Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette tunteneet munasolun kiinnittymisen, miltä se tuntui? Kuvailkaa

Vierailija
03.06.2016 |

Tunsin eilen alavatsassa viiltelyä, kesti hetken ja sitten tuli taas uudestaan. En tiedä kauanko tätä jatkui kun nukahdin, eli ei mitenkään aivan älytön kipu kun pystyin nukahtamaankin, lähinnä tuntemus.

Voisiko olla kiinnittyminen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja olen aina tuntenut sellaista pientä terävää nipistelyä kohdun kohdalla niihin aikoihin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Päivän-kaksi sitä kestää.

Tosin olen tuntenut samaa myös silloin, kun menkat olivat pari päivää myöhässä. Silloin sitä tuntui vaan paljon harvemmin. Eli kiinnittyminen ei onnistunut? Haamuviiva ollut raskaustestissä.

Joskus lukenut jostain, että se nipistely johtuisi vaan siitä, että kohtu on niin pinkeänä sen verimäärän vuoksi joka kohta vuotaa pois kuukautisina... Ota näistäkin nyt sitten selvää😏

Vierailija
2/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytaikainen viiltävä kipu alavatsassa. Kesti vaan pari sekuntia, mutta oli niin kova ja äkillinen että menin melkein kaksin kerroin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut yhtään miltään. 

Vierailija
4/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta ja olen aina tuntenut sellaista pientä terävää nipistelyä kohdun kohdalla niihin aikoihin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Päivän-kaksi sitä kestää.

Tosin olen tuntenut samaa myös silloin, kun menkat olivat pari päivää myöhässä. Silloin sitä tuntui vaan paljon harvemmin. Eli kiinnittyminen ei onnistunut? Haamuviiva ollut raskaustestissä.

Joskus lukenut jostain, että se nipistely johtuisi vaan siitä, että kohtu on niin pinkeänä sen verimäärän vuoksi joka kohta vuotaa pois kuukautisina... Ota näistäkin nyt sitten selvää😏

Periaatteessa ei pitäisi olla enää kiinnittymistuntemuksia ne, jotka tuntee silloin kun menkkojen pitäisi alkaa. Kiinnittyminenhän tapahtuu muutamien päivien, viikon kuluessa hedelmöittymisestä, joka taas tapahtuu viimeistään vuorokauden kuluessa munasolun irtoamisesta.

Vierailija
5/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskipua muistuttavaa, viiltävämpäää.. vaikea selittää. Ei mitään sietämätöntä, mutta kohtuukovaa kuitenkin.

Mulle on tehty 2 alkionsiirtoa, ekaa en tuntenut, tokan tunsin ja luomuraskautta luulin menkkakivuiksi.

Vierailija
6/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kiinnittyminen tapahtua 4 päivää ovulaatiosta??

Vierailija
7/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, 5 päivää positiivisesta ovistestistä ja 4 päivää oviskivuista

Vierailija
8/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ei pitäisi olla enää kiinnittymistuntemuksia ne, jotka tuntee silloin kun menkkojen pitäisi alkaa. Kiinnittyminenhän tapahtuu muutamien päivien, viikon kuluessa hedelmöittymisestä, joka taas tapahtuu viimeistään vuorokauden kuluessa munasolun irtoamisesta.

Joo, silti olen tuntenut näitä nipistelyjä vain silloin kun raskaus on alkanut. Varmasti ovat sitten olleet vain sitä kohdun pinkeyttä sitten.

Muistan vieläkin elävästi ekan raskauden alkamisen. Lasta oli jo kauan toivottu. Olin aivan unohtanut mökkireissulla, että menkkojen pitäisi alkaa. Istuttiin autossa kotimatkalla ja alkoi nipistellä. Ikinä ennen en ollut sellaista tunnetta kokenut. Ei ole varmaan koskaan tuntunut niin pitkältä kotimatka, kun halusin äkkiä kotiin katsomaan milloin niiden pitäisi alkaa. Päivän olivat sitten myöhässä, kun kotona asian tarkastin.

Vierailija
9/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhtäkkiä viiltävän kivun alavatsassa, ei mikään erityisen kova kipu, mutta jotenkin panin sen merkille koska ei ollut minulle tuttu tuntemus. Lähti pian pois. Eka ajatus joka tuli mieleen, oli raskauden alkaminen. Tein sitten kahden viikon päästä testin tuon tuntemuksen takia ja oli positiivinen. :)

Vierailija
10/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Vierailija
11/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on mahdollinen vielä n. vuorokauden ovulaation jälkeen, sen pidempään munasolu ei säily hedelmöitymiskykyisenä.

Vierailija
12/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä nyt viitsikö, ei kiinnittyminen mitenkään tunnu! Ei kiinnittyminen ole mikään nopea porautuminen limakalvoon, joka heittää ihmisen kakinkerroin lattialle piehtaroimaan tuskasta (kipeät ilmamaivat ja suolen venyminen voi näitä sen sijaan aiheuttaa). Se on pidempiaikainen prosessi, jossa alkio kasvaa kiinni.

Varmasti erinäisiä tuntemuksia voi olla ja onkin, kun niitä pysähtyy kuuntelmemaan, mutta ei nistä voi päätellä mitään. Olisihan se aika hassua, jos tulevan lapsen tuntisi kiinnittyvän, kun se on vasta solu, mutta seuraavan kerran se pystyisi tuntemaan vasta kuukausien päästä kun kokoa on parikymmentä senttiä.

En halua olla ilkeä, itsekin kipeästi toivoin raskautta pidempään ennen kuin tärppäsi. Liiallisesta analysoinnista ja kehon ylitulkinnasta ei kuitenkaan tule kuin stressiä ja haittaa. Onnea yritykseen!

Vierailija
13/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivällä tapahtui tämä viiltely, illalla ja tänään aivan järkyttävät ilmavaivat, tää ei voi olla normaalia. Kokoajan tulee pieruja. Aloin sitten googlettamaan, niin keltarauhashormoni aiheuttaa ilmavaivoja. Uskaltaiskohan sitä jo toivoa edes....

Ja kyllähän toiset tuntevat ovulaationkin jumalattoman kovana kipuna kun taas toiset ei tunne sitä ollenkaan. On sekin vain solu joka irtoaa, ei edes silmin nähtävissä koko munasolu (kai?)

Miksei siis toiset voisi tuntea kiinnittymistä ja toiset ei?

Vierailija
14/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää oviksesta parin minuutin ajan sellaisia teräviä viiltäviä tuntemuksia kohdun tiedoilla, ei mitenkään hirvittävän kivuliasta ja meni tosiaan parissa minuutissa ohi, mutta oli niin uudenlainen/outo tuntemus että epäilykset/toivo heräsi... 5 päivää myöhemmin selkeä plussa testiin :)

Vierailija
15/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kiinnittyminen tapahtua 4 päivää ovulaatiosta??

9-12 päivää ovulaatiosta on normi

Vierailija
16/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääpä nyt viitsikö, ei kiinnittyminen mitenkään tunnu! Ei kiinnittyminen ole mikään nopea porautuminen limakalvoon, joka heittää ihmisen kakinkerroin lattialle piehtaroimaan tuskasta (kipeät ilmamaivat ja suolen venyminen voi näitä sen sijaan aiheuttaa). Se on pidempiaikainen prosessi, jossa alkio kasvaa kiinni.

Varmasti erinäisiä tuntemuksia voi olla ja onkin, kun niitä pysähtyy kuuntelmemaan, mutta ei nistä voi päätellä mitään. Olisihan se aika hassua, jos tulevan lapsen tuntisi kiinnittyvän, kun se on vasta solu, mutta seuraavan kerran se pystyisi tuntemaan vasta kuukausien päästä kun kokoa on parikymmentä senttiä.

En halua olla ilkeä, itsekin kipeästi toivoin raskautta pidempään ennen kuin tärppäsi. Liiallisesta analysoinnista ja kehon ylitulkinnasta ei kuitenkaan tule kuin stressiä ja haittaa. Onnea yritykseen!

Kyllä sen kiinnittymisen voi tuntea, joillain tulee kiinnittymisvuotoakin. Älä yleistä, tämä on täysin yksilöllistä.

Vierailija
17/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan parissa päivässä tapahdu kiinnittyminen, se hedelmöittynyt munasolu ei ihan salamana siirry sinne kohtuun ja kiinnity. 9-12 päivää siinä keskimäärin menee.

Vierailija
18/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, koska sinä et tuntenut, kukaan muukaan ei voi tuntea? Just. Samaan syssyyn voisit väittää että ei voi olla raskaana jos ei oksentele, kappas kun kaikille ei tule sitäkään, vaan nämä asiat ovat yksilöllisiä.

Vierailija
19/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan parissa päivässä tapahdu kiinnittyminen, se hedelmöittynyt munasolu ei ihan salamana siirry sinne kohtuun ja kiinnity. 9-12 päivää siinä keskimäärin menee.

9-12 päivää kuulostaa mahdottomalta "normiksi", koska eihän 2 päivää kiinnittymisen jälkeen voisi mitenkään raskaustesti näyttää vielä plussaa. Usein se testi näyttää haaleaa plussaa jopa 10 päivää ovulaatiosta. 5-7 päivää taitaa olla normi aika kiinnittymiselle ovulaation jälkeen.

Vierailija
20/43 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vissiin ainoa joka on samaa mieltä kanssasi, mutta olin tulossa sanomaan kuta kuinkin samaa. Useampi tutkijakin on tämän todennut ja uskon kyllä ennemmin heitä kuin raskautta toivovia av-mammoja.

Itsekin yritin raskautta jo pidempään ja ylianalysoin kaikkia tuntemuksia. Joka kierrossa olin tuntevinani kiinnittymisen mutta aina ne kuukautiset vain alkoivat. Viimeisessä kierrossa lopetin vouhkaamisen, enkä tuntenutkaan enää mitään ja tadaa, lopputuloksena raskaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän