Miksi ulkomaalaiset miehet menee naimisiin vähemmän viehättävien suomalaisten naisten kanssa, siis italialaiset, espanjalaiset jne?
En siis puhu nyt näistä kiintiömamuista enkä mielestäni ole myöskäön rasistinen, ihmettelen vaan että lähes aina, voisi sanoa 9/10 kun törmää pariskuntaan jossa mies on vaikkapa italialainen/espanjalainen/turkkilainen ja vaimo suomalainen on mies ihan mukiinmenevän näköinen ja ulkonäöstään huolehtiva ja vaimo pullea suomalainen harmaavarpunen. Olen miettinyt vaihtoehtoja..viehättääkö sellainen perus suomalainen maatiaislookki oikeasti näitä ulkkismiehiä, ottavatko tarkoituksella mitäänsanomattoman näköisen naisen vaimokseen, onko kyse puhtaasta rakkaudesta jossa ulkonäöllä ei ole niin väliä, onko vaaleus heille jo riittävä meriitti ulkonäöstä muuten viis..mikä?
Tämä häiritsee juuri nyt siksi että tänään facessa huomasin vanhan työkaverini menneen naimisiin espanjalaisen miehen kanssa, mies oli suorastaan komea ja nainen on em. pulliainen.
Ja ei en ole kateellinen, enkä pidä itseäni muita viehkompana..kunhan hämmästelen mikä tässä on takana.
Kommentit (116)
Mä olen sitten tällainen tapaus :) Olen 160 cm pitkä, 75-kiloinen eli tukeva. En mitenkään kaunis, mutta en hirveän rumakaan, tavis. En ole edes vaalea vaan minulla on luonnostaan mustanruskeat hiukset, oliivinsävyinen iho ja tummanvihreät silmät. Lisäksi olen miestäni 10,5 vuotta vanhempi.
Ja mun mies on hoikka, komea, pitkä reippaasti minua nuorempi espanjalainen... Me kyllä ihastuimme työkaveruuden kautta, ensin ystäviksi ja sitten vasta pariskunnaksi, joten varmaan ulkonäöllä ei ole tässä tapauksessa ole ollut niin kauheasti merkitystä. En usko että tämä mies olisi esim. baarista minua tullut pokaamaan, mutta kun nyt siinä ajan kanssa huomattiin että huumorintaju ja jutut menee tosi hyvin yksiin, ja tuntuu että on löytänyt sielunkumppanin, niin eipä siinä sillä ulkoisella enää niin väliä.
Mul oli jenkki duunikaverina ja vaimonsa oli kuulemma tylsä harmaavarpunen, (vaikka hoikka) verrattuna muhun.
Minullakin on pulska venäläisnainen. Kymmenen vuotta on taistelijaparina oltu. Ei valittamista..
En halua olla ilkeä, ihan vaan puhtaasta uteliaisuudesta asiaa pohdin kun olen tähän ilmiöön nyt viimeaikoina usein törmännyt.
Ap
Totta! Mä oon miettiny ihan samaa. Mun suvussa eräs nainen löysi aikanaan erittäin komean ja hymyileväisen brittimiehen itselleen. Nainen on tosin hyvin hoikka ja pitää kyllä itsestään huolta,muttei meikkaa ja on kasvoista jollain tapaa hirveän väsyneen/kulahtaneen/tms näköinen (siis luonnostaan, aina ollutkin), ei siis todellakaan mikään upea ilmestys joka kääntäisi katseita. Luonteeltaan kuitenkin erittäin hyväsydäminen!
Eli kai se on se aito rakkaus. Tai sitten pelkkä pohjoismainen vaaleus jo pelkästään kiinnittää huomion...tai jotain
Elintasojuttu takuulla! Meilläkin naapurissa komea eteläeurooppalainen mies ja täydellisen mitäänsanomattoman näköinen pullea pätkä puolisonaan. Ei VOI olla toimivaa laatua tämä suhde.
Muuallapäin miehet on tottuneet muodokkaampiin naisiin,
varsinkin latinot, afrikkalaiset ja monet jenkitkin pitää oikeesti hieman muodokkaammista naisista ja ajattelevat saaneensa hoikkaan verrattuna paremman saaliin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:24"]
Elintasojuttu takuulla! Meilläkin naapurissa komea eteläeurooppalainen mies ja täydellisen mitäänsanomattoman näköinen pullea pätkä puolisonaan. Ei VOI olla toimivaa laatua tämä suhde.
[/quote]
Meillä ei ainakaan tämäkään. Ollaan molemmat it-alalla, samassa firmassa töissä, ja molemmat tienaamme huomattavasti suomalaisten keskivertoa enemmän. Ei kumpikaan kaipaa elättäjää / elintason kohentajaa vaan tultaisiin yksinkin mainiosti toimeen.
t. 3
Itse olen täällä virossa huomannut että etenkin komeat venäläisvirolaiset ja virolaiset muualta Baltiasta tulleet ovat kovin suomalaisen perään samoin ukrainalaiset ja georgialaiset. Itse olen mitään sanomattoman näköinen pulleahko suomalainen huonoilla hiuksilla. Riittää että olen suomalainen. Suomi on heille unelma maa kuten se on monelle köyhälle ulkomaalaiselle.
Suomalaiset naiset ovat keskimäärin pulskia ja harmaita varpusia. Siinä syy... Sitä vaan ei tule ajelleeksi paitti sitten kun näkee ulkomaalaisen miehen suomalaisen naisen kanssa. ll
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:23"]
En halua olla ilkeä, ihan vaan puhtaasta uteliaisuudesta asiaa pohdin kun olen tähän ilmiöön nyt viimeaikoina usein törmännyt.
Ap
[/quote]
Minusta kyllä tuntuu, että ainakaan italialais-suomalaisten pariskuntien kohdalla tämä sinun teoriasi ei ole kovin pitävä. Italialaisten miesten suomalaiset vaimot ovat mielestäni kyllä järestään keskimääräistä viehättävämpiä, kun taas italialaiset miehet ovat yleisesti melkoisia taviksia. Näin varsinkin tapauksissa, joissa pariskunta on asettunut Suomeen. Olen aikanani tuntenut todella paljon Suomessa asuvia italialais-suomalaisia pariskuntia, ja yhtään oikeasti hottista miestä ei heidän joukossaan ole ollut.
Italiassa miehet rakastavat blondeja.. Joten jos tämä meille harmaavarpunen, on blondi, pieninenäinen, sinisilmäinen niin on hän jo kaunis! Myös suomalaisten naisten itsenäisyys vetoaa..
Se komeahko italialainen onkin tavis omassa maassaan. Meidän silmään komea, koska erinäköinen. Sama koskee niitä harmaavarpusia. Heidän silmään ovat vaaleita kaunottaria.
Kun olin lukiossa, italialaiset tuli meidän kouluun käymään. Miehet /pojat meni ihan sekaisin kun suomalaiset oli niin kauniita. Eikä vaan pari, vaan "kaikki". Minusta ne tummat pojat oli kaikki komeita. Se on kai se mihin tottuu. Se täytyy vielä lisätä, että mun sinisavenväriset hiukset oli niiden mielestä ihanat, ja vielä ihanimmat koskea, niin pehmeää vauvatukkaa. Minä taas vaihtaisin koska tahansa paksuun mustaan jouheen.
Latinomaissa pelkkä vaalea tukka riittää tekemään ihmisestä tavattoman kauniin.
Minun havaintoni mukaan tavallinen suomalainen persjalkainen avioituu yleensä kaltaisensa kanssa. Ehkä se on luonnon keino varmistaa jalon rotumme säilyminen.
No siksi, kun ne miehet ei saa täältä muita. Mua ärsyttää jo se hoono suomikin ja sit vielä jos on joku pizzakebabmies, niin totaalinen turn out. Ja ne naiset, pulleat emännät crocseissaan, eivät taas ketään suomalaista miestä innostumaan, jo se kilometrien päähän paistava huono itsetunto on niin turn of suomalaisille miehille, ettei näil pulleilla naisilla oo mitään mahiksia suomalaisiin miehiin. Jos ne ei nyt sit OTA jotain lassukkaa marttioskaria. Väittäkää vastaan, mutta näin se on. Nää turkkilaiset kebabählämsählämhirmut on vielä niin täynnä testoteronia, että niille kelpaa kuka vaan, kunhan on vaan nainen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:29"]Itse olen täällä virossa huomannut että etenkin komeat venäläisvirolaiset ja virolaiset muualta Baltiasta tulleet ovat kovin suomalaisen perään samoin ukrainalaiset ja georgialaiset. Itse olen mitään sanomattoman näköinen pulleahko suomalainen huonoilla hiuksilla. Riittää että olen suomalainen. Suomi on heille unelma maa kuten se on monelle köyhälle ulkomaalaiselle.
[/quote]
Tätä en usko. Vapaa liikkuvuus, voisivat koska tahansa tulla Suomeen jos ovat Viroon asti päässeet. Itse olen vietettyäni aikaa Virossa huomannut, että mun temperamenttinen ja rohkea, itsenäinen luonne vetoaa. Täällähän on aika monet naiset hissukoita, eikä ne kovaan ääneen kerro vitsejä tai edes heitä kuivaa itseironista läppää. Minä, harmaavarpunen lenkkareissani, en todellakaan ole seinäkukkanen täällä.
Tiedän ainakin erään nuoren blogittaren, joka on kai ihan nätti, mutta hänen espanjalainen, mielestäni todella komea nuori mies saisi kyllä paljon kauniimmankin tyttöystävän. Samaa olen siis ihmetellyt. :)
Mun mieheni on eteläeurooppalainen, ja itse olen kaunis nuori nainen. Joskus kyllä näitä pareja näkee, yleensä kyllä tuntuu afrikkalaisilla olevan ne pulleimmat mammat.