Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
10621/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ollut pitkään sairaana, syöpä, ja sain viimein terveen paperit. Kun olin voimistunut tarpeeksi päätin järjestää juhlat lähimpien ihmisten kanssa, kutsuin mukaan niin sukulaisia, työkavereita kuin tuttujakin, ihmisiä jotka olivat pitäneet yhteyttä pahimpinakin aikoina ja joiden tunnen olevan ystäviäni. 

Sana juhlista kuitenkin levisi ja osa ei-kutsutuista väitti että olen kuolemassa ja että jaan omaisuuttani vain pienelle valitulle piirille. Sain jopa viestejä että "Älä missään nimessä anna "tähän jokin sukukalleus" kenellekään se kuuluu serkun-kummin tytölle!" Tuli aika selväksi miksi en kutsunut juhliini näitä loisia.

Näitä perinnön odottajia riittää.......... Näille perinnön odottajille olisin lähettänyt lyhyen viestin: Perinöt on nyt jaettu vieraiden kesken ja tavatessa hymyilly Iloisesti. Syytäkin on.

Vierailija
10622/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ei tule toimeen mieheni kanssa ja on sanonut, että voi tavata minua mutta ei halua tavata miestäni. 

Samalla mieheni pitäisi vaihtaa hänen autoon öljyt, pilkkoa hänelle polttopuut, hänen tulisi saada käyttää meidän lämmintä autotallia oman autonsa sulatukseen jne.. 

Joo, turhaan pyytää mieheltäni palveluksia jos ystävyys hänen kanssaan ei kelpaa. 

Laskun töistä voi kirjoittaa ihan tavalliselle  Paperille mikäli on halua ja aikaa "palvella"  Lähimmälle huoltamolle öljyn vaihtoon ja lasku auton omistajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10623/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskiä toimintaa naapuruston äideiltä, kun tulevat pienten lastensa kanssa naapurin omakotitalon pihalle leikkimään. Omakotitalon piha on yksityisaluetta, jonne ei ole mitään asiaa ilman omistajan lupaa. Siellä ne sitten istuu, tupakkia kuluu, roskia tulee ja lapset huutavat nälissään.

Jos omistajat mykkiä tai muuten avuttomia lainais jonku hampaitaan esittelevää koiraa pihavahdiksi. Monet on vailla koiran ulkoluttajaa ja maksavat siitä. Itelläkin oli kaupunkilähiössä hoidossa monen rotuisia.

Vierailija
10624/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäistä kertaa kohtaa tuollaista kohtuutonta käytöstä, ei siihen osaa varautua.

Kun sen kerran on kokenut, niin seuraavalla kerralla tietää varoa. Tosin ja onneksi tuollaista äärihärskiyttä ei usein näe.

Vierailija
10625/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin netin kautta erääseen henkilöön, joka jo tämän tapahtuman aikaan oli oman taiteenalansa julkkis ihan kansainvälisestikin. Pyysi tekemään mittatilaustyönä showkäyttöön sopivan hameen ja ei todellakaan ollut mikään perushame vaan ihan jo muotoilu ja koristelu käsinompeluna oli useamman tunnin homma. Lopputulos oli tuntipalkan huomioonottaen yli 500e arvoinen. Heittäytyi hankalaksi siinä kohtaa kun olisi pitänyt maksaa, loppujen lopuksi maksoi 200, oli niin nihkeä ihminen että totesin tyytyväni edes siihen. Kyseinen vaate on näkynyt vuosia sitten myös valtamediassa. En enää ikinä tee kyseiselle henkilölle yhtään mitään. 

Seiskaan sopiva juttu.

Vierailija
10626/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pyysi, että ostaisin kukat ja veisin ne selkäkivuista kärsivälle yhteiselle työkaverillemme toiselle paikkakunnalle, koska minulla on ilmaiset bensat. Kyseessä oli työsuhdeauto, johon maksoin nämä ilmaiset bensat.

Vierailija
10627/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ollut pitkään sairaana, syöpä, ja sain viimein terveen paperit. Kun olin voimistunut tarpeeksi päätin järjestää juhlat lähimpien ihmisten kanssa, kutsuin mukaan niin sukulaisia, työkavereita kuin tuttujakin, ihmisiä jotka olivat pitäneet yhteyttä pahimpinakin aikoina ja joiden tunnen olevan ystäviäni. 

Sana juhlista kuitenkin levisi ja osa ei-kutsutuista väitti että olen kuolemassa ja että jaan omaisuuttani vain pienelle valitulle piirille. Sain jopa viestejä että "Älä missään nimessä anna "tähän jokin sukukalleus" kenellekään se kuuluu serkun-kummin tytölle!" Tuli aika selväksi miksi en kutsunut juhliini näitä loisia.

Näitä perinnön odottajia riittää.......... Näille perinnön odottajille olisin lähettänyt lyhyen viestin: Perinöt on nyt jaettu vieraiden kesken ja tavatessa hymyilly Iloisesti. Syytäkin on.

Vuosia, vuosia sitten vein samassa rapussa asivan mummon koiraa ulos.

Mummo oli vähän nuuanlainen ja ehdotti saan vielä ilmaiseksi, eli hän ei pyydä rahaa.

Lopulta päädyttiin tiettyyn summaan ja hän odotti tiettyä minuuttimäärää. 

Yhtäkkiä hän päätti ei annakaan rahaa, vaan antaa tarpeetonta tavaraa, voisin myydä ne ja tienata. 

Mummosta näki ei kauaa enää pärjää yksin ja ehkä 1,5 v sitten vein kerran päivässä koiran lenkille. Sain kaikkea ihan soopaa, siis vanhoja kirjoja, pyyheliinoja, astioita jne ja vein niitä pari krt vuodessa kirppikselle. Kun mummo lopulta pääsi vanhainkotiin, tuli hänen poikansa huutamaan minulle, kun olen ryöstänyt hänen äitinsä.

Siinä käytiin keskustelua ja näytin mitä häneltä olin saanut, kerron mitä oli luvattu antaa, mutta hän päättikin alkaa tyhjentämään asuntoa. Pojan vaimo ehdotti puoliso käyttäytyy ja maksaa minulle äitinsä velan. Vikoilla kerroilla, kun muutto jo tiedettiin, sain rintakorun. Äiti oli kertonut tästä pojalleen ja poika tuli vaatimaan sitä takaisin. Oli vahingossa antanut. 

Tämä kyseinen poika on tunnettu juristi, tienaa valtavia summia.

Vierailija
10628/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini pyysi, että ostaisin kukat ja veisin ne selkäkivuista kärsivälle yhteiselle työkaverillemme toiselle paikkakunnalle, koska minulla on ilmaiset bensat. Kyseessä oli työsuhdeauto, johon maksoin nämä ilmaiset bensat.

Kukkakauppoilla on tällaiset palvelut ihan puhelinsoiton päässä. 

Vierailija
10629/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverini ei tule toimeen mieheni kanssa ja on sanonut, että voi tavata minua mutta ei halua tavata miestäni. 

Samalla mieheni pitäisi vaihtaa hänen autoon öljyt, pilkkoa hänelle polttopuut, hänen tulisi saada käyttää meidän lämmintä autotallia oman autonsa sulatukseen jne.. 

Joo, turhaan pyytää mieheltäni palveluksia jos ystävyys hänen kanssaan ei kelpaa."

Sama juttu täällä! Kaverini arvosteli uutta miesystävääni ja sanoi: "Ei Atte ole ihan sellainen kuin minusta miehen pitäisi olla." Vastasin, että Atte onkin minun miesystäväni, ei hänen.

Myöhemmin kaverini pyysi Attea ja minua viikonlopuksi hänen uudelle kesämökilleen "jotta saisitte nähdä kesäpaikkani." Juu ei, ymmärsimme kyllä, että hän halusi meistä vain apua mökin kunnostukseen ja pihan raivaamiseen.

Vierailija
10630/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin netin kautta erääseen henkilöön, joka jo tämän tapahtuman aikaan oli oman taiteenalansa julkkis ihan kansainvälisestikin. Pyysi tekemään mittatilaustyönä showkäyttöön sopivan hameen ja ei todellakaan ollut mikään perushame vaan ihan jo muotoilu ja koristelu käsinompeluna oli useamman tunnin homma. Lopputulos oli tuntipalkan huomioonottaen yli 500e arvoinen. Heittäytyi hankalaksi siinä kohtaa kun olisi pitänyt maksaa, loppujen lopuksi maksoi 200, oli niin nihkeä ihminen että totesin tyytyväni edes siihen. Kyseinen vaate on näkynyt vuosia sitten myös valtamediassa. En enää ikinä tee kyseiselle henkilölle yhtään mitään. 

Seiskaan sopiva juttu.

Itsekunnioituksestaan ja yrityksensä maineesta huolehtivan ei tarvitse eikä kannata myydä tarinaansa seiskalle.

Vierailija
10631/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkakauppoilla on tällaiset palvelut ihan puhelinsoiton päässä. 

Yhteistä työkaveria tietysti voi ilahduttaa se vierailukin.

Vierailija
10632/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkeässä on se harhaluulo, että työsuhdeauto olisi käyttäjälle jokin ilmainen palkanlisä.

Vierailija
10633/11849 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tunki munaa postiluukusta pitkän putken jälkeen... No töpötin siihen mustaa tussia, että muistaa aamulla mitä tuli tehtyä hihii

Vierailija
10634/11849 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä matkat valehdellaan aina sadoiksi kilometreiksi? Ei kukaan pyydä hoitamaan parveke kukkia 200 km:n päästä jä vielä koirahoitolalasku. Höpö höpö aikuiset ihmiset. 

Kyllä näitä on, olin kerran menossa reissuun, lento Helsingistä, itse asun Länsi-suomessa ja Kuopiossa asuva tuttava esitti että hae hänet kyytiin, eihän siinä olisi tullut kuin n. 200 km mutka. Enpä hakenut.

Vierailija
10635/11849 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on todella hienoja tarinoita mutta alkaa olla jo kommentit turhan härskejä. Se miksi osa joutunut näihin tilanteisiin, ei ole niiden vika. Härski pyytäjä tai vaatija osaa käyttää ihmisiä hyväkseen. Jos tilanne jatkuu vuosia, niin kuin joillekin on näköjään käynyt.  Silloin pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja olla kovana. 

Itselläni mennyt todella monen kanssa välit poikki, kun en enää ole suostunut pyyntöihin. Viimeisin eiliseltä. Vanha kaverini pyytänyt silloin tällöin apua, se on ollut ihan ookoo homma. Nyt pyyntöjä tullut useampi viikossa. Mm viikko sitten voiko käydä viemässä hänet töihin kun on niin huono keli. Silloin piti miettiä että mitä vit... minun olisi pitänyt ajaa 30 km päähän hakemaan hänet ja nakkaan työpaikalle 10 km päähän. Laskin äkkiä että tulee n 70-80km ajoa. Sanoin että ei mulla ole mitään mahdollisuutta lähteä kuskiksi. Olen itsekin lähdössä töihin. Alkoi järkyttävä aikuisen miehen vinkuminen että mikset muka voi. Illalla tuli viestiä että voinko käydä hakemassa hänet töistä ja nakata kotiin. En vastannut viestiin niin soitti seuraavana päivänä ja haukkui minut huonoksi kaveriksi. Totesin että niin taidan olla, ja köyhäkin vielä kun en halua käyttää kallista polttoainetta kuin omiin ajoihin. Jatkoi että olisi hän maksanut bensat. Kysyin että millä, yleisesti tiedossa ettei hänellä ole rahaa. Eilen laitoin hänen numeron estoon ja saa etsiä muita höynäytettäviä.

Eli elkää turhaan aukoko päätä tarinoille, ellet ole itse se vaatija. Ihmiset on todella röyhkeitä omissa vaatimuksissaan. Jokaisen pitäisi miettiä miltä tuntuisi omalle kohdalle. 

Vierailija
10636/11849 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitkeässä on se harhaluulo, että työsuhdeauto olisi käyttäjälle jokin ilmainen palkanlisä.

En tiedä millaisia ilmaisesta palkanlisästä, mutta tiedän kokemuksesta, että sellaisia työsuhdeautoja on (ainakin ollut vielä muutama vuosi sitten), joilla ajaminen itsesään on ilmaista. Siis vaikka palkasta vähennetään summa X, niin se, ajaako autolla enemmän tai vähemmän, ei vaikuta siihen summaan X.

Eli käytännössä ajaminen on silloin ilmaista, hallinnoiminen ei.

Vierailija
10637/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä on suuri, kun eräällä lapsiperheellä on tapana vastata juhlan järjestäjän kutsuun: "Kiitos kutsusta, me tullaan sitten klo. X, kun lapsi on heräillyt päiväunilta".

Juhlan alkamisaika voi olla vaikka klo. 12 ja nämä porhaltavat paikalle 1h-2h myöhemmin. Noloa, niin noloa. Eivät kunnioita juhlan järjestäjää, ajattelevat vain omaa napaansa. Onpa nähty sellaistakin, että osa vieraista on jo lähdössä, kun nämä saapuvat. 

Vierailija
10638/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10639/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten päiväunet on sen verran tarpeelliset, että jos lapsi herätetään unilta kesken, niin ei ole kellään siellä juhlissa hauskaa. Parempi tulla kun se lapsiperheen arkeen käy, muuten voi mennä monen päivän elämä täysin sekaisin. Jos se ei käy, niin älkää kutsuko.

Vierailija
10640/11849 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä matkat valehdellaan aina sadoiksi kilometreiksi? Ei kukaan pyydä hoitamaan parveke kukkia 200 km:n päästä jä vielä koirahoitolalasku. Höpö höpö aikuiset ihmiset. 

Kyllä näitä on, olin kerran menossa reissuun, lento Helsingistä, itse asun Länsi-suomessa ja Kuopiossa asuva tuttava esitti että hae hänet kyytiin, eihän siinä olisi tullut kuin n. 200 km mutka. Enpä hakenut.

Joillakin on kumma halu ajattaa itsensä toisten kustannuksella vaikka sitten maailman ympäri.

Omallekin kohdalle on tällainen sattunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi