MIEHET ! miksi haluatte ehdottomasti tarjota drinkin ja sitten alatte riehua?
olen nelikymppinen ja ensimmäisen kerran tähän ilmiöön törmännyt parikymppisenä, eli ei ikävä kyllä ole ikäsidonninen juttu :/
" mä haluan ostaa sulle bissen, ihan kaverihengessä vaan. en mä yritä iskeä"..
kaveri on aikoinaan saanut tälläiseltä sankarilta kaljat naamalle ja minulta taas revittiin kännykkä kädestä, kun viestittelin mieheni kanssa..!
Kommentit (189)
Mullakin joskus joku tuntematon mies kysyi että haluanko juoman, jolloin olin jo tilannut niin sanoin etten tarvitse. Silti se jatkoi että ota vain, että mitä haluut ja minäpä että no mikä ettei sitten ja vastasin että oluen. (Kyse oli halvasta baarista jossa oli häppärit, eli oluen hinta oli joku 2e) sitten kun sain juoman vaihdoin muutaman sanan, kiitin ja menin istumaan kavereideni luo (baarissa oli täyttä ja minulla oli molemmissa käsissä juomat). Juteltiin ihan normaalisti ja jossain vaiheessa tää kyseinen mies tulee _ihan_ raivona paikalle, kaataa pari tuolia ja ottaa sen 2 e kaljansa takaisin 😂😂
Miehet, älkää koskaan olettako saavanne mitään, siis mitään vastinetta sille tarjotulle juomalle. Turha rageta, kun itse päätitte pistää hedelmäpeliin arvonnan. Siinähän häviää käytännössä aina. Pitäisi olla melkoinen pubiruusu, että parin tuopin hinnalla edes kuvittelisi lähtevänsä. Dream on.
Minä en tarjoa juotavaa kuin hyville kavereilleni korkeintaan ja ärisen kylkeen liimaantuville naikkosille.
Pari kertaa yökerhossa on muutama hävytön tapaus kun hypännyt kaverinsa kanssa samaan pöytään kysymättä mitään, ottanut minun tai kaverini tuopista huikan tai jopa koittanut omia sen itselleen ja ihmetellyt kun käsken kovaäänisesti suksimaan h*lvettiin.
En sano että tämä kovin yleistä on mutta mitä siellä nupin sisällä oikein liikkuu näillä hupakoilla?
Vierailija kirjoitti:
Naiset umpikujassa ilmaisdrinkillä kirjoitti:
Oon todellaki tähän erittäin jopa kliseeksi luokiteltavaan ilmiöön törmänny joka kerta ku on kuppia tullu baarissa pöytään. Miesten on ihan turha yrittää väittää edes itelleen etteikö se tuhero kiiltele tavoitteissa kun hyvää hyvyyttään tarjoaa sitä naukkua naiselle. Sitte ku ne vielä osaa kääntää sen näppärästi naisen syyksi jos ei ota vastaan tai kieltäytyy jatkoista. On haukuttu pihtariksi ja jopa hyväksikäyttäjäksi jos olen paukun vastaanottanu mut pitäny housut jalassa. Jos taas ei ota sitä "hyväntahdon" drinkkiä vastaan niin on ylpeä ja koppava ämmä joka pitäisi haukkua takas maanpinnalle. Ei me naiset mitää yksinkertasia idiootteja olla etteikö muka tajuttas mistä moinen hyvätahto kumpuaa...
Ihan niinkuin siinä olisi jotain pahaa kun mies tarjoaa naiselle paukkua pillu mielessä. Se on kuules niin että kun sun miehes on iskeny sua, ei se hyvää hyvyyttään oo sulle jutellu, pillu sillä on ollu mielessä. Samoin mun miehellä. Kyllä me naisetki katellaan miehiä sillä silmällä arvioiden, en mäkään oo miestäni kattonu että oispa kiva hyvää hyvyyttään seukata tuon kanssa. =D
Fiksuimmat vaan osaa suorittaa iskemisen hienovaraisemmin ja kohteliaammilla sanankäänteillä, mutta seksistä loppujen lopuksi on kyse. Aina.
Kukaan normaali mies ei kuvittele, että voi ostaa seksiä ei-prostituoidulta naiselta sillä 6e juoman hintaan ja kun kieltäytyy seksistä miehellä on oikeus suuttua. Jos on noin harhainen, kannattaa jättäytyä hetkeksi aikaa pois baareista ja pitää tauko iskemisestä tai sitten käydä ostamassa seksiä oikeilta prostituoiduilta. Ei kiusata ja häiriköidä juhlijoita yöelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle kommentoijista näyttää olevan järkytys kuulla millaista elämää naisena joutuu kokemaan. Niin järkyttävää, että sitä ei voi uskoa vaan leimaatte kertomukset saduiksi. Kovat defenssit teillä päällä, vaikka itse teette samaa häiriköintiä syyttämällä täällä naisia muiden järkyttävästä käyttäytymisestä.
Monella on tietty asenne miestä kohtaan ennen kun se mies edes ehtii avaamaan suutaan. Esim. tiskillä se yksi tyhjä tuoli ja mies istuu siihen ilman naisen lupaa niin jo alkaa huuto ja raiskaajaksi syyttely vaikka mies istui vain tilaatakseen juoman ITSEELLEEN.
Onko vaikea ymmärtää, että myös naisissa huosti käyttäytyviä ja aina se vika ei vaan ole miehessä.
t: tyttö tiskin takaa
Juu, ihan varmasti on naisen kirjoittamaa tekstiä tämä :D Sellaiset miesasiamiesulinat ettei pahinkaan sukupuoltaan vihaava nainen tällaista suoltaisi.
Varmana on naisia jotka kirkuvat raiskaajaa jos katsovat päinkin, mutta veikkaan että huomattavasti vähemmän kuin ääliömiehiä jotka haluavat "ihan kaverina" tarjota pyytämättä drinkin vaikka todellisuudessa kuvittelevat sen olevan sitova sopimus seksistä. Tytöt, kannattaa olettaa että jos mies tarjoaa ikinä yhtään mitään, oli se sitten ruokaa, tavaroita tai apuaan, taustalla on aina odotus sänkyyn pääsemisestä.
Parempi kieltäytyä juomista. Eikä jutella tuntemattomien kanssa. Luulevat saavansa pillua.
Mikä on tyhmästi ajateltu.
elisey kirjoitti:
Eikä tämä ilmiö edes rajoitu pelkästään baareihin. Mulla on ollut muutamia KAVERImiehiä, jotka ovat koko ajan halunneet ostella mulle juomia, tarjota ruokaa, autokyytejä, kantoapua/muuttoapua. Ostaneet lahjoja, kalliitakin, esim. koruja ym. Oon näille herroille aina sanonut että "olet kiva ja voidaan olla kavereita, mutta ei sun TARVITSE ostaa mulle mitään, enkä mä halua muuta kuin kaveruutta."
Silti ovat varta vasten ja väkisin halunneet tarjota, laittaneet tililleni pyytämättä rahaa, tilaillut mun osoitteeseen kallista tavaraa jne jne jne. Ja kuulemma ihan vain kaverimielessä, ilman mitään taka-ajatuksia, koska "Sä oot niin ihana ihminen ja haluun että sulla ois parempi mieli." ym.
Silmät kirkkaina ovat myös väittäneet, että ei se heitä rasita yhtään jos heittävät mut kotoa keskustaan tai naapuripaikkakunnalle, auttavat muutoissa ym. eikä se romuta heidän talouttaan millään tapaa että ostaa mulle aterian ruokapaikassa tai lahjankin jostain. Ihan ovat suuttuneet, kun olen kehdannut esittää epäilyjä että ei kai tossa taustalla vaan oo mitään, ns. omaa lehmää ojassa. Vakuutelleet, että ihan kaverimielessä ja hyvää hyvyyttään tässä tarjoavat ja ostelevat eivätkä odota multa mitään.
Ja sitten jos olenkin alkanut esim. seurustelemaan toisen miehen kanssa, tai edes kiinnostunut toisesta miehestä niin jo on ollut piru merrassa ja kauhea raivo ja mua haukuttu hyväksikäyttäjäksi ja huoraksi ja sanottu että leikin toisten tunteilla ja muuta shittiä ja itketty että kuinka mun takia on nyt rahaton ja mun takia ottanut lainaa ja ties mitä.
Tätä on käynyt ihan valehtelematta jokaiselle tuntemalleni naiselle. Kuvitellaan että mies on hyvää hyvyyttään ja kaverimielessä tullut vaikkapa kantoavuksi huonekalua rontatessa, mutta sitä onkin käytetty myöhemmin lyömäaseena seksiä vaatiessa. Mies ostaa pakolla lahjoja ja tyrkyttää niitä, odottaen että se on käypää valuuttaa seksiä vastaan. Eräs hyvä ystävä, mies, piiritti minua pidemmän aikaa ja osteli hyvätuloisena minulle kalliita lahjoja joista en edes tajunnut kieltäytyä, koska olivat syntymäpäivä- ja joululahjoja. Ajattelin että aivan kaverimielessä ostelee niitä, ostanhan itsekin kavereille sukupuolesta riippumatta merkkipäivälahjoja. Mitä vielä, myöhemmin sai eräänä päivänä raivokohtauksen kun en VIELÄKÄÄN ollut antanut seksiä tai suostunut seurustelusuhteeseen, vaikka kalliita lahjojakin on annettu! Huorittelut vastaanotettiin ja pitkän kaverisuhteen mies löi poikki kokonaan. Sen pituinen se. Nykyisin en ota mitään vastaan sinkkumiehiltä ja pelkkä lahjojen/avun tarjoaminen saa nostamaan kytkintä. Lukuisilla ystävättärilläni on samankaltaisia kertomuksia useampi.
Orenda kirjoitti:
Parempi kieltäytyä juomista. Eikä jutella tuntemattomien kanssa. Luulevat saavansa pillua.
Mikä on tyhmästi ajateltu.
Tän olen kyllä baarissa huomannu, et naiselle ei kannata tarjota juomista. Ennen oli tämäkin asia toisin.
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Mikä on tyhmästi ajateltu.Tän olen kyllä baarissa huomannu, et naiselle ei kannata tarjota juomista. Ennen oli tämäkin asia toisin.
Voi voi. Käy huorissa niin saat rahallesi vastinetta.
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Mikä on tyhmästi ajateltu.Tän olen kyllä baarissa huomannu, et naiselle ei kannata tarjota juomista. Ennen oli tämäkin asia toisin.
Älä huoli, sinulle en tarjoisi edes lämmintä kättä. Arvostelet toisten ulkonäköä, käyt heittelemässä turhia kommentteja keskusteluihin mitkä eivät selvästi kiinnosta sinua, yleistät käyttätymismalleja kuten drinkkien tarjoava mies haluaisi aina pillua, huumorintajua ei löydy, esität typerää tai oikeasti olet sellainen ja muutenkin vaikutat niin perkeleen katkeroituneelta.
Yritin kerran treffeillä tarjota miehelle juoman. Oli kuulemma "liian tasa-arvoista", olisi pitänyt jättää juttu siihen...
Joskus harvoin, kun olen käynyt baareissa, olen sivusta seurannut näitä epätoivoisia ääliöitä, jotka ykskaks istuvat naisporukan pöytään ja tilailevat shottitarjottimia ventovieraille naisille maailmanmiehen elkein.
Siitä kyllä näkee, että alkoholi ei sovi kaikille - herrojen elkeet tarttuvat perustaksikuski Timppaan.
Vastapainoksi on sitten myös näitä naissukupuolen edustajia, jotka tulevat seuraan ja kerjäävät ilmaista drinkkiä. Joissakin paikoissa kelpaisi puoliksi juotu keskikaljakin.
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon asenteen. Kun on tullu useempi inhottava kokemus, niin kuvittelee kaikkien miesten olevan samanlaisia. Suurin osa miehistä varmaan haluaa siille tarjotullu juomalleen vastinetta. Siksi en enää tarjoa naisille baarissa juomaa että välttyy väärinkäsityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Älä huoli, sinulle en tarjoisi edes lämmintä kättä. Arvostelet toisten ulkonäköä, käyt heittelemässä turhia kommentteja keskusteluihin mitkä eivät selvästi kiinnosta sinua, yleistät käyttätymismalleja kuten drinkkien tarjoava mies haluaisi aina pillua, huumorintajua ei löydy, esität typerää tai oikeasti olet sellainen ja muutenkin vaikutat niin perkeleen katkeroituneelta.
Pieleen meni. :D
Mutta mulla on huonoja kokemuksia. Ehkä se vaikuttaa? Esim. juotetaan humalaan ja sitten pannaan vaikka olen ihan pihalla. Ja pahempaakin on koettu.
Vierailija kirjoitti:
Oon todellaki tähän erittäin jopa kliseeksi luokiteltavaan ilmiöön törmänny joka kerta ku on kuppia tullu baarissa pöytään. Miesten on ihan turha yrittää väittää edes itelleen etteikö se tuhero kiiltele tavoitteissa kun hyvää hyvyyttään tarjoaa sitä naukkua naiselle. Sitte ku ne vielä osaa kääntää sen näppärästi naisen syyksi jos ei ota vastaan tai kieltäytyy jatkoista. On haukuttu pihtariksi ja jopa hyväksikäyttäjäksi jos olen paukun vastaanottanu mut pitäny housut jalassa. Jos taas ei ota sitä "hyväntahdon" drinkkiä vastaan niin on ylpeä ja koppava ämmä joka pitäisi haukkua takas maanpinnalle. Ei me naiset mitää yksinkertasia idiootteja olla etteikö muka tajuttas mistä moinen hyvätahto kumpuaa...
Ihan niinkuin siinä olisi jotain pahaa kun mies tarjoaa naiselle paukkua pillu mielessä. Se on kuules niin että kun sun miehes on iskeny sua, ei se hyvää hyvyyttään oo sulle jutellu, pillu sillä on ollu mielessä. Samoin mun miehellä. Kyllä me naisetki katellaan miehiä sillä silmällä arvioiden, en mäkään oo miestäni kattonu että oispa kiva hyvää hyvyyttään seukata tuon kanssa. =D
Fiksuimmat vaan osaa suorittaa iskemisen hienovaraisemmin ja kohteliaammilla sanankäänteillä, mutta seksistä loppujen lopuksi on kyse. Aina.
eihän tämä nyt 100% totuus ole mutta asiallinen teksti. Ainut kerta kun tarjosin juotavan tuntemattomalle naiselle oli kun hän (toivottavasti omasta tahdostaan) kuunteli huolia ja murheitani ja kertoi mielipiteitä ja ratkaisuja niihin. En pahemmin avaudu tuntemattomille kasvotusten mutta pienessä melankolia hiprakassa huomasin lässyttäväni nyt turhilta vaikuttavista asioista ja anteeksipyyntönä/kiitoksena ostin hänelle oluen ja lähdin kebulan kautta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon asenteen. Kun on tullu useempi inhottava kokemus, niin kuvittelee kaikkien miesten olevan samanlaisia. Suurin osa miehistä varmaan haluaa siille tarjotullu juomalleen vastinetta. Siksi en enää tarjoa naisille baarissa juomaa että välttyy väärinkäsityksiltä.
Ymmärrän kyllä tuon asenteen. Kun tyrkytät naisille käsitystä, että "suurin osa" miehistä vaatii jotain vastinetta, näytät itse paremmalta. Mutta normaalit miehet ovat normaaleja. Reiluja ihmisiä jotka tarjoavat muille ihan vain kohteliaisuuttaan. Kuten naisetkin. Huonosti ovat asiat, jos omalla tuiki tavallisella peruskohteliaalla käytöksellä pitää alkaa päteä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, älkää koskaan olettako saavanne mitään, siis mitään vastinetta sille tarjotulle juomalle. Turha rageta, kun itse päätitte pistää hedelmäpeliin arvonnan. Siinähän häviää käytännössä aina. Pitäisi olla melkoinen pubiruusu, että parin tuopin hinnalla edes kuvittelisi lähtevänsä. Dream on.
Jos joku oikeasti odottaa jotakin sen tarjotun drinkin hinnalla, hänelle on turha saarnata. Sellainen mies on jo peruuttamattomasti pilalla.
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orenda kirjoitti:
Pieleen meni. :D
Mutta mulla on huonoja kokemuksia. Ehkä se vaikuttaa? Esim. juotetaan humalaan ja sitten pannaan vaikka olen ihan pihalla. Ja pahempaakin on koettu.
Tietenkin huonot kokemukset vaikuttaa ja saa sut näkemään asioita negatiivisemmassa valossa mutta et sinä lopun elämääsi voi olla naama väärinpäin ja vältellä asioita mitkä joskus on mennyt pieleen.
Tuo "juotetaan humalaan" on aivan typerä selitys mihinkään. Itse olet kaatanut litkut kurkustasi alas ja vetänyt perseet, ei kannata juoda jos ei tiedä rajojaan. Huumaukset sit taas tulee aivan puskista jos on tullakseen ja siihen vaaditaan mieletön sietokyky et pääsee turvallisesti itse kotiin. (useampi kokemus on vaikka mies olenki) Tuo että toinen menee sen jälkeen sua panemaan on sellainen asia mistä pitää tehdä rikosilmoitus jos tosissaan et ole myöntynyt seksiin ja järjestää se vatipää oikeuden eteen.
Väkisin makaaminen ei ole ikinä oikein ja sen oman alkoholinsietokyvyn raja pitäisi selvittää kotosalla kaverien/sukulaisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän tämä nyt 100% totuus ole mutta asiallinen teksti. Ainut kerta kun tarjosin juotavan tuntemattomalle naiselle oli kun hän (toivottavasti omasta tahdostaan) kuunteli huolia ja murheitani ja kertoi mielipiteitä ja ratkaisuja niihin. En pahemmin avaudu tuntemattomille kasvotusten mutta pienessä melankolia hiprakassa huomasin lässyttäväni nyt turhilta vaikuttavista asioista ja anteeksipyyntönä/kiitoksena ostin hänelle oluen ja lähdin kebulan kautta kotiin.
Sinulla on kyllä erittäin mielenkiintoinen käsitys asiallisesta tekstistä. Minusta tuossa ei ole mitään asiallista, ei sisällössä eikä kielenkäytössä. On kyllä melkoista WT-menoa tuon kirjoittajan huushollissa kun omasta miehestäkin pitää noin rumasti kirjoittaa.
Vaikka antifeministi olenkin ja yleensä ärsyynnyn suuresti naisten miesvihaketjuista niin tässä jutussa on kyllä perää.
Itsekin oon kokenut useat kerrat sen että baarissa tullaan väkisin tarjoamaan juomia. Mä olen venäläissukuinen ja siellä on sanonta joka vapaasti suomennettuna menee näin; "Jos tarjotaan, ota. Jos lyödään, juokse karkuun."
Tuon sanonnan mukaan olen elänyt, toki harkintakyky mukana. Eli jos mulle joku varta vasten tarjoaa ja tyrkyttää esim. sitä juomaa ja vakuuttelee vielä että ihan vaan kaverimielessä ja ilman mitään taka-ajatuksia tarjoaa niin totta helvetissä mä sen juoman myös otan.
Ja kyllä, olen ystävällinen juoman tarjoajalle, jopa niille ressukoille tai vähän omituisille tyypeille. Mutta kas kummaa kun sanonkin että kiitti juomista, lähden nyt kotiin - YKSIN, niin olenkin hyväksikäyttäjähuora ja ties mitä kaikkea. Juomat lennelleet monta kertaa ja lasit hajonneet kun nämä ressukat eivät olekaan saaneet juoman vastineeksi multa seksiä tai muutakaan seuraa.
Eikä tämä ilmiö edes rajoitu pelkästään baareihin. Mulla on ollut muutamia KAVERImiehiä, jotka ovat koko ajan halunneet ostella mulle juomia, tarjota ruokaa, autokyytejä, kantoapua/muuttoapua. Ostaneet lahjoja, kalliitakin, esim. koruja ym. Oon näille herroille aina sanonut että "olet kiva ja voidaan olla kavereita, mutta ei sun TARVITSE ostaa mulle mitään, enkä mä halua muuta kuin kaveruutta."
Silti ovat varta vasten ja väkisin halunneet tarjota, laittaneet tililleni pyytämättä rahaa, tilaillut mun osoitteeseen kallista tavaraa jne jne jne. Ja kuulemma ihan vain kaverimielessä, ilman mitään taka-ajatuksia, koska "Sä oot niin ihana ihminen ja haluun että sulla ois parempi mieli." ym.
Silmät kirkkaina ovat myös väittäneet, että ei se heitä rasita yhtään jos heittävät mut kotoa keskustaan tai naapuripaikkakunnalle, auttavat muutoissa ym. eikä se romuta heidän talouttaan millään tapaa että ostaa mulle aterian ruokapaikassa tai lahjankin jostain. Ihan ovat suuttuneet, kun olen kehdannut esittää epäilyjä että ei kai tossa taustalla vaan oo mitään, ns. omaa lehmää ojassa. Vakuutelleet, että ihan kaverimielessä ja hyvää hyvyyttään tässä tarjoavat ja ostelevat eivätkä odota multa mitään.
Ja sitten jos olenkin alkanut esim. seurustelemaan toisen miehen kanssa, tai edes kiinnostunut toisesta miehestä niin jo on ollut piru merrassa ja kauhea raivo ja mua haukuttu hyväksikäyttäjäksi ja huoraksi ja sanottu että leikin toisten tunteilla ja muuta shittiä ja itketty että kuinka mun takia on nyt rahaton ja mun takia ottanut lainaa ja ties mitä.
Mä sanon tähän aina, etttä "Pyysinkö mitään? Vaadinko mitään? Lupasinko sulle mitään vastineeksi? En."
Jos aikuinen ihminen varta vasten haluaa tuhlata rahaa ja aikaa johonkin niin se ei ole mun tehtävä siihen puuttua eikä mun vika jos jälkikäteen harmittaakin ettei kaikesta ostelusta huolimatta saanutkaan haluamaansa.
Koskaan en ole edes tuntenut huonoa omaatuntoa tuollaisten jälkeen. Jos joku aikuinen ihminen on niin helkkarin hölmö että tuhlaa omaisuuksia (vapaaehtoisesti, ilman että kukaan pakottaa) ja kuvittelee että saa sillä jotain (seksiä, suhteen, mitä vain) vaikka tälle monta kertaa selittää että sellaista EI ole tulossa niin saakin kärsiä seurauksista. Ja turha siitä mulle on uikuttaa, että "mennyt luottotiedot nyt kun otin sun takia pikavippejä ku piti ostaa sulle lahjoja!!1".
Jos joku noin tyhmä on että kuvittelee rahalla ostavansa toisen nii ansaitseekin sen kaiken paskan mitä siitä seuraa kun tajuaa että oho, ei kaikkea voikaan ostaa eikä kaikkea voi tässä maailmassa saada vaikka kuinka haluaisi.