Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoa lääkärinne on kirjoittanut teistä Omakantaan?

Vierailija
27.05.2016 |

Kävin viime kuussa usein toistuneiden kovien migreenien takia lääkärissä. Käyntipäivänä sattui taas olemaan tuskaisen kova migreenikohtaus päällä, joten en varmaan ollut ihan parhaimmillani tai jaksanut käyttäytyä kovin iloisesti. Lääkäri oli kirjoittanut: "Ulkoinen olemus epäsiisti, väsynyt, käytös hermostunutta ja asiatonta." Enkä herranjumala todellakaan käyttäytynyt asiattomasti, vaan ihan normaalisti sanoin sanottavani, lääkäri uusi migreenilääkereseptini ja siinäpä se käynti olikin. Siis aivan varmasti olen näyttänyt kalpealta ja huonovointiselta, mutta että asiaton... Rupesi vähän kiukuttamaan, kun luin tuon. Onko todella tapana kirjoittaa huonovointisesta potilaasta noin?

Kommentit (320)

Vierailija
241/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
242/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä karvoitus on ihan relevantti tieto, jotkut sairaudet kun oireilevat myös liiallisena karvan kasvuna tai karvoituksen harventumisena. Tätä voidaan siis käyttää tukemaan/häivyttämään jotain mahdollista diagnoosia. Samoin habitukseltaan tukeva voi olla olennainen tieto. Onhan sillä monen sairauden diagnosoitiin merkitystä, onko potilas lihonut yhtäkkiä paljon, vai onko ollut pitkään ylipainoinen tilanteen kuitenkaan muuttumatta. Lääkkeiden käytön kirjaukset saattavat vaikuttaa yliampuvilta, mutta on niilläkin merkitystä. Jos kovaan kipuun ottaa lääkkeen, ei auta, ottaa toisen, ei auta, ottaa kourallisen. Jos lääkkeen tehottomuutta ei hyväksy, on parempi, että se yliannosteltu lääke on jotain muuta, kuin opioideja tms.

Jotkut kommentit ovat selvästi asiattomia, mutta monilla voi olla merkitystä, mikä ei aukea, jollei tunne diagnosointia tai sairauksien ominaisuuksia ja oireita.

Ja yhdellekään lääkärille ei tule mieleen tutkia niiden kipujen syytä, joiden vuoksi lääkettä yliannostellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laiha", kun olin 169 cm ja 63 kg. :)

Minulla sama, ja mitat oli 170 ja 65!

Vierailija
244/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri näitä kirjoita Omakantaan, vaan sairauskertomukseen (yleensä eivät edes kirjoita vaan sanelevat) Nja te vain näette nämä Omakannasta.

Vierailija
245/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hemaisevan kaunis kuuma mirri" olin pöyristynyt tekstin luettuani!

Vierailija
246/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran neuroottinen, etten edes lue noita tekstejä. Kirjoittakoot mitä kirjoittavat. Kerran vilkaisin yhden masennukseen liittyneen käynnin jälkeen ja muistan lääkärin kirjoittaneen, että "siististi pukeutunut ja asiallisesti keskusteleva". Sitten varmaan alan noita tarkemmin lukea, jos jossain vaiheessa tulee pahempia terveysongelmia ja enemmän käyntejä. 

Vierailija
247/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rauhallista olemusta kuvailtiin kerran näin: "psykomotorisesti vaimea" 🙄

Vierailija
248/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Laiha", kun olin 169 cm ja 63 kg. :)

Minulla sama, ja mitat oli 170 ja 65!

Minä taas olen ollut ylipainoinen 170cm 62 kg :)

Vierailija
249/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
250/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
251/320 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannassa voi myös kieltää omien tietojensa luovutuksen. Suosittelen.

Vierailija
252/320 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannassa voi myös kieltää omien tietojensa luovutuksen. Suosittelen.

Voit kieltää tietojesi näkymisen terveyskeskuksen ja sairaalan välillä, mutta kyllä silti kummassakin paikassa ne omat sairauskertomustiedot näkyvät.

Vierailija
253/320 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oli luonnehdittu ilmeettömäksi. Olin kipee enkä mä muutenkaa naamaa vääntele.

Vierailija
254/320 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuijaaa... en tiedä, en ole katsonut:-D

Vierailija
255/320 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kalpea ja ilmeetön nainen", kuulostaa ihan joltain  kauhuleffalta :D

Vierailija
256/320 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se noita kirjoitti että olen jännittyneen oloinen! No fak, enkä ollut edes! Olen vain kylmän asiallinen. Eihän lääkärin vastaanotto ole mikään huvipuisto.

Vierailija
257/320 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terkku"

Vierailija
258/320 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan joka käynnin jälkeen, mitä kirjoittivat.

Viimeksi ihmetytti, kun lääkäri kirjannut: "Liikunta vähäistä. Ohjattu kaupungin liikuntaneuvontaan .." Lääkäri ei kuunnellut, kun kerroin liikunnastani, vaan tuijotti ainoastaan siihen, että koronakiloja oli kertynyt. Mulla on siis liikuntaohjelma, päivittäinen. Hän sanoi, että tarvitsen ohjausta liikunnan aloittamiseen. 

N56

Vierailija
259/320 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäoikeudenmukaista kirjoitti:

Hammaslääkärini kirjoitti diagnoosiksi: "Somatomotorinen häiriö", mikä tarkoittaa,että minulla ei ole mitään elimellistä vikaa, vaan ihminen on jotenkin " luulosairas" tai henkisesti jotenkin "epätasapainossa".

Hän ei kertaakaan edes kuvannut hampaitani eikä edellisiä epäonnistuneita juurihoitoja  tullut noin päällipuolin katsellen esiin.

Nyt aina kun itse tai joku toinen lääkäri avaa omakanta tietoni, niin  ensimmäisenä  diagnoosina lukee tuo hammaslääkärin somatomotrorinen toimintahäiriö, eivätkä muut lääkärit sen  lukemisen jälkeen viitsi enää vaivautua lukemaan lisää mistään muista  diagnooseista  eivätkä ole enää kiinnostuneita ottamaan selvää muista oireistani  ja/tai mitä asiani koskee. Sanovat että, niin" sinullahan on tuo somatomotorinen toimintahäiriö" ja passittavat kotiin syömään buranaa. En saa hoitoa enkä kunnon lääkitystä.

Eikä noita saakelin lääkärin sanomisia ja diagnooseja saa sieltä mitenkään pois tai oikaistua.

ON KYLLÄ NIIN VÄÄRIN.

Toinen lääkäri kirjoitti minun omakantaani tietoja minun sukulaisistani - sekin on väärin ja vastoin lakia.

Mullekin hammaslääkäri kirjoitti että somatomotorinen häiriö, mutta se tarkoittaa narskuttelua. Kyllä myönsin että stressaantuneena tulee purtua hampaita yhteen enemmän ja se pahentaa oireita, en ollenkaan pahastunut tästä. Silti hammaslääkäri suhtautui minuun todella asiallisesti ja laittoi jatkotutkimuksiin. Sen verran kirjoitti veljestäni, että on ollut leukojensiirtoleikkauksessa. Tämä siksi koska purentaviat ovat vahvasti perinnöllisiä. Kerroin tästä ja oli sen kirjannut.  Mutta ei nimellä kirjannut.

Vierailija
260/320 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä karvoitus on ihan relevantti tieto, jotkut sairaudet kun oireilevat myös liiallisena karvan kasvuna tai karvoituksen harventumisena. Tätä voidaan siis käyttää tukemaan/häivyttämään jotain mahdollista diagnoosia. Samoin habitukseltaan tukeva voi olla olennainen tieto. Onhan sillä monen sairauden diagnosoitiin merkitystä, onko potilas lihonut yhtäkkiä paljon, vai onko ollut pitkään ylipainoinen tilanteen kuitenkaan muuttumatta. Lääkkeiden käytön kirjaukset saattavat vaikuttaa yliampuvilta, mutta on niilläkin merkitystä. Jos kovaan kipuun ottaa lääkkeen, ei auta, ottaa toisen, ei auta, ottaa kourallisen. Jos lääkkeen tehottomuutta ei hyväksy, on parempi, että se yliannosteltu lääke on jotain muuta, kuin opioideja tms.

Jotkut kommentit ovat selvästi asiattomia, mutta monilla voi olla merkitystä, mikä ei aukea, jollei tunne diagnosointia tai sairauksien ominaisuuksia ja oireita.

Minun karvoitusta tutkittiin tarkemmin, kun veriarvoissa oli liikaa miessukuhormoneja (olen keski-ikäinen nainen. Karvoja alkoi kasvaa leukaperiin, rintojen väliin, nänneihin. Suljettiin pois sairauksia (Cushing, gynekologisia sairauksia, mutta ei mitään löytyny. Gynekologi sanoi että on karvoitus on kulttuurinen juttu, että etelä-Euroopassa olisin normaali. Sain karvankasvua estävää voidetta. Silti ihmetetti kun ei noita veriarvoja noteerattu, testoteroniarvot koholla ja muitakin hormoniarvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi