Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Vierailija kirjoitti:
K-raudassa sai seisoa helvetin kauan kassalla että kukaan tuli myymään, ja sittenki piti ite hakea myyjä paikalle.
K-rauta paikkakunnasta välittämättä on samanlainen. Myyjää ei näy missään ja jos näkyy, huomatessaan asiakkaan, myyjä katoaa salamannopeasti jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-raudassa sai seisoa helvetin kauan kassalla että kukaan tuli myymään, ja sittenki piti ite hakea myyjä paikalle.
K-rauta paikkakunnasta välittämättä on samanlainen. Myyjää ei näy missään ja jos näkyy, huomatessaan asiakkaan, myyjä katoaa salamannopeasti jonnekin.
Meidän kaupungissa on useampi K-rauta ja useampi muukin alan liike. Meitä lähin K-rauta on aivan surkea. Olematonta palvelua ja asiantuntemusta on turha edes odottaa. Toisella puolen kaupunkia sijaitseva K-rauta on ihan toista maata. Se on kaupungin paras rautakauppa. Mikäli tarvin ohjeistusta tai olen epävarma niin ajan aina sinne. Mikäli tiedän itse mitä tarvitsen käytän lähempänä sijaitsevaa Bauhausia. Tuota onnetonta K-rautaa en enää käytä vaikka olis minkälainen kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten Tampereen keskustan Tokmannilla joku vartija seurasi minua kuin hai laivaa vaikka käyttäydyin ihan normaalisti. Tervehdin myyjää saapuessani, olin ihan "normaalin" näköinen nuori nainen enkä käyttäytynyt epäilyttävästi. Etsin mitä olin tullut ostamaan ja aina hyllyväliä vaihtaessani hän ilmestyi kurkkimaan jostain kulman takaa. Minulle tuli olo, että hän piti minua varkaana vaikka olin tavallinen, maksava asiakas. Oli ahdistavaa ja nöyryyttävää yrittää tehdä ostoksia kun vartija hengittää niskaan.
Minulla oli vastaavanlainen kokemus eräässä
kaupassa muutama vuosi sitten. Kävin siellä useamman kerran muutaman viikon aikana ja joka kerta joku vartijoista oli lähettyvillä ja seurasi selvästi minua minne meninkin. Olen ihan normaalisti käyttäytyvä henkilö ja tein ostokseni ihan tavalliseen tapaan, mutta aina juuri minua seurasi vartija oikeastaan heti kauppaan tulostani asti siihen asti kun menin maksamaan. Kassojen ulkopuolellakin vartija seisoi ja katseli kun pakkaan ostoksiani. Olin siis aivan tavallisen näköinen, normaalisti käyttäytyvä, maksava asiakas, joka tekin ruokaostokset siellä kaupassa. Kertaakaan en edes yrittänyt sieltä varastaa mitään mutta aina nimenomaan minua seurattiin siellä. Sitten kerran kysyin vartijalta, että miksi juuuri minua seurataan, mutta hän vain seisoskeli siinä sanomatta mitään. Rupesin sitten käymään eräässä toisessa kaupassa, vaikka se olikin kalliimpi ja kauempana kotoani mutta ainakaan siellä minua ei tuijotettu koko ajan kuin olisin varas.
Samanlainen kokemus itselläni yhdessä pienestä tokmannin myymälässä.Seurattiin koko kaupassa käynnin ajan.Samaan aikaan joku nuoriso joukko potki palloa kaupan sisällä ja riehuivat mielipuolisesti.Heihin ei kiinnitetty mitään huomiota, mutta minä vanhus olin myyjien ja vartijan mielestä epäilyttävä.
kirjoitti:
Kerran käytiin pikkupaikkakunnan Rossossa syömässä kaverini kanssa. Oltiin tuolloin vielä aika nuoria, 18-vuotiaita. Ei ollut pöytiin ohjausta, ravintolassa melko tyhjää ja istuuduttiin sitten pöytään. Tarjoilijat pyyhälsivät ohi useaan kertaan, mutta kukaan ei tullut puoleen tuntiin kysymään tilaustamme. Oltiin sellaisia ujoja tyttöjä molemmat, joten ei ihan heti uskallettu vetää ohi kulkevaa tarjoilijaa hihasta. Lopulta menin baaritiskiltä kysymään josko meitä tultaisiin palvelemaan ja lähtiessäni kuulin kuinka baarimikko kysyi paikalle tulleelta tarjoilijalta, eikö kukaan ottanut meidän tilausta ja kenen vastuulla meidän pöytä oli. "No mun pöytä tuo on mutta en minä ole niiltä vielä jaksanut kysyä" sanoi tarjoilija. Saatiin kuin saatiinkin nyrpeältä tarjoilijalta ruuat tilattua, mutta en ole sen jälkeen käynyt Rossossa syömässä, jos tuo on asenne nuoria asiakkaita kohtaan.
Helsingin Hakaniemen Rosso, joka onneksi jo lopetettiin, siellä palvelu oli järkyttävän tökeröä. Tarjoilijapissiksillä oli omaa kivaa koko ajan ja asiakkaana me kaksi nuorta miestä, jotka juhlistimme merkkipäivää, emme ensin olleet saada tarjoilijaa lainkaan lähes tyhjässä ravintolassa pöytäämme.
Lopulta saimme tehtyä tilaukset, annos viipyi ja meidän piti pitkän ajan jälkeen kysyä onko se tulossa.
Oli kuulemma tehty, mutta odotti keittiössä. Saimme pöytään jäähtyneet annokset, tarjoilija vaan ei muistanut sitä tuoda. Kylmästä jänteitä täynnä olevasta pihvistä valitettiin, mutta ko tarjoilija olikin lopettanut vuoronsa ja uusia odotettiin! Jälkiruoka, isot jäätelöannokset tuotiin nekin myöhästyneinä ja sulaneina! Valitus ei johtanut mihinkään. Ei ollut kuulemma uuden vuorossa olevan tarjoilijan asia. Ei ikinä Hakaniemen ympyrätalon Rossoon, mutta sitä ei enää olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikissa Helsingin Chico'sin ravintoloissa luokattoman huonoa palvelua. Ruoat ala-arvoista tasoa ja hinnat laatuun nähden pöyristyttävät.
Chicosin paikalla lämmitetyt keskuskeittiösapuskat eivät ole millään lailla hintansa arvoisia. Pihvit jauhettu jänteineen kaikkineen, ja se palvelu. Ovat kuukausipalkalla osuusliikkeen leivissä.
Heurekassa. Myyjä töykeä ja pyöritteli silmiään todettuani, ettei tarra pysy vauvan vaatteissa, siksi liimasin sen rattaisiin. Harvinaisen surkeaa asiakaspalvelua.
jusjustjust kirjoitti:
Soitin supersaverille varatakseni neljälle hengelle yli 4000 euron matkan, sillä järjestelmä ei netin kautta toiminut. Jonotin ensin 45 min asiakaspalveluun ja linjoille päästyäni asiakaspalvelija totesi, ettei tee puhelimitse varauksia ja että "varaa matka jostain muualta jos ei meidän kautta toimi".
Katsokaapa Supersaverista tehtyjä kansainvälisiä kommentteja. Itse en varaisi tuosta firmasta yhtään mitään, vaikka heillä onkin aina halvempia hintoja. Varaamalla Supersaverista saatat kerjätä todellisia vaikeuksia itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Kerran käytiin pikkupaikkakunnan Rossossa syömässä kaverini kanssa. Oltiin tuolloin vielä aika nuoria, 18-vuotiaita. Ei ollut pöytiin ohjausta, ravintolassa melko tyhjää ja istuuduttiin sitten pöytään. Tarjoilijat pyyhälsivät ohi useaan kertaan, mutta kukaan ei tullut puoleen tuntiin kysymään tilaustamme. Oltiin sellaisia ujoja tyttöjä molemmat, joten ei ihan heti uskallettu vetää ohi kulkevaa tarjoilijaa hihasta. Lopulta menin baaritiskiltä kysymään josko meitä tultaisiin palvelemaan ja lähtiessäni kuulin kuinka baarimikko kysyi paikalle tulleelta tarjoilijalta, eikö kukaan ottanut meidän tilausta ja kenen vastuulla meidän pöytä oli. "No mun pöytä tuo on mutta en minä ole niiltä vielä jaksanut kysyä" sanoi tarjoilija. Saatiin kuin saatiinkin nyrpeältä tarjoilijalta ruuat tilattua, mutta en ole sen jälkeen käynyt Rossossa syömässä, jos tuo on asenne nuoria asiakkaita kohtaan.
Helsingin Hakaniemen Rosso, joka onneksi jo lopetettiin, siellä palvelu oli järkyttävän tökeröä. Tarjoilijapissiksillä oli omaa kivaa koko ajan ja asiakkaana me kaksi nuorta miestä, jotka juhlistimme merkkipäivää, emme ensin olleet saada tarjoilijaa lainkaan lähes tyhjässä ravintolassa pöytäämme.
Lopulta saimme tehtyä tilaukset, annos viipyi ja meidän piti pitkän ajan jälkeen kysyä onko se tulossa.
Oli kuulemma tehty, mutta odotti keittiössä. Saimme pöytään jäähtyneet annokset, tarjoilija vaan ei muistanut sitä tuoda. Kylmästä jänteitä täynnä olevasta pihvistä valitettiin, mutta ko tarjoilija olikin lopettanut vuoronsa ja uusia odotettiin! Jälkiruoka, isot jäätelöannokset tuotiin nekin myöhästyneinä ja sulaneina! Valitus ei johtanut mihinkään. Ei ollut kuulemma uuden vuorossa olevan tarjoilijan asia. Ei ikinä Hakaniemen ympyrätalon Rossoon, mutta sitä ei enää olekaan.
Olimme koskinäytöksessä Imatralla ja kävimme myös paikallisessa Rossossa kosken lähellä. Ko Rosso oli erilainen, mihin olimme tottuneet joskus aikaisemmin Helsingissä. Heti ovella meitä tervehdittiin ja pöytään meidät ohjattiin saman tien, vaikka se ei ollut pakollista. Tarjoilijat olivat erittäin palvelualttiita ja ko Rosso on oikea viihtyisä ravintola , ei mikään Helsingin väkinäinen syöttölä, joista useimmat, ehkä kaikki on jo lopetettu.. Liekö Imatran Rosso lainkaan Rosso-ketjua. Kaverini tilasi pihvin, itse ison pizzan ja emme pettyneet kumpikaan. Toivottavasti ko palveluhenkinen, mukava ravintola pysyy Imatralla.
Palvelua on tullut jos jonkilaista hyvää ja huonoa. Hyvästä palvelusta tapaan aina antaa palautetta.
Itseäni välillä ärsyttää ostoksilla kun ostan esim. meikkejä tai hajuvesiä, niin myyjä vääntää fingelskan englanniksi. Kun kysyin minkä hintainen tuo Marc Jaakobs on, niin vastaus oli "tarkoititko Marc Ceikobskia?" Kysyin häneltä artikuloinko jotenkin huonosti, ostin kuitenki Kukkin tai Cutsin hajuveden. Olen itse myös palvelualalla, mutta ei tulisi mieleenkään kun asiakas tulee kysymään vaikkapa Käärsin (Kährs) lattiaa tai Snaiderin (Schneider) sähkötuotteita, korjailla niitä oikeaan lausumisasuun.
Eräässä vakuutusyhtiössä 10 vuotta sitten, olin itse silloin alle 30v aloitteleva yrittäjä. Olin kilpailuttamassa ja kartoittamassa yritysvakuutuksia. Aika oli varattu keski- ikäiselle miesmyyjälle. Koko visiitti venyi hyvin pitkäksi, kun mies alkoi asiaosuuksien jälkeen vetää omaa showtaan. Oli ollut ennen sitä jo hieman vähättelevä ja naamioinut "hauskoihin" heittoihin sellaista tympeää huumoria.
Muu henkilökunta lähti ja vakuutusmyyjä kertoi päästävänsä minut takakautta ulos. Vakuutusmyyjän käytös muuttui erittäin epäasialliseksi muiden työntekijöiden lähdettyä. Hän muunmuassa alkoi vihjailla työnsä yksinäisyyttä, avautua henkilökohtaisista asioistaan. Kehui varallisuuttaan. Hän muunmuassa veti sakset laatikostaan ja sanoi leikkaa mun hiukset yms kaikkea aivan älytöntä ja tilanteeseen sopimatonta, vitsillä kuulemma. Yritin pysyä rauhallisena ja päästä ulos koko paikasta. Lopulta halusi tupakalle ja livistin takapihalta äkkiä omalle autolle. Kyseiseen yhtiöön en ikinä enää palannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa muutama viikko sitten en ollut tietoinen, että pankki oli sulkenut korttini (s-ryhmästä eroaminen ja siitä syystä sulkivat koko kortin) ja menin ruokakauppaan. Kassalla kortti ei tietenkään toiminut ja myyjä alkoi kyselemään multa kovaan ääneen, että onko toista korttia, kun ei tällä tilillä ole rahaa. Tiesin, että kyseisellä tilillä oli rahaa ja sanoin tämän myyjälle joka vaan jatkoi kyselyä käteisestä tai toisesta kortista. No oli onneksi toinen kortti ja sain ostokset ostettua, mutta myyjä teki kyllä väärin.
Kauppaan lähti palautetta kyseisestä henkilöstä, kun ei myyjät edes näe onko tilillä rahaa vai ei.Määrää eivät näe, mutta tietty koodi sieltä tulee tauluun mikäli katetta ei ole riittävästi.
Kerropa sitten miksi myyjä ei tunne niitä koodeja? Kuten jo kirjoitin, niin tilillä oli katetta, kortti vaan oli suljettu.
Kävin aikoinaan eräässä tamperelaisessa kultasepänliikkeessä katsomassa sormuksia. Sanoin olevani kiinnostunut tietystä väristä. Kauppias sanoi ivallisesti naurahtaen "Mistä sinä tuollaisen olet saanut päähäsi?".
Tästä 20 vuotta aikaa ja kertaakaan en ole sen kaupan ovea avannut.
Itäeurooppalaiset Suomessa jatkavat sitä maailman tylyintä asiakaspalvelulinjaansa. Yök.
Eräällä kirppiksellä lähelläni oli äiti ja pieni poika. Poika kiinnostui sellaisesta lasten leikkikosketinsoittimesta ja tapaili muutamia nuotteja. Keski-ikäinen myyjänkanttura juoksi siitä pillastuneena täynnä tulta ja tappuraa mylvimään pojalle, että sormet irti, se on toisen omaisuutta, eikä mikään yleinen leikkikalu. Häkeltynyt äiti sitten veti järkyttyneenä pelästyksestä itkuisen pojan taaemmaksi ja lähtivät samantein sanaakaan sanomatta ulos. Myyjä palasi tiskin taa ja alkoi vielä kovaan ääneen jollekin kantikselle päivittelemään nykypäivän kasvatusta. Siihen jäi mun ostokset, enkä ole takaisin mennyt.
Torniossa käytiin eka gigantissa hakeen yks paketti, sitten paketti kourassa viereiseen citymarkettiin ja poistuessa ostosten kanssa tämä gigantin paketti aiheutti hälytyksen. Vanha naismyyjä tokaisi että "tämmösten kanssa pitää heti lähteä kotiin eikä tulla tänne!" Huonoa bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä kirppiksellä lähelläni oli äiti ja pieni poika. Poika kiinnostui sellaisesta lasten leikkikosketinsoittimesta ja tapaili muutamia nuotteja. Keski-ikäinen myyjänkanttura juoksi siitä pillastuneena täynnä tulta ja tappuraa mylvimään pojalle, että sormet irti, se on toisen omaisuutta, eikä mikään yleinen leikkikalu. Häkeltynyt äiti sitten veti järkyttyneenä pelästyksestä itkuisen pojan taaemmaksi ja lähtivät samantein sanaakaan sanomatta ulos. Myyjä palasi tiskin taa ja alkoi vielä kovaan ääneen jollekin kantikselle päivittelemään nykypäivän kasvatusta. Siihen jäi mun ostokset, enkä ole takaisin mennyt.
Tuskin Prismassakaan saisi mennä rimputtamaan tai rämpyttämään mitää soittovehkeitä...
Jollai vaikkapa viisi lasta kitaroita rämpyttämässä, johan se on oikea orkesteri.
TE-toimisto, Kela ja sossu ovat huonoimmat, vaikka joka paikassa palvelu onkin surkeaa. Ruokakaupassa käy kaikkein mieluiten itsepalvelukassalla. Muutenkin useasti yrittää välttää näitä asiakaspalvelutilanteisiin joutumista, koska palvelu on niin huonoa. Valitettavasti näitä tilanteita ei aina pysty täysin välttämäänkään.
Tästähän on ollut tutkimuksiakin, joissa kärjessä olivat TE-toimisto ja Kela. Tälle ei kuitenkaan haluta tehdä mitään. Omalla kohdallani näistä ja toki myös sossusta saamani järkyttävän huono palvelu ja ilman apua jääminen on aika tehokkaasti pilannut elämääni ja aiheuttanut mm. pahoja traumoja. Ehkä apua tarvitsevien ihmisten nöyryyttäminen ja kurjuuden lisääminen on näiden paikkojen työntekijöistä niin hauskaa, että tarkoituksella palvelusta tehdään mahdollisimman huono, eikä sitä todellakaan haluta parantaa tai kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Palvelua on tullut jos jonkilaista hyvää ja huonoa. Hyvästä palvelusta tapaan aina antaa palautetta.
Itseäni välillä ärsyttää ostoksilla kun ostan esim. meikkejä tai hajuvesiä, niin myyjä vääntää fingelskan englanniksi. Kun kysyin minkä hintainen tuo Marc Jaakobs on, niin vastaus oli "tarkoititko Marc Ceikobskia?" Kysyin häneltä artikuloinko jotenkin huonosti, ostin kuitenki Kukkin tai Cutsin hajuveden. Olen itse myös palvelualalla, mutta ei tulisi mieleenkään kun asiakas tulee kysymään vaikkapa Käärsin (Kährs) lattiaa tai Snaiderin (Schneider) sähkötuotteita, korjailla niitä oikeaan lausumisasuun.
Ai että artikuloitko huonosti XDDDDDD Se on GUCCI ja lausut sen k:lla 🤦🏼 että mitäpä luulet?
Oliko Tokmanni vai K-ryhmän kauppa?