MIEHET ! miksi haluatte ehdottomasti tarjota drinkin ja sitten alatte riehua?
olen nelikymppinen ja ensimmäisen kerran tähän ilmiöön törmännyt parikymppisenä, eli ei ikävä kyllä ole ikäsidonninen juttu :/
" mä haluan ostaa sulle bissen, ihan kaverihengessä vaan. en mä yritä iskeä"..
kaveri on aikoinaan saanut tälläiseltä sankarilta kaljat naamalle ja minulta taas revittiin kännykkä kädestä, kun viestittelin mieheni kanssa..!
Kommentit (189)
Elekää immeiset ohtako ithennä jos joku tahtoo shinulle hyvvöö miältä anthamalla ilimasen drinkhin. Hauskoo kessää ja pitekäähä toisisthanne huoli! :)
Vierailija kirjoitti:
minulta taas revittiin kännykkä kädestä, kun viestittelin mieheni kanssa..!
Voisitko tarkentaa? Onko sinulta revitty kännykkä kädestä ennen kuin drinkkiä on tarjottu vai vasta sen jälkeen kun olet juoman hyväksynyt? Jos tuo jälkimmäinen, niin en oikein ymmärrä, miksi sinun on pitänyt ruveta tekstailemaan miehellesi juuri tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huvittava ketju. Alaluokan ongelmia.
Alkoholisoituneet pubiruusut käyvät räkälöissä, joissa saman tasoiset miehet ovat petipuuhia vailla.
Ja nämä pubiruusut sitten itkevät kun ensin on kiskottu kaksin käsin miesten rahoilla viinaa ; )
Palstamamma ei osaa katsoa sinne peiliin, koskaan.
Näitä tarjoajia on aina ollut. Luonnollisesti nuorena sinkkuna enemmän, onnekseni rahaa on aina itsellä ollut sen verran, ettei tarvitse juoda muiden rahoja. Vaikutelma on ollut se, että tarjoajat eivät ole hyvää hyvyyttään liikkeellä.
Minä aloin miettiä, että mitä eroa on ollut niillä kerroilla, kun on tultu näitisti iskemään ja uskottu puhetta, verrattuna törkeämpiin kertoihin. Omalla kohdallani voisi yleistää, että jos on selvästi miesten kanssa liikenteessä, saa paljon kohteliaampia iskuyrityksiä ja sanaa uskotaan helpommin. Pelkässä tyttöporukassa kohtelu on paljon törkeämpää. Miehet eivät tietenkään myöskään vaikuta mihinkään, jos iskijä ei tiedä heidän läsnäolostaan.
Toinen ero, minkä keksin, oli paikka. Olen viettänyt aikaa enimmäkseen pubeissa ja hevibaareissa. Niissäkin kohtelu on aina ollut parempaa yökerhotyyppisiin paikkoihin verrattuna.
Omien kokemusteni pohjalta siis arvaisin, että jos joku saa huomattavasti useammin törkeää kohtelua, hän käy luultavasti enemmän pelkässä tyttöporukassa yökerhoissa. Osuvatko muiden kokemukset yksiin minun huomioideni kanssa?
En ole ikinä tarjonnut kenellekään drinkkiä.
"Önnöönnöönööö, miehet hakeutuu seuraani". Mitäs jos perustaisitte sen lesbobaarin, johon miehiä ei päästetä? Normaali ihminen kykenee maksamaan omat juomansa. Turha itkeä.
Eipä sille kai mitää voi jos luoja on läpällä sijottanu miesten aivot muniin ja naisten aivoihin niin monimutkasen järkevyyttä kyseenalaistavan järjestelmän joka aiheutaa tälläsen haloon jostain helevetin drinkistä ja se läppä toimii. Nauran ainaki itte ihan kippurassa ku näitä luen. Onko se niin loukkaavaa jos miehet haluaa tarjota kauniille naiselle juotavaa tai onko miehen itsetunto murhattu jos 5-10e juomalla ei irtoa? Ite ainaki kiitän juomasta ja kohteliaasti juttelen mukavia ja jos miellyttää niin meen vaikka mukaanki. Musta ittestä ne valinnat on kiinni eikä siitä mitä massa-aivot sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että tämä on yhdenkään tasokkaan naisen ongelma.
Määrittele tasokas.
Opiskelen TKK:lla DI:ksi olen hoikka ja kauniiksikin haukuttu. Ei tämä mulle varsinainen ongelma ole, mutta kyllä olen useamman kerran ollut tuollaisen käytöksen kohteena.
Sylkisin sua naamaan jos tuut kiellosta huolimatta lähelle. Et ole tasokas.
Kiellosta huolimatta? Sori nyt vaan mutta sulla on selkeästi ongelmia naissukupuolta kohtaan, perinteinen "bye felipe" -mies. Todennäköisesti ensin liehittelisit ja yrittäisit tarjota drinkkiä ja kehuisit ja kun nainen sanoo ei kiitos niin tällainen "et ole tasokas, syljen naamaasi" -reaktio.
Käykää katsomassa instagramissa "bye felipe" niin ymmärrätte että kyseessä ei todellakaan ole mikään yksittäistapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että tämä on yhdenkään tasokkaan naisen ongelma.
Määrittele tasokas.
Opiskelen TKK:lla DI:ksi olen hoikka ja kauniiksikin haukuttu. Ei tämä mulle varsinainen ongelma ole, mutta kyllä olen useamman kerran ollut tuollaisen käytöksen kohteena.
Sylkisin sua naamaan jos tuut kiellosta huolimatta lähelle. Et ole tasokas.
Kiellosta huolimatta? Sori nyt vaan mutta sulla on selkeästi ongelmia naissukupuolta kohtaan, perinteinen "bye felipe" -mies. Todennäköisesti ensin liehittelisit ja yrittäisit tarjota drinkkiä ja kehuisit ja kun nainen sanoo ei kiitos niin tällainen "et ole tasokas, syljen naamaasi" -reaktio.
Käykää katsomassa instagramissa "bye felipe" niin ymmärrätte että kyseessä ei todellakaan ole mikään yksittäistapaus.
Mistä sä lässytät? Ei pitäis tolla kokemuksella olla vaikea hyväksyä että sua ei haluta.
Oon miettinyt että mikä noita felipejä (niitä joilta käämit menee heti täysin jos ei irtoa) vaivaa? Siis että onko niillä kaikilla jonkinlaista persoonallisuuden häiriötä tai mielenterveysongelmia vai voiko muuten normaali ihminen vaan käyttäytyä noin huonosti, ts. onko ne vaan ku*ipäitä?
En tiedä, ku mä tarjoon aika usein miehille niitä drinkkejä. :D Enkä ihan aina maksuksi seksistä, kerran esim. oltiin kalliissa raflassa kaveriporukalla ja tarjosin kaikille seurueen jätkille heidän juomansa, muut muijat makso omat drinkkinsä ite. :D
Oon kuullu supinoita baaritiskillä mieheltä toiselle et "älä tolle tarjoa, se ei anna. Oon yrittäny lämmittää." Sen jälkeen tuli mun viereen ja kysy "voinko tarjota neidille juotavaa?" Mä sanoin "enpä ny oikein tiedä. Voin ostaa omani kyllä itekki." Mies tähän: "en mä mitää pahaa tarkottanut, mutta ei sitte jos ei juttuseura kelpaa." Minä: "no ei tarvi loukkaantua. Ei ollu tarkotus olla tyly." Mies: "no voinko tarjota vaikka oluen?" Minä: "no jos nyt sitte yhdet otetaan. Kiitos, kiitos. " Sen jälkeen esiteltiin itsemme ja juteltiin kunnes aika klassinen veto, eli ehdotus jos lähdettäisiin kaverusten kotiin ku tulee halvemmaks ja sielä on tiukkaa pullo hyllyssä ja lisää olutta kylmässä. Sanoin etten halua loukata mutten tälläkertaa lähde. Kaverukset houkutteli ja yllytti että lähde mukaan vaan he voi sitte järjestää vaikka kyydin takas keskustaan. Kieltäydyin toistamiseen jolloin taas tuli viimeisenä keinona käytettävä loukkaantuminen kun ei seura kelpaa ja heistä mä kuvittelen että ne on sikoja. Silloin lämäytin tyhjän tuopin pöytään ja sanoin napakasti että: "ei kannata mulle tarjota, en anna. On yritetty ennenki lämmittää." Ja lähdin pois.
Tässäkin keskusteluketjussa on paljon myös tätä.
operator: what's your emergency?
woman: help me! some men broke into my home!
operator: not all men are like that, i wouldn't do that.
Miksi miesten pitää ottaa henkilökohtaisesti kaikki miehiin kohdistuva arvostelut? Jos SINÄ et ole vetänyt raivokohtauksia naisen kieltäytyessä drinkeistä/lähtiessä tarjotun drinkin saatuaan, niin tämä keskustelu ei koske sinua, vaikka housuista penis löytyisikin.
Naiset umpikujassa ilmaisdrinkillä kirjoitti:
Oon todellaki tähän erittäin jopa kliseeksi luokiteltavaan ilmiöön törmänny joka kerta ku on kuppia tullu baarissa pöytään. Miesten on ihan turha yrittää väittää edes itelleen etteikö se tuhero kiiltele tavoitteissa kun hyvää hyvyyttään tarjoaa sitä naukkua naiselle. Sitte ku ne vielä osaa kääntää sen näppärästi naisen syyksi jos ei ota vastaan tai kieltäytyy jatkoista. On haukuttu pihtariksi ja jopa hyväksikäyttäjäksi jos olen paukun vastaanottanu mut pitäny housut jalassa. Jos taas ei ota sitä "hyväntahdon" drinkkiä vastaan niin on ylpeä ja koppava ämmä joka pitäisi haukkua takas maanpinnalle. Ei me naiset mitää yksinkertasia idiootteja olla etteikö muka tajuttas mistä moinen hyvätahto kumpuaa...
Ihan niinkuin siinä olisi jotain pahaa kun mies tarjoaa naiselle paukkua pillu mielessä. Se on kuules niin että kun sun miehes on iskeny sua, ei se hyvää hyvyyttään oo sulle jutellu, pillu sillä on ollu mielessä. Samoin mun miehellä. Kyllä me naisetki katellaan miehiä sillä silmällä arvioiden, en mäkään oo miestäni kattonu että oispa kiva hyvää hyvyyttään seukata tuon kanssa. =D
Fiksuimmat vaan osaa suorittaa iskemisen hienovaraisemmin ja kohteliaammilla sanankäänteillä, mutta seksistä loppujen lopuksi on kyse. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huvittava ketju. Alaluokan ongelmia.
Alkoholisoituneet pubiruusut käyvät räkälöissä, joissa saman tasoiset miehet ovat petipuuhia vailla.
Ja nämä pubiruusut sitten itkevät kun ensin on kiskottu kaksin käsin miesten rahoilla viinaa ; )
Palstamamma ei osaa katsoa sinne peiliin, koskaan.
Takes one to know one.
En ole periaatteesta koskaan ottanut juomia vastaan, vaikka paljon on tarjottu. En ymmärrä, miksi pitäisi tarjota tai ottaa vastaan? En näe siinä mitään kohteliasta, siis jos ei toista tunne ja esimerkiksi juhlatilanteessa halua tarjota, synttäreitten kunniaksi tms, niin täysin älytön tapahan se on. Sanon aina, että minulla on varaa ostaa itse oma juomani, ja jos ostamaan tarjoutunut mies on vaikuttanut kiinnostavalta, olen jäänyt juttelemaan muuten vaan.
Kerran oli sellainen tilanne, että kun kieltäydyin ottamasta juomaa vastaan, mies raivostui silmittömästi. Haukkui minut niin pahasti, että baarimikkokin jo nosti kulmiaan. Sen kerran otin sitten juoman vastaan, että pääsin siitä tilanteesta eroon. Mies jäi siihen jutulle, mutta ilmeisesti hänellä oli jokin todella paha mielisairaus tai muuten outo trippi päällä, koska saattoi töksäytellä ihan ihme asioita yhtäkkiä (mm. "sulla on vitun ruma perse") ja sitten jatkaa kuin mitään ei olisi sanonutkaan. Kun tietysti loukkaannuin näistä sanoista ja olin tekemässä lähtöä, mies aina hätääntyi ja ihmetteli aivan aidosti ja jatkoi juttua - kunnes taas sanoi jotain ilkeää. Kaverini tullessa paikalle alkoi tälle tehdä jotain ilveitä selkäni takana, osoitteli siis minua ja väänteli naamaansa, ja siinä vaiheessa päätimme kaverin kanssa lähteä koko baarista. Mies suuttui aivan hirveästi tästä ja käveli puoli Helsinkiä meidän perässä, kun juostiin bussille monen mutkan kautta ja yritettiin eksyttää ei-toivottu seuralainen. Ihan ihme tyyppi! Toivottavasti on tajunnut hakea apua itselleen.
Miksi te miehet muuten tarjoatte niitä drinkkejä? Onhan naisilla omaakin rahaa mukana. En tosiaan näe siinä mitään kohteliasta, päinvastoin.
Just näin. Terveellä järjellä varustettu nainen ei todellakaan ota juomia keneltäkään tuntemattomalta ja tuskin tutultakaan kun nykyään ei voi olla varma enää kenestäkään.
Ai siis et miks miehet haluaa tarjota drinksuja, no mitäs luulisit. No seksiä seksiä tietysti. Jos kyseisen miehen matkaan olisit lähtenyt niin olisitkohan jo jossain teholla vähintään. Kaikkia hulluja sitä noissa ravintoloissakin pyörii.
Itse nykyään kieltäydyn drinkeistä kohteliaasti, kun on omaaki rahaa. Silti vain jostain syystä on miehiä, jotka haluavat juoman minulle tarjota. En minä valmiiksi maksettua juomaa sylje pois. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia, ja vaikka iskemisen merkkejä olisikin ollut ilmassa, niin aina olen ilman huorittelua päässyt lähtemään kotiin mieheni luokse.
Joten omasta kokemuksesta uskon, että baarissa on myös miehiä, jotka pitävät viihdyttävästä ja mukavasta seurasta. Ja pöksyihin pääseminen olisi varmasti aina vain plussaa, mutta loppupeleissä se ei ole kuitenkaan ollut seuralaisen päätavoite. Hitto, minäkin tarjoan joskus juoman jollekkin tuntemattomalle ihan vain siksi, että on kivaa ja juttu luistaa (ja tili antaa myöden). En todellakaan mieti mitään petipuuhia siinä vaiheessa.
Itse vastasin siihen kun nainen sanoi että "kenenkään miehen on turha väittää etteikö olisi pillu mielessä kun tarjoavat juotavaa". Kerro että miten tuo sun mielestä pitäisi ymmärtää? Ja todellakin saan vastata jos tuollaista paskaa kirjoitetaan.