Saako stalkata miehen puhelin/viestit jos on erittäin vahva epäily toisesta naisesta?
Saako? Jos on kovat epäilyt asiasta, mies poissaoleva, seksi ei maistu, yllättäviä menoja on tullut jne jne. Pitääkö elää epätietoisuudessa vai saako tässä tapauksessa ottaa asioista selvää?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan saa stalkata. Jos kerran on niin vahva epäily, niin sitten kysyt ihan suoraan. Sillä se epätietoisuus loppuu.
Joo, noin se tosiaan toimii..
Vierailija kirjoitti:
Mites tähän pitäisi suhtautua.. Mies peittää joka kerta facebookin ja sanoi syyksi sen että siellä puhutaan asioita tai heitetään läppää jota en ymmärtäisi kuitenkaan. Lidäksi hän sanoi että kertoo yksityisasioitamme siskolleen koska mulle ei voi puhua. Miehestä on tulossa entinen ja en ole ratsaamassa mitään koska ei tarvitse..
Meillä kaikilla on yksityisasioita. Myös avioliitossa. En varmasti itsekään tieä mitä aisioita vaimollani on sukulaistensa tai muiden henkilöiden kanssa, eikä minun pidäkään. Luottamuksen rakentaminen on molemminpuolista. Valvomalla et voi ylläpitää luottamuksen ilmapiiriä. Jos ei tätä kestä niin liittoon toisen kanssa ei pisä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju romutti jälleen kerran kuvitelmani naisten moraalista. Mitähän minä oikein mietin, kun olen joskus luottanut naisiin? Ei tule tapahtumaan koskaan enää. Kiitos av-naiset.
Millainen mies edes käy av:lla ja ennen kaikkea MIKSI.
Kuten tämäkin ketju opettaa, niin täältä näkee millaisia naiset voivat pahimmillaan olla.
Tai sitten millaisia ihan normaalisti vaan. Nimenomaan, pahimmat naiset eivät ole ne ketkä stalkkaavat vaan se on ihan normia hyvin monilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä luen aina vaimon kännykän vietit ja avaan hänen kirje- ja sähköpostinsa. Jos vaikka jotain löytyisi.
Mun puhelinta ei pysty katsomaan koska on salasana.
Minusta on kiva että täällä on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me luetaan toisten viestejä milloin huvittaa ja käytetään toistemme puhelimia, jos ne on lähinnä.Meillä on yhteiset rahat ja velatkin.Ihan outoa jos puolison kanssa on piiloitettavia salaisuuksia.
Kun nyt luulet että olette rakentaneet tuollaisen "avoimen" systeemin niin mistä tiedät ettei puolisollasi voi olla toinen puhelin piilossa, tili josta sinulla ei ole tietoa, ehkä velkaakin.
Avoimmuus on myös sitä että tiedämme jokaisella olevan yksityisasioita, kuten omat puhelimet, rahat, velat, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju romutti jälleen kerran kuvitelmani naisten moraalista. Mitähän minä oikein mietin, kun olen joskus luottanut naisiin? Ei tule tapahtumaan koskaan enää. Kiitos av-naiset.
Millainen nainen käy AV:lla ja miksi? Ja vielä kyseenalaistaa muiden käymisen??
Eikös tämä vauvalehden lukijoille ole tehty.
Olen kyllä usein miettinyt, että täällä käy vallan mielenkiintoista porukkaa.
Ystävistäni ja tuttavistani täällä käyvät yleensä vauvojen äidit ja yleensä kaikki naureskelee koko palstalle, tai siis näille keskusteluille.
Väitän, että suurin osa porukasta ei ole koskaan ajatellutkaan erityistä kytköstä lehteen. On vain iso aihe vapaa-palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me luetaan toisten viestejä milloin huvittaa ja käytetään toistemme puhelimia, jos ne on lähinnä.Meillä on yhteiset rahat ja velatkin.Ihan outoa jos puolison kanssa on piiloitettavia salaisuuksia.
Kun nyt luulet että olette rakentaneet tuollaisen "avoimen" systeemin niin mistä tiedät ettei puolisollasi voi olla toinen puhelin piilossa, tili josta sinulla ei ole tietoa, ehkä velkaakin.
Avoimmuus on myös sitä että tiedämme jokaisella olevan yksityisasioita, kuten omat puhelimet, rahat, velat, jne.
Koittakaa nyt jumankauta kaikki suhteessa olevat ymmärtää että jos jokin vaivaa mieltä sen huomaa kumppani tosi nopeasti ja jos ette asiasta puhu niin herää epäilys mikä on vikana. Turha ihmetellä jos ette suostu avautumaan ja toinen epätoivoissaan hakee vastauksia kaikkialta mistä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaalla, miksi ei? Kerro ihmeessä
Tuo kysymys putkahtaa usein esiin. Ikään kuin miehet eivät saisi olla kiinnostuneita naisten ajatuksista ja tunnoista.
Lisäksi kysymys sisältää arvolatauksen, jossa kyseenalaistetaan miehuus palstaa seuraavilta miehiltä
Kummallisen syvällä istuu luutuneet asenteet.
T: Setämies = haukuttu ilmiö
Word!
Miesten pitää ymmärtää naisia ja lapsia, osata niiden hoito mutta asiosta EI saa ottaa selvää tai keskustella. Se on heikkoutta jota ei miehelle sallita.
Miehen pitää olla "makkaraa syövä ja olutta juova" tosimies, mutta vain niinqu teoriassa, käytännössä ei. Miehen pitää syödä terveellistä ja naisellista ruokaa, mutta MIEHEKKÄÄSTI. Vaippa pitää vaihtaa naisen laatuvaatimuksilla, mutta MIEHEKKÄÄSTI!
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Ei saa. Parempi kysyä suoraan.
Ilman muuta on parempi kysyä suoraan mutta kun sitten saa vastauksen että ei tietenkään minulla ole toista tai suorastaan syytöksen vainoharhaisuudesta niin mitä sen jälkeen tehdään? Miten jatketaan jos kuitenkin tuntee että jotain on meneillään.
Jättää mies? En osaa sanoa. En ole ollut tuossa tilanteessa.
Niinpä eli et loppujen lopuksi tiedä miten itse toimit jos joudut siihen tilanteeseen että alat epäillä jotain.
Väitetään että yli kolmasosa pettää eli ei tarvi olla sairaalloisen mustasukkainen tms siihen että joillakin ihmisillä epäilys aiheellisesti herää.
Ja oletko todella vakavissasi että jos mies ( tai nainen) käyttäytyy jotenkin erilaisesti kuin ennen niin kannattaa jättää koska SAATTAA olla että mies pettää.
En sano että puhelimen tutkiminen on ok mutta ymmärrän kyllä siihen voi sortua kun tajuaa että joku on toisin ja haluaa selvittää että mikä.
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Ei saa. Parempi kysyä suoraan.
Ilman muuta on parempi kysyä suoraan mutta kun sitten saa vastauksen että ei tietenkään minulla ole toista tai suorastaan syytöksen vainoharhaisuudesta niin mitä sen jälkeen tehdään? Miten jatketaan jos kuitenkin tuntee että jotain on meneillään.
Jättää mies? En osaa sanoa. En ole ollut tuossa tilanteessa.
Niinpä eli et loppujen lopuksi tiedä miten itse toimit jos joudut siihen tilanteeseen että alat epäillä jotain.
Väitetään että yli kolmasosa pettää eli ei tarvi olla sairaalloisen mustasukkainen tms siihen että joillakin ihmisillä epäilys aiheellisesti herää.
Ja oletko todella vakavissasi että jos mies ( tai nainen) käyttäytyy jotenkin erilaisesti kuin ennen niin kannattaa jättää koska SAATTAA olla että mies pettää.
En sano että puhelimen tutkiminen on ok mutta ymmärrän kyllä siihen voi sortua kun tajuaa että joku on toisin ja haluaa selvittää että mikä.
Minä sanoin että en osaa sanoa.
Orenda
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun se on niin, että uskottavasta valehtelijasta ei tiedä, että se valehtelee, elkei ole todisteita. Kysyminen on aivan turhaa, tietenkään pettäjä ei sitä myönnä. Puoliso alkaa luulla itseään hulluksi ja että arvostelukyky on kadonnut, kun omat vaistot ja toisen puheet ovat ristiriidassa.
Minä kuin aviomiehen kännykän ja hämmästyin. Luulin tuntevani hänet, mutta kävi ilmi, että oli syöttänyt pajunköyttä. Luin hetken mielijohteesta ja se muutti käsitykseni hänestä. Pari naispuolistä ystävää olikin vähän muuta kuin pelkkiä ystäviä. Eli valehtelijaa ei tunnista, jos kaikki info tulee häneltä eikä ole mahdollista tarkistaa asioita ulkopuolisesta lähteestä.
Nämä kännyn tutkimisen tuomitsijat taitavat itse salailla jotakin, kun suhtautuvat noin kiihkeästi aiheeseen.
Minkä ihmeen takia sitä edes pitää olla suhteessa ihmisen kanssa, joka saa oman mielenterveyden järkkymään?! Miksi pitää roikkua kynsin ja hampain kiinni suhteessa missä on paha olla ja toisen osapuolen tekemisiin ja puhumisiin ei voi/osaa/pysty ollenkaan luottaa?
N39
N39
Haloo. Sitä ei tiedä, ettei voi luottaa, ennen kuin asia selviää, ettei voi.
Sulla ei taida olla omakohtaista kokemusta ja siksi asiat näyttävät kovin mustavalkoisilta.
N46Luottamus on mustavalkoinen asia, sitä joko on tai sitä ei ole.
N39
Joko olet aivan uskomattoman lapsellinen ja sinisilmäinen ihminen tai sitten et ole parisuhdetta nähnytkään tuon ikäiseksi ihmiseksi.
Jos sinulle on yhdentekevää että miehesi pettäisi ja valehtelisi sinulle niin älä kuvittele että näin on myös kaikille muille.
Äläkä viitsi myöskään kuvitella että sinä 100 % varmasti tiedät miehesi puuhat.
Et tiedä.
Sinä olet vaan päättänyt laittaa silmät ja korvat umpeen ja pään pensaaseen ja luottaa.
Minäkin luotan omaan mieheeni , mutta jos käytös selvästi muuttuisi niin selvittäisin kyllä mistä se johtuu.
Jollain tavalla.
Minä en pettäjän kanssa halua olla jos vain mitenkään sen voin estää, mutta en nyt pitkästä liitosta eroa ottaisi pelkkien olettamusten tai arvailujen perusteella.N39 on oikeassa. Kyllä sen tuntee voiko toiseen luottaa vai ei. Itse olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta. Luotan täysin. Jos en enää luota, ei siinä mikään puhelimessa men stalkkaus auta. Se vaan lisääntyy, epävarmuus.
Eikä minun tarvitse sellaisessa suhteessa olla. Olen nuorena ollut. Mies ei jäänyt kiinni mutta tiesin, että tässä suhteessa kärsin. Siihen en enää ala
N47Pari ystävääni on eronnut miehen löytäessään toisen.
Kummassakaan tapauksessa nainen ei hetkeäkään epäillyt miestään vaan luotti ihan niin kuin sinäkin nyt.
Ja me sivulliset olimme äimän käkenä myös kun tunsimme nuo pariskunnat, ei olisi millään uskottu.
Jälkeen päin kummassakin tapauksessa nainen oli keksivinään jotain merkkejä kuten esimerkiksi sen että mies teki iltaisin polttopuita vaikka niitä oli ennestäänkin jo paljon.
Mies halusi ilmeisesti vältellä vaimoaan.
No olisiko pitänyt tajuta ottaa ero tuon perusteella??Kummassakin tapauksessa tieto tuli ulkoapäin, nainen ei siis aktiivisesti yrittänyt selvittää mitään kun ei ollut tullut pettäminen mieleenkään.
Erot tuli.Onhan noita monta muutakin tapausta mutta nämä tunsin niin hyvin että noiden jälkeen tajusin että ihan kuka vaan voi pettää, etukäteen tai minkään kuvitellun luottamuksen perusteella ei voi ennustaa.
En tarkoita tällä sitä että koko ajan pitäisi olla tarkkana ja tutkia kännyköitä tms mutta jos herää ihmetys niin ymmärrän oikein hyvin että sen haluaa selvittää kun nyt kertakaikkiaan on niin munattomia ihmisiä jotka toisen selän takana puuhailevat sitä sun tätä.
Etkä voi tietää kuka sellainen on.Miten se olisi tilannetta muuttanut, jos ei olisi luottanut vaan olisi stalkannut puhelinta? Ei muutoin kuin että olisi joutunut häpeämään sitä, että stalkkaus käy ilmi kun aletaan kysellä miten pettäminen selvisi. Olisin miljoona kertaa mieluummin se, joka on luottanut loppuun saakka ja tullut petetyksi kuin se, joka stalkkaa ja joutuu tunnustamaan että sai sillä tavalla toisen pettämisestä kiinni.
Ihmiset rakastuvat toisiin ja pettävät. Ihmiset rakastuvat toisiin ja jättävät. Mutta jos sitä pelkää niin paljon, että pitää stalkata, niin on parempi kun ei parisuhteeseen ikinä lähdekään
Ei tässä pelkäämisestä ole kyse.
Minun kohdallani kyse on siitä että en välitä puolittaisesta parisuhteesta.
Sitä se on silloin kun toisen mieli on muualla.
Ihmettelen vain sitä, että miksi jotain arkaluonteisia viestejä ihmiset säilyttää puhelimessaan? Mikäli itse olisin parisuhteessa ja olisi ystäviä/tuttuja jotka purkaa jotain henkilökohtaista viesteillä niin aivan varmasti poistaisin ne lukemani jälkeen ettei kukaan ulkopuolinen vahingossakaan niitä näe. Tällöin myöskin ei olisi niin väliä vaikka joku ne viestit näkisikin. Jättäisin vain hauskimmat viestit ehkä jos nekään. Kyllähän se on myös niin että ei kaikki pettämiset pelkillä kännykän tai viestien kaivelulla aina selville saa. Kai sillä kumppanilla käyttäytyminen muuttuu aina jollain tavalla. Eri asia kuinka hyvin sen näkee. Ensin pitää tutkia ja ottaa asioista selvää ja sitten vasta miettiä mitä suhteelle tehdään. Monellekko ihmiselle oikeasti on tullut epäillys toisen ihmisen luottamattomuudesta jonkun asian suhteen, pienen tai suuren?
Mä en tosiaankaan ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä erittäin suuri rikos tapahtuu, jos käy kerran tarkistamassa toisen viestit. Mitä se pettäminen sitten on? Ei yhtä vakava asia ilmeisesti, koska sitä ei määritellä laissamme enää rikokseksi. Moraali ja laki ei ole enää nykypäivänä sama asia. Puolet parisuhteessa elävistä pettää, joten ihanko totta teidän mielestänne se viestin lukija on tässä se rikollinen? Minun sydän sanoo kyllä täysin toisin. Mitä niin vakavaa siinä toisen viestien vilkaisussa voi olla, jos eletään muutenkin yhdessä ja tiedetään toisesta lähes kaikki?
Ja kyllä, 100 % miehistä varmasti tunnustaakin ja näyttää viestit, kun asiaa kysyy. Not. Jos on valmis pettämään puolisoaan, niin silloin kyllä on valmis keksimään myös valheita. Jos mies valehtelee, niin kysymällä menettää vain viimeisenkin toivon saada hänet siitä kiinni, koska sen jälkeen mies on entistä varovaisempi viestien ja muiden jälkien peittämisessä.
Parhaan ystäväni mies jäi kiinni pettämisestä pari vuotta sitten. Mies oli maannut monen naisen kanssa, pariskunnan sängyssä kun ystäväni oli pois kotoa. Ystävä alkoi ihmettelemään kun mies kantoi puhelinta mukanaan joka paikkaan, jopa vessaan. Lopulta mies tunnusti, mutta pitkään siinä meni. Ystäväni harmitteli jälkikäteen, että jos hän heti olisi lukenut miehen viestit, olisi hänen sydämensä säästynyt edes vähän siltä kaikelta.
Nyt ystäväni käy terapiassa tämän takia, vielä vuosia myöhemmin. Kuka sen sijaan olisi joutunut siitä terapiaan, että hänen viestinsä on luettu?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaankaan ymmärrä näitä ihmisiä, joiden mielestä erittäin suuri rikos tapahtuu, jos käy kerran tarkistamassa toisen viestit. Mitä se pettäminen sitten on? Ei yhtä vakava asia ilmeisesti, koska sitä ei määritellä laissamme enää rikokseksi. Moraali ja laki ei ole enää nykypäivänä sama asia. Puolet parisuhteessa elävistä pettää, joten ihanko totta teidän mielestänne se viestin lukija on tässä se rikollinen? Minun sydän sanoo kyllä täysin toisin. Mitä niin vakavaa siinä toisen viestien vilkaisussa voi olla, jos eletään muutenkin yhdessä ja tiedetään toisesta lähes kaikki?
Ja kyllä, 100 % miehistä varmasti tunnustaakin ja näyttää viestit, kun asiaa kysyy. Not. Jos on valmis pettämään puolisoaan, niin silloin kyllä on valmis keksimään myös valheita. Jos mies valehtelee, niin kysymällä menettää vain viimeisenkin toivon saada hänet siitä kiinni, koska sen jälkeen mies on entistä varovaisempi viestien ja muiden jälkien peittämisessä.
Parhaan ystäväni mies jäi kiinni pettämisestä pari vuotta sitten. Mies oli maannut monen naisen kanssa, pariskunnan sängyssä kun ystäväni oli pois kotoa. Ystävä alkoi ihmettelemään kun mies kantoi puhelinta mukanaan joka paikkaan, jopa vessaan. Lopulta mies tunnusti, mutta pitkään siinä meni. Ystäväni harmitteli jälkikäteen, että jos hän heti olisi lukenut miehen viestit, olisi hänen sydämensä säästynyt edes vähän siltä kaikelta.
Nyt ystäväni käy terapiassa tämän takia, vielä vuosia myöhemmin. Kuka sen sijaan olisi joutunut siitä terapiaan, että hänen viestinsä on luettu?
En usko. En usko, että hänen sydämensä olisi säästynyt yhtään sen enempää, vaikka kiinni jääminen olisi tapahtunut viestejä lukemalla. Sen sijaan hän joutuisi vielä kaiken lisäksi kantamaan häpeää siitä, että rikkoi viestintäsalaisuuden.
Ja miljoonannen kerran: myös työnantajalla voi olla siihen sanansa sanottavana, jos ulkopuolisen päästää tutkimaan omia viestintävälineitä. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?? Ja mitä jos näyttäisin miehelle puhelu-/tekstarilokini, sähköpostien lähettäjistä puhumattakaan; siellä lukisi juuri nyt päällimmäisinä Jaakko, Matti, Katri, Suvi, Jaakko, Niclas, Jouni, Jyrki, Jaakko, Jaakko, Jaakko, Jaakko... Pitäisikö minun alkaa tehdä tiliä siitä, kuka on Jaakko ja miksi olemme soitelleet ja viestitelleet tällä viikolla moneen kertaan? Varsinkin kun kyseinen Jaakko on ilmestynyt lokitietoihini vasta tällä viikolla. No ei. Ihan puhtaasti työasioissa on oltu yhteydessä, kuten Jouninkin kanssa, joka lähettää välillä (epäammattimaisesti) pelkkiä hymiöitä. Ja Miikaltakin löytyy viesteistä pelkkä hymiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. En usko, että hänen sydämensä olisi säästynyt yhtään sen enempää, vaikka kiinni jääminen olisi tapahtunut viestejä lukemalla. Sen sijaan hän joutuisi vielä kaiken lisäksi kantamaan häpeää siitä, että rikkoi viestintäsalaisuuden.
Ja miljoonannen kerran: myös työnantajalla voi olla siihen sanansa sanottavana, jos ulkopuolisen päästää tutkimaan omia viestintävälineitä. Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?? Ja mitä jos näyttäisin miehelle puhelu-/tekstarilokini, sähköpostien lähettäjistä puhumattakaan; siellä lukisi juuri nyt päällimmäisinä Jaakko, Matti, Katri, Suvi, Jaakko, Niclas, Jouni, Jyrki, Jaakko, Jaakko, Jaakko, Jaakko... Pitäisikö minun alkaa tehdä tiliä siitä, kuka on Jaakko ja miksi olemme soitelleet ja viestitelleet tällä viikolla moneen kertaan? Varsinkin kun kyseinen Jaakko on ilmestynyt lokitietoihini vasta tällä viikolla. No ei. Ihan puhtaasti työasioissa on oltu yhteydessä, kuten Jouninkin kanssa, joka lähettää välillä (epäammattimaisesti) pelkkiä hymiöitä. Ja Miikaltakin löytyy viesteistä pelkkä hymiö.
Minäpä kyllä uskon että mitä pikemminkin saa pettämisestä kiinni sen parempi ja vähemmillä vaurioilla selviää.
Eräs tuttavani sanoi että ei pelkästään se että mies ollut kauheaa vaan myös se että suunnilleen kaikki muut tiesivät asiasta pitkään.
Hän sanoi että aivan kun olisi tullut koko yhteisönsä pettämäksi.
En usko että siinä viestintäsalaisuuden rikkominen olisi enää tuntunut mow.
Tosin tässä tapauksessa pettämisen lopulta paljasti sivullinen.
Oli kuulemma sanonut että vaikka saisi vihat päälleen niin ei pysty enää sitä touhua katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan saa stalkata. Jos kerran on niin vahva epäily, niin sitten kysyt ihan suoraan. Sillä se epätietoisuus loppuu.
Luuletko tosiaan, ettei osaisi valehdella sujuvasti?
Vierailija kirjoitti:
AP! Pahoin pelkään että miehesi pettää tai on tavannut jonkun toisen naisen. Klassiset merkit: haluttomuus, yhtäkkiset ylityöt, etäisyys, puhelimen kantaminen vessaan jne. Sinuna lukisin ne viestit salaa, mutta älä paljasta sitä ikinä miehelle. Näin saat varmuuden ja suunnitella vaikka tavaroidesi pakkaamisen sekä lähtöä rauhassa.
Toinen vaihtoehto on jäädä odottamaan ja kärsiä. Olen huomannut että miehillä on tapana tunnustaa ennemmin tai myöhemmin. Tosin tämä tekee sinusta vain hölmön sillä onhan tuo nyt selvää että jotain on meneillään. Ja se odotus.. Se tuntuu ikuisuudelta...
Mun neuvo: jotain on selkeästi tekeillä. Lue miehen viestit. Jos siellä on jotain niin saat ainakin varmuuden ja voit jatkaa eteenpäin. Jos siellä ei ole mitään niin istuta mies alas ja keskustele asiasta asiallisesti. Monesti myös totaalinen kylmyys/välinptämättömyys miestä kohtaan auttaa.
Tsemppiä!
Voi kun kaikki tajuaisivat laittaa viestintävälineensä salasanan taakse, niin loppuisivat nämä kehotukset lain rikkomiseen. Koska siitä on kysymys. Yllytät ap:tä rikokseen. Itse asiassa ylläpidon velvollisuus on poistaa sellaiset viestit.
Tuo kysymys putkahtaa usein esiin. Ikään kuin miehet eivät saisi olla kiinnostuneita naisten ajatuksista ja tunnoista.
Lisäksi kysymys sisältää arvolatauksen, jossa kyseenalaistetaan miehuus palstaa seuraavilta miehiltä
Kummallisen syvällä istuu luutuneet asenteet.
T: Setämies = haukuttu ilmiö