Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?

Vierailija
05.06.2016 |

Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.

Kommentit (1350)

Vierailija
521/1350 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin autoon talvirenkaat ja renkaiden vaihdon. Oli ruuhkaisa aika, kun menin hakemaan valmista autoa pieni lapsi mukanani. Ennen noutoa siirsin käyttötililleni riittävän summan rahaa maksua varten. Kassalla sitten pk-kone hylkää suorituksen. Myyjä töykeällä äänellä toteaa, ettei mene läpi. Minulla oli omassa työssäni käytössä samanlainen kone ja tiesin, että se näyttää erilaisia vikakoodeja riippuen hylkäämisen syystä. Voi olla ihan "selittämätön" ongelma tai esim. linjojen ruuhkaa tms. Pyysin, voidaanko kokeilla uudestaan. Tuhahtelua, ei se nyt kuitenkaan mene läpi. Ei mennytkään. Kysyin mitä koodia näyttää. "Ei se nyt mulle näytä paljonko sun tilillä on rahaa!" -äyskäisee myyjä. Vastasin, etten sitä kysynytkään ja selitin mitä tarkoitin. Ei kuulemma ole mitään koodeja, eikä ne mitään kerro, mulla nyt vaan ei ole katetta tilillä. Tämä kaikki huomattavaan ääneen, joka kyllä kuuluu kaikille liikkeessä asioiville.

Tarkistin nettipankista saldoni, katetta on. Ei suostunut myyjä enää yrittämään, toteaa että pitää lähteä automaatilta hakemaan. Pyysin autoni avaimia, jotta voin rahat noutaa. "Et sä nyt yksin sinne mene, vaan johtajan kyydillä!!" Taas suureen ääneen. Sitten myyjä marssii takahuoneeseen ja tuo sieltä johtajan, jolle pauhaa asiaa. Edelleen koko asiakaskunnan edessä. Siinä sitten passitetaan minua ja turvaistuinta tarvitsevaa lastani johtajan kyytiin. Istuimen toki vaadin saada hakea autostani.

Asian ois ehkä voinu hoitaa vähemmällä nöyryyttämisellä. Ei se toki heidänkään vikansa ole, jos yhteydet ei pelaa. Asiakasta vois kuitenkin kohdella edes jollain lailla asiallisesti.

Vierailija
522/1350 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku yksi henkilö alapeukuttaa jokaisen viestin?

Siks ku tua noin oon satakunnast

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1350 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiste siihen kahvilaan kirjoitti:

Mansessa eräs kahvila, huono palvelu. Johtuu varmaan niiden esimies on nainen ja armeija tekee naisesta hirviön.(tää esinainen on käyny intin)

Kahviloissa yleensä nuoria flikkoja , osa on fiksui . Voi olla lääkkeet ottamatta.

Ja myös paikan pomolla.

Vierailija
524/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muslimi ja käytän hiukset, kaulan ja niskan peittävää huivia, mutta olen täysin suomalainen (=hyvin vaaleaihoinen). Asun ulkomailla ja olin tulossa käymään Suomessa, kun jouduin yllättäen pistotarkastukseen. Tää tullinainen oli tosi mukava ja rento tyyppi, eikä myöskään sanonut mitään siitä että mulla oli pari ylimäärästä askia tupakkaa.

Se mikä tilanteesta teki hieman jos ei nyt törkeän mutta huvittavan, oli se että olen lentänyt elämäni aikana monia monia kertoja, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun käytin huivia tullessani Suomeen, ja jouduin "satunnaiseen pistotarkastukseen" :D Mutta niin kuin sanoin, nainen oli tosi mukava ja ystävällinen, mutta tilanteesta jäi sellanen "mitäs tähän nyt sanois"- fiilis. Saas nähä joudunko pistotarkastukseen seuraavallakin kerralla :D

Siis sen huivinko perusteella ajattelet joutuneesi tarkastukseen?

Luultavasti tulli tekee pistotarkastuksia ihan satunnaisesti... Tietysti myös profiloivat ihmisiä, ja osan ottavat varmasti sillä perusteella tarkastukseen, mutta miksi se, että olet muslimi, tullia millään tavalla kiinnostaisi?

Itse työskentelen turvatarkastuksessa ja kyllä jotkut asiakkaat varmasti keksivät ties mitä rasistisia ja syrjiviä syitä siihen, että juuri heidän kohdalle se tarkastus osuu. No, se vaan nyt osuu. Turvatarkastuksessa asiakasta ei saa profiloida uskonnon tai muun tuollaisen seikan perusteella.

Itse olen joutunut pistotarkastukseen jokaisella lennolla (lentoja yht. yli 20, matkustelen työn vuoksi) koska sukunimessäni liite Ali-. Seuralaisiani ei koskaan ole pistotarkastettu.

Ali Jahangiri kertoo usein stand up -keikoillaan tuosta, että hän on jatkuvasti noissa "satunnaisissa" tarkastuksissa:D

Vierailija
525/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeppisiin mittoihin pääsi Acerin takuuhuolto, joka kertoi läppärin kaatuvan aina hiiren ollessa kiinni usb:ssa, koska se on käyttöjärjestelmän ominaisuus. Taisivat pitää naisasiakasta ihan täysin vedätettävänä. Samassa huollossa ei ollut havaittu koneessa ensimmäisellä vilkaisulla mitään vikaa, vaikka vikalogiin oli ilmestynyt huollon aikana kaatumisilmoituksia.

Vierailija
526/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli Siwoja, eräässä oli runsaasti asiakkaita jonottamassa kassalle, minä muiden mukana. Kassatytöt eivät tervehtineet, kiitosta ei kuulunut. Eipä tietenkään, kun toinen kassa huuteli toiselle: "Olin viikonloppuna viihteellä. Tulikin juhlittua oikein kunnolla, sunnuntaiaamuna oli armoton krapula, pisti ihan oksentamaan ... " jne. 

Ketutti se, mutta eniten hävetti kassaneitien puolesta. 

Tokmannilla kysyin myyjältä, jonka vihdoin sain kiinni, olisiko heillä hengityssuojia. Tuskalla löysimme myyjän kanssa oikean hyllyn, mutta siinä ei ollut kuin hinta, suojaimet olivat loppu. Myyjä totesi, että "kaipa niitä voi tuolla jossain kuormassa ollakin, mutta kuka niitä sieltä lähtee etsimään. Ensi viikolla voisi jo olla hyllyssäkin. "

Minua ei paljon lämmittänyt ajatus, että jättäisin rempan kesken ja tulisin seuraavalla viikolla toivorikkaana katsomaan, josko olisi tullut tuotetta. 

Vierailija
527/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet nilkkurini käytännössä hajosivat käsiin kahden viikon jälkeen, myyjä joka oli samalla myös liikkeen omistaja haukkui ja huusi päin naamaa että olen itse ne rikkonut. Kotona kerroin itkien äidille joka otti kengät kainaloon ja sanoi että mennäänpä uudestaan käymään siellä liikkeessä. Sama huuto äidillekin. Kesken kaiken sisään käveli nainen, jonka asiana oli että hänen uusista nahkasaappaistaan tippui pohja. Päivittelivät äidin kanssa toisilleen, että miten kalliit kengät ei kestä kävelyä ! Myyjä/omistaja punoitti tosi pahasti.  Muutama päivä myöhemmin liikkeessä oli alennus ja sitten "liike suljettu "-lappu ovessa.

Joskus 90-luvulla tämä, en muista enää sen liikkeen nimeä. Se omistaja oli mustatukkainen nainen, joka usein veteli röökiä siinä oven edessä. 

Vierailija
528/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin myös ilmeisesti tuollaiseen lentokentän pistotarkastukseen sveitsissä kun olin 18-vuotias. Metallinpaljastin piippasi, vaikka olin samoissa vaatteissa mennyt 2 kertaa tarkistuksen läpi kun oli monta vaihtoa lennolla eikä ollut kertaakaan piipannut missään. Sellainen bodybuilderin näköinen nainen tuli ja tarrasi ranteesta ja lähes raahasti sellaiseen tarkistuskoppiin (olin tosi yllättynyt kun suomessa aina vaan sohitaan sillä pienellä metallinpaljastussauvalla). Teki ruumiintarkastuksen vaatteiden päältä ja kun ei löytynyt mitään, avasi vaan kopin verhon ja käveli pois sanomatta mitään. Kun jäin hämmentyneenä katsomaan niin palasi ja nykäisi taas ranteesta ulos ja osoitti hakemaan tavarat hihnalta. Ihmettelin eikö osannut englantia vai luuliko etten minä osannut, mutta olisi voinut vaikka sanoa ready kun oli valmis ja osoittanut ulos eikä tarvi repiä..

Vierailija
529/1350 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuet hiukset ja sen lisäksi vielä erittäin liukkaat, joten niihin on vaikea tehdä kampauksia. Parhaat, ammattitaitoiset kampaajat ovat kuitenkin osanneet käsitellä niitä ilman päivittelyä. Siskoni oli varannut minulle hääpäiväkseen kampauksen erääseen vaasalaiseen kampaamoon. Kampaaja oli erittäin tuskastunut liukkaisiin hiuksiini, päivitteli suureen ääneen miten ärsyttävää niitä on käsitellä ja kysyi ilmeisesti omistajalta että mitä hiuksilleni voi edes tehdä, "kun nää on TÄMMÖSeT". Omistaja keksi mitä hiuksille voi tehdä, mutta p*ska fiilis oli jo osaltani valmis. Lopulta kampaaja oli niin ylpeä lopputuloksesta että halusi kuvan hiuksista ja kehui omaa työtään. Naurattaa kun ei se kampaus mikään kummoinen edes ollut, mutta ilmeisesti hän oli niin ylpeä siitä että sai mun kamalista hiuksista jotain siedettävää aikaiseksi.

Jotain hienotunteisuutta olisin kampaajalta siis toivonut. En voi sille mitään että hiukseni ovat niin hankalat käsitellä.

Vierailija
530/1350 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan käynyt mielessä, että noista tervehtimättömistä asiakaspalvelijoista osa voi olla vain tosi pieniäänisiä tai potea vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai ahdistusta?

Itse ainakin nuorena moikkasin tosi hiljaa,kun en oikeastaan uskaltanut pitää ääntä.

Tuosta hyvästä sain mo et huutosaarnat että miksi et tervehdi, eikä kukaan kuunnellut sen aikaa että olisin saanut sanottua että kyllä tervehdin...

Vierailija
531/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten onkin, että bussikuskeissa on niin paljon näitä urpoilijoita, jotka eivät osaa vastata asiallisesti asiallisiin kysymyksiin? Itsellä myös kokemus.

Olin juuri aloittanut koulun käynnin toisella paikkakunnalla, ja minun piti kulkea sinne varhain bussilla. Ensimmäistä päivää olin pysäkillä ja luonnollisesti sitä voi olla vähän hukassa. Bussi tuli ja kuski teki lähtöä heti ovesta ulos. Siinä jonotin ja ystävällisesti kysyin meneekö tämä bussi määränpäähäni, vai onko se jokin muu.

Kuski ei noteeraa minua ollenkaan, vaan sanaakaan sanomatta häipyy huoltoasemalle sisään, jonka pihalta bussi siis lähti. Selvästi kyllä kuuli minut, katsahtikin minuun päin. Jäin hölmistyneenä seisomaan sitten siihen ovelle.

Joidenkin minuuttien kuluttua kuski tulee takaisin ja sanoo SITTEN samalla sisään mennessä tympeästi jotain ympäripyöreää kuin "kaipa sieltä joku toisenKIN firman auto tulee" tms. Juupa juu hyvin valaisevaa. Oli se sitten oikea bussi, mutta miksi ihmeessä ei voi vain suoraan vastata? Se on kuitenkin peruskysymys, ja vaikka matka kuskille on päivänselvää arkea, ei se kaikille ole. Siihen pitäisi kuskin osata vastata ilman, että asiakkaan tarvitsee odottaa vittuilua.

Samainen tyyppi oli muutenkin inhokkikuskini, ei ollut ainoa kerta kun venkoili. Teki usein myös sitä, että karkasi sinne huoltsikalle salamana, kun tuli pysäkille(varmaan jotain matkahuoltojuttuja tms.) vaikka siinä oli ihmisiä jonossa, jätti pakkaseen heidät odottamaan ihmeissään. Kohteliasta olisi ottaa odottavat kyytiläiset ensin sisään, eikä seisottaa pihalla. Näin jokainen muu kuski on toiminut mitä olen nähnyt.

Vierailija
532/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään nyt huono, mutta huvittava kokemus. Olin 18v ja menossa baariin poikaystäväni kanssa. Näytin paperit ovella portsarille, joka sanoi ettei päästä minua sisään, koska olen alaikäinen. Ihmetys oli suuri, koska olin täyttänyt 18v reilu puoli vuotta sitten ja kysyinkin asiaan tarkennusta pokelta. 

Hän sanoi, että tämä on mopokortti. Kysyin että niin, niin on? Olen alaikäinen, koska minulla on mopokortti. Yritin pokelle selittää, etten vain ole ajanut ajokorttia, minulla on ajo-oikeus vain mopoon, kun sen aikanaan olen hankkinut. Poken mielestä olin alaikäinen, koska minulla ei ollut ajokortissa merkittynä ajo-oikeutta henkilöautoon. Ovella ei ollut jonoa lainkaan, joten yritin selittää pokelle asiaa poikaystäväni kanssa ja yhtäkkiä hän sitten hoksasikin asian, 18v täytettyään ei ole mikään pakko ajaa ajokorttia, jolloin voi olla vain mopoon ajo-oikeus vaikka olisikin 18v. 

Vierailija
533/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään nyt huono, mutta huvittava kokemus. Olin 18v ja menossa baariin poikaystäväni kanssa. Näytin paperit ovella portsarille, joka sanoi ettei päästä minua sisään, koska olen alaikäinen. Ihmetys oli suuri, koska olin täyttänyt 18v reilu puoli vuotta sitten ja kysyinkin asiaan tarkennusta pokelta. 

Hän sanoi, että tämä on mopokortti. Kysyin että niin, niin on? Olen alaikäinen, koska minulla on mopokortti. Yritin pokelle selittää, etten vain ole ajanut ajokorttia, minulla on ajo-oikeus vain mopoon, kun sen aikanaan olen hankkinut. Poken mielestä olin alaikäinen, koska minulla ei ollut ajokortissa merkittynä ajo-oikeutta henkilöautoon. Ovella ei ollut jonoa lainkaan, joten yritin selittää pokelle asiaa poikaystäväni kanssa ja yhtäkkiä hän sitten hoksasikin asian, 18v täytettyään ei ole mikään pakko ajaa ajokorttia, jolloin voi olla vain mopoon ajo-oikeus vaikka olisikin 18v. 

Eli ajo-oikeus on merkittävämpi seikka, kuin se milloin on syntynyt täysi-ikäisyyttä määritellessä :DD

Nyt sattui pokelle kunnon aivopieru!

Vierailija
534/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ajo-oikeus on merkittävämpi seikka, kuin se milloin on syntynyt täysi-ikäisyyttä määritellessä :DD

Nyt sattui pokelle kunnon aivopieru!

Juu niin tosiaan sattui, ei millään ymmärtänyt (vaikka sitä selitin koko ajan), että katsoisi syntymäaikaani papereista, eikä sitä ajo-oikeutta. Tajutessaan asiaan sitten pahoitteli kyllä asiaa kovasti, ettei jotenkaan lainkaan tajunnut, oli varmaan pitkä vuoro takana. Vielä lähtiessänikin pahoitteli asiaa kovasti.

Vierailija
535/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivenlahdessa on uusi S-market, jonka tilalla oli ennen Eurospar. Ennen omistajan vaihtumista Eurosparin turvamies käskettiin seisomaan lähelläni pakatessani ruokaostoksia reppuuni. Kassalle tuli soitto, että samalla kassalla on henkilö, jota täytyy tarkkailla. Suutuin ja lähtiessäni näytin keskisormea kameroille. Turvamies huuteli perään, että ei tarvitse tulla takaisin, jos kauppa ei miellytä. Näytin vielä hänellekin keskisormea.

Nyt käydessäni S-marketissa sama toistui. Näin ensin kassapäällikön, nuoren naisen, seisovan sarkastinen ilme kasvoillaan jonottaessani kassalla. Sitten pakatessani reppuani huomasin selkäni takana seisovan paikan naispuolisen turvamiehen. Konfrontoin häntä hänen seisomistyylistään ja kerroin, että se pistää minut ajattelemaan. Hän kielsi kaikki verbaaliset syytökseni, mutta nyökkäsi päätään kerrottuani ajattelevani syytä hänen seisomistyyliinsä. Se osoitti, että hänetkin oli käsketty siihen. Menin tunnin päästä takaisin S-markettiin konfrontoidakseni kauppiasta, joka ei ollut paikalla. Sen sijaan kutsuuni vastasi sama kassapäällikkö, joka kertoi, että minusta on tullut sellaista palautetta, ettei minulla ei enää asiaa kauppaan. Hän vahvisti kysymykseni, että onko heillä oikeutta valita kuka kaupassa käy. Hän kieltäytyi antamasta minulle kauppiaan puhelinnumeroa ja soitti turvanaiselle, että "täällä on tällainen häiriötapaus". Suutuin ja löin oikealla avokämmenellä puhelimen päin tuotehyllyä. Lähdin kävelemään kassojen eteen jättämääni kilpapyörää kohti ja huusin perään, että "nyt minä olen häiriötapaus".

Harkitsen kunnianloukkaussyytteen ja turvamiehen väärinkäytössyytteen, ennakkoluuloisen syrjimisen syytteen ja ahdistelusyytteen nostamista, vaikka tosin joutuisin silloin itsekin todennäköisesti syytteeseen lievästä pahoinpitelystä.

Mitä tämä kertoo yksilönvapaudesta, normien suvaitsevaisuudesta ja kauppalaitosten pakkovallasta Suomessa?

Vierailija
536/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo moneen kertaan mainittu stokka. Olin ystävän kanssa ostamassa hattua häihin. Oltiin vielä opiskelijoita ja nuoria vaikka rahaa olikin käyttää.

Myyjä ignoorasi meidät täysin ja kun pääsimme kassalle jätti meidät palvelematta ja otti takanamme kaikki ”töölön stokkamummot”

Kun vihdoin suvaitsi palvelee oli tyly ja halveksiva. Paiskoi rahat ja survoi hatun kassiin ja paiskasi senkin pöydälle. Ei kiitosta tai muutenkaan sanonut mitään.

Palautin hatun samantien ja kävin ostamassa muualta.

Ei mikään ihme että on konkurssissa koko pas*a. Niin törkeästi ns tavallista ihmisiä siellä on vuosia kohdeltu.

Vierailija
537/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyt kiinalainen lapinrinteen klanilasta on pohjanoteeraus;

Vierailija
538/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivenlahdessa on uusi S-market, jonka tilalla oli ennen Eurospar. Ennen omistajan vaihtumista Eurosparin turvamies käskettiin seisomaan lähelläni pakatessani ruokaostoksia reppuuni. Kassalle tuli soitto, että samalla kassalla on henkilö, jota täytyy tarkkailla. Suutuin ja lähtiessäni näytin keskisormea kameroille. Turvamies huuteli perään, että ei tarvitse tulla takaisin, jos kauppa ei miellytä. Näytin vielä hänellekin keskisormea.

Nyt käydessäni S-marketissa sama toistui. Näin ensin kassapäällikön, nuoren naisen, seisovan sarkastinen ilme kasvoillaan jonottaessani kassalla. Sitten pakatessani reppuani huomasin selkäni takana seisovan paikan naispuolisen turvamiehen. Konfrontoin häntä hänen seisomistyylistään ja kerroin, että se pistää minut ajattelemaan. Hän kielsi kaikki verbaaliset syytökseni, mutta nyökkäsi päätään kerrottuani ajattelevani syytä hänen seisomistyyliinsä. Se osoitti, että hänetkin oli käsketty siihen. Menin tunnin päästä takaisin S-markettiin konfrontoidakseni kauppiasta, joka ei ollut paikalla. Sen sijaan kutsuuni vastasi sama kassapäällikkö, joka kertoi, että minusta on tullut sellaista palautetta, ettei minulla ei enää asiaa kauppaan. Hän vahvisti kysymykseni, että onko heillä oikeutta valita kuka kaupassa käy. Hän kieltäytyi antamasta minulle kauppiaan puhelinnumeroa ja soitti turvanaiselle, että "täällä on tällainen häiriötapaus". Suutuin ja löin oikealla avokämmenellä puhelimen päin tuotehyllyä. Lähdin kävelemään kassojen eteen jättämääni kilpapyörää kohti ja huusin perään, että "nyt minä olen häiriötapaus".

Harkitsen kunnianloukkaussyytteen ja turvamiehen väärinkäytössyytteen, ennakkoluuloisen syrjimisen syytteen ja ahdistelusyytteen nostamista, vaikka tosin joutuisin silloin itsekin todennäköisesti syytteeseen lievästä pahoinpitelystä.

Mitä tämä kertoo yksilönvapaudesta, normien suvaitsevaisuudesta ja kauppalaitosten pakkovallasta Suomessa?

Totaa...S-marketeissa ei ole kauppiaita;D

Vierailija
539/1350 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli menossa Tavastialle. Hänellä oli passi mukana ja näytti sitä pokelle kun pyydettiin.

Poke ei kuitenkaan uskonut, että passi oli hänen omansa. Sitten poke heitti kaverini päin seinää niin, että hänelle tuli vekki otsaan, joka vuosi verta.

Siihen ilmeisesti tuli muutakin henkilökuntaa tässä vaiheessa ja toinen poke ja kaikki muut uskoivat, että hänen passinsa oli hänen omansa.

Sai lopulta vapaaliput Tavastialle. 

Mutta pikkasen ylireagointia oli, jos ihminen tyrkätään niin kovaa, että tulee sairaalareissu seuraavaksi.

Vierailija
540/1350 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up