan edessä. Menee niin väkinäiseksi yrittämiseksi, et säälittäis jos ei naurattais.
Vierailija kirjoitti:
Tää tapahtui Espanjassa.
Kassalla maksamassa ruokaostoksia. Kassa mäkätti jokun kanssa takaraivo minuun päin, ei kääntnyt päätään, ojensi kuitenkin kätensä maksua varten, edelleen mäkätteli ja takaraivo minuun päin. Länttäsin sille rahat siihen ojennettuun käteen, sillä juttu jatkui edelleen ja häivyin. En muista oliko tasaraha, vai sainko jotain takaisin takaraivolta.
Onhan se surullista tavallaan, että jonkun elämässä kohtaaminen ruokakaupan kassatyöntekijän kanssa on se päivän palavasti odotettu sosiaalinen tapahtuma. Ja harmittaa tietty jos tulee siinä kohtaa märkää rättiä naamalle. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päässyt juhlimaan 18v synttäreitäni baariin, koska oli 28 .2 ja olen syntynyt 29.2. Poke käski töykeästi tulla seuraavana päivänä uudestaan.
Kun kaverit koetti puolustaa ja selitellä ettå huomennahan on 1. 3, niin saatiin porttikielto koko sakki!
Vaihdettiin sitten toiseen paikkaan jonne pääsin ilman ongelmaa sisään.Pokehan toimi oikein! Jos yritit baariin päivää ennen syntymäpäiviäsi, olit silloin alaikäinen, eikä poke tehnyt mitään väärää. Sillä, että olet syntynyt karkauspäivänä, ole mitään merkitystä. Olisit voinut myös odottaa vuorokauden vaihtumista, ja mennä baariin vaikka klo 00:01, niin olisit ollut täysi-ikäinen.
Tuolla perusteella karkayspäivänänä syntynyt ei myöskään voi pelata rahapelejä tai ostaa tupakkaa enenkuin joka nejännen vuoden sykli täyttyy. Mieti nyt vähän oliko kommenttisi järkevä :D Ei ihminen vanhene vain joka neljäs vuosi kuin joku vampyyri.
Mitä helvettiä?! Toi tyyppi oli ALAIKÄINEN 28.02. ja seuraavana päivänä vasta täysi-ikäinen! Ihan helvetin sama onko se seuraava päivä 29.02. vai 01.03.
Miten sä et tajua noin yksinkertaista asiaa?!
Monella yrittäjällä olisi kyllä peiliinkatsomisen paikka, jos yritys ei tuota. Jos ei yrittäjällä tai sen yrityksen työntekijöillä ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja, niin ei sinne moni asiakas enää palaa uudestaan. Joo-o, mutku ne tekee vaa duuniaan. No tekisivät kunnolla sitten!