Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
901/1350 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasravintolassa päivän leikkeeseen sai valita, mitä lämpimiä vihanneksia haluaa annokseen.

Luettelosta valitsin jotain ja myös bataattia jossain muodossa.

Annos tuli ja leikkeen lisäke oli bataattia jo valmiiksi ja nyt sitten myös lisäkkeenä.

Olihan siinä sitten bataattia kerrakseen.No, menee tämä, tuumasin.

No, annoksesta löytyi myös pitkä, tumma hius ja tästä valitin asiallisesti ja rauhallisesti.

Kassatyttö tokaisi töykeästi : No ei se meiltä ainakaan ole ! Ei ole tuollaisia hiuksia kellään !

Mainittakoon, että itselläni lyhyet, vaaleat hiukset.

En odottanutkaan Hercule Poirotin tutkimusta, vaan pahoittelut ja ehkä jonkun pikku hyvityksen, vaikka keksin kahvin kanssa tms.

Ruoka jäi siltä osin kesken syömättä.

Semmoista viime vuonna 2021 Pirkanmaalla.

Täytyy myöntää että itse on tullut vastattua asiakkaalle tuohon malliin kun löysi pitkän tumman hiuksen annoksestaan (hänellä itsellään oli pitkät tummat hiukset, meidän tarjoilijat oli blondeja sillä hetkellä ja kokki lähes kalju harmaapää). Hän oli kyllä todella hyökkäävä saman tien, jos olisi ystävällisesti maininnut asiasta olisin ehkä tehnyt asialle jotain...

Vierailija
902/1350 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin uudelle kirppikselle ja tyylikkäästi pukeutunut, vahvasti meikattu rouva tiskin takaa tiuskaisi" pelastusarmeijan kirpputori on  tuolla nurkan takana!" Näytti siltä että haluaa heittää ulos.  Mulla oli  vanha parkatakki päällä ja silmätulehdus.  Huomasin ettei vaatteita juurikaan ollut myynnissä vaan tuliteriä cd-levyjä ja koriste-esineitä. Myöhemmin kuulin ettei halunnut laskea sinne köyhän näköisen lisäksi myöskään lapsia kiertelemään ja että ei oikein suostunut vuokraamaan myyntipöytiä, kun oli niin tarkka tavarasta.  Meni puolisen  vuotta ja se  kirppiksen irvikuva lopetti toimintansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1350 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsimme aikoinaan omakotitaloa nykyisen vaimoni kanssa. Menimme sellaista "remppakohdetta" katsomaan jossa oli avoin näyttö, ja talossa olisi kieltämättä riittänyt tekemistä. Vaimo näistä sitten kyseli 50+ herrasmieheltä joka esiintyi kiinteistövälittäjänä. Ensin ukko ei noteerannut kysymyksiä ollenkaan, sitten kun vähän lujemmalla äänellä kysyi uudelleen niin hieman vilkaisi kohti ja töksäytti jotain sinnepäin liittyvää tylysti. Todella ylimalkaisesti ja ylimielisesti. Vaimo esitti jatkokysymyksen johon ukko vastasi minulle jotakin sinne päin. Ei tässä mitään, mutta vaimo on raksainssi ja minä aivan muulla alalla :D Ja tosiaan vaimo nämä asiat kysyi, en minä joka en niistä mitään ymmärtänyt.

Jäi talo ostamatta, sen verran alkoi se ukko käymään hermoon. Ei varmaan edes tajunnut mitä kysyttiin. Tämä on muuten melko yleistä ihan missä tahansa liikkeessä, jossa myydään jotain elektroniikkavempaimia. 

Vähän samankaltainen kokemus mullakin. Olin ostamassa omakotitaloa yksin, olin tuolloin reilu 30-vuotias (nainen). Saman kadun varrella oli kaksi taloa (kolmio ja neliö) samalla välittäjällä, joista olin kiinnostunut. Enemmän kuitenkin kiinnosti kolmio. Neliöstä tuli näyttö aikaisemmin, joten menin tutustumaan. Välittäjä ignoorasi minut täysin. Kun kysyin jotain, vastasi lyhyesti ja käänsi selkänsä. Muita asiakkaita, kuten miehiä ja perheitä, hän palveli auliisti. Yritin myös kysyä toisesta talosta, mutta sain samat reaktiot, joten poistuin paikalta. Pari kuukautta myöhemmin, kolmio tuli myyntiin toisella välittäjällä. Häneltä sain palvelua ja talo oli mieluinen, joten ostin sen ja asun kyseisessä talossa edelleen.

Vierailija
904/1350 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellien hinnoittelu!

Jos et jaksa, pysty (esim. auton ratissa), ehdi, osaa tai jos et jostain muusta syystä onnistu varaamaan hotellihuonetta netin kautta ja saat hotellin tiskillä *nenää kaivavalta* valtion päämiehen arvovaltaa simuloivalta nyrppänokalta (tai Urpålta) ylimielisen vastauksen hintaeron syistä ja seurauksista, niin joskus toivoisi useampaa ketjua ja/tai enemmän perheomisteisia hotelleja.

Joku respanokka sanoi, että ei voi tehdä asialle mitään... ok... mutta kun saman ketjun toiselle henkilölle totuutta hieman muuntaen ilmoitti, että netti heittää varausvaiheessa pihalle, niin onnistuihan se tiskillä varaus nettihinnoin.

Mietin vain, että miksi koulussa ei opeteta *sallitut valheet*, *kyynärpäätekniikka* ja *röyhkeät pärjää aina* aiheisia tekniikoita?

Vierailija
905/1350 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa selitys minkä keksin oli pahat mt-ongelmat.

Ehkä sillä oli huono päivä, kiire vessaan, poikaystävä jätti, lievä susi, tyly luonne, 16 tunnin työvuoro, eka työpäivä, tai sitten oli ihan ikävä yksilö tai työhönsä vittuuntunut.

Sinulleko mielenterveyshäiriöisen ihmisen työllistäminen olisi ketjun boikotointiin johtava rike? Siistiä kiusata ja stigmatisoida sairastuneita. Minne heivaisit heikomman aineksen?

Vierailija
906/1350 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ReizzuLazze kirjoitti:

Hotellien hinnoittelu!

Jos et jaksa, pysty (esim. auton ratissa), ehdi, osaa tai jos et jostain muusta syystä onnistu varaamaan hotellihuonetta netin kautta ja saat hotellin tiskillä *nenää kaivavalta* valtion päämiehen arvovaltaa simuloivalta nyrppänokalta (tai Urpålta) ylimielisen vastauksen hintaeron syistä ja seurauksista, niin joskus toivoisi useampaa ketjua ja/tai enemmän perheomisteisia hotelleja.

Joku respanokka sanoi, että ei voi tehdä asialle mitään... ok... mutta kun saman ketjun toiselle henkilölle totuutta hieman muuntaen ilmoitti, että netti heittää varausvaiheessa pihalle, niin onnistuihan se tiskillä varaus nettihinnoin.

Mietin vain, että miksi koulussa opetetaan perhosia piereskelemään.

Vierailija
907/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutama viikko sitten en ollut tietoinen, että pankki oli sulkenut korttini (s-ryhmästä eroaminen ja siitä syystä sulkivat koko kortin) ja menin ruokakauppaan. Kassalla kortti ei tietenkään toiminut ja myyjä alkoi kyselemään multa kovaan ääneen, että onko toista korttia, kun ei tällä tilillä ole rahaa. Tiesin, että kyseisellä tilillä oli rahaa ja sanoin tämän myyjälle joka vaan jatkoi kyselyä käteisestä tai toisesta kortista. No oli onneksi toinen kortti ja sain ostokset ostettua, mutta myyjä teki kyllä väärin.

Kauppaan lähti palautetta kyseisestä henkilöstä, kun ei myyjät edes näe onko tilillä rahaa vai ei.

Vierailija
908/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä eräässä Alepassa olin muutama vuosi sitten ostamassa muutamaa olutta illaksi veljeni kanssa. Nostelin juuri oluttölkkejä kaapista koriini, kun kaupan myyjä, n.50-60 v nainen naama nutturalla mulkaisi oluitamme, sitten meitä, ja kuuluvalla äänellä kajautti: "Kello on kaksitoista!" Veljeni kysyi hölmostyneenä: "Mitä?" ja myyjä jäi siihen seisomaan paheksuvana. Tokaisin veljelleni, että "täällä on näköjään niin ystävällinen palvelu, että kellonaikakin kerrotaan kysymättä." Kassalla toinen myyjä aivan ystävällisesti myi meille ne oluet. Ei kai se myyjän työ ole huomautella muiden kaljaostoksista, vaikka kuinka asiaa paheksuisikin!

Vierailija
909/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasiliikkessä oli (kuulemma) kuuluisa silmälasistailaaja paikalla yhden, tietyn päivän ajan. Menin liikkeeseen ja odotin vuoroani n. 40 min. ja kuuntelin iloista naurua ja hymyä stailaajan ja yhden asiakkaan kesken. stailaaja esitteli ainakin 30 eri silmälasivaihtoehtoa iäkkääle naiselle ja antoi oman mielipiteensä. Sitten kun tuli minun vuoro, stailaaja katsoi minua päästä varpaisiin ja hänen ilmeensä ja äänensävy muuttui tästä :) tähän :(. Hän valitsi minulle pikaisesti 4 silmälasiparia ja sanoi suunnilleen, että tässä kaikki vaihtoehdot. Ota tai jätä. Sitten hän lähti ja jätti minut yksin ja rupesi palvelemaan seuraavaa asiakasta ja hänen ilme ja ääni meni tästä :( tähän :). Olin 25 vuotias ja näköni puolesta en jo silloin pystyt näkemään itseäni peilistä kun yritän sovittaa liikkeissä silmälaseja, niin siksi nimenomaan halusin stailaajan mielipidettä. Aika #¤&"!= olo jälkeenpäin.

Vierailija
910/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttamassa tilapäisesti ulkomaille ja halusin irtisanoa kuntosalijäsenyyteni. Näytin korttini kassalla ja ilmoitin että olen muuttamassa ja haluan irtisanoutua. Aspa jankutti ettei kannata irtisanoa, vaan "jäädyttää" jäsenyys niin voin jatkaa sitä kun tulen takaisin. Sanoin moneen kertaan, etten halua pitää jäsenyyttä, koska saatan palatessani muuttaa jonnekin, missä lähellä ei ole kyseisen ketjun kuntosalia. Jouduin tekemään irtisanomisen sähköpostitse jälkeenpäin, koska paikan päällä se ei ainakaan kyseisen aspan kanssa onnistunut. Ymmärrän että jäsenyyden jäädyttämistä tarjotaan ensin koska halutaan pitää asiakas vielä jatkossa, mutta tosta jankkaamisesta jäi niin hirveä maku suuhun, että otin sen takia mieluummin toisen kuntosalin jäsenyyden. 

Vierailija
911/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa muutama viikko sitten en ollut tietoinen, että pankki oli sulkenut korttini (s-ryhmästä eroaminen ja siitä syystä sulkivat koko kortin) ja menin ruokakauppaan. Kassalla kortti ei tietenkään toiminut ja myyjä alkoi kyselemään multa kovaan ääneen, että onko toista korttia, kun ei tällä tilillä ole rahaa. Tiesin, että kyseisellä tilillä oli rahaa ja sanoin tämän myyjälle joka vaan jatkoi kyselyä käteisestä tai toisesta kortista. No oli onneksi toinen kortti ja sain ostokset ostettua, mutta myyjä teki kyllä väärin.

Kauppaan lähti palautetta kyseisestä henkilöstä, kun ei myyjät edes näe onko tilillä rahaa vai ei.

Määrää eivät näe, mutta tietty koodi sieltä tulee tauluun mikäli katetta ei ole riittävästi.

Vierailija
912/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni päätti ostaa puhelimen erään matkapuhelinoperaattorin fyysisestä myymälästä. Kun astuimme liikkeeseen kolme myyjää lörpötti keskenään eikä kiinnittänyt meihin mitään huomiota.

Mies suutahti ja marssi Giganttiin josta osti puhelimen.

Vierailija
913/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrää eivät näe, mutta tietty koodi sieltä tulee tauluun mikäli katetta ei ole riittävästi.

Eikä tule. Monissa korteissa on myös ostoraja ja sen takia ei välttämättä mene läpi. Kun ostin edellistä läppäriäni, maksu ei mennyt läpi koska ostos oli kalliimpi kuin mitä kerralla sai ostaa. Pystyin tosin verkkopankista muuttamaan rajaa paikan päällä. 

Vierailija
914/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kierrätyskeskuksessa ostin pari paitaa ja sellaisen "morsiuskaulakorun", jossa oli helmiä ohuissa siimalangoissa monessa rivissä. Myyjä nipsautteli hintalappuja irti saksilla ja keräsi hintalaput nippuun, josta sitten löi hinnat kassakoneelle (mikä oli jo sinänsä typerää, koska jos asiakkaalla ei olisikaan ollut rahaa ostaa jotain tuotetta niin sitten hintalappu olisi leikattu irti ihan turhaan)

No, nyt myyjä sattui vahingossa leikkaamaan siitä kaulakorusta yhden siiman poikki niin että helmet putoilivat pitkin lattioita ja alkoi kovalla äänellä huutaa: "En minä sitä rikkonut!!! Se oli jo rikki!!! Ei se minun syyni ollut!!!" Jouduin sitten ostamaan käyttökelvottoman kaulakorun enkä edes saanut mitään alennusta. Olin nuori ja ujo enkä kehdannut vaatia, kun halusin vain päästä pois siitä tilanteesta, kun myyjä kiljuu että hän ei ole rikkonut korua.

Vierailija
915/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kaupassa valittamaan liikaa veloitetusta tuotteesta, johon kassanainen suhtautui erittäin tuohtuneen oloisesti. Aluksi ei millään meinannut ymmärtää, kun kuittia näyttäen selitin. Lopulta sitten alkoi laskimen kanssa laskemaan ja sanoi jonossa olleille: pieni hetki, hyvä herrasväki, tuli vähän hommia taas. Asia olisi mennyt paljon nopeammin, jos olisi itse osannut laskea tai ei olisi järjestänyt turhaa näytelmää, kuinka sellaisista pikkusummista nyt tarvitsee valittaa. No, summa oli 1,60, mutta ei se nyt niin mene, että kun on vain pieni summa veloitettu väärin, niin ei sellaisen takia saisi mennä vaivaamaan. Pitkän laskennan jälkeen paiskasi sitten rahat tiskiin.

Vierailija
916/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin RAX:n pienten lapsieni kanssa ja nuorin alle 2v ei vielä juonut ollenkaan limsaa. Kysyin saanko vaihtaa limsakupin trippiin. Ei käynyt, piti maksaa 1e tripistä. Eipä menty toiste.

Vierailija
917/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 16-vuotiaana, mutta jo omillani asuvana ostin Prismasta kynttilän ja tulitikkuja, myyjä sanoi ettei voi myydä niitä alaikäiselle. Olin ihan suu auki että pitääkö minun oikeasti pyytää isäni/äitini ostamaan minulle tulitikkuja? Lopulta toinen  myyjä sanoi jotain että "voit sinä ne myydä".

- Odotin esikoistani kun bussikuski itketti edessäni ollutta pikkutyttöä, lapsi halusi tietää että onko oikeassa bussissa ja kuski karjaisi että  "tuolla edessähän se lukee!" Moitti tyttöä myös tyhmäksi, kun ei heti tajunnut miten päin bussikortti pitää olla kädessä. Tässä vaiheessa puutuin tilanteeseen ja sanoin että ihminen se pieni veronmaksajakin on ja että harkitsen vakavasti valitusta noin törkeästä käytöksestä. Tästä tuohtuneena kuski lähti liikeelle talla pohjassa ennenkuin ehdin istumaan ja sain viime tipassa kiinni tolpasta etten kaatunut, ja siis  raskaus selvästi näkyi jo.  Tein sen valituksen ja väitin siinä kaatuneeni enkä vain meinanneeni kaatua. Ei näkynyt kys.  kuskia sen jälkeen!

- Ostin ärrältä tupakka-askin ja kahvin, puhuin samalla puhelimeen ja  säikähdin kun myyjä huusi " PISTÄ SE PUHELIN POIS KUN PUHUN SINULLE!" Oli kysynyt jotain tarkentavaa siitä röökiaskista, enkä ollut kuullut.  Katsoin myyjää silmiin ja sanoin kylmästi  että no anteeksi kun en lyönyt luuria korvaan äidilleni, joka soitti juuri kertoakseen että hänellä on syöpä.

En siedä epäoikeudenmukaisuutta, kohdistuu se sitten minuun tai muihin. Koulussa puolustin kiusattuja ja olin toistuvasti jälki-istunnossa, kun en antanut kässänmaikan hyppyyttää minua asemansa varjolla. Enkä nyt puhu mistään teinien aukroriteetti-ongelmasta, vaan tämä ope saattoi sanoa jollekin oppilaalle "Käyppä avaamassa ikkuna kun on niin kuuma. Ei se ikkuna!  Tai itseasiassa käyppä sulkemassa se" jne jne

-

En usko. Ei kukaan kerro toiselle puhelimessa että "hei tytär. mulla on syöpä" kyllä se on sellainen asia mikä pitää kasvotusten sanoa.

En ymmärtänyt. Miksi ei puhelimessa? Mikä siinä on niin kummallista, ettet voi uskoa, että kukaan tekisi niin? Kyllä minä voisin puhelimessa sen kertoa. Juttelen muutenkin muutaman sukulaisen kanssa kaikki mahdolliset asiat puhelimessa.

Ja vaikka olisinkin outo poikkeus, niin sitten toisaalta jotkuthan esim. asuvat kaukana sukulaisistaan eivätkä pääse näkemään usein. Eivät kai hekään odottaisi tiedon kanssa seuraavaa tapaamista, kenties kuukausien päähän?

Korona-aikaan ei palvelutaloon voinut mennä, joten kerroin äidilleni (puhelimessa) löytyneestä syövästä.

Eli koronasulku suojeli sekä sinua, syöpäsairasta, että vanhaa äitiäsi. Ja tämäkö on huono asia?

Minä sain puhelun syöpälääkäriltä Tampereen Hatanpään sairaalasta, että minulla on syöpä.

Vierailija
918/1350 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkimäen kahvilassa ehkä 10 vuotta sitten oli maailman epäystävällisin myyjä, joka huusi ja tiuski. Kun pyysin tositetta korttimaksusta, joka ei jostain syystä mennyt läpi (halusin varmistaa, ettei nainen huijaa), tämä nuori nainen menetti hermonsa täysin.  Kun olin maksanut toisella kortilla ja päässyt eroon hänen "palveluksistaan", istuimme pöytään.  Sitten lapsen jäätelö putosi lattialle. Menin ostamaan uutta ja totesin, että lapsen jäätelö putosi lattialle, pitää ostaa uusi. Jossain muualla olisi varmaan annettu uusi jäätelö ilmaiseksi, mutta ei Tykkimäellä. Sen sijaan nainen alkoi veetuilla siitä maksukortista, joka ei toiminut. Toivottavasti hän on aikuistuttuaan valinnut jonkin muun kuin palvelualan.   

Tosite korttimaksusta joka ei mennyt läpi? Jos kuittia ei tullut niin ei mennyt maksukaan läpi. Onneksi en näiden aasiakkaiden touhuja joudu nykyisessä työssäni katsomaan enää.

Vierailija
919/1350 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme kerran jostain muutenkin runsaahkosti käyttämästämme kaupasta kalliin kukkasipulin, jonka olisi pitänyt olla tarjouksessa. Kassa kuitenkin velotti normaalihinnan, eikä kyennyt asiaa korjaamaan vaan hänen piti kutsua paikalle pomonsa.

Pomo valitteli siinä sitten suureen ääneen tapahtunutta sille kassalle, ja vakuutti, ettei virhe ollut tämän syy. Meidänkö tekemä se virhe sitten oli? Ja miksi pahoittelut piti esittää kassahenkilölle? Meille ei viitsinyt pahoitella virhettä, vaikka olimme kaupan vakioasiakkaita. Emme olleet aiheuttaneet mitään älämölöä, vaikka luulisi nyt tuollaisen tehtävän kuuluvan jokaisen kassan perusosaamiseen, kun noita kuitenkin vähän väliä tapahtuu - mutta ei sitten näköjään kuitenkaan.

Se on semmoinen kauppa, jossa aina nykyään pitää tarkistaa kuitti, ja jos virheitä löytyy, aina asiakkaan vahingoksi, aina kaupan hyödyksi.

Kauppaa tulee käytettyä vieläkin, mutta vain koska lähistöllä ei ole moniakaan, eikä viitsi kuitenkaan bensan hinnan takia ajella kymmentä lisäkilometriä seuraavaan kauppaan.

Vierailija
920/1350 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä antikvariaatissa en enää käy, sillä omistaja otti asiakseen seurata minua pitkin hyllyjenvälejä. Kerran, kun ei seurannut, yhytin hänet kurkkimasta hyllyrivin takaa, etten vaan ilmeisesti sujauta kirjaa reppuun!?

Ehkä pahin yksittäinen kokemus oli Cafe picnicissä jossa otin uuniperunan savulohella. Otin aina saman annoksen, jos siellä jotain söin. Kassa laskutti ja tiskin takana ollut toinen nainen valmisti annokseni, joka valmistuikin tuota pikaa. Annoksessa oli vain väärä täyte ja kerroin, että tilasin lohella. Annoksen tehnyt täti ärähti rahastaneelle työntekijälle "SE SANOI KYLLÄ KANA!" ja paiskasi annoksen roskiin. Mun takana linjastolla ollut rouva sanoi siihen tiukasti, että hän oli tässä koko ajan ja kuuli kyllä, että tilasin lohella. Ei mitään pahoitteluja, ei mitään. Annoksenne tuodaan hetken päästä ja kiukkuinen akka alkoi puuskuttaen tekee uutta satsia. Sinne en enää palannut.