Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10741/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki. Olisiko jollakin pokkaa myöntää oma typerä käytös vastaavissa tilanteissa? 

Vierailija
10742/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille ei kuulema tarvi maksaa takas kun ne ei pysty perimään niinku perintätoimistot. Ja jos pystyy pysytteleen tutkan alla "asunnottomana" vuoden pari kavereiden sohvalla, ei perintätoimistotkaan löydä. Pääsee pummina eroon sähkö sun muista laskuista. Lupauksia ei tarvi pitää ja soskulle riittää "vaikea elämäntilanne" vaikka 20 v ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10743/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naapuri on käymässä ja on juteltu, sitten hän on jo lähtemässä kotiinsa, niin ovikello soi, ja sieltä tulee sukulainen kyläilemään, niin tämä naapuri ei lähdekään, vaan jää istumaan paikalleen.

Vierailija
10744/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni tuli niin vanhaksi, että edessäpäin alkoi häämöttämään muutto palvelutaloon, jolloin hän ilmotti, että muuttaa minun luokseni asumaan, tietenkin. Minä, isoveljeni ja pikkuveljeni olemme ainoat lapsenlapset ja minun ollessa nainen, oli mummon mielestä toki selvää että minä naisena lopettaisin oman elämäni ja jäisin kotiin hoitamaan mummoa. Muuten hyvä, mutta asuin omistusyksiössä hissittömässä talossa keskustassa, opiskelin teknillisessa yliopistossa ja olin juuri muutaman kuukauden päästä lähdössä vaihtoon toiselle puolen maailmaa.

Mummo kertoi sitten asiallisesti, että ihan mukavaa että olin saanut vähän aikaa "leikkiä elämälläni" mutta että kyllä nyt oli aika jo luopua lapsellisista haaveistani ja asettua mummolle omaishoitajaksi. Kerroin olevani imarreltu, mutta minulla ei ole aikomusta laittaa kaikkea sitä minkä olin kovalla työllä saavuttanut syrjään ja uhrata omaa

mummonhan voisi lopettaa, ei olisi enää riesaa kenellekään ja loppuisi järjettömät vaatimukset

Vierailija
10745/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini kuuli että emme mene sukulaisille tänä jouluna, vaan olemme kotona omlla porukalla. Hän alkoi puhua miten he viettävät joulua ja alkoi kertoa miten teen joulun niin että he saavat ne herkut ja ohjelman jota he haluavat jouluisin. Yritti siis saada mut hoitamaan oman joulumme niin että he voivat tulla meille nauttimaan. Leikin tyhmää ja nyökyttelin, totesin lopuksi että onpa sulla tarkasti mietitty mitä ja milloin haluat, kerro sitten miten sait kaiken hoidettua, voin tulla joulun jälkeen moikkamaan. Me laitamme ovet lukkoon ja puhelimeen emme vastaan kuin sukulaisille jouluna. 

olisikohan edes maksanut mitään?

Vierailija
10746/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni tuli niin vanhaksi, että edessäpäin alkoi häämöttämään muutto palvelutaloon, jolloin hän ilmotti, että muuttaa minun luokseni asumaan, tietenkin. Minä, isoveljeni ja pikkuveljeni olemme ainoat lapsenlapset ja minun ollessa nainen, oli mummon mielestä toki selvää että minä naisena lopettaisin oman elämäni ja jäisin kotiin hoitamaan mummoa. Muuten hyvä, mutta asuin omistusyksiössä hissittömässä talossa keskustassa, opiskelin teknillisessa yliopistossa ja olin juuri muutaman kuukauden päästä lähdössä vaihtoon toiselle puolen maailmaa.

Mummo kertoi sitten asiallisesti, että ihan mukavaa että olin saanut vähän aikaa "leikkiä elämälläni" mutta että kyllä nyt oli aika jo luopua lapsellisista haaveistani ja asettua mummolle omaishoitajaksi. Kerroin olevani imarreltu, mutta minulla ei ole aikomusta laittaa kaikkea sitä minkä olin k

Mummo tekee testamentin eduksesi.

Vierailija
10747/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattelin 67 vuotiaan naisen pillua .

oletkohan edes koskaan saanut, typerä provo!

Vierailija
10748/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereille ei kuulema tarvi maksaa takas kun ne ei pysty perimään niinku perintätoimistot. Ja jos pystyy pysytteleen tutkan alla "asunnottomana" vuoden pari kavereiden sohvalla, ei perintätoimistotkaan löydä. Pääsee pummina eroon sähkö sun muista laskuista. Lupauksia ei tarvi pitää ja soskulle riittää "vaikea elämäntilanne" vaikka 20 v ajan.

Annoin lainaksi isohkon summan (tuolloin noin puolet kuukausipalkastani). Lupasin, että maksa sitten kun saat töitä.

Lainaaja ollut nyt töissä yli 20 vuotta, mutta eipä edes tunneta enää.

10749/11849 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun otti vähän aikaa sitten yhteyttä 30 vuoden takainen kaveri. Ystävyytemme päättyi siihen, että hän lainasi minulta 1000 mk (iso rahasumma tuolloin köyhälle opiskelijalle) ja jätti maksamatta.

Lisäksi kertoili mulle, että setänsä oli sanonut hänelle, että minä käytän huumeita. Olin aivan hämmentynyt, koska en ollut ikinä edes tavannut kyseistä setää.

Myöhemmin tajusin, että tämä kaverini oli itse kertoillut minusta tutuilleen, että käytän huumeita. Kesti hetken tajuta kuvio. Eli hän itse puhuu paskaa ympäriinsä ihmisistä ja sitten kertoilee niitä takaisin ikään kuin muiden kertomana. Tästä oli monta muutakin esimerkkiä, jotka tajusin vasta myöhemmin, kun ymmärsin kyseisen henkilön toimintatavan. Paljon oli satuilua ja muutakin valehtelua. Eräs yhteinen työkaveri yritti minua jopa varoittaa, mutta en tajunnut. 

Miten tällaisen jälkeen ihminen kehtaa ottaa yhteyttä 30 vuoden jälkeen ihan kuin ei mitään? En vastannut hänen viestiinsä mitään.

Tuollaisella ihmisellä ei ole mitään oikeutta olla elämässäni.

Haista Terhi paska ja mätäne sinne pulliesi keskelle siellä Hyvinkään peräreijässä, olen onnellinen että pääsin susta eroon. Kannatti maksaa se 1000 mk siitä ilosta, eli sujut ollaan!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10750/11849 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä nämä polttarit nyt puhututtaa.

Minulla on eräs hyvin dominoiva ystävätär ja hän meni 80 luvulla naimisiin. Hän vihjaili jo 1/2 v etukäteen että haluaisi jotain kylpyläyöpymistä ja hoitoja (huom. monikossa). Ne olivat silloin nuorelle opiskelijalle tai muille pienipalkkasillekin hurjan kalliita. Kun sain tietää että polttareihin oli tulossa vain 5 henkilöä morsiamen lisäksi, kerroin ettei meillä ole vara kustantaa kylpylähotelliyöpymistä ruokineen, juomineen ja hänelle hoitoineen. Hän tietenkin loukkaantui. polttarit järjestettiin sitten tavallisesti la päivän aikana ruoan ja runsaan juoman siivittämänä, joista minä liukenin heti kun muu porukka päätti lähteä yökerhoon umpi kännissä, koin etten halua olla tuossa porukassa enää. En muutenkaan tykkää yhtään tuollaisista örvellys polttareista enkä yleensäkään polttareista, ihan typerää. Morsian ei edes ollut huomannut etten ollut yökerhossa enää.

"On". Onko hän edelleen ystäväsi? Miksi ihmeessä?

Vierailija
10751/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen välillä etätöitä kotona, ja varsinkaan parille iäkkäämmälle naapurille ei tunnu menevän perille, että en ehdi päivisin auttamaan heitä. Olisikin hätätilanteita jolloin voisin nopeasti auttaa, mutta minua pyydetään tulkitsemaan, mikä heidän asunnossaan piipittää (eivät jostain syystä osaa itse etsiä sitä päälle mennyttä herätyskelloa makuuhuoneestaan) tai kun avaimet ovat jääneet kotiin. Jälkimmäisen syyn melkein ymmärrän, mutta usein ovat jo itse saaneet jonnekin soitettua ja ihmettelevät kun huoltomiehellä kestää. 

Laitan kohta oveen lapun jossa kerrotaan että klo 9-17 on työaikaa ja käsittelen kokouksissa jne. Asioita, joista on vaitiolovelvollisuus, enkä voi hyppiä sinne tänne heidän ongelmiensa mukaan. Kun kuitenkin teen täällä töitä. 

Etätyö on boomereille tuntematon konsepti. 

Vierailija
10752/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko me teidän jouluvaloja lainaksi, kun meille tulee Tapaninpäivänä vieraita? Ei annettu.

Onko härskiä, noloa vai naurettavaa?

Vierailija
10753/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun tätä ketjua lukee niin miettii että osa ihmisistä on ihan sekaisin. Etenkin nämä jotka kohtelee toisten omaisuutta kuin omaansa.

Vierailija
10754/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa maalla oli minulla entisessä huoneessani joitakin tavaroita, kuten vanha akustinen kitarani (ei mitään arvokasta tai tuota isompaa). Tuo sopi vanhemmilleni, kun talokin oli aika iso ja tilaa oli lasten lähdettyä. Asun itse satojen kilometrien päässä ja pääsin käymään vain muutamia kertoja vuodessa, kun se vaati viikonloppua pidemmän vapaan (vanhempien eläessä 2-3 kk välein).

Vanhempien kuoltua sisko oli sitä mieltä, että kaikki mitä siellä talossa oli, kuului keneltäkään kysymättä hänelle. Taisi se sitten kuitenkin lopulta uskoa, että vanhempien testamentti ei koskenut muita kuin vanhempien tavaroita eli ei minun, vaikka ne olivatkin siellä vanhempien talossa. Ja jos hän olisi halunnut, hän ja hänen lapsensa olisivat ihan minulta kysymällä saaneet soittimeni pitkäaikaiseen lainaan, jos joku heistä olisi halunnut harjoitella soittamista.

Vierailija
10755/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kun tätä ketjua lukee niin miettii että osa ihmisistä on ihan sekaisin. Etenkin nämä jotka kohtelee toisten omaisuutta kuin omaansa.

Serkut tuli vaarin perinnönjakoon odottaen saavansa osan tilasta. Suuttui kun se olikin myyty 20 v aiemmin mun vanhemmille.

Vierailija
10756/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auto. Yliopistokaverit kulkee lähes joka päivä kyydilläni. Etenkin yksi XX, joka pyytää vielä extraa, että voisko käydä tietyn kaupan kautta ja viedä/hakea ihan kotiovelta. Hölmönä olen suostunut. (Uusi paikkakunta, ei kavereita jne.....)

KUKAAN ei ole koskaan tarjoutunut maksamaan mitään bensarahoja. En ole itse kehdannut pyytää, ja koska en heti pyytänyt, niin nyt on kynnys kasvanut ja hävettää enää ottaa puheeksi. 

Eniten harmittaa, kun olisin itse tarvinnut apua eräässä asiassa ja tiesin, että XX on siinä mestari, joten ehdotin, että voisiko jonain päivänä nyt joulukuussa katsoa sen asian yhdessä kanssani. (aikaa menisi noin 15 - max 30 min)

EI kuulemma voi, koska "opettajat on sitä varten, että niiltä voi kysyä, jos ei jotain osaa.-Tai jos ei osaa, niin mitä sitten, ei kaikkea tarvitsekaan osata."

Kyytiä on kuitenkin taas vailla. Te

Minä olen päässyt näistä eroon juuri sillä, kun olen pyytänyt vastapalveluksen, ei ole suostuttu, lisäksi vastattu jotain yhtä tyhmää. Kun tämän jälkeen on kuviteltu edelleen autan, oon tokassut miksi. Sinä pyydät apua, minä autan. Minä pyydän apua, et auta.

Yleensä ovat oppineet. Muuttoapu on myös niin kettumaista. Yhden kerran lupasin mennä toiselle paikkakunnalle vielä ja sinne ei pääse julkisilla aamulla. Onneksi tajusin kysyä tuleeko hakemaan mut asemalta. Ehdotti otan taksin. Kysyin vielä oletko maksamassa taksia vai miksi ehdotat.

Puhelun aikana ymmärsin mua kaivataan pakkaamaan, ei muuhun. Turusta ei vielä pääse illalla kotiinkaan. Ehdotti lähden illalla asemalle ja ekalla junalla kotiin, eli eivät olisi edes majoittaneet. 

Menin kyllä aluksi hiljaiseksi ja lopulta pyysin häntä miettimään mitä pyytää ja kerroin en nyt näin tyhmä oo

Vierailija
10757/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini kysyi, voisinko korjata pari hänen vaatekappalettaan, kun hän on niin tumpelo ja minä niin hyvä ompelija. Olisin voinut näyttää hänelle, kuinka nappi ommellaan kiinni ja irronnut lanka pujotellaan takaisin paikalleen, mutta ajattelin pääseväni vähemmällä neuvottelemisella ja ohjeistamisella, kun tein itse. Seuraavana päivänä saapui täpötäysi muovikassillinen kaverin miehen rikkinäisiä työpaitoja ja -housuja, joista olivat vetoketjut ja taskupussit riekaleina. Kaiken kruunuksi kaveri sanoi pesevänsä vaatteet vasta sitten, kun ne on korjattu.

Alkuper. teksti oli vuodelta 2016 mutta kommentoin tähän nyt kuitenkin että itse olisin tehnyt niin että pitänyt kamoja sopivan ajan (3-6kk) ja sitten pahoitellen kiireitä vienyt kassin niine hyvineen takaisin.

Vierailija
10758/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen välillä etätöitä kotona, ja varsinkaan parille iäkkäämmälle naapurille ei tunnu menevän perille, että en ehdi päivisin auttamaan heitä. Olisikin hätätilanteita jolloin voisin nopeasti auttaa, mutta minua pyydetään tulkitsemaan, mikä heidän asunnossaan piipittää (eivät jostain syystä osaa itse etsiä sitä päälle mennyttä herätyskelloa makuuhuoneestaan) tai kun avaimet ovat jääneet kotiin. Jälkimmäisen syyn melkein ymmärrän, mutta usein ovat jo itse saaneet jonnekin soitettua ja ihmettelevät kun huoltomiehellä kestää. 

Laitan kohta oveen lapun jossa kerrotaan että klo 9-17 on työaikaa ja käsittelen kokouksissa jne. Asioita, joista on vaitiolovelvollisuus, enkä voi hyppiä sinne tänne heidän ongelmiensa mukaan. Kun kuitenkin teen täällä töitä. 

Etätyö on boomereille tuntematon konsepti. 

Syö pääs.

Vierailija
10759/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat hääni. Vanhempi sukulainen väsyi kirkossa ja ilmoitti että joutuu lähtemään lepäämään kotiinsa, asui onneksi ihan lähellä ja serkkuni lupasi ajaa jänet kotiin. Sovimme että laitamme hänelle herkkupaketin, joka tuodaan hänelle kotiin heti kun joku pääsee ja me menemme käymään seuraavana päivänä. Tämä sukulainen piristyi kummasti, alkoi sanelle mitä hänelle pitää tuoda kotiin ja vaati että hänelle tuodaan myös kaksi viinipulloa, kun tarjoiluihin kuului sekä valko- että punaviini. Siinä vaiheessa kun hän ilmoitti että haluaa heti mukaan palasen hääkakkua, ja kyseli konjakkia mukaansa, serkku talutti hänet pihalla ja autoon.

Boomerit!

Syö pääs.

Vierailija
10760/11849 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainailijat ärsyttää. Lainaa kallista soitinta. Lainaa videokameraa, kun sinulla on niin hyvä. Lainaatko autoasi. Lainaa sitä ja lainaa tätä.

No en perkele lainaa. Minulla tosiaan on paljon kalliitakin laitteita, mutta ne tuskin lainassa paranevat, ja vaikkei vahinkoa sattuisikaan, niin jonkinlainen huoli syntyy joka tapauksessa.

Hommatkaa itse ne vehkeet, mitä tarvitsette, älkääkä lainailko muilta. Vuokratkaa vaikka liikkeestä, jos ette halua ostaa.