Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10721/11849 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli ajaa äidin autoa aina talvisin tarvitessaan sitä. Tätä jatkunut vuosia. Äiti asuu vielä eri kaupungissa ja on sitten siellä korvessa monta päivää välillä ilman autoa. Veli omistaa siis myös oman auton, mutta sitä ajetaan vain kesällä koska "en halua paskoa autoani talvella". Kysyin mikset aikuinen ihminen osta talveksi jotain halpaa talviautoa niin "se on niin kallista, mä lainaan sitten kun tarvin".  Kyseessä 40-vuotias mies. Joo. Me muut siis saadaan paskoa automme ja maksaa ihan itse, ja hänelle pitäisi lainata sitten ilmaiseksi kun hän haluaa. Välillä vetää sanattomaksi.

Vierailija
10722/11849 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareihin kohdistuu joskus kohtuuttomia odotuksia.

Sain kutsun kaverin polttareihin. Sanoin että tuntuu vähän kummalta kun häihin ei kutsuttu. Kiitin kutsusta mutta sanoin etten voi osallistua kun on muuta ohjelmaa. Köyhänä oli pakko vältellä tilanteita joissa odotetaan maksamaan summia, jotka eivät ole mahdollisia. Polttareiden ohjelmistosta ei ollut tietoa niin eihän niihin voi sitten osallistua. Somen perusteella olivat olleet juomassa pussikaljaa puistossa.

Takavuosina yhdelle kaveripiiristämme suunniteltiin polttareita. Naamiaispuvusta puhuttiin, ja sen tekeminen lankeisi minulle. Ja koska olin ainoa jolla oli auto, kuskaisin seuruetta sen illan. Jossain vaiheessa älysin olevani ainoa porukasta jota ei oltu kutsuttu häihin. Sanoin että ei tunnu kohtuulliselta olla päävastuussa polttareista ja sanouduin irti koko hommasta. Yksi soitti morsiamellekin, voisiko minut kutsua. Pienestä juhlatilasta johtuen oli raja vedettävä johonkin (ymmärrän). Ei tullut lopulta minkäänlaisia polttareita. 

Jokunen vuosi sitten kaverin kaverit olivat suunnitelleet polttarit joissa mentäisiin tapahtumaan X, josta olisi varattu tila ja sinne buffet-ruokailu. Hintaa tälle alkajaisiksi n. 100€ per nuppi ilman yhtään juomaa eli koko päivään olisi mennyt helposti 200€ ellei enemmän. Kutsuttuina oli tapahtumapaikkakunnan ulkopuolisiakin, joille olisi kertynyt matkoista ja majoituksesta sesonkiaikaan helposti 300€ lisää, ja sillä aiaktaululla ei välttämättä olisi saanut edes mitään majoitusta. Ei mennyt aikaakaan kun kaikki pitkämatkalaiset ilmoittivat että heille ei käykään ehdotetut päivät, mitkään niistä. Sanoin suoraan etten voi osallistua taloudellisista syistä. Viestiketjussa kaverin sukulaiset alkoivat pohtia, pitäisivätkö jonkin pienimuotoisemman tilaisuuden. En tiedä toteutuiko tässä tapauksessa lopulta polttareita ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10723/11849 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini kuuli että emme mene sukulaisille tänä jouluna, vaan olemme kotona omlla porukalla. Hän alkoi puhua miten he viettävät joulua ja alkoi kertoa miten teen joulun niin että he saavat ne herkut ja ohjelman jota he haluavat jouluisin. Yritti siis saada mut hoitamaan oman joulumme niin että he voivat tulla meille nauttimaan. Leikin tyhmää ja nyökyttelin, totesin lopuksi että onpa sulla tarkasti mietitty mitä ja milloin haluat, kerro sitten miten sait kaiken hoidettua, voin tulla joulun jälkeen moikkamaan. Me laitamme ovet lukkoon ja puhelimeen emme vastaan kuin sukulaisille jouluna. 

Vierailija
10724/11849 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukon uusi vaimo, eläkeiässä molemmat ja todella saitureita, halusi häissään, että otan kuvat heidän hääjuhlastaan, kun se käy sillä tavalla varmasti kätevästi siinä sivussa samalla kun olen juhlassa.

Ensin naurahdin että joo ehkä ei, mutta kun useamman kyselyn jälkeen minulle selvisi, että ovat tosissaan, niin lopulta suostuin. Selitin kyllä etten ole valokuvaaja, kamerani on vanha, ja varsinkin hämärässä valaistuksessa satamasta huolimatta se on todella hidas, jolloin melkein kaikki kuvat tärähtävät aina. Ei kuulemma haittaa.

Noh, otin sitten parhaani mukaan eri vaiheista kuvia. Hääpaikka oli joku vanha pimeä lato (varmaan ilmainen..), jossa ei ollut valoa nimeksikään. Suurin osa kuvista sumeita liikkeen takia.

Osa nyt sentään suht ok onnistui, ja yhden vajaan illan käytin siihen, että säädin väritasapainot ja kirkkauden ja kontrastin ym kohdilleen. Lähetin kuvat heille.

Seuraavalla viikolla sain k

Noinhan se menee. Ensin pyydetään neuvoja ja tehdään päinvastoin. Kun homma k*see, se on neuvojan vika.

Vierailija
10725/11849 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ystävä pyysi 500 euroa rahaa,valitettavasti annoin..

saitko milloinkaan takaisin?

Vierailija
10726/11849 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen välillä etätöitä kotona, ja varsinkaan parille iäkkäämmälle naapurille ei tunnu menevän perille, että en ehdi päivisin auttamaan heitä. Olisikin hätätilanteita jolloin voisin nopeasti auttaa, mutta minua pyydetään tulkitsemaan, mikä heidän asunnossaan piipittää (eivät jostain syystä osaa itse etsiä sitä päälle mennyttä herätyskelloa makuuhuoneestaan) tai kun avaimet ovat jääneet kotiin. Jälkimmäisen syyn melkein ymmärrän, mutta usein ovat jo itse saaneet jonnekin soitettua ja ihmettelevät kun huoltomiehellä kestää. 

Laitan kohta oveen lapun jossa kerrotaan että klo 9-17 on työaikaa ja käsittelen kokouksissa jne. Asioita, joista on vaitiolovelvollisuus, enkä voi hyppiä sinne tänne heidän ongelmiensa mukaan. Kun kuitenkin teen täällä töitä. 

Tahallista kiusntekoa, potku perseelle ja helvetin lujaa!

Vierailija
10727/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kaverilleni auton huolto ja korjaustöitä, ihan vapaa-ajallani. En ikinä ottanut mitään maksua. Korkeintaan kepsulla käytiin. Samoin hän auttoi minua, jos oli tarvetta avulle. Sitten tuli harrastusporukassamme pieni erimielisyys. Oli vastakkaisen näkemyksen puolella. Ei siinä mitään, mutta olisin sen jälkeen tarvinnut pientä apua, kun selkäni oli leikattu. Tiesi kyllä, mutta ei vastannut soittoon, eikä viesteihin. Luki ne kyllä. Noh, sitten olisi pitänyt vaihtaa hänen autoonsa jakohihna, vesipumppuineen ja kiristimineen. Yritti soitella ja viestitellä, mutta en sitten keriinnyt vastailemaan. Ja minä todella harvoin, apua keneltäkään pyytelin. Omat pojat asuvat niin kaukana. Nyt on hyvä mökkitalkkari, jolle ilomielin maksan korvauksen avusta. Eikä ainakaan jää kiitollisuudenvelkaan. 

Mikä on kepsu kysyy Helsinki.

Keikyä elikkäs kepardi tai keppana.

Vierailija
10728/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä polttarit nyt puhututtaa.

Minulla on eräs hyvin dominoiva ystävätär ja hän meni 80 luvulla naimisiin. Hän vihjaili jo 1/2 v etukäteen että haluaisi jotain kylpyläyöpymistä ja hoitoja (huom. monikossa). Ne olivat silloin nuorelle opiskelijalle tai muille pienipalkkasillekin hurjan kalliita. Kun sain tietää että polttareihin oli tulossa vain 5 henkilöä morsiamen lisäksi, kerroin ettei meillä ole vara kustantaa kylpylähotelliyöpymistä ruokineen, juomineen ja hänelle hoitoineen. Hän tietenkin loukkaantui. polttarit järjestettiin sitten tavallisesti la päivän aikana ruoan ja runsaan juoman siivittämänä, joista minä liukenin heti kun muu porukka päätti lähteä yökerhoon umpi kännissä, koin etten halua olla tuossa porukassa enää. En muutenkaan tykkää yhtään tuollaisista örvellys polttareista enkä yleensäkään polttareista, ihan typerää. Morsian ei edes ollut huomannut etten ollut yökerhossa enää.

Ehkä 1-2 kk häiden jälkeen hän arvosteli joitain saamiaan lahjoja (halpoja). esitti olevansa kiitollinen mutta äänensävystä kuulin että häntä vitutti jotkut halpislahjat, olis kuullemma kaivannut rahaa enemmän. 

kiittämätön ak...a 

Vierailija
10729/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan törkeintä, mutta tämä klassinen, että joku tai jotkut olettaa automaattisesti että kuskaan heitä, koska mulla on auto. Eräskin tuttu (n), jolla on kotona miehellä 1 toimiva auto ja muutamakin muu auto joka odottaa korjausta, eli voisivat korjauttaa edes yhden vanhan tai myydä ne erikoisemmat josta saisi hyvinkin niin paljon rahaa että saisi pienen käytetyn toimivan tilalle. Ei, tätä he eivät voi tehdä vaan oletetaan että kaverit tai muu lähellä asuva sukulainen kuskaa. Ja vieläpä niin, että tämä henkilö ei pyydä edes että voisinko ystävällisesti vaikka heittää hänet kotiin tai hakea, hän olettaa että teen niin.... vaikka hänen koti on varman 1 km päässä siitä mistä lähdetään liikkeelle, hän ei vaivaannu kävelemään vaikka tekisi hänelle hyvää, hän olettaa että heitän hänet. 

Vierailija
10730/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä joka ei usko ensimmäistä tai edes kolmatta eitä on mielestäni melko härski.

Pahin oli semmoinen joka lukuisista en tilaa kielloista huolimatta alkoi kyselemään olihan sinun osoite tämä että tulee oikeaan osoitteeseen mihin tiukasti vastasin sillä ei ole väliä ko en tilaa tätä tuotetta/lehteä ja löin luurin korvaan.

Vierailija
10731/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on autossa vetokoukku, voistiko vetää sen tuon pari kilometriä kun ostin sellaisen. Ok, ei iso vaiva, kyllä sen verran jeesaan ilman muuta. Mitä lupasin: puolen tunnin juttu hakea peräkärry paikasta a paikkaan b ja that's it. Mitä tein: Käytin peräkärryn korjaamolla, katsastuksessa, hommasin siirtokilvet, hommasin kokonaan uuden rekisterikilven, laitoin sen paikoilleen, että sain ajaa sillä kärryllä eteenpäin. Kahtena päivänä meni kymmenisen tuntia siihen, kun lupasin vetää kärryn, jossa oli jarruvalot epäkunnossa ja jota ei oltu katsastettu. Sen lisäksi vielä kun pyysin maksamastani katsatuksesta ja rekisteröinnistä korvauksen sain kuulla valittavalla äänellä että ai tulipas sinne hintaa, oikeestiko se maksoi noin paljon, vaikka kuitit oli nenän edessä. 

Yksinkertaista: kaikkeen EI pidä suostua, typeryyttä!

Vierailija
10732/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori eka viesti ketjuun kun en ole tällaista nähnyt, mutta heti kyllä osui:

Härskeintä on että mulle soitellaan ihan muitta mutkitta työaikana, kun jollakin on vähän pientä ongelmaa jonkin teknisen laitteen kanssa. 

Varmaan tää soittaja ajattelee, että no kerran parissa kuussa nyt kehtaa, mutta kun niitä vastaavia on oikeasti kymmeniä! 

Pahin on valitettavasti oma äitini, joka ei millään ymmärrä, että minun työni vaatii keskittymistä ihan samalla tavalla kuin lääkäri-siskoni tai opettaja-veljeni. Olen kysynyt että miksi et heille soita ongelmien tullessa, niin EI SITÄ NYT HERRANJUMALA KESKEN OPPITUNTIA TAI LÄÄKÄRIKÄYNTIÄ SOITETA!

NII-IN!

Et vaan vastaa puhelimeen. Siinähän soittaa vaikka 50 kertaa, selität jälkeenpäin että sulla oli kiire. Pakko hänen on se jossain vaiheessa uskoa.

Esto päälle, helvetti! Tahallista kiusantekoa!

Vierailija
10733/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjä joka ei usko ensimmäistä tai edes kolmatta eitä on mielestäni melko härski.

Pahin oli semmoinen joka lukuisista en tilaa kielloista huolimatta alkoi kyselemään olihan sinun osoite tämä että tulee oikeaan osoitteeseen mihin tiukasti vastasin sillä ei ole väliä ko en tilaa tätä tuotetta/lehteä ja löin luurin korvaan.

Et sinäkään ihan ok ole, jos et osaa sanoa ystävällisesti vain: kiitos ei ja luuri kiinni.

Vierailija
10734/11849 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle mutta Mikko Koivulle on käynyt härskiski: erosi virolaisesta akastaan ja akka avioehdon mukaan saanut osuutensa, akkapa murtautui Mikon omistaman mökin vierasmajaan ja elää siellä ilmaiseksi lokkina, ei mene töihin eikä elätä itseään/lapsiaan vaan eksän rahoilla 5v eron jälkeen elvistelee ja alentaa lapsensa jakamalla niiden aamupierutkin instassa. Härskiä.

Vierailija
10735/11849 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle mutta Mikko Koivulle on käynyt härskiski: erosi virolaisesta akastaan ja akka avioehdon mukaan saanut osuutensa, akkapa murtautui Mikon omistaman mökin vierasmajaan ja elää siellä ilmaiseksi lokkina, ei mene töihin eikä elätä itseään/lapsiaan vaan eksän rahoilla 5v eron jälkeen elvistelee ja alentaa lapsensa jakamalla niiden aamupierutkin instassa. Härskiä.

Olisiko mennyt naimisiin Mikon kanssa, jos Mikko olisi vain kiinteistönhuoltaja ammatiltaan?

Vierailija
10736/11849 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mennyt naimisiin Mikon kanssa, jos Mikko olisi vain kiinteistönhuoltaja ammatiltaan?

Tästä teemasta on oma(t) ketjunsa.

Kiinnostaa meidän tavallisten ihmisten anonyymit kokemukset, joten niitä lisää, kiitos!

Vierailija
10737/11849 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi..  Ja tuo rahastusyritys on ihan normaalia viro, r.ysä meininkiä. 

Vierailija
10738/11849 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt huvittavaa vai härskiä, kun naapurit olettavat, että mitä tahansa voi tulla lainaamaan ja mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Vierailija
10739/11849 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fortumin puolesta soittelijat on hauskimpia. Soittavat olenko tyytyväinen sopimukseen jne. Sanon joo. Hyvää päivänjatkoa. Ja simsalabim, soppariin ilmestyy uusi maksullinen lisäpalvelu (josta ei ole siis keskusteltu edes).

Vierailija
10740/11849 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat hääni. Vanhempi sukulainen väsyi kirkossa ja ilmoitti että joutuu lähtemään lepäämään kotiinsa, asui onneksi ihan lähellä ja serkkuni lupasi ajaa jänet kotiin. Sovimme että laitamme hänelle herkkupaketin, joka tuodaan hänelle kotiin heti kun joku pääsee ja me menemme käymään seuraavana päivänä. Tämä sukulainen piristyi kummasti, alkoi sanelle mitä hänelle pitää tuoda kotiin ja vaati että hänelle tuodaan myös kaksi viinipulloa, kun tarjoiluihin kuului sekä valko- että punaviini. Siinä vaiheessa kun hän ilmoitti että haluaa heti mukaan palasen hääkakkua, ja kyseli konjakkia mukaansa, serkku talutti hänet pihalla ja autoon.

Boomerit!