Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10701/11849 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mikä on kepsu kysy

Lainaus näköjään menee päin honkia, mutta näin kanta-hämäläiselle ainakin kepsu on kebab.

Arvasin, että kyseessä on joku peräkylä- ja susirajasanonta.

No eipä näköjään kannata kirjoittaa mitään tänne. Joku omasta ja äitinsä mielestä maailman viisain ja fiksuin molopää laittaa jonkun paskakommentin perään. Haisteleppa v.i.t.t.u.

Vierailija
10702/11849 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mikä on kepsu kysy

Lainaus näköjään menee päin honkia, mutta näin kanta-hämäläiselle ainakin kepsu on kebab.

Arvasin, että kyseessä on joku peräkylä- ja susirajasanonta.

On varmaan hienoa, jos ainoa ylpeyden aihe itsessä on kaupunkilaisuus. En vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10703/11849 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kirjaimellisesti hävyttömän mauton ja sairas. Leski anoppini meidän matot pestyään tokas että vastapalveluksesta minun pitäusi tätä pitää hyvänä. Luulin että hartia hieronta tai vastaava tarkoitti. Asian oikean laidan selvittyä en tiennyt itkeä vai nauraa. Emme ole puhuneet asiasta niin anopin saati vaimoni kanssa. Olen syvästi järkyttynyt miten kukaan voi edes tuollaista ehdottaa. 

Vierailija
10704/11849 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kaverilleni auton huolto ja korjaustöitä, ihan vapaa-ajallani. En ikinä ottanut mitään maksua. Korkeintaan kepsulla käytiin. Samoin hän auttoi minua, jos oli tarvetta avulle. Sitten tuli harrastusporukassamme pieni erimielisyys. Oli vastakkaisen näkemyksen puolella. Ei siinä mitään, mutta olisin sen jälkeen tarvinnut pientä apua, kun selkäni oli leikattu. Tiesi kyllä, mutta ei vastannut soittoon, eikä viesteihin. Luki ne kyllä. Noh, sitten olisi pitänyt vaihtaa hänen autoonsa jakohihna, vesipumppuineen ja kiristimineen. Yritti soitella ja viestitellä, mutta en sitten keriinnyt vastailemaan. Ja minä todella harvoin, apua keneltäkään pyytelin. Omat pojat asuvat niin kaukana. Nyt on hyvä mökkitalkkari, jolle ilomielin maksan korvauksen avusta. Eikä ainakaan jää kiitollisuudenvelkaan. 

Mikä on kepsu kysy

Muakin alkoi kiinnostaa. Kepsu?! Keskustapuolue? Keskikalja??

Vaikuttaa lähinnä väärin kirjoitetulta kempsulta eli kemikaliolta.

Vierailija
10705/11849 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan usein kaverilleni ravintolassa jonkin juoman. Hän ei ole koskaan tarjonnut takaisin. Muutaman vuoden jälkeen sanoin tästä hänelle. Pahoitteli ja sanoi, ettei hän tajua tällaisista asioista. Tarjosi kerran. Sen jälkeen ei ole tarjonnut. Ottaa kyllä vastaan, jos minä tai joku muu tarjoaa.

Ei jotenkin tajua vastavuoroisuutta. On älykäs ja hyvä tyyppi muuten. Mukava.

Jos haluaa tarjota juoman niin tarjoaa, mutta ei pidä olettaa, että tarjotaan takaisin. Minä haluan ostaa ravintolassa omat juomani. Erityisen ärsytttävä on tapa kantaa prikallinen juomia pöytään, ja olettaa, että muut ostavat seuraavat seuraavat prikalliset. En vastaanota tarjottuja juomia, koska juon baarissa yleensä 2 drinkkiä, enkä halua ostaa prikallista juomia koko pöydälle.

Juu, jos porukassa on vaikka 8, niin aika päissään olisi loppuillasta kun jokainen on ostanut kierroksensa. Eikä saa juoda omaan tahtiin. 

Vierailija
10706/11849 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen töitä pääsääntöisesti kotona. Olen tietokoneella klo 8-16 ja sen ajan myös puhelimella/teamsissa tms saavutettavissa. Varsinkin kiireaikoina teen myös iltaisin töitä. Ei tulisi mieleenikään alkaa hoitamaan muiden ihmisten asioita työaikanani. Poikkeus toki hätätapaukset, joita ei liene kovinkaan usein. 

Vierailija
10707/11849 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinille, kuten kaikille piristeille, muodostuu toleranssia käytön jatkuessa, ja esim. tuo vatsan löysyys jää pois käytön pitkittyessä. Jos joku ikinä kahvia juomaton teini tempaisisi minun tapaan pannukahvia 4 isoa muumimukillista aamulla, ei tarvitsisi vessasta hänen poistua sinä päivänä. Itselläni lähinnä toimii niin että tiedän täsmälleen milloin aion mennä leppoisalle aamugakkalle - toisen ja kolmannen kupin välissä.

Eli älkää riidelkö typeryyksistä vaan lukekaa faktoja.

Oliko tekstisi faktaa?

Erittäin pätevä paska-analyysi, läpy läpy!

Vierailija
10708/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää koiraa, minulla on farmariauto jota pidän aina todella siistinä koska olen siisti ihminen ja käytän autoa myös työajoihin. 

Kaveri ehdotti että mennään hänen koiriensa kanssa (1 iso, toinen keskikokoinen) lenkille ja ajetaan sinne kohteeseen minun autolla. Kieltäydyin perustellen etten haluaisi sotkea autoani, koska sitten joutuisin pesemään ja imuroimana koko auton. Hän yritti vielä vähätellä tahtotilaani naureskellen, että olenpa niuho ja eihän hänen koirat ole likaisia eikä ole karvanlähtöaika. Just joo, se iso hurtta haiseekin niin kamalalle, että välttelen sen koskemistakin kun käsiin jää valkoinen ulolta haiseva rasvakerros, hyi hitto. En suostunut kuitenkaan, sanoin että jätetään se jos et kerran voi lähteä kävelemään vaan teiltä kotoa suoraan. Hän suuttui eikä oltu moneen kk yhteydessä. 

Ihmettelen tässäkin vaan sitä, että miten kyvyttömiä ihmiset on ottamaan toisen tahtotilaa huomioon ja kunnioittamaan sitä. itse olisin heti sanonut, että juu, tottahan se on että auto likaantuu, mennään kävellen ja tyytynyt siihen. Tosin en olisi edes kehdannut ehdottaa kellekään jolla ei  ole koiraa  jaon tunnetusti siisti ihminen, että ota minun 2 koiraa kyytiin.

Vierailija
10709/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienten lasten päiväunet on sen verran tarpeelliset, että jos lapsi herätetään unilta kesken, niin ei ole kellään siellä juhlissa hauskaa. Parempi tulla kun se lapsiperheen arkeen käy, muuten voi mennä monen päivän elämä täysin sekaisin. Jos se ei käy, niin älkää kutsuko.

Pitisikö kakaroiden pillin mukaan tanssia, saatana EI käy

Vierailija
10710/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri olisi halunnut ostaa osan tontistamme. Eli tiemme. ns. vasaratontti. Olisi antanut siihen rasiteoikeuden, että voimme käyttää sitä. Tavoitteena, että olisi saanut lisää rakennusoikeutta ja talon kiinni nykyiseen rajaan eli tiehen. Oli niin absurdi idea, etten kysynyt edes paljon maksaisi. Kuka nyt ainoata tietään myy. Jälkikäteen mietin, että mihinkä suuntaan ne kattolumet olisi pudonneet. Tiellekö? 

Mun mielestä tuo olisi ollut hyvä diili. Naapurillasi olisi ollut kunnossapitovastuu tiestä ja sinä olisit saanut rahaa. Tie olisi rasite oikeuden vuoksi jäänyt sulle käyttöön kuten ennenkin.

Taloon jos tulee pulpettikatto tai harja tielinjan vastaisesti, ei kattolumetkaan ole haitoilla.

Mitä enemmän tätä mietin, sitä enemmän ihmettelen, miksi ET myynyt tietä.

Sanni16kerava 

Vierailija
10711/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää koiraa, minulla on farmariauto jota pidän aina todella siistinä koska olen siisti ihminen ja käytän autoa myös työajoihin. 

Kaveri ehdotti että mennään hänen koiriensa kanssa (1 iso, toinen keskikokoinen) lenkille ja ajetaan sinne kohteeseen minun autolla. Kieltäydyin perustellen etten haluaisi sotkea autoani, koska sitten joutuisin pesemään ja imuroimana koko auton. Hän yritti vielä vähätellä tahtotilaani naureskellen, että olenpa niuho ja eihän hänen koirat ole likaisia eikä ole karvanlähtöaika. Just joo, se iso hurtta haiseekin niin kamalalle, että välttelen sen koskemistakin kun käsiin jää valkoinen ulolta haiseva rasvakerros, hyi hitto. En suostunut kuitenkaan, sanoin että jätetään se jos et kerran voi lähteä kävelemään vaan teiltä kotoa suoraan. Hän suuttui eikä oltu moneen kk yhteydessä. 

Ihmettelen tässäkin vaan sitä, että miten kyvyttömiä ihmiset on ottamaan toisen tahtotilaa

Kissa ja koiraihmiset eivät näköjään pysty ymmärtämään, että kaikki muut eivät välttämättä ole yhtä innoissaan, heidän eläimistään. Minä laitoin porttikiellon tytärpuoleni uudelle hankinnalle. Kun siitä katalookista pitää valita se isoin ja pitkäkarvaisin elukka. Viime jouluntienoilla se oli meillä viikon. Se haisi, karvaa oli joka paikassa ja huiski hännällään tasot tyhjiksi olohuoneesta. Koko ajan sitä komennettiin, EI siunaaman hiljaista hetkeä. Eikä tytär tietenkään siivoa itse mitään. Riitahan siitä tuli. Meillä on vasta täysremontoitu talo. Enkä haluaisi siitä haisevaa eläintarhaa. Ja kummitytön syntymäpäivillä en pysty syömään mitään. Kolme kissaa ja koira talossa. Karvaa jokapaikassa, ja kissat kiertelee pöydillä tarjoilujen seassa. Naureskelevat vaan tälle. Yök... Ja kyse ei ole mistään koiravihasta meillä. Koska on ollut itsellämmekin kaksi eri koiraa. Mutta ei tule enää, kun ei jaksa enää siivota niin paljon, mitä eläimen pitäminen vaatii. Muuten syöt, juot ja hengität niitä karvoja koko ajan. 

Vierailija
10712/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten opiskelin ja minulla oli menossa työharjoittelu. Työpaikkaohjaani näytti minulle kuvastoa, että haluaisinko tilata herkkuja, joilla hänen lapsensa keräsi rahaa harrastukseen. Myöhemmin kysyi vielä pariin otteeseen asiasta, ja liian kiltti kun olen, tilasin kohteliaisuudesta. Muistan vieläkin miten harmitti, olin todella pienituloinen yksinhuoltaja ja kirpaisi maksaa karkkirasiasta 7 euroa. Sillä rahalla olisin pari oikeaa ateriaa valmistanut. Nykyään kyllä osaan jo pitää puoleeni ja sanoa tarvittaessa ei.

Ymmärrän, että tutulle voi olla vaikea kieltäytyä, mutta minusta kyseessä ei ihan ollut tämän ketjun aiheen mukainen härski vaatija. Ei ole erityisen hä

Tämähän nimenomaan ON härskiä vaatimista, arvioidaan ettei uhri "kehtaa" kieltäytyä

Vierailija
10713/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun sisareni halusi muuttaa työttömän miesystävänsä ja vauvan kanssa appivanhemmilleni koska he halusivat säästää rahaa (asua ilmaiseksi) minä ja mieheni asuimme siellä silloin kun olimme parikymppisiä. Sisareni on tavannut appikseni kerran. Häissämme.  Sisareni suuttui verisesti kun en edes suostunut ehdottamaan tätä järjestelyä heille. On "lainaillut" myös 100-200€ euroa kuussa minulta jo useamman vuoden ajan.

On siis lainaillut, eli et ole saanut rahojasi takaisin, ja silti ilmeisesti annat joka kuukausi sen 100-200€? Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa.

Totta. On vaan helpompaa ja eivät ehkä sitten mene äitini pienelle eläke-pussille. Häntä lähinnä yritän s

voisi käydä minunkin pusseille, nimim. vanhapoika

Vierailija
10714/11849 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon uusi vaimo, eläkeiässä molemmat ja todella saitureita, halusi häissään, että otan kuvat heidän hääjuhlastaan, kun se käy sillä tavalla varmasti kätevästi siinä sivussa samalla kun olen juhlassa.

Ensin naurahdin että joo ehkä ei, mutta kun useamman kyselyn jälkeen minulle selvisi, että ovat tosissaan, niin lopulta suostuin. Selitin kyllä etten ole valokuvaaja, kamerani on vanha, ja varsinkin hämärässä valaistuksessa satamasta huolimatta se on todella hidas, jolloin melkein kaikki kuvat tärähtävät aina. Ei kuulemma haittaa.

Noh, otin sitten parhaani mukaan eri vaiheista kuvia. Hääpaikka oli joku vanha pimeä lato (varmaan ilmainen..), jossa ei ollut valoa nimeksikään. Suurin osa kuvista sumeita liikkeen takia.

Osa nyt sentään suht ok onnistui, ja yhden vajaan illan käytin siihen, että säädin väritasapainot ja kirkkauden ja kontrastin ym kohdilleen. Lähetin kuvat heille.

Seuraavalla viikolla sain kuulla vaimon kautta että kuvat olivat kuulemma aivan kamalia. Ns häämorsian oli kuulemma ihan väärissä asennoissa ja väärä ilme ja se on kuvaajan vika!

Sanoin vaimolle että kävi juuri niin kuten etukäteen sanoin. Vastaa heille että nollalla eurolla saa nollan euron kuvat. Ja minä en heille tee enää mitään.

Ei olla kasvotusten koskaan kuvista juteltu, mutta en heidän kanssaan mikään läheinen ole koskaan ollutkaan. Eikä pahemmin haittaa minuakaan ettei suuremmin jutella kuin pakolliset..

Vierailija
10715/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverit" soitteli 120km päästä känni kuskiksi klo 22 aikoihin lauantaina...

Vierailija
10716/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esiliinaksi" miesystävien tapaamisiin. Sitä on niin typerä, että lähtee mukaan, todetakseen vain, että minua ei tietenkään kaivattu kyseisiin tilanteisiin. Noloa.

Vierailija
10717/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeautoja on tosiaan erilaisia. Käyttöetuun ei kuulu bensat. 

Vierailija
10718/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lainaan peräkärryäni jollekin ei tarkoita sitä, että sitä jälleen lainataan tai jopa vuokrataan minulle täysin tuntemattomille ihmisille mitään kertomatta.

(Jaaha tuossa menee samanlainen peräkärry kuin minulla on ja näkyypi olevan sama rekisterikilpikin).

Huomasin kanssa, että oma peräkärryni viiletti Tampereella. Säilytin sitä eräässä paikassa ihan sopimuksella ja sitä oli stten lainattu eteenpäin, kun siinä oli kuomu. No ei se tainut siitä juuri hajota, mutta jouduin kyllä vaihtamaan siihen aikanaan uuden kuomun, kun vanha oli hajonnut. Omassa käytössäni se ei ollut hajonnut. 

Vierailija
10719/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni kutsuin jouluksi kylään, kun äitini halusi/pakotti. En jaksanut väittää vastaan. Sisko suostui armolllisesti, kun haen ja palautan autolla. Meillä ollessaan ei laittamamme jouluruoka kelvannut, kun on laihiksella. Paitsi graavisuolattu lohi ja suklaakonvehdit kelpasi sekä imuroi punkkupulloni, kun olin lumitöissä.

Lahjaksi toi lapsillemme jotain kierrätyskeskuksen ilmaiskrääsää, jonka laitoin sitten roskiin. 

Suku on paras.

Yksi hyvä syy lisää, miksen enää sukujouluihin osallistu enkä kutsu ketään kylään. Olen mieluiten aikuisten poikieni ja miniöiden kanssa viisisteen. Pelataan pelejä ja juodaan glögiä. Syödään milloin huvittaa ja jokainen tuo/tekee jotakin pöytään.

eikö tämä juurikin ole sukujoulu...omat lapset puolisoineen jne?

Vierailija
10720/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy metri kertaa metrikakskyt öljyvärimaalaus 50e

voin ymmärtää, että jo materiaalit voivat maksaa enemmän kuin tuon, mutta taidetta on niin monenlaista, että kaikki ei mene kaupaksi 

jos kukaan ei halua ostaa sitä taulua yli viidelläkympillä, niin pitää katsoa peiliin eikä närkästyä siitä, että se ei kelpaa kellekkään kalliimmalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän