Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Vierailija kirjoitti:
Äänestyspiste viime eduskuntavaaleissa. Annoin henkilökortin ensimmäiselle virkailijalle, joka oli erittäin ynseän näköinen jo valmiiksi eikä vastannut mitään kun tervehdin häntä. Sitten kun hän oli tarkistanut henkilöllisyyden, hän ei voinut mitenkään antaa korttia takaisin käteen vaikka ojensin käteni aivan hänen kätensä eteen, vaan hänen oli pakko pudottaa kortti pöydälle, josta se melkein putosi lattialle.
Seuraava tyyppi joka antoi äänestyslapun, väänsi jotain typerää vitsiä.
Viimeinen tyyppi -erittäin matala testosteroni soijapojan näköinen nuori mies btw. joka oli leimaamassa äänestyslipukkeet ei suostunut leimamaan lappua, jos sitä ei asettanut pöydälle juuri oikeaan paikkaan. Joskaan hän ei sanonut koko aikana sanaakaan, eli se piti päätellä siitä että tyyppi oli hiljaa paikallaan tekemättä mitään omahyväinen ilme kasvoillaan.
Jonkinlainen power trip. Tyyppi sai kerran elämässään kokea olevansa toisten ihmisten yläpuolella tjs.
Minulle käy noin kun käyn jellonariipukseni kaulassa äänestämässä. Koska arvaavat että tulen äänestämään "väärin" yrittävät kiivaasti saada minut poistumaan pskamaisella käytöksellä. Tai jotain että ääneni voisi hylätä. Niitä lootia eivät kai sentään uskalla avata ja heittää kuorta hevonvttuun?
Scandic ketjun hotellissa (olin ollut siellä useita kertoja, nyt en enää mene) sanottiin ettei voida antaa "erityiskohtelua" vedenkeittimen muodossa, vedenkeitin maksaa vaivaiset 5-10e kaupassa ja pyyntö oli aivan liikaa erityispalvelun pyyntö, esitin kysymyksen asiallisesti. Teet ja kahvitkin olisi ollut omasta takaa, mutta keittimen "vaatiminen" oli liikaa pyydetty. Samassa hotellissa näin myös että joku siellä pitkään(?) asuva vieraskielinen nainen kävi hakemassa leivän ja juoman ilman maksua ko.hotellin kahvilasta, joillekin toiselle oli tosiaan erikoispalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Huonoista asiakaspalvelukokemuksista tulee ekana mieleem Sellon Oliva sisustusliike. En tiedä onko aina paikalla oleva naismyyjä itse omistaja mutta en tiedä toista yhtä luotaantyöntävää ihmistä kuin hän. Istuu aina kassan takana koneella, katsettaan ei nosta kun astuu sisään kauppaan. En ymmärrä miten ko liike pysyy pystyssä, no ehkä nettikauppa kannattaa kun siinä ei niin tarvitse olla palveluhenkinen kuten myymälässä. Sain kerran lahjakorto kyseiseen liikkeeseen ja pyörin siellä etsimässä jotain kivaa sisustustuotetta kotiin. Liikkeessä oli silloin muutama muukin asiakas. Ihan rauhassa saimme siellä pyöriä, myyjä ei tehnyt elettäkään suuntaamme. Jäi lahjakortti käyttämättä, onneksi ei ollut kuin 50 eur kortti kuseessä.
Olisiko kauppiaan pitänyt kädestä pitäen tulla valitsemaan kanssasi tuotteita? Yleensä Suomessa nimenomaan halutaan, että myyjät jättävät rauhaan.
Enonkosken Valtti-Rabatti 80-luvulla, myyjämummo haukkui siaksi ja yritti pistää virkkuukoukulla kaulavaltimoon. Myöhemmin kyllä pyyteli vuolaasti anteeksi, oli kuulemma luullut minua pääministeri Ahti Karjalaiseksi. Jatkossa olen hoitanut ostokseni muualla, mikä ei tosin enää aikoihin ole ollut vaikeaa; Rabatti on historiaa, samoin todennäköisesti myyjämummokin.
Anttilassa sain kerran niin töykeää ja huonoa palvelua, että olin vähällä suuttua kunnolla. Koskeintaan viikko sen jälkeen ilmoittivat Anttilan menevän konkurssiin. Harmitti muiden työntekijöiden puolesta paitsi sen yhden.
Yhdessä vaiheessa puhelinmyyjä soitti ja tarjosi ilmaiseksi jotain alushousuja (stringejä tms., en muista). Sanoin, että en halua niitä. Hän melkein suuttui ja kireällä äänellä tivasi, että "nää on ilmaisia, sun ei tarvitse mitään maksaa, miksi et ota?" En siis tiedä, mikä kytky siellä olisi ollut luvassa, jos olisin osoitteeni ja nimeni antanut.
Kävin tänään paikallisella työttömien kirpparilla. Kassa tervehti näemmä tuttua asiakasta, mutta ei huomioinut minua mitenkään. Poislähtiessä katsoin, kun hän leikkeli kynsiään Fiskarseilla - siinä lenteli kynnenpalaset lattialle. Yleensä en reagoi irtokynsiin, mutta nyt ällötti siivoojan puolesta, jonkunhan ne kynnet sieltä lattialta täytyy kerätä.
Läksin ostamatta.
Kiinnostaakohan jotakuta oikeasti tuntemattomien yksipuoliset vuodatukset heidän kokemistaan vääryyksistä vuosien varrelta....
On meitä moneen junaan, kun näitä ketjuja riittää mitä pahaa äiti/anoppi/ asiakaspalvelija on joskus taannoin tehnyt. Katkerien ihmisten yksipuolista vuodatusta täynnä... täytyy toivoa, että se vuodatus auttaa tervehtymään, mutten usko.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään paikallisella työttömien kirpparilla. Kassa tervehti näemmä tuttua asiakasta, mutta ei huomioinut minua mitenkään. Poislähtiessä katsoin, kun hän leikkeli kynsiään Fiskarseilla - siinä lenteli kynnenpalaset lattialle. Yleensä en reagoi irtokynsiin, mutta nyt ällötti siivoojan puolesta, jonkunhan ne kynnet sieltä lattialta täytyy kerätä.
Läksin ostamatta.
Voi sentään, jäi nyt sun pennit saamatta. Olisiko tähän mitään terapiaa saatavilla.
Ei tämä varmaan pahin ole, mutta tuli ekana mieleen: olin verta luovuttamassa SPR veripalvelussa ja hoitaja joka oli minun verenluovutustani hoitamassa, teki kaikin tavoin selväksi, että olen ihan hirveä taakka ja asioiminen kanssani otti häntä päähän maailman eniten. Tiuski kaikki asiat mitä piti sanoa ja ilme oli kuin myrkyn nielleellä.
Olin vaan tosi hämmästynyt, kun olin kuitenkin antamassa omaa aikaani ja tekemässä lahjoitusta. Enkä ollut tehnyt tai sanonut mitään erityistä. Onneksi tuon kerran jälkeen on ollut vain ihania hoitajia vastassa siellä.
Vierailija kirjoitti:
"Jäi lahjakortti käyttämättä, onneksi ei ollut kuin 50 eur kortti kuseessä."
Ei v--- mikä IDARI!!!!! XDDDDDD omistaja sai kirjaimellisesti TYHJÄSTÄ 50 euroa XDDDDDDD Kuvittelitko tekeväsi hurjankin tempun, kun jätit lahjakortin käyttämättä?? XDDDDDDD ai jessus että voi ihminen olla TYH.MÄ.
Onko sulla kaikki ihan kunnossa?
Juuri pari päivää sitten Suomalaisessa, kun olin etsimässä erästä tiettyä lastenkirjaa. Myyjä kysyi, haenko jotain tiettyä, ja kerroin, mitä etsin. Myyjä kysyi ärtyneellä äänellä "mitä", kun ei kuullut minua maskin läpi. Toistin nimen ja totesin sitten, että kävin kyllä äsken toisessakin myymälässä hakemassa kirjaa, eikä sitä löytynyt. Ehkä sitä ei siis ole Suomalaisen valikoimassa.
Tähän myyjä vastasi pyörittämällä silmiään ja poistamalla paikalta mitään sanomatta. Olin ihan jaaha, okei...
Olin kosmetologilla kasvohoidossa. Kosmetologi jutteli kaiken aikaa puhelimessa, piti siis toisella kädellä puhelinta korvallaan ja toisella kädellä käsitteli naamaani. Juoruii ja soitteli monta puhelua.no huh huh.
Eräs puhelinmyyjä. En enää muista, mitä myi, mutta oli jotain mitä olisin voinut harkita ostavanikin. Tilanne oli kuitenkin hankala, joten vastasin, että hyvältä kuulostaa, mutta voisin vielä harkita asiaa. Myyjä tuhahti ja vastasi ylimielisellä äänellä "mitäs miettimistä siinä muka on". No, sen jälkeen ei tarvinnutkaan enää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestyspiste viime eduskuntavaaleissa. Annoin henkilökortin ensimmäiselle virkailijalle, joka oli erittäin ynseän näköinen jo valmiiksi eikä vastannut mitään kun tervehdin häntä. Sitten kun hän oli tarkistanut henkilöllisyyden, hän ei voinut mitenkään antaa korttia takaisin käteen vaikka ojensin käteni aivan hänen kätensä eteen, vaan hänen oli pakko pudottaa kortti pöydälle, josta se melkein putosi lattialle.
Seuraava tyyppi joka antoi äänestyslapun, väänsi jotain typerää vitsiä.
Viimeinen tyyppi -erittäin matala testosteroni soijapojan näköinen nuori mies btw. joka oli leimaamassa äänestyslipukkeet ei suostunut leimamaan lappua, jos sitä ei asettanut pöydälle juuri oikeaan paikkaan. Joskaan hän ei sanonut koko aikana sanaakaan, eli se piti päätellä siitä että tyyppi oli hiljaa paikallaan tekemättä mitään omahyväinen ilme kasvoillaan.
Jonkinlainen power trip. Tyyppi sai kerran elämässään kokea olevansa toisten ihmisten yläpuolella tjs.
Minulle käy noin kun käyn jellonariipukseni kaulassa äänestämässä. Koska arvaavat että tulen äänestämään "väärin" yrittävät kiivaasti saada minut poistumaan pskamaisella käytöksellä. Tai jotain että ääneni voisi hylätä. Niitä lootia eivät kai sentään uskalla avata ja heittää kuorta hevonvttuun?
Äänestyspaikoilla on tasaväkisesti kaikkien puolueiden edustajia, myös persuja. Kaikki ovat mukana myös äänten laskennassa. Tämä tehdään tatkoituksella niin että kaikilta puolueilta tulee edustaja paikalle.
t. Itsekin vaalivirkailija
Isku. Ostimme mieheni kanssa kohtalaisen kalliin sohvan (käteisellä) ja olimme neuvotelleet kaupan päälle kuomukärryn vuokran (kotiinkuljetus oli törkykallis) kuljetusta varten. Sohvan tulo viivästyi 2,5 viikkoa ja kun viimein saimme hakea sohvamme, myyjätäti piti meille pitkän saarnan, kuinka kuomukärryillä ei sitten hurjastella liikenteessä, eikä ajeta ylimääräistä vaan suoraan kotiin ja takaisin liikkeeseen. Olimme 19- ja 21-vuotiaat. (Mieheni ajoi tuolloin työkseen erittäin kalliilla ajokalustolla)
Tästä on nyt 20 vuotta ja mitään ei ole hankittu tuon jälkeen Iskusta.
Stocmannilla olen saanut huonoa palvelua kodinkoneosastolla ja urheiluosastolla, molemmilla kerroilla vanhemmilta miesmyyjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena naisena ostamassa uutta autoa itselleni ja löysinkin eräästä liikkeestä sopivan farmarin mistä olin kiinnostunut. Olin liikkeellä isäni kanssa ja aina jos kysyin automyyjältä autosta jotakin, tämä myyjä vastasi isälleni. Ei millään suostunut kohdistamaan asiakaspalvelua minuun vaikka minä se asiakas olin. Isänikin siitä lopulta mainitsi myyjälle, joka nyrpeästi alkoi ottaa minunkin läsnäolon huomioon. En selvästikään hänen mielestään ollut sopiva ostaja, vaikka todellisuudessa työskentelin tuolloin eräässä autojen merkkiliikkeessä ja tiesin vallan riittävästi autoista - varsinkin kun huolsin juurikin näitä tämän merkin autoja työkseni.
Myyjä oli nenäkäs, epäasiallisesti pukeutunut vanhempi mies ja ai että minulla keitti tämän käytös. Kaikesta tämä piikitteli ja lopulta alkoi 'uhkailla', että jos en samalla sekunnilla tee ostopäätöstä niin 'kuules plikka, tämä auto lähtee maailmalle, ennen kuin te naiset osaatte mitään päättää! On niin haluttu ja harvinainen malli." Totesin miehelle, että pitäköön koslansa, minua on turha yrittää viilata linssiin. Vein rahani muualle, vaikka auto itsessään olisikin ollut mieleinen.
Näitä riittää.. Meillä kävi rakennustarkastaja tekemässä välikatselmusta. Olin sopinut käynnin ja hoitanut kaiken yhteydenpidon ja kun tämä mies tuli paikalle, hän ei edes tervehtinyt minua. Jos kysyin jotain, hän vastasi miehelleni. En voi käsittää, miten vielä nykyäänkin voi olla tuollaisia...
Odotin juuri lääkärini soittoa, kun vastasin vahingossa puhelinmyyjälle. Olin aikeissa tilata yhden lehden sukulaistytölleni. Kysyin myyjältä, voisiko hän soittaa tunnin päästä, kun odotan juuri lääkärini soittoa. Vastaus oli "ei sulle mikään v t un lääkäri soita" ja luuri korvaan. Eipä tehnyt mieli enää tilata.
Kävin julkisessa terveyshoidossa epämääräisten ylävatsakipujen vuoksi. Vastaanottava lääkäri oli oikein mukava, mutta sitten kutsui myöhemmin paikalle konsulttiapua joltain ylemmältä. Tämäpä oli sitten sellainen, joka esim. kyseli syömiseni, MUTTA ei suostunut uskomaan minua, koska olen tukevahko. Ihan täysin totta puhuin siitä, että en ollut viime päivinä syönyt muuta kuin salaattia ja leipää. (Syön ylipäätään kevyesti, lihaa ja herkkuja hyvin harvoin, mutta ongelma on epäsäännöllisessä syömisessä, jolloin kroppani on säästöliekillä.) Jooh, tämä lääkäri siis oli, että "Et sä mitään salaattia ole tolla kropalla syönyt." Siis todella törkeää. Kyllä minä nyt itse ihan omat syömiseni ja elämäntapani tiedän! Kuunnelkaa sitä potilasta älkääkä olettako jotain omianne. Miksi tulisin vastaanotolle valehtelemaan? Rupesi tuossa tilanteessa hermot menemään, mutta en kuitenkaan ärähtänyt. Olisi varmaan pitänyt. Sitä toista lääkäriä vaikutti jotenkin nolottavan koko tilanne ja yritti välillä vähän väliin pistää kommenttia siitä mitä olimme aiemmin keskustelleet, mutta tämä töykeä lähestulkoon käski hänen pitää turpansa kiinni tyyliin "kyllä MINÄ osaan".