MIEHET ! miksi haluatte ehdottomasti tarjota drinkin ja sitten alatte riehua?
olen nelikymppinen ja ensimmäisen kerran tähän ilmiöön törmännyt parikymppisenä, eli ei ikävä kyllä ole ikäsidonninen juttu :/
" mä haluan ostaa sulle bissen, ihan kaverihengessä vaan. en mä yritä iskeä"..
kaveri on aikoinaan saanut tälläiseltä sankarilta kaljat naamalle ja minulta taas revittiin kännykkä kädestä, kun viestittelin mieheni kanssa..!
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en koskaan ole tarjonnut vieraalle naiselle mitään.
M28
Minä olen yrittänyt, muttei ole kelvannut ja nyt olen lopettanut yrittämästä. Tämän keskustelun jälkeen tiedän syynkin, miksi ei ole kelvannut.
Kyllä sillä drinksun hinnalla pitää irrota pillua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle kommentoijista näyttää olevan järkytys kuulla millaista elämää naisena joutuu kokemaan. Niin järkyttävää, että sitä ei voi uskoa vaan leimaatte kertomukset saduiksi. Kovat defenssit teillä päällä, vaikka itse teette samaa häiriköintiä syyttämällä täällä naisia muiden järkyttävästä käyttäytymisestä.
Niin on järkytys, koska olen ollut nainen 36 vuotta, ja käynyt yökerhoissa lähes 20 vuotta. Ikinä en ole tuollaista kohdannut, vaikka paljon olen yöelämässä käynyt, myös yksin. Tuollainen toiminta ei siis mitenkään voi olla kovin yleistä, koska muuten olisi tilastollisesti mahdotonta että minä tai kukaan ystävistäni ei ole elämämme yhteensä noin muutaman tuhannen baarikäyntikokemuksen aikana sellaista todistanut. Se ei ole defenssi, vaan se on puhdasta matematiikkaa - jos jokin asia tapahtuu alle promillen todennäköisyydellä, se ei ole yleistä. Kyllä jollekin joskus varmaan noinkin käy, mutta jos noin käy yhdelle ja samalle ihmiselle toistuvasti, lähtisin etsimään vikaa jostain ihan muualta kuin mies-sukupuolesta yleensä...
Mielenkiintoinen pointti, itsestä pitäisi etsiä syytä kun joku mies kokee asiakseen vaikka puristella takapuolta baarin tanssilattialla tai alkaa väkisin tarjoamaan drinkkejä. En tiedä miten omalla käytöksellä tuohon voi vaikuttaa, kun sekä drinkin hylkääminen että vastaanottaminen tuottavat samanlaisen "vitun ämmät" -reaktion. Eikä tämä perustu ainostaan omaan kokemukseeni, vaan esim. Mitä olen kokenut, mitä kaverit ovat kokeneet, mitä itse olen baarissa todistanut jne.
No kerro sinä sitten mistä se johtuu, että joillekin näitä ahdistelukokemuksia tuntuu kertyvän joka viikko, kun joillekin niitä ei tule vastaan ikinä. Jostakinhan tämä suunnaton vaihtelu johtuu, eikö niin? Jossakin on jokin ero, kun saman maan sisällä kokemukset ovat kuin eri planeetoilta. Ei joillakin voi olla vain niin huono tuuri että viikottain osuu se kylähullu kohdalle, ja toisella ei koskaan.
Varmaan samasta syystä kuin että toisia pokaillaan kapakassa enemmän kuin toisia. Enemmän pokaajia ->enemmän myös negatiivisia kokemuksia. Toki myös positiivisia vastaavasti enemmän.
Jatkokysymys: miksi toisia pokaillaan enemmän? Löytyisikö se syy... rumpujen pärinää... jostain muualta kuin mies-sukupuolesta yleensä niinkuin alunperin sanoinkin??? Ehkä siitä kuuluisasta peilistä?
No sieltä peilistä usein löytyykin syy. Yleensä ahdistelukokemuksia vähättelevät naiset eivät ole sen näköisiä että miehet lähestyisi, mutta tätähän ei kehtaa kasvotusten sanoa. Anteeksi että sanon sen vain anonyymisti täällä 😳
Jotkut yksinkertaisen miehet vaan luulee että drinkillä saisi pesää helposti. Ovat yleensä varakkaita ja hyvin pihejä mulkkuja.
Noin 18 vuotiaana juttelin jonkun saman ikäisen naisen kanssa baaritiskillä, hän pyysi että tarjoaisin hänelle juoman. Koin sen vähän hassuna, mutta kesätyörahat taskussa tarjoaminen ei ollut ongelma. Pian tämän jälkeen (kuin sopimuksesta) hänen poikaystävä tuli haastamaan minulle riitaa. En tapellut, en tainnut sanoa mitään. Myöhemmin olen todistanut samankaltaisia tilanteita, joissa siks tyttö etsii poikaystävälleen tappeluita Tätä ei tapahdu kuin teinidiskoissa
Yhden kerran minä vähän suutuin juomaa pyytäneelle naiselle. Hän pyysi minua tarjoamaan ja sitten palasi kavereidensa luokse. Kun hän tuli baaritiskille takaisin sanoin aiheesta, ehkä vähän turhan suoraan mutta ilman huorittelua. Hän pyysi anteeksi ja juttelimme hetken kun odottelimme seuraavia juomia jotka molemmat itse maksoivat.
Näiden jälkeen koin että juomaa kannattaa tarjota vain esim. siinä kohtaa kun meidän poikaporukkaab on liittynyt naisia tai me olemme liittyneet johonkin seuraa. Sitten tilataan pöytään juomaa. Tässä ei tämmöiselle pihille miehelle tule pahamieli ja muutenkin asiat menee jotenkin fiksummin.
En ymmärrä täällä käytettyä termiä esimaksu seksistä, milloin se päämaksu suoritetaan? Jos itse hakisin maksullista seksiä niin suuntaisin poliisin ohjeideb mukaisesti nettiin tai thaihierontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tämän käytöksen. Sitä luulaan, että osetaan sen dirkin verran juttu seuraa, mutta arvon neidit vaan katsevat nenän varttaan pitkin ja minusta tämäkin on yhtä moukkamaista käytöstä, kun tämä miesten oletus. Joten jatkossa, ei kiitos sille drinkille.
Eli kun olet kaverisi luona katsomassa jääkiekkoa ja hän tarjoaa sinulle kaljan, ymmärrät että kaverisi vetää sinua avarilla naamaan kun et maksuksi hiero hänen jalkojaan vaan katselet peliä?
Aika huono vertaus, jos ei kutsu tuntemattomia kavereikseen ja lähde heti kättelyssä näiden kotiin katsomaan peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä miesvihasatuja, joita ei oikeassa elämässä oikeasti edes tapahdu.
Olisikin. Tervetuloa kauniin nuoren naisen maailmaan.
N20
Miksi sitten otat vastaan niitä drinkkejä? Kun voisit kauniisti kiittää ja poistua paikalta.
En ole hän, jolle kommentoit.
.
Minulle on usein käynyt niin, että baaritiskillä tilaan itselleni drinkin huomioimatta ketään vieressäni. Tai siinä ei ole vieressä ketään vielä siinä vaiheessa. Kun drinkki annetaan eteeni ja annan pankkikorttini, viereen onkin ilmaantunut mies, joka antaa oman korttinsa baarimikolle ja sanoo, että ota tästä.
.
Hämmennyn ja sanon, että maksan itse, joten ota minun kortista. Baarimikko on kuitenkin miehen juonessa mukana ja käyttää miehen korttia.
.
Olen pöllämystynyt. Mielestäni baarimikko käyttäytyy väärin minua kohtaan.
.
Käännyn maksaneeseen mieheen päin ja sanon, että kiitos kovasti, mutta jos ajattelet tätä etumaksuna seurustelusta tai seksistä, niin valitettavasti erehdyt. Yleensä mies sanoo, ettei ajatellut mitään sellaista (!).
.
Velvollisuudentunteesta ja kohteliaisuudesta juttelen maksajan kanssa ystävällisesti vähän aikaan ja sitten lähden ja toivotan kivaa iltaa. Tässä vaiheessa jotkut eivät pysty peittämään pettymystään vaan päästävät suustaan jotain ilkeää. Toiset käyttäytyvät hyvin.
.
Mitä minun pitäisi tilanteessa tehdä? Alkaa riitelemään baarimikon kanssa, kumman kortilla maksetaan? Jättää juoma juomatta ja lähteä pois baarista, jonne olen halunnut mennä?
.
Yritän olla kohtelias miehelle, kiittelen. Sanon kuitenkin heti ystävällisesti suoraan, etten ole enemmän kiinnostunut hänestä kuin mitä olen eli noin vartin juttelun verran.
.
Jos mies kysyy, että voiko tarjota juoman, kieltäydyn aina tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä miesvihasatuja, joita ei oikeassa elämässä oikeasti edes tapahdu.
Olisikin. Tervetuloa kauniin nuoren naisen maailmaan.
N20
Miesvihasatuja nämä oikeasti on. Jos sinulle on joskus joku kilahtanut, niin et sinä siitä mitään yleistä kaavaa tee. Mitäs käyt huo**vaatteissa wt-paikoissa. Ja lyöttäydyt vielä wt-miesten seuraan. Muiden lompakoilla on kiva juoda ilmaista viinaa?
Huutonaurua tähän ensiksi. Tuollaista se oli jo 80-luvulla. Niin, onhan ne farkut epäilyttävän kevytkenkäisen naisen vaate, burhka voisi sinusta olla sopivan peittävä.
Terveisin N52
Minä olen erittäin lyhyttukkainen isoäiti ja minullekin on käynyt noin. Vaikka vartavasten olen selittänyt että olen kohta lähdössä ja odotan vain ystävää. On toki myös aivan ihania keskustelevia miehiä ollut tuopin ajan.
Saakeli, siis espoossa.