Saako stalkata miehen puhelin/viestit jos on erittäin vahva epäily toisesta naisesta?
Saako? Jos on kovat epäilyt asiasta, mies poissaoleva, seksi ei maistu, yllättäviä menoja on tullut jne jne. Pitääkö elää epätietoisuudessa vai saako tässä tapauksessa ottaa asioista selvää?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin mieheltä suoraan. Tohon puhelimen tonkimiseen en osaa sanoa koska meidän suhteessa molemmat saa näprätä toistensa puhelimia. Fiksu pettäjä yleensä poistaa puhelimesta semmoset mistä voi jäädä kiinni joten ehkä kannattaa mielummin lähteä keskustelemaan asiasta miehen kanssa.
Raivostuttaa teidän kaltaiset pariskunnat eli jos minä kirjoitan viestin miehellesi niin voit lukea sen. Eli en voi kertoa miehellesi mitään puhelimessa kahden kesken, raivostuttava ja olisi reilua että te kerrotte tämän kaikille.
Aion tästä eteenpäin olla kirjoittamatta mitään viestiä puhelimella yhdellekään pariskunnalle johtuen näistä teidän diileistä.
Aika outoa, jos et voi puhua asioista pariskunnan molemmille osapuolille? Minä ainakin alkaisin pitää sinua epäilyttävänä, jos vain miehelleni viestittelisit. Ja voit olla varma, että tarkistaisin jatkossa jokaisen viestisi.
Itse vastaavassa tilanteessa eläneenä sanoisin, että ei maksa vaivaa. Jos ei enää luota toiseen, helpommalla pääsee, kun vaan lähtee eri teille kuin se, että alkaa leikkiä salapoliisia ja pahoittaa itse mielensä, kun saa totuuden selville.
Itse löysin miehen pesuun menevien housujen taskusta salaisen kännykän ja sitä kautta paljastui, että hänellä useampikin toinen nainen. Olin jo epäillyt jotain, mutta ajatellut, että kaikki paljastuu aikanaan.
Tieto lisää tuskaa. Olisi ollut helpompi, jos mies olisi vaan lähtenyt enkä olisi saanut tietää niitä kuvioita, mitä hänellä oikeasti oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyisin mieheltä suoraan. Tohon puhelimen tonkimiseen en osaa sanoa koska meidän suhteessa molemmat saa näprätä toistensa puhelimia. Fiksu pettäjä yleensä poistaa puhelimesta semmoset mistä voi jäädä kiinni joten ehkä kannattaa mielummin lähteä keskustelemaan asiasta miehen kanssa.
Raivostuttaa teidän kaltaiset pariskunnat eli jos minä kirjoitan viestin miehellesi niin voit lukea sen. Eli en voi kertoa miehellesi mitään puhelimessa kahden kesken, raivostuttava ja olisi reilua että te kerrotte tämän kaikille.
Aion tästä eteenpäin olla kirjoittamatta mitään viestiä puhelimella yhdellekään pariskunnalle johtuen näistä teidän diileistä.
Aika outoa, jos et voi puhua asioista pariskunnan molemmille osapuolille? Minä ainakin alkaisin pitää sinua epäilyttävänä, jos vain miehelleni viestittelisit. Ja voit olla varma, että tarkistaisin jatkossa jokaisen viestisi.
Miksi minun pitäisi kertoa parhaan ystäväni aviomiehelle myoomastani ja siitä johtuvista älyttömistä kuukautisvuodoista? Noin niin kuin esimerkiksi. (En ole sama jolle vastasit, mutta olen yksi heistä jotka eivät enää ikinä kirjoittaisi ystävilleen henkilökohtaisia asioita jos nämä antaisivat puolisonsa lukea viestejään.)
Se on muuten kumma, että parisuhteessa toisen pettäminen ei ole rikos. Mutta jonkun tekstiviestin lukeminen on. Jotenkin itse pitäisin pettämistä isompana rikkeenä, mutta sitä ei ole kriminalisoitu.
Mun mielestä saa. Se että mies sanoo ettei ole mitään on bullshittii.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaankaan ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä erittäin suuri rikos tapahtuu, jos käy kerran tarkistamassa toisen viestit.
...
Ja kyllä, 100 % miehistä varmasti tunnustaakin ja näyttää viestit, kun asiaa kysyy. Not...
Tuossa on lähtökohtaisesti jo luottamus menetetty. Siis jos pitää ilman lupaa mennä urkkimaan toisen viestit.
Harva tietenkään mitään myöntää, mutta jos huomaa, että sitä kännykkää aletaan viemään suihkuun mukaan, niin ehkä kannattaisi ottaa asia keskustelun alle. Tai sitten ihan suosiolla erota.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten kumma, että parisuhteessa toisen pettäminen ei ole rikos. Mutta jonkun tekstiviestin lukeminen on. Jotenkin itse pitäisin pettämistä isompana rikkeenä, mutta sitä ei ole kriminalisoitu.
Mitä kummaa tuossa on? Tässä maailmassa jokainen on itsellinen yksilö joka saa valita kenen kanssa harrastaa seksiä ja saa myös lukea OMAT kirjeensä. Ei kumppanisi kirjeet ole sinun omaisuutta, kuten ei ole hänen sielu eikä seksuaalisuuskaan. Sinä saat osan seksuaalisuuden jos kumppanisi niin tahtoo, mutta et voi ottaa sitä itsellesi. Eihän miehesikään voi ottaa sinua väkisin niin tahtoessaan?
Ei tietenkään saa! Se on rikos (yksityisyyden loukkaus). Miehesi voisi nostaa siitä syytteen.
Niin joo voihan sitä kysyä. Ainoa vaan, että voiko olla varma, että vastaaja on rehellinen? Ainahan ihmiset eivät ole, eivät edes parisuhteessa. Jos et saa muuten selville asiaa (ja kyllähän tuossa jo epäilykset ymmärrettävästi heräävät), niin sinuna selvittäisin sen sitten vaikka puhelinta tutkimalla. Kuka haluaa tuhlata elämäänsä epätietoisuudessa? Tuskin kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummaa tuossa on? Tässä maailmassa jokainen on itsellinen yksilö joka saa valita kenen kanssa harrastaa seksiä ja saa myös lukea OMAT kirjeensä. Ei kumppanisi kirjeet ole sinun omaisuutta, kuten ei ole hänen sielu eikä seksuaalisuuskaan. Sinä saat osan seksuaalisuuden jos kumppanisi niin tahtoo, mutta et voi ottaa sitä itsellesi. Eihän miehesikään voi ottaa sinua väkisin niin tahtoessaan?
Jos on luvattu, että ollaan uskollisia, ja toinen ei olekaan, eikö se ole sopimusrikos ja petos? Miksei sitten heti tutustuessa ilmoita, että sulle muuren kuuluu mun seksuaalisuudesta vaan se, mitä haluan sulle antaa eikä kuulu sulle, kenellesitä jaan? Silloin voisi toinen osapuolikin heti päättää, haluaako siltä toiselta niutä lukuisissa muissa suhteissa hankittuja sukupuolitauteja vai etsiikö mielummin turvallisen kumppanin.
Ei tässä kukaan yllytä rikokseen. AP kuitenkin itse päättää mitä tekee. Palstalla on aika jakautuneita mielipiteitä sen suhteen mitä kannattaa tehdä tässä tilanteessa.
Ideaalitilanteessahan AP ja mies istuvat alas ja keskustelevat asiasta. Jotain on selkeästi meneillään ja mies ei kerro. AP:nko pitää nyt hölmönä vaan odotella mitä se mies puuhailee? Sori mutta koen ainakin itseni sen verran arvokkaaksi etten jää katselemaan tuommoista käytöstä. Jos miehellä ei oikeasti enää muna seiso sängyssä, on etäinen, ei puhu, käyttäytyy oudosti ja saa yhtäkkiä "lisätöitä" tms niin kyllähän jokainen tajuaa missä mennään. Hei haloo! Valot päälle!
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä ei oikeasti enää muna seiso sängyssä, on etäinen, ei puhu, käyttäytyy oudosti ja saa yhtäkkiä "lisätöitä" tms niin kyllähän jokainen tajuaa missä mennään. Hei haloo! Valot päälle!
No, missä mennään?
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole rikos. Se on väärä teko parisuhteessa.
Voiko pettämisestä joutua oikeuteen? Ja saada tuomion?
Onneksi puhelimeen, kuten kaikkiin muihinkin laitteisiin voi laittaa riittävän vahvan salauksen, jolloin kaikki luvaton stalkkaus loppuu kerralla siihen paikkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauksia on niin monenlaisia.
En ole varmasti ensimmäinen, jonka ystävä on avautunut henkilökohtaisista ongelmistaan. Ja ne viestit eivät kuulu vähääkään vaimolleni.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa! Se on rikos (yksityisyyden loukkaus). Miehesi voisi nostaa siitä syytteen.
Väärin. Kirjesalaisuuden rikkominen.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo voihan sitä kysyä. Ainoa vaan, että voiko olla varma, että vastaaja on rehellinen? Ainahan ihmiset eivät ole, eivät edes parisuhteessa. Jos et saa muuten selville asiaa (ja kyllähän tuossa jo epäilykset ymmärrettävästi heräävät), niin sinuna selvittäisin sen sitten vaikka puhelinta tutkimalla. Kuka haluaa tuhlata elämäänsä epätietoisuudessa? Tuskin kukaan.
Ei tietenkään myönnä, että on pettänyt, jos kysyy suoraan. Mutta jos toisen käytös muuttuu radikaalisti, niin asian voi ottaa puheeksi ja kysyä, että missä menään tai missä on vika? Ja vastaukseksi ei hyvä "ei mitään" tai "kaikki on ok" vastauksia. Ja toisaalta, jos tulee tilanne, että asiaa pitää edes kysyä, niin saattaa olla parempi ihan suoraan erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole rikos. Se on väärä teko parisuhteessa.
Voiko pettämisestä joutua oikeuteen? Ja saada tuomion?
Pihtaava palstamamma haluaisi miehet vankilaan panemisesta ja saada itselleen oikeuden stalkata mustasukkaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luen aina vaimon kännykän vietit ja avaan hänen kirje- ja sähköpostinsa. Jos vaikka jotain löytyisi.
Mun puhelinta ei pysty katsomaan koska on salasana.
Voi kuule. Kyllä se pikkurouva sen salasanan antaa kun osaa oikealla tavalla pyytää.
Nimenomaan. Tässä tapauksessa toinen nainen oli vielä ystäväni kollega. Ystäväni oli siis ollut vaikka kuinka kauan töissä tämän toisen naisen kanssa, jutellut niitä näitä. Myös eräät muut työyhteisössä tiesivät. Ystäväni lopetti työskentelyn kyseisessä paikassa kun pettäminen tuli ilmi, koska ei kehdannut enää mennä töihin, vaikka eihän sen niin olisi pitänyt mennä.
Ja hei, ketä puolisoa edes kiinnostaa toisen työviestit? Ei ketään, pettämisestähän tässä puhutaan. Kyllä mies voi vahingossa jättää vaikka työsähköpostinkin auki koneelleen tai joku voi varastaa hänen kännykkänsä. Maalaisjärjen käyttö sallittua. Ja kuka ei muka ikinä, koskaan ole kertonut puolisolleen työasioita? Kyllä oma mieheni kertoo miksi hän lähtee työmatkalle ja mihin kaupunkiin, vaikka periaatteessa ei saisi. Aika hankala olisi elää toisen kanssa jos ei saisi edes kertoa että lähtee sinne palaveriin, ja koska siellä alkaa iso projekti joka kestää ehkä kolme vuotta.