Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10661/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ikisinkku kaverini vitsaili kännissä, että mun mies lahjoittaa sperman, kun hän tekee lapsen yksin. Vitsinä.

Nyt "vaatii" lahjoitusta, koska haluavat lapsen naisystävänsä kanssa. Olin kuulemma luvannut. Eivät halua tuntematonta lahjoittajaa.

Vierailija
10662/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai, naamalle vain ja pyyhi tukkaan".

Epämielyttävän opiskelukaverin ehdottelut BFF-BJ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10663/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran katsoin hetken naapurin yh:n 4v lapsen perään. Nyt on joka toinen päivä tuomassa hoitoon mun luokse.

Viime vkl olisi pitänyt päästä treffeille. Ei kiitos.

Vierailija
10664/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin ulkomailla lomamatkalla hotellissa. Mentiin illalla hotellin illalliselle. Mentiin äitini kanssa istumaan terassille ja aloitettiin syömään. No, kohta siihen pelmahtaa ranskalainen nainen, joka kysyy saako he istua meidän pöytään. No sanoin, että juu ok. Sitten he istuivat siihen. Sitten tämä täti kysyy, että voidaanko me äidin kanssa poistua siitä pöydästä kun heille on tulossa lisää porukkaa.

Tässä vaiheessa sanoin, että me olimme siinä ensin ja emme nyt siirry siitä mihinkään. Tämä täti suuttui silmittömästi ja sanoi rude girl! Tarjoilijakin jo puuttui asiaan ja kehotti heitä istumaan toiseen pöytään. Täti lähti vihaisena silmät leiskuen.

Aloin nauraa tämän jälkeen, koska oli jotenkin niin absurdi tilanne.

Vähän vastaava tilanne oli muutama vuosi sitten kun olin puolisoni kanssa laivalla. Menimme aamupalalle hyvissä ajo

Vai noin toimit? Mulla olis tuossa tilanteessa loppuneet kaikki kiireet ja olisin jäänyt pöytään vaikka pyörittelemään peukaloitani puoleksi tunniksi: Minä olin siin ensin, etsikööt myöhemmin tulevat muualta paikkansa.

Vierailija
10665/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui sä ny semmottis

Vierailija
10666/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auto. Yliopistokaverit kulkee lähes joka päivä kyydilläni. Etenkin yksi XX, joka pyytää vielä extraa, että voisko käydä tietyn kaupan kautta ja viedä/hakea ihan kotiovelta. Hölmönä olen suostunut. (Uusi paikkakunta, ei kavereita jne.....)

KUKAAN ei ole koskaan tarjoutunut maksamaan mitään bensarahoja. En ole itse kehdannut pyytää, ja koska en heti pyytänyt, niin nyt on kynnys kasvanut ja hävettää enää ottaa puheeksi. 

Eniten harmittaa, kun olisin itse tarvinnut apua eräässä asiassa ja tiesin, että XX on siinä mestari, joten ehdotin, että voisiko jonain päivänä nyt joulukuussa katsoa sen asian yhdessä kanssani. (aikaa menisi noin 15 - max 30 min)

EI kuulemma voi, koska "opettajat on sitä varten, että niiltä voi kysyä, jos ei jotain osaa.-Tai jos ei osaa, niin mitä sitten, ei kaikkea tarvitsekaan osata."

Kyytiä on kuitenkin taas vailla. Tekisi mieli sanoa, että ei käy, kun taksit on sitä varten, tai kulje bussilla / pyörällä...

Vierailija
10667/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auto. Yliopistokaverit kulkee lähes joka päivä kyydilläni. Etenkin yksi XX, joka pyytää vielä extraa, että voisko käydä tietyn kaupan kautta ja viedä/hakea ihan kotiovelta. Hölmönä olen suostunut. (Uusi paikkakunta, ei kavereita jne.....)

KUKAAN ei ole koskaan tarjoutunut maksamaan mitään bensarahoja. En ole itse kehdannut pyytää, ja koska en heti pyytänyt, niin nyt on kynnys kasvanut ja hävettää enää ottaa puheeksi. 

Eniten harmittaa, kun olisin itse tarvinnut apua eräässä asiassa ja tiesin, että XX on siinä mestari, joten ehdotin, että voisiko jonain päivänä nyt joulukuussa katsoa sen asian yhdessä kanssani. (aikaa menisi noin 15 - max 30 min)

EI kuulemma voi, koska "opettajat on sitä varten, että niiltä voi kysyä, jos ei jotain osaa.-Tai jos ei osaa, niin mitä sitten, ei kaikkea tarvitsekaan osata."

Kyytiä on kuitenkin taas vailla. Tekisi mieli sanoa, että ei käy, kun taksit on sitä

Miten jotku kehtaa - eikö ne tajua yhdistää eri asioita? Ihan oerusajatus ihmisten välillä: sä autoit mua, niin mä autan sinua vadtavuoroisesti.

Näinhän kaverisuhteetkin usein syntyy - autetaan toisia päittäin.

Vierailija
10668/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija kehtaa vaatia kolmatta yhteistä lasta. Mulla on 1 aiemmasta suhteesta ja nykyisen kanssa siis kaksi. Olen jo 42 vuotias. Ei enää

Vierailija
10669/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ne kehtaa ja pyytää, mitään ne ri anna ja tajua.

Miksi me edes tunnetaan toisemme?

Vierailija
10670/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kaverilleni auton huolto ja korjaustöitä, ihan vapaa-ajallani. En ikinä ottanut mitään maksua. Korkeintaan kepsulla käytiin. Samoin hän auttoi minua, jos oli tarvetta avulle. Sitten tuli harrastusporukassamme pieni erimielisyys. Oli vastakkaisen näkemyksen puolella. Ei siinä mitään, mutta olisin sen jälkeen tarvinnut pientä apua, kun selkäni oli leikattu. Tiesi kyllä, mutta ei vastannut soittoon, eikä viesteihin. Luki ne kyllä. Noh, sitten olisi pitänyt vaihtaa hänen autoonsa jakohihna, vesipumppuineen ja kiristimineen. Yritti soitella ja viestitellä, mutta en sitten keriinnyt vastailemaan. Ja minä todella harvoin, apua keneltäkään pyytelin. Omat pojat asuvat niin kaukana. Nyt on hyvä mökkitalkkari, jolle ilomielin maksan korvauksen avusta. Eikä ainakaan jää kiitollisuudenvelkaan. 

Mikä on kepsu kysyy Helsinki.

Vierailija
10671/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko tää varsinaisesti härskiä, koska kaveri hoitaa asian niin sulavasti. Mulla on siis yks kaveri / tuttu, joka aina ehdottaa kaikenlaista yhteistä tekemistä, mutta usein jälkikäteen valkenee, että kyseessä olikin hänen joku oma asia, minkä hoitoon halusi apua. 

Esim. Kaveri ehdotti, että haluanko lähteä kauppakeskukseen hänen kanssa ostoksille. Sitten lähempänä kysyi, voidaanko mennä mun autolla, kun omansa on huollossa. No mentiin mun autolla ja melkein saman tien kaveri halusi huonekaluliikkeeseen, jossa sillä olikin yllättäin varattuna kaksi yöpöytää. Kannettiin ne autoon ja sitten kaveri halusikin lähteä takaisin kotiin, kun tuli vähän huono olo. Eli tarvitsi kotiinkuljetuksen näille pöydille.  

Toinen esim. Kaveri kysyi, lähdenkö kaupungille iltaa istumaan, No tottahan toki lähden. Mentiin johonkin kuppilaan ja jo ensimmäisen lasillisen aikana selvisi, että häntä on joku uusi deitti tulossa pian tapaamaan ja kaveria jännitti, onkohan tyyppi ihan ok. Minä olin siis näemmä mukana siltä varalta, että tää deitti osoittautuukin pettymykseksi ja tarvitsee tekosyyn lähteä pois. Seuraavat lasilliset juotiinkin kolmestaan ja niiden jälkeen kaveri sanoi vessassa, että he lähtee tän deitin kanssa nyt hänen luokse. Eli olin esiliinana / varasuunnitelmana sen tunnin ajan mukana. 

Kolmas esim. Kaveri pyysi luokseen kahville. Hänen parin vuoden ikäinen lapsi oli kotona ja pian kahvien jälkeen kaveri kysyi, voisinko jäädä hetkeksi lapsen kanssa hänen luokseen, että hän pääsisi käymään rauhassa kaupassa. No, lupauduin. Yli kaksi tuntia myöhemmin kaveri palasi takaisin vaatekaupan kassin kanssa. Eli tarvitsi lapsenvahdin. 

Näistä on kaikista jo aikaa. Jossain vaiheessa aloin kieltäytymään kutsuista. Myöhemmin kuulin yhteiseltä kaverilta, että hänellä oli ihan samanlaisia kokemuksia tästä kaverista.   

Vierailija
10672/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko tää varsinaisesti härskiä, koska kaveri hoitaa asian niin sulavasti. Mulla on siis yks kaveri / tuttu, joka aina ehdottaa kaikenlaista yhteistä tekemistä, mutta usein jälkikäteen valkenee, että kyseessä olikin hänen joku oma asia, minkä hoitoon halusi apua. 

Esim. Kaveri ehdotti, että haluanko lähteä kauppakeskukseen hänen kanssa ostoksille. Sitten lähempänä kysyi, voidaanko mennä mun autolla, kun omansa on huollossa. No mentiin mun autolla ja melkein saman tien kaveri halusi huonekaluliikkeeseen, jossa sillä olikin yllättäin varattuna kaksi yöpöytää. Kannettiin ne autoon ja sitten kaveri halusikin lähteä takaisin kotiin, kun tuli vähän huono olo. Eli tarvitsi kotiinkuljetuksen näille pöydille.  

Toinen esim. Kaveri kysyi, lähdenkö kaupungille iltaa istumaan, No tottahan toki lähden. Mentiin johonkin kuppilaan ja jo ensimmäisen lasillisen aikana selvisi, että häntä on joku uusi deitti tulossa pi

"Kaverisi" toiminta on oikein extrahärskiä! Vai meinaatko, että olisi jotenkin viattomampa, kuin sellainen rehellisempi härskiys? 

Vierailija
10673/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan usein kaverilleni ravintolassa jonkin juoman. Hän ei ole koskaan tarjonnut takaisin. Muutaman vuoden jälkeen sanoin tästä hänelle. Pahoitteli ja sanoi, ettei hän tajua tällaisista asioista. Tarjosi kerran. Sen jälkeen ei ole tarjonnut. Ottaa kyllä vastaan, jos minä tai joku muu tarjoaa.

Ei jotenkin tajua vastavuoroisuutta. On älykäs ja hyvä tyyppi muuten. Mukava.

Jos saisin vaikka vain kavereillenikin tarjoamista osan takaisin, niin viikon saisi olla yhtäsoittoa tuubassa. Jos kaikista niin kuukauden.

Vierailija
10674/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kaverilleni auton huolto ja korjaustöitä, ihan vapaa-ajallani. En ikinä ottanut mitään maksua. Korkeintaan kepsulla käytiin. Samoin hän auttoi minua, jos oli tarvetta avulle. Sitten tuli harrastusporukassamme pieni erimielisyys. Oli vastakkaisen näkemyksen puolella. Ei siinä mitään, mutta olisin sen jälkeen tarvinnut pientä apua, kun selkäni oli leikattu. Tiesi kyllä, mutta ei vastannut soittoon, eikä viesteihin. Luki ne kyllä. Noh, sitten olisi pitänyt vaihtaa hänen autoonsa jakohihna, vesipumppuineen ja kiristimineen. Yritti soitella ja viestitellä, mutta en sitten keriinnyt vastailemaan. Ja minä todella harvoin, apua keneltäkään pyytelin. Omat pojat asuvat niin kaukana. Nyt on hyvä mökkitalkkari, jolle ilomielin maksan korvauksen avusta. Eikä ainakaan jää kiitollisuudenvelkaan. 

Mikä on kepsu kysyy Helsinki.

Kebab. Mutta näin maalaisena, joutui nyt katsomaan sanakirjasta, miten se kirjoitetaan..... Se vaan on ollut kepsu v.-89 asti, jolloin ensimmäisen kerran pääsi, oikein maalikyliin, isollekirkolle, ensimmäistä kertaa KEBABille. Punjab-kepsu tre. Muita onkin sitten tullut vertailtua siihen, eikä vielä ole tullut yhtä hyvää. Eikä taida tullakkaan.

Vierailija
10675/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ettei käy.

Ihme kyräilyä.

Vierailija
10676/11849 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hääni. Vanhempi sukulainen väsyi kirkossa ja ilmoitti että joutuu lähtemään lepäämään kotiinsa, asui onneksi ihan lähellä ja serkkuni lupasi ajaa jänet kotiin. Sovimme että laitamme hänelle herkkupaketin, joka tuodaan hänelle kotiin heti kun joku pääsee ja me menemme käymään seuraavana päivänä. Tämä sukulainen piristyi kummasti, alkoi sanelle mitä hänelle pitää tuoda kotiin ja vaati että hänelle tuodaan myös kaksi viinipulloa, kun tarjoiluihin kuului sekä valko- että punaviini. Siinä vaiheessa kun hän ilmoitti että haluaa heti mukaan palasen hääkakkua, ja kyseli konjakkia mukaansa, serkku talutti hänet pihalla ja autoon.

Vierailija
10677/11849 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyytiä on kuitenkin taas vailla. Tekisi mieli sanoa, että ei käy, kun taksit on sitä varten, tai kulje bussilla / pyörällä...

Sanot vain, että nyt valitettavasti tankki on niin tyhjä, ettei pääse kuin just huoltsikalle, muttei voi mennä sinne kun tilikin on tyhjä.

Vierailija
10678/11849 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kepsu kysy

Itse olisikin veikannut gepardilla eli keskiketterällä käyntiä. Kebun olisin ymmärtänyt.

Vierailija
10679/11849 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini vaatii minulta kaikenlaista apua ja tavaraa annettavaksi mun pikkusiskoille.

Varsinkin toinen siskoni saattaa haluta minulta jonkin vaatteen tai maljakon omaksi/lainaan. 

Sanoo aiktä meidän äidille, joka alkaa painostamaan minua, että antaisin kyseisiä asioita siskolleni. 

Meillä on erikoinen perhedynamiikka.

Äitini vaatimukset saattavat olla myös sellaisia, että tehän voisitte ottaa "annan" mukaan sinne Berliiniin.

Ai meidän häämatkalle? Wtf?

He ovat hienoja ihmisiä, ja hyviä ystäviä/ vanhempia, jotka lupaavat asioita ja palveluksia toisten puolesta.

Mun äiti lupailu aikoinaan mun puolesta sukulaisille ja muille vaikka mitä:

"Tottakai, pekka hakee teidät lentokentältä ja vie mökille... ei sille tarvi nitään maksaa".

Itse olen vanhempieni toimesta menettänyt keräämiäni ja vaalimiani sarjakuvia juuri noin. *Se on lukenut ne jo*.

*Kyllä Matin auto joutaa teille ensi viikoksi.*

Kerran tultiin ulkomailta ja olin ostanut harvinaisemman likööripullon. Tätini muisteli juoneensa sellaista joskus ja äitini, joka ei itse edes alkoholia käyttänyt, oli antamassa ostamaani pulloa tädilleni. Sain pidettyä pullon itselläni vedoten sen hankalaan sijaintiin ja sain osakseni äidiltäni ilkeän mulkaisun.

Vierailija
10680/11849 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini vaatii minulta kaikenlaista apua ja tavaraa annettavaksi mun pikkusiskoille.

Varsinkin toinen siskoni saattaa haluta minulta jonkin vaatteen tai maljakon omaksi/lainaan. 

Sanoo aiktä meidän äidille, joka alkaa painostamaan minua, että antaisin kyseisiä asioita siskolleni. 

Meillä on erikoinen perhedynamiikka.

Äitini vaatimukset saattavat olla myös sellaisia, että tehän voisitte ottaa "annan" mukaan sinne Berliiniin.

Ai meidän häämatkalle? Wtf?

He ovat hienoja ihmisiä, ja hyviä ystäviä/ vanhempia, jotka lupaavat asioita ja palveluksia toisten puolesta.

Kuin mun äitini. Kun onnekseni pääsin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle niin eikö jo ekana viikonloppuna ollut serkkupoika oven takana kasseineen "Äitis lupas että voi tulla sulle asuun siksi aikaa kunnes saan asunnon". Jätkän tuntien se asuis siellä vieläkin jos oisin päästänyt sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi