Onko 4000 € / kk normaali vai hyvä palkka?
Kommentit (121)
Kysyttiin mitä kysyttiin.
Jos saa tonnin käteen ni saa kännin toteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä palkka. Tuon kun saisin niin ei tarvitse laskea senttejä kaupassa.
Welcome to my life... Kyllä täytyy.
Terv. 3 lapsen yh
Tällä yh:lla palkka on 1900.
Mä maksan isoa päivähoitomaksua, 2 lapsen harrastukset, auto pakko olla työn takia. Jne jne. Veroprosentti iso. Käteen jää 2600 euroa kuussa siitä neljästä tonnista. Ei juhlita ei.
Mulla jäisi 2600 eurota vuokran ja sähkön jälkee 2000e. Ruuat ja benkulut ym. Jäisi joku 1300e. Juhlisin.
Autoon menee vuodessa joku max 2000e veroineen kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. 3 lapsen yh
Mä maksan isoa päivähoitomaksua, 2 lapsen harrastukset, auto pakko olla työn takia. Jne jne. Veroprosentti iso. Käteen jää 2600 euroa kuussa siitä neljästä tonnista. Ei juhlita ei.
Mulla 1400 käteen. Autoon ei ole varaa.
Mäkin saan 1400-1500e/kk käteen. Auto on. Autoon menee bensoihin 50e/kk. Liikennevakuutus n.17e/kk ja vero 3kk välein vajaa 70e. Säästöönki jää rahaa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. 3 lapsen yh
Joko asut korkeasti verottavassa kunnassa tai sulla on liian iso prossa.
Verottaja vie n puolet. Puoliso ja skidit loput.
Bensaa tankataan kynpillä jollon hinta ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. 3 lapsen yh
Tässä päästään meidän järjestelmän hienouteen ja joidenkin mielestä vääryyteen. Yh neljän tonnin bruttopalkalla voi olla arjessa yhtä ahtaalla kuin yh 1900 bruttopalkalla.
Ja onkin, koska yh 4000e:n palkalla ei saa mitään tukia. Ei välttämättä edes elatusmaksuja, jos lapsi/lapset on viikko-viikko. Itsellä tämä tilanne, palkkani ei tosin ole ihan tuota mutta yli 3500e kuitenkin. Lapsilisäkin loppui kaksosten täytettyä 17. Olen todella paljon ahtaammalla kuin vähävarainen ystäväni 2300e:n palkalla (tämä on ihan laskettu keskenämme, että hän saa kuukaudessa n. 600e enemmän KÄTEEN!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000e on järjettömän paljon rahaa kuukaudessa. Jos ei sillä pärjää niin omassa päänupissa ja elämänhallinnassa on vikaa.
Jos palkka on 4000€ kuussa niin käteen saat noin. 2400€.
Progressiivinen verotus vie palkasta 32,1 % Jos prosentteja vertaa verokortin prosenttiin, tulee niistä vähentää 8,65 prosenttiyksikköä, joka maksetaan verokortin prosentin lisäksi työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuina.Missä ihmeessä sä oikein asut ja miten maksat noin paljon veroa?
4000 bruttopalkasta helsingissä asuva kirkkoon kuuluva ilman mitään vähennyksiä maksaa 21% veroa + 8,65% eli käteen jää 2814, 400 enemmän kuin sun esimerkissä, ja 300 enemmän kuin tässä ketjussa jatkuvasti toistettu 2500.
Samaa ihmetellyt tätä ketjua lukiessa. Itse asun helsingissä ja palkka 3300 e/kk ja käteen jää 2400, ei voi mitenkään ihmisillä jäädä 2500 e 4k brutolla
Se jyrkkä progressio alkaa suunnilleen noilla tuloilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000e on järjettömän paljon rahaa kuukaudessa. Jos ei sillä pärjää niin omassa päänupissa ja elämänhallinnassa on vikaa.
Progressiivinen verotus vie palkasta 32,1 % Jos prosentteja vertaa verokortin prosenttiin, tulee niistä vähentää 8,65 prosenttiyksikköä, joka maksetaan verokortin prosentin lisäksi työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuina.Missä ihmeessä sä oikein asut ja miten maksat noin paljon veroa?
4000 bruttopalkasta helsingissä asuva kirkkoon kuuluva ilman mitään vähennyksiä maksaa 21% veroa + 8,65% eli käteen jää 2814, 400 enemmän kuin sun esimerkissä, ja 300 enemmän kuin tässä ketjussa jatkuvasti toistettu 2500.
Samaa ihmetellyt tätä ketjua lukiessa. Itse asun helsingissä ja palkka 3300 e/kk ja käteen jää 2400, ei voi mitenkään ihmisillä jäädä 2500 e 4k brutolla
Silti, veroprosenttilaskurin mukaan käteen jäisi helsingissä lähes 2900e, eli täällä viljelty 2500e on liioittelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti, veroprosenttilaskurin mukaan käteen jäisi helsingissä lähes 2900e, eli täällä viljelty 2500e on liioittelua
Minun 4500e palkasta jää käteen juuri ja juuri 3000e Helsingissä. En kuulu kirkkoon. En kuulu mihinkään liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Melko heikko palkka tuollainen 4000 euroa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei riitä. Vuosipalkkani on 70 000 ja aina olen peeaa, nytkin.
Kuka työnanataja on niin urpo, että maksaa 70 000 euroa vuodessa ihmiselle, joka ei hallitse edes oman taloutensa kunnollista suunnittelua?
Ei oo työnantajan asia, mihin kukin rahansa laittaa
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei riitä. Vuosipalkkani on 70 000 ja aina olen peeaa, nytkin. Vaimo tienaa säälittävät 30 000 lisäksi. Kaikki menee mikä tulee vaikka ollaan pihejä.
mulla on eläke 945 , vaimolla n sama,
on tässä jo vuosia pärjätty ihan hyvin,
en ymmärrä miksi ihmiset valittaa palkkoistaan,
on polkupyöräkin, niin ja motskari, moottorivenekin ja molemmilla oma auto,
kulkuneuvot tietenkin huollan ja korjaan pitkälti itse, ihan mielenkiinnostakin,
pankissa setelirahoja vähän, töissäollessa säästyi
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei riitä. Vuosipalkkani on 70 000 ja aina olen peeaa, nytkin. Vaimo tienaa säälittävät 30 000 lisäksi. Kaikki menee mikä tulee vaikka ollaan pihejä.
Mihin teidän rahat menee? Liian kalliin asunnon lainaan? Eli laitatte joka kuukausi ison summan siihen lainaan, ja se lisää teidän omistamaa omaisuutta. Pienituloisella ei sellaista omaisuutta kerry.
Jos kymppitonnilla elävät työttömät ja sairaat pysyy sillä rahalla hengissä, se että te olette pa on vain ja ainoastaan omaa tyhmyyttä kun elätte yli varojenne. Saatte saman verran rahaa kuin kymmenen työtöntä.
Ei nyt jankuteta veroprosenteista. Vastauksena kysymykseen, mielestäni 4000e on ihan hyvä palkka. Monet tienaavat paljon vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. 3 lapsen yh
Tässä päästään meidän järjestelmän hienouteen ja joidenkin mielestä vääryyteen. Yh neljän tonnin bruttopalkalla voi olla arjessa yhtä ahtaalla kuin yh 1900 bruttopalkalla.
Ja onkin, koska yh 4000e:n palkalla ei saa mitään tukia. Ei välttämättä edes elatusmaksuja, jos lapsi/lapset on viikko-viikko. Itsellä tämä tilanne, palkkani ei tosin ole ihan tuota mutta yli 3500e kuitenkin. Lapsilisäkin loppui kaksosten täytettyä 17. Olen todella paljon ahtaammalla kuin vähävarainen ystäväni 2300e:n palkalla (tämä on ihan laskettu keskenämme, että hän saa kuukaudessa n. 600e enemmän KÄTEEN!)
Sun lapset on aikuisia, heidän pitäisi asua jo omillaan kun ovat jo opiskelijoita. Älä marise. Äläkä vaan sano että sun kaksosten ei ole tarvinnut ottaa edes opintolainaa.
Jos ei ole varaa autoiluun, niin suosittelen vaihtamaan kokonaan sähköiseen. Itse myin auton ja vaihdoin täyssähköön. 12000km vuodessa, ja kaikki kulut n. 370e vuodessa. Onnistuu vaikka maaseudulla (kuten itsellä). On tuo junalla liikkuminen naurettavan halpaa, kun ostaa vuosilipun. Toki junaa joutuu aina odottelemaan, mutta tuntipalkka on siinä kovempi, kuin töissä.
Hyvä on palkka. Itsetunnoltaan hyvät ihmiset alkavat usein äänestellä Kokoomusta tuollaisilla tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. 3 lapsen yh
Vuoroviikot ei mitenkään tarkoita, ettei elatusmaksuja makseta. Lapsesta on muitakin kuluja kuin asuminen ja ruoka. Hoida elatusasia kuntoon exän kanssa äläkä ole liian kiltti.