Pesettekö tomaatit miten?
Luki että pelkkö vedellä huuhtelu ei poista bakteereja. Ei kai nyt sentään pesuainetta tomaattiin sentään?
Kommentit (36)
Sun pitää myös hieroa sitä pintaa.
Astianpesukoneeseenko ajattelit laittaa?
40 astetta, hienopesu, lyhyt linkous.
Painepesurilla ja vanneharjalla. Kätevästi siitä saa samalla ketsuppia.
Tiskialtaaseen kuumaa vettä ja pari pisaraa pesuainetta. Tomaatit sinne minuutiksi ja sen jälkeen huuhtelu. Sama ohje kaikkien vihannesten kanssa.
Pienellä määrällä astianpesuainetta ja haalealla vedellä.
Kyllä noissa jotain suoja-aineita käytetään + poimijoiden paskaiset kädet ja kaupassa tomaattien pyörittelijät.
Sanajärjestys suomen kielen millainen on?
Mä pesen kaiken ruokani kloriitilla ja huuhtelen keittämällä 15 minuutin ajan.
Desinfoin alkoholilla, yleensä konjakilla. Bakteerit kuolee pois ja samalla saan tyylikkään maun vihanneksiin.
Vedellä huuhtelen en varsinaisesti pese. Jenkit kuulemma pesee marjatkin jollain aineella.
Huuhdon ensin kuumalla hanavedellä homeenestoaineet pois, ja sen jälkeen huuhtelen kylmällä vedellä.
Vielä en ole kuollut.
Jos syön talvella kaupasta ostettuja tomaatteja (ja muita vihanneksia), joita ei ole huuhdeltu kuumalla (vähintään 45 astetta) vedellä, tulee minulle halkeamia sormien päihin.
Vierailija kirjoitti:
Huuhdon ensin kuumalla hanavedellä homeenestoaineet pois, ja sen jälkeen huuhtelen kylmällä vedellä.
Vielä en ole kuollut.
Jos syön talvella kaupasta ostettuja tomaatteja (ja muita vihanneksia), joita ei ole huuhdeltu kuumalla (vähintään 45 astetta) vedellä, tulee minulle halkeamia sormien päihin.
Miten tiedät, että ne halkeamat johtuvat tuosta? Minullekin tulee niitä pieniä kivuliaita halkeamia, mutta olen ajatellut, että johtuu vain ihon kuivumisesta lämmityskaudella.
Sekoitan etikkaa ja ruokasoodaa ja hieron tomaatin pintaan. Annan vaikuttaa kymmenen minuuttia. Sitten laitan tomaatit vanhojen sukkahousujen lahkeisiin ja pyöritän niitä kunnes tomaatit ovat kuivia.
Vierailija kirjoitti:
Sekoitan etikkaa ja ruokasoodaa ja hieron tomaatin pintaan. Annan vaikuttaa kymmenen minuuttia. Sitten laitan tomaatit vanhojen sukkahousujen lahkeisiin ja pyöritän niitä kunnes tomaatit ovat kuivia.
Onko deniereillä väliä?
Jos olet suomalainen, niin tarvitset opetusta muustakin kuin tomaatin pesusta.