Olen kotirouva, ja ylpeä siitä. Kun kerron tämän ihmisille, saan usein osakseni hämmästystä, toisinaan jopa vähättelyä.
Minä olen se kotirouva, joka pyyhkii pölyt pelkissä korkkareissa, joka sivelee voita pullaan sormin, koska lusikka ei vain tunnu miltään. Kun paistan pannulla voissa, teen sen lanteet kevyesti keinuen. Mieheni käy töissä, minä kotona. Ja kyllä, täällä tapahtuu. Täällä tapahtuu paljon, eikä kaikkea voi pestä pois pyykinpesukoneessa. Kun ovi aukeaa ja hän astuu sisään, me tiedämme molemmat, että illallinen ei ole ainoa, mikä höyryää. Minä avaan oven ilman pikkuhousuja, joskus pelkässä essussa. Se ei ole fetissi - se on elämäntyyli.
Kommentit (21)
Ei niitä pullia muutenkaan lusikalla voidella vaan pullasudilla. Tietäisit jos olisit joskus leiponut pullaa.
Mä luulin avaavani asiallisen keskustelun siitä, voiko Suomessa olla kotirouva ja millaisia tunteita ja reaktioita se herättää, kun se on niin harvinaista meillä verrattuna Keski- ja Etelä-Euroopan maihin tai USAan.
Mutta olikin vähän toisenlainen avaus :-D
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin avaavani asiallisen keskustelun siitä, voiko Suomessa olla kotirouva ja millaisia tunteita ja reaktioita se herättää, kun se on niin harvinaista meillä verrattuna Keski- ja Etelä-Euroopan maihin tai USAan.
Tästähän on täällä aikalailla jatkuvasti, ainakin viikoittain, keskustelua.
Oon jonkin verran osallistunutkin vaikka mä kai en ole varsinainen kotirouva kun elän ihan omilla rahoillani enkä ole puolisoni palvelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon jonkin verran osallistunutkin vaikka mä kai en ole varsinainen kotirouva kun elän ihan omilla rahoillani enkä ole puolisoni palvelija.
Energinen pariskunta! Muistakaa levätä välillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Oon aina luullut, että perhe elää yhteisillä rahoilla yhteisessä taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan.
Juu
Onneksi ei tarvitse itseään tyrkyttää millään sirkustempuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Oon aina luullut, että perhe elää yhteisillä rahoilla yhteisessä taloudessa.
Niinhän monet ajattelee. Me kun ollaan aikuisina ryhdytty parisuhteeseen, on ihan selvää että molemmilla on edelleen omat rahansa, tilinsä ja omistuksensa. Yhteiset rahat oli heti poissuljettu ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan noilla ei ole.
Kenellä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiahan noilla ei ole.
Pian on neljä
Minäpä olin kotiÄITI ne muutamat vuodet kun lapset olivat pieniä. Sitä vain sanottiin silloin hoitovapaaksi, ja kun lapset kasvoivat, menin koulutustani vastaavaan työhön. Pullan siveleminen ei oikein riittänyt elämänsisällöksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olin kotiÄITI ne muutamat vuodet kun lapset olivat pieniä. Sitä vain sanottiin silloin hoitovapaaksi, ja kun lapset kasvoivat, menin koulutustani vastaavaan työhön. Pullan siveleminen ei oikein riittänyt elämänsisällöksi.
Älä nyt noin katkerasti kirjoita
Pidähän incelli välillä lakisääteinen tauko.