Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä outoa lääkärinne on kirjoittanut teistä Omakantaan?

Vierailija
27.05.2016 |

Kävin viime kuussa usein toistuneiden kovien migreenien takia lääkärissä. Käyntipäivänä sattui taas olemaan tuskaisen kova migreenikohtaus päällä, joten en varmaan ollut ihan parhaimmillani tai jaksanut käyttäytyä kovin iloisesti. Lääkäri oli kirjoittanut: "Ulkoinen olemus epäsiisti, väsynyt, käytös hermostunutta ja asiatonta." Enkä herranjumala todellakaan käyttäytynyt asiattomasti, vaan ihan normaalisti sanoin sanottavani, lääkäri uusi migreenilääkereseptini ja siinäpä se käynti olikin. Siis aivan varmasti olen näyttänyt kalpealta ja huonovointiselta, mutta että asiaton... Rupesi vähän kiukuttamaan, kun luin tuon. Onko todella tapana kirjoittaa huonovointisesta potilaasta noin?

Kommentit (320)

Vierailija
301/320 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45- vuotias mies.Olen nainen. Muistaakseni kävin pian uudestaan lääkärissä ja sattui olemaan sama lääkäri,sanoin hänelle että olet sitten viimekäynnillä sukupuoleni vaihtanut.Katsoi vähän kummasti,niin kehotin katsomaan viime kerran kirjausta.Sanoin myös etten kyllä ole tätä uutta sukupuolta vielä sisäistänyt,töissäkin käyn naisten vessassa😂.

Hän oli kuitenkin kauhean pahoillaan ja sanoi yrittävänsä korjata kirjauksen,mikä kuulemma on vaikeaa.No kyllä se sitten jonkin ajan päästä oli korjattu.

Vierailija
302/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Potilas väittää ettei voi kumartua, kovaääninen,säpsähtelee".

Jumalauta kun selkä oli pas""na ja lääkäri koetti pistää koskettamaan varpaitani ja tökki selkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä kirjoitettu mitä pitää. Julkinen hammaslääkäri kirjoitti novellin, jossa teksti ei ollut virheetöntä. Nauratti.

Vierailija
304/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalta puuttuu vasen jalka.

Piti olla puutuu vasen jalka.

Vierailija
305/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelua? Kerran kävin jorvissa päivystyksessä , loukkaannuin kuntosalilla. Jonotuksen jälkeen asiakas sisään, yllä kauluspaita, siistit vaatteet, normikäytös. Mitä teki nuori naislääkäri? Alkoi huutaa että mitä täällä teet ym. No pääsin tutkimuksiin ja sain hoidon.

Yksityisellä puolella saisi potkut. Ja vahvisti käsitystä että maksetuilla suurilla veromenoilla en saa mitään, käyttäkää yksityistä

Vierailija
306/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna en ole edes käynyt lukemassa. Keillä kaikilla on muuten oikeus lukea lääkärinlausuntoja potilaan lisäksi? Siis lääkärin ja potilaan lisäksi?

Kaikkien, jotka hoitoosi osallistuvat.

Myös tekstinkäsittelijä lukee, lääkärithän eivät noita itse kirjoita. Mutta ei hätää, sama vaitiolovelvollisuus meilläkin on.

Vierailija
307/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Potilas ei ole oikein selvillä, mikä hänen selkäänsä vaivaa. Muuten huolitellun näköinen".

Vierailija
308/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin masentunut ja sh oli laittanut "kynnet lakannut kauniisti". Kyllä ne pienimmätkin asiat huomaa. Psykiatri oli sanellut "ikäisensä oloinen." Mitä tuokin sitten tarkoittaa...

Vierailija
309/320 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin masentunut ja sh oli laittanut "kynnet lakannut kauniisti". Kyllä ne pienimmätkin asiat huomaa. Psykiatri oli sanellut "ikäisensä oloinen." Mitä tuokin sitten tarkoittaa...

Joskus mielenterveys oireilee taantuneena käytöksenä tai olemuksena.

Vierailija
310/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko vastata tähän vanhaan ketjuun. Minulle on nimittäin sattunut niin, että useampi lääkäri on kirjoittanut minusta, että "huoliteltu olemus", vaikka en ole ikinä edes meikannut!

Vierailija
311/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans kirjotti että "pukeutunut epäsiististi" herrajumala ei tullu mielee laittaa ykkösiä päälle kun kuumetokkurassa raahauduin yöllä klo 4 päivystykseen kun oli kuumetta yli 40 rintatulehduksen takia ja aamulla olisi pitänyt mennä töihin :/

Rintatulehdus tulee imetysvaiheessa ja silloin ollaan äitiyslomalla. Puhut palturia.

Vierailija
312/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omakantaani terveyskeskuslääkäri oli kirjoittanut mm. "normaalivartaloinen nainen".

En tiedä mitä se sitten tarkoittaa. Mikä on "normaali" vartalo?

Vierailija
313/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45- vuotias mies.Olen nainen. Muistaakseni kävin pian uudestaan lääkärissä ja sattui olemaan sama lääkäri,sanoin hänelle että olet sitten viimekäynnillä sukupuoleni vaihtanut.Katsoi vähän kummasti,niin kehotin katsomaan viime kerran kirjausta.Sanoin myös etten kyllä ole tätä uutta sukupuolta vielä sisäistänyt,töissäkin käyn naisten vessassa😂.

Hän oli kuitenkin kauhean pahoillaan ja sanoi yrittävänsä korjata kirjauksen,mikä kuulemma on vaikeaa.No kyllä se sitten jonkin ajan päästä oli korjattu.

No se nyt ei ole vaikeaa korjata. Hän on itse tunnuksillaan lukinnut tuon tekstin ja pääsee siihen korjaamaan. Hänen lisäkseen vain tekstinkäsittelijät tai sihteerit pääsevät siihen.

Vierailija
314/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on huvittava juttu, mutta ihan totta! Kävin taannoin keskussairaalassa ja pitkämatkalaisena sain järjestettyä sekä neurologille että korvalääkärille ajan samalle päivälle. Olen 62-vuotias nainen.

Neurologi oli keski-ikäinen mieshenkilö, joka kirjoitti potilastietoihini minusta, että "nuorekas olemus". Parin tunnin kuluttua olin käynyt naispuolisella (myös keski-ikäinen) korvalääkärillä, joka oli kirjoittanut minusta, että "ikäisensä näköinen".

No, ylipäätään kyllä ihmettelen miksi tuollaisia pitää kirjoitella potilaasta.

Vierailija
315/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tarkoittaa termi "asiallinen" potilaan luonnehdinnan yhteydessä. Eikös kaikki potilaat ole "asiallinen".

"Potilaan käytös asiallista"

"Huolestunut, mutta asiallisesti käyttäyvä"

"Potilaan käytös hoitotilanteessa asiallista"

Pitääkö nämäkin ihan erikseen mainita Omakannassa?

Vierailija
316/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole hauska vaan suututtaa " Väittää yhdyntää vapaaehtoiseksi,kieltäytyy gyn.lok. tutkimuksesta". No se oli,vaikka päädyinkin mustelmilla ja aivotärähdyksen kanssa päivystykseen! Ja sanoin ettei tarvitse pillua kaivella, hoida vaan se yläpää.

Ollaan muuten nykyään naimissa,siis minä ja poikakaveri ei  minä ja lääkäri. 

Vierailija
317/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin uusimassa e-pillerireseptiä ja siinä yhteydessä haluttiin tehdä vuositarkistus ihan seurannan takia. Se meni normaalisti, ei huomautettavaa.

Omakantaan lääkäri oli jostakin syystä kirjoittanut, että mulla on naispuolinen seurustelukumppani, vaikka en missään vaiheessa maininnut, että mulla ylipäätään on mitään kumppania (eikä mulla ollut) enkä maininnut seksuaalista suuntautumistakaan, mutta jos hän olisi sattunut kysymään niin olisin kyllä kertonut, että ihan miehistä olen kiinnostunut.

Ei asia mua niin paljoa vaivaa, että olisin vaivautunut edes tekemään mitään korjauspyyntöä. Siellä se taitaa vieläkin lukea kaikkien näiden vuosien jälkeen. Samapa tuo.

Vierailija
318/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nuori mieslääläri  kirjoitti, että potilas on normaalipainoinen nainen.

Viikon kuluttua kävin nuorella naislääkärillä, joka kirjasi että potilas on ylipainoinen nainen. 

Vierailija
319/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tarkoittaa termi "asiallinen" potilaan luonnehdinnan yhteydessä. Eikös kaikki potilaat ole "asiallinen".

"Potilaan käytös asiallista"

"Huolestunut, mutta asiallisesti käyttäyvä"

"Potilaan käytös hoitotilanteessa asiallista"

Pitääkö nämäkin ihan erikseen mainita Omakannassa?

Täähän se ois. 

Vierailija
320/320 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitti minun omakantaan isovehkeinen mies haluaisin rakastella hänen kanssaan,kolmikymppinen naislääkäri runoili näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi