Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoa lääkärinne on kirjoittanut teistä Omakantaan?

Vierailija
27.05.2016 |

Kävin viime kuussa usein toistuneiden kovien migreenien takia lääkärissä. Käyntipäivänä sattui taas olemaan tuskaisen kova migreenikohtaus päällä, joten en varmaan ollut ihan parhaimmillani tai jaksanut käyttäytyä kovin iloisesti. Lääkäri oli kirjoittanut: "Ulkoinen olemus epäsiisti, väsynyt, käytös hermostunutta ja asiatonta." Enkä herranjumala todellakaan käyttäytynyt asiattomasti, vaan ihan normaalisti sanoin sanottavani, lääkäri uusi migreenilääkereseptini ja siinäpä se käynti olikin. Siis aivan varmasti olen näyttänyt kalpealta ja huonovointiselta, mutta että asiaton... Rupesi vähän kiukuttamaan, kun luin tuon. Onko todella tapana kirjoittaa huonovointisesta potilaasta noin?

Kommentit (320)

Vierailija
201/320 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaeater666 kirjoitti:

Voi hyvä luoja tätä ketjua :DD Kyllä ihmiset sitten loukkaantuvat pienestä. 

Mun mielestä näitä on hauska lukea :D

Vierailija
202/320 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin astman vuoksi lääkärissä. Omakantaan tuli teksti: "Näppylöitä otsassa ja leuassa."

Joo tiedän itsekin. Minulla on aina ollut jonkun verran näppylöitä, ei kuitenkaan aknea. Kärsin huonosta itsetunnosta juuri näppylöideni takia ja tämä kirjoitus ei varsinaisesti kohottanut sitä :/

Terv. 19 N

Allergia ja astma on usein yhteydessä ihoon, ja voivat oireilla myös aknena. Akneihoisella jotkut astmalääkkeet voivat pahentaa aknea, siksi ihan relevantti huomio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/320 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun papereissani erinäiset vuosiluvut ja iät ovat aivan päin honkia. Eräskin sairastumisen vuosiluku on merkitty kymmenen vuotta aiemmaksi kuin se todellisuudessa oli.

Vierailija
204/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin astman vuoksi lääkärissä. Omakantaan tuli teksti: "Näppylöitä otsassa ja leuassa."

Joo tiedän itsekin. Minulla on aina ollut jonkun verran näppylöitä, ei kuitenkaan aknea. Kärsin huonosta itsetunnosta juuri näppylöideni takia ja tämä kirjoitus ei varsinaisesti kohottanut sitä :/

Terv. 19 N

Allergia ja astma on usein yhteydessä ihoon, ja voivat oireilla myös aknena. Akneihoisella jotkut astmalääkkeet voivat pahentaa aknea, siksi ihan relevantti huomio.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Potilas nimen omaan painotti ettei hänellä ole aknea. Jonkun verran näppylöitä otsassa ja leuassa ei ole sama kuin akne.

Vierailija
205/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiha", kun olin 169 cm ja 63 kg. :)

Vierailija
206/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. 19 N

Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Potilas nimen omaan painotti ettei hänellä ole aknea. Jonkun verran näppylöitä otsassa ja leuassa ei ole sama kuin akne.

Lääketieteellisessä merkityksessä useampi näppylä on lievä akne. Ei kasvojen tarvitse olla täynnä isoja paiseita.

Vierailija
207/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikukas, lääkekielteinen, sairaudentunnoton".

Vierailija
208/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki: "ujo, pälyilevä, asiallisesti pukeutunut nainen. Todennäköisesti homoseksuaali"

Joo joo varmasti luki.

Hyvin voin kuvitella lääkäri Kovacsin tuollaista kirjoittaneen.

Vierailija
209/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ottanut jäätävään kipuun 7 Panacod pore tablettia päivässä,lääkäri sai melkein hepulin,että meinaatko tappaa itsesi,papereihin kirjattiin Panacod riippuvainen,opiaatteja vältettävä potilaalla.

Vierailija
210/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran ottanut jäätävään kipuun 7 Panacod pore tablettia päivässä,lääkäri sai melkein hepulin,että meinaatko tappaa itsesi,papereihin kirjattiin Panacod riippuvainen,opiaatteja vältettävä potilaalla.

"Potilaan kivut olleet sietämättömiä joihin potilas on hädissään ottanut kohtuuttomasti (7kpl/vrk) Panacod-kipulääkkeitä poretabletteina. Lääkkeen annostelusta ja vaikutuksista (opiaatit ) keskusteltu ja infottu potilasta"

Miksi ihmeessä ei voitu kirjata noin?

Mistä johtuu kuvausten omituinen potilasvastaisuus?

Vierailija
211/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajellut lähes kaikki karvat alapäästä ja käynyt sokeroinnissa, olenko "karvoitukseltaan normaali"?

Karvoitukseltaan normaali = karvat kasvavat siellä missä niiden kuuluu, eikä niitä kasva siellä missä ei kuulu, eli naisilla kasvaa esim alapäässä ja kainaloissa, mutta kasvoissa ei ole partaa kuten miehillä

Karvoitukseltaan poikkeava = karvoitus puuttuu sieltä missä niitä kuuluisi olla!

Vierailija
212/320 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väljä, myötäävä emätin :/

Kas kun ei :

"Vänkä, myötä-elävä emätin".

Vierailija
213/320 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kärsinyt unettomuudesta ja kävin lääkärillä. Pitkän keskustelun jälkeen pääsin laitokseen saamaan apua unettomuuteeni. ihmettelin miksi minua kohdeltiin niin "oudosti" laitoksessa. kun piti jutella jonkun kanssa, niin aina piti olla useampi paikalla. se oli yksi niistä asioista, mikä todella häiritsi. myöhemmin minulle selvisi, luettuani potilaskertomusta, että lääkäri oli valehdellut minusta että olen "väkivaltainen" . tämän jälkeen olen karttanut lääkäreitä henkeen ja vereen.

Vierailija
214/320 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ее геморрой больше, чем ее задница!

Vierailija
215/320 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennes hemorroider er større enn hennes rumpa!

Vierailija
216/320 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärini kirjoitti diagnoosiksi: "Somatomotorinen häiriö", mikä tarkoittaa,että minulla ei ole mitään elimellistä vikaa, vaan ihminen on jotenkin " luulosairas" tai henkisesti jotenkin "epätasapainossa".

Hän ei kertaakaan edes kuvannut hampaitani eikä edellisiä epäonnistuneita juurihoitoja  tullut noin päällipuolin katsellen esiin.

Nyt aina kun itse tai joku toinen lääkäri avaa omakanta tietoni, niin  ensimmäisenä  diagnoosina lukee tuo hammaslääkärin somatomotrorinen toimintahäiriö, eivätkä muut lääkärit sen  lukemisen jälkeen viitsi enää vaivautua lukemaan lisää mistään muista  diagnooseista  eivätkä ole enää kiinnostuneita ottamaan selvää muista oireistani  ja/tai mitä asiani koskee. Sanovat että, niin" sinullahan on tuo somatomotorinen toimintahäiriö" ja passittavat kotiin syömään buranaa. En saa hoitoa enkä kunnon lääkitystä.

Eikä noita saakelin lääkärin sanomisia ja diagnooseja saa sieltä mitenkään pois tai oikaistua.

ON KYLLÄ NIIN VÄÄRIN.

Toinen lääkäri kirjoitti minun omakantaani tietoja minun sukulaisistani - sekin on väärin ja vastoin lakia.

Vierailija
217/320 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen on yleinen ilmaus joka tarkoittaa kirjauksissa eri asiaa kuin puhekielessä. Periaatteessa siis pysyy Asiassa eikä rönsyile tai puhu puuta heinää.

Niinpä. Mullakin oli kerran eräs oire mutta siellä luki että juuri nyt ei ole sitä. Ilmiselvästi tarkoitti ettei ole todennettavissa juuri nyt tai ei ole niin vaikeana että pitäisi ottaa osastolle tms.

Vierailija
218/320 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaanko noissa koskaan mitään tatuoinneista?

Vierailija
219/320 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Ulkoisesti huoliteltu ja hyvinvoivan oloinen". Miten ihmeessä kun on masentunut, ei ole jaksanut pestä hiuksia muutamaan päivään joten rasvaiset ja paitakin on hieman likainen.

Jos tuota kutsuisi siivottomaksi, voisi seuraava luulla että olet skarpannut kun tulet luokseen tuon näköisenä, koska heidän kielessään siivoton voi tarkoittaa kodittoman näköistä

Vierailija
220/320 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.jounipaakkinen.fi/laakari.html

Tuosshan noita.

Hulvattomia nuo kirjaukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi