Huonoin/törkein asiakaspalvelukokemuksenne?
Kenkä Marskissa on pystyyn kuollut tunnelma. Myyjät hiippailee oudosti tarjoamatta kuitenkaan apua. Yhdessä kukkakaupassa mulle ei myyty kukkapuskaa kun myyjä kuuli, että vien sen sairaalaan. Puhelinpalvelut hävyttömän usein ikäviä kokemuksia. Kai se puhelimessa on niin helppo (piilo)vittuilla.
Kommentit (1350)
Minä en ole enää viimeiseen 20 vuoteen käyttänyt julkisia kulkuneuvoja. Missään muualla en ole törmännyt niin törkeään käytökseen. Ne muutamat mätämunat pilaavat koko bussikuskien maineen.
Vihonviimeinen pisara oli kun juoksin pysäkillä seisovaan bussiin edestäpäin. Huiskutin kuskille että täältä vielä tullaan. Odotti siihen asti että pääsin ovelle. Katsoi suoraan silmiin vahingoniloinen irvistys namalla sulkien oven ja lähti pysäkiltä. Soitin taksin.
Nyt liikun vain autolla, moottoripyörällä ja lyhyet matkat kesällä fillarilla. Välillä pummaan kavereilta kyydin, jos olen menossa tilaisuuteen jossa tarjoillaan alkoholia. Takaisin kimppakyydillä. Taksinkuljettajat ymmärtävät että asiakas maksaa heidän palkkansa ja palvelu on aina ollut erinomaista.
Terveisiä vaan viherpiiperoille. Nythän on heille erinomaiset pyöräilykelit. :-) Tosin eiväthän he liiku Helsingin keskustasta mihinkään. Paitsi lentokoneellaa "vihreästi" kaukolomakohteeseen. On jäänyt ymmärtämättä että tässä maassa on paljon paikkoja mihin ei julkisilla pääse.
Turussa on joku cd/peli/leffakauppa. Käytiin matkalla hotellille. Odoteltiin kassalla hyvän aikaa, sitten myyjä huikkasi takahuoneesta, että hän just alkoi syömään, joudutte odottamaan aika kauan.
Joo no ei jääty odottamaan. Kivijalkakauppojen pitäisi kilpailla palvelulla nettikauppoja vastaan. Ei olisi minusta ollut liikaa vaadittu, että kassa olisi käynyt ottamassa meiltä rahat ja palannut sitten ruokansa ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on joku cd/peli/leffakauppa. Käytiin matkalla hotellille. Odoteltiin kassalla hyvän aikaa, sitten myyjä huikkasi takahuoneesta, että hän just alkoi syömään, joudutte odottamaan aika kauan.
Joo no ei jääty odottamaan. Kivijalkakauppojen pitäisi kilpailla palvelulla nettikauppoja vastaan. Ei olisi minusta ollut liikaa vaadittu, että kassa olisi käynyt ottamassa meiltä rahat ja palannut sitten ruokansa ääreen.
Oisko auttanu jos ois huikannu: oon just paskalla?
Ois jättänyt pökäleen roikkumaan ja tullut rahastamaan?
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppacom kassa tässä hei vaan moi!
Huvittaa tuo, että kassoilla hirveä kiire ja se stressaa...mä vetelen oman tahtiini, enkä ota mitään stressiä, vaikka jonossa olisi sata ihmistä.
Asiakkaat jaksaa kyllä jonottaa ja odottaa...näköjään, kun eivät muuallekaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppacom kassa tässä hei vaan moi!
Huvittaa tuo, että kassoilla hirveä kiire ja se stressaa...mä vetelen oman tahtiini, enkä ota mitään stressiä, vaikka jonossa olisi sata ihmistä.
Asiakkaat jaksaa kyllä jonottaa ja odottaa...näköjään, kun eivät muuallekaan mene.
Ikean kassahenkilö tässä hei!
Sama meillä..oikein naurattaa välillä.
Stockmannin neukkumyyjät. Miehille flirtaillaan ja naisille ollaan kateellisia. Ei kiitos.
Kerran hissivialla asukas kyseli miten hän nyt pääsee kotiinsa. ( Oli aidosti vaikeuksia portaissa )
Sanoin etten vielä tiedä hissistä kun tulin vasta, ja kannattaisi harkita muuttoa taloon johon pääsee ilman hissiä.
H U P S I S ei näin.
Eräällä ABC:llä kassatyttö ei tervehtinyt, ei sanonut hintaa, jatkoi vain jutustelua kaverinsa kanssa. Laitoin korttini koneeseen, näppäilin koodini ja lähdin mitään sanomatta pois. Itse siis tervehdin häntä ensin ja koitin saada katsekontaktia. En jäänyt seuraamaan, oliko hän edes hölmistynyt siitä, että lähdin mitään sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 50% asiakaspalvelukokemuksista negatiivisia täällä Tallinnassa, vaikka olen puoliksi virolainen, eli osaan kieltä.
Oon usein laivalla ja Tallinnassa ollessa miettinyt että jos täällä Suomessa suhtautuisi yhtä nuivasti työhönsä kuin Virossa niin potkut varmasti tulisi. Teen itse siis asiakaspalvelualalla töitä. Toki olen hyvääkin ja asiallista palvelua saanut, mutta usein töykeää/välinpitämätöntä.
Tallinnaan vaikuttaa todennäköisesti venäläinen asiakaspalvelukulttuuri, joka on töykeää ja jonka pitää olla niuvaa ollakseen sopivaa. Samoin asiakkaiden kuuluu hoputtaa ja kimputtaa asiakaspalvelijoita hyvien tapojen mukaisesti. Kaveri asui Venäjällä opiskeluaikaan vuosia, sellaiset lähteet.
Vierailija kirjoitti:
Moni suomalainen ketjuravintola, joissa maksetaan jälkikäteen. Näissä laskun saaminen tuntuu olevan lähes mahdoton urakka. Useita kertoja olen yrittänyt huitoa tarjoilijaa paikalle, mutta mitään ei ole tapahtunut. Kaksi kertaa olen tehnyt niin, että olen noussut seisomaan ja ilmoittanut huutamalla niin paljon kuin lähtee, että "olen odottanut laskua puoli tuntia. Jos sitä ei tule minuutin sisällä, kävelen ulos." Tämän jälkeen se on jostain syystä aina tullut alle 40 sekunnin.
En ymmärrä, mikä siinä on kun niin monessa suomalaisessa ravintolassa kestää ikuisuus että tarjoilija vie laskun pöytään. Itse olen ollut tarjoilijana muutamassa ravintolassa, ja olen aina vienyt laskun välittömästi kun asiakas sitä pyytää. Jos en itse ehdi, niin pyydän työkaveria.
Minulle soitti naishenkilö Posliiniportaasta tms. Hän alkoi ilman lupaa kertoa posliinitavaroista ja kysellä minulta kolmea kysymystä. Kun sain naurultani huikattua väliin, että mistä posliinista nyt on kyse, ala- vai yläpään, myyjä suuttui ja sanoi: Saat tutustua posliiniisi ihan omin päin!
Ei huumorintajua ollenkaan! Minua kyllä nauratti pitkään. Posliiniporras....
N63
Berliinin Friedrichstrassen aseman posti on kuuluisa töykeästä asiakaspalvelustaan. Menin sitten asioimaan siellä, enkä mene toiste. Kaikki työntekijät näyttävät elämäänsä kyllästyneiltä, naamat norsun veellä, kaikkiin kysymyksiin vastataan "EI OO", "EN TIIÄ", "NO SUN PITÄIS SE TIETÄÄ", "NO OTATSÄ TÄN VAI ET?"
Kaikki berliiniläiset itse tietävät, että tässä postissa ei saa koskaan hyvää palvelua. Hämmentävää, sillä Friedrichstrassen asema on yksi turistialueiden tärkeimpiä paikkoja.
Meidän pikkukaupungin Subway-ravintola. Siellä on töissä about kolmekymppinen mies, josta osa asiakkaista pitää paljonkin - tavallaan ymmärrän. Itse en mene liikkeeseen jos näen hänen olevan paikalla.
Hän tekee leivät aivan naurettavan hitaasti, vaikka on ollut vuosia töissä liikkeessä ja osaa hommansa. Välillä kun hän innostuu puhumaan aiheesta X, hän lopettaa koko leivän teon ja alkaa kiireettömästi vain juttelemaan asiasta. Tavallaan tämäkin on ihan ystävällistä, kun hän huomioi asiakkaan tilanteessa näin hyvin, mutta kun kyseessä on pikaruokala. Hän on useimmiten yksin töissä, ja jono yltää helposti ovelle saakka, mutta tahti pysyy samana. Hän kertoilee älyttömästi yksityisasioitaan. Olen kuullut hänen puhuvan masennuksestaan, sähkötupakan polttamisesta ja jostain pelaamistaan peleistä asiakkaille, jotka katsovat vain vaivaantuneina leipäänsä. Hän myös tiuskii alaisilleen (on joku päällikkö) asiakkaiden kuullen, jos työntekijät tekevät jotain väärin. Saattaa pyyhkäistä nenäänsä kädellään leipää tehdessään tai aivastaa, eikä vaihda hanskoja vaan jatkaa työskentelyä.
Pari vuotta sitten R-kioskilla menin kassalle ostamaan Mynthon-askin, jotta saan setelin rikottua. Satuin kassalle samaan aikaan jonkun pariskunnan kanssa ja hetken siinä arvottiin että kumpi menee ensin. Yhtäkkiä myyjä huutaa älyttömän vihaisesti kassan takaa"niin, voisko jompikumpi nyt tulla tähän kassalle??" Menin sitten ensin ja maksoin setelillä askin. Olin vielä hieman järkyttynyt myyjän käytöksestä ja siinä hötäkässä otin vain vaihtorahat takaisin, laitoin ne lompakkoon, kiitin ja aloin kävelemään pois päin. Kohta kuulen taas vihaisen huudon kassalta: "no voisitko ottaa nää sun mynthoniskin mukaan ni maistuu suu vähän paremmalta!! ". Käännyin sitten ja hieman naureskellen hain ne mynthonit.
Se oli ihan älyttömän noloa ja järkyttävää. Vieläkin tulee kylmät väreet kun ajattelee. Siinä oli jo jonossa jonkin verran ihmisiä kuulemassa ja kaikki oli ihan hämmentyneitä.
Myyjä oli noin viiskymppinen nainen, ilmeisesti hyvin elämäänsä kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalaisten pitämä kynsistudio. Kikattelee keskenään ja puhuu omaa kieltään ja ollaan asiakkaille töykeitä.
Minä tykkään käydä sielä. Yleensä pitelen käsiä taskussa ja hymyilen. Katselen purnukoita ja välillä silmäilen sillä viisiin.
Joskus vilkuttelen sormilla ja kainosti kääntelen päätäni niin että harmaat hiukset heilahtavat toiselle poskelle.
T: Miekkonen 49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Onko sulla yhtään pienempää? Eikö? No, siinä on ovi!
Näin tiuskaisi TKL:n keski-ikäinen mieskuski, kun 15-vuotiaana yritin tarjota hänelle viisikymppistä. Kostoksi boikotoin busseja melkein vuoden, ellen pakon edestä joutunut käyttämään.Minulle myös 10v takaperin bussikuski kettuili, kun olin kolikoista saanut kasaan lipun hinnan että "mikäs kasa sieltä tulee", kohteli äärimmäisen nuivasti mutta päästi sentään kyytiin. Mitähän sitten olisi pitänyt tehdä, kun ykskaks pitää bussilla päästä eikä ole aikaa käydä mitään lippuja tai isompia rahoja nostelemassa. Ei tällainen ainakaan lisää julkisten käyttämisen intoa.
Mulle joskus bussikuski kettuili samalla tavalla. Maksoin 50- ja 20-senttisillä, ja tokaisi, että ei sitten isompaa rahaa löydy. Kun en vastannut mitään, jatkoi vaan paasaamistaan, että on se kumma, kun jotain pikkuhiluja kanniskellaan.
Katsoin häntä sitten suoraan silmiin ja sanoin "nönnönnönnönnöö". En ollut enää mikään teini, vaan parikymppinen. Joo tiedän, oli tosi lapsellista, mutta rasittaa tuollainen aivan turha vinoilu. Eipä sitten sanonutkaan enää mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Varuste.net myymälä. Edellisellä kerralla myyjä käytännössä kutsui läskiksi ja poistui paikalta, kun kokeilin erilaisia vaelluskenkiä ja kysäisin onko mitään leveämmällä varrella. No, löysin onneksi muualta hyvät, vaikka vähn leveä pohje onkin.
Nyt viimeisellä kerralla ostettin miehelle lenkkikenkiä. Ainut hinta, mikä oli näkyvillä oli yhteen saman kengän laatikkoon, mutta eri kokoon liimattu lappu. Tästä kun kysyttiin myyjältä, hinta oli kuulemma eri. Kun sitten kyseenalaistettiin, miksi ainut näkyvillä oleva hinta on 60e halvempi ja etteikö todella myydä sillä, meille todettiin, että jos ei ole varaa ostaa, kannattaa hakea muualta. No niin haettin - aivan sama tuote 60e halvemmalla (sama hinta, kun väärin merkatussa tuotteessa).Asiakaspalvelu vaikuttaa olevan uskomatonta koko paikassa. Myyjiä ei kiinnosta palvella, vaan juttelevat keskenään. Meilläkin molemmilla kerroilla saatiin kyllästyneitä katseita, kun tultiin häiritsemään keskustelua. En enää ikinä asioi kyseisessä kaupassa, vaikka heillä onkin hyvä valikoima. Hankitaan sitten vaikka vaikeamman kautta muualta.
Olen todistanut sivusta, kun ko. myymälän myyjä käski kassalla valittavaa asiakasta suksia v***uun. Kyseinen asiakas omalla käytöksellään tosin ansaitsi sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Onko sulla yhtään pienempää? Eikö? No, siinä on ovi!
Näin tiuskaisi TKL:n keski-ikäinen mieskuski, kun 15-vuotiaana yritin tarjota hänelle viisikymppistä. Kostoksi boikotoin busseja melkein vuoden, ellen pakon edestä joutunut käyttämään.Minulle myös 10v takaperin bussikuski kettuili, kun olin kolikoista saanut kasaan lipun hinnan että "mikäs kasa sieltä tulee", kohteli äärimmäisen nuivasti mutta päästi sentään kyytiin. Mitähän sitten olisi pitänyt tehdä, kun ykskaks pitää bussilla päästä eikä ole aikaa käydä mitään lippuja tai isompia rahoja nostelemassa. Ei tällainen ainakaan lisää julkisten käyttämisen intoa.
Mulle joskus bussikuski kettuili samalla tavalla. Maksoin 50- ja 20-senttisillä, ja tokaisi, että ei sitten isompaa rahaa löydy. Kun en vastannut mitään, jatkoi vaan paasaamistaan, että on se kumma, kun jotain pikkuhiluja kanniskellaan.
Katsoin häntä sitten suoraan silmiin ja sanoin "nönnönnönnönnöö". En ollut enää mikään teini, vaan parikymppinen. Joo tiedän, oli tosi lapsellista, mutta rasittaa tuollainen aivan turha vinoilu. Eipä sitten sanonutkaan enää mitään :)
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalaisten pitämä kynsistudio. Kikattelee keskenään ja puhuu omaa kieltään ja ollaan asiakkaille töykeitä.
Minä tykkään käydä sielä. Yleensä pitelen käsiä taskussa ja hymyilen. Katselen purnukoita ja välillä silmäilen sillä viisiin.
Joskus vilkuttelen sormilla ja kainosti kääntelen päätäni niin että harmaat hiukset heilahtavat toiselle poskelle.
T: Miekkonen 49
vauh silvetfox! mi laiki silvetfox
Huh..boikotti piteni just
Julkisissa EI enää käy käteinen:)