Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9341/11882 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi naapurini oletti että voin toimia lastenvahtina kun olin etätöissä ja jätti kysymättä 6-vuotiaat kaksoset  soittamaan ovikelloa ja kertomaan että äiti käski tulla luokseni kun olen kotona ja he voivat varmaan leikkiä omien lasteni kanssa. Omat lapset olivat hoidossa, tärkeä palaveri alkamassa joten soitin autollaan pois päin kaahavalle äitylille, että hakee kaksoset, en ole mikään päivähoitopaikka. Sadattelun seasta sain selvää ettei muka voinut ottaa lapsia mukaan kun on menossa kampaajalle. Haki kuitenkin, kun uhkasin ilmoittaa sossulle että hän hylkää lapset tarkistamatta voiko joku toinen pitää heistä huolta.

Näin kävi mullakin.

Olin lomalla lasten kanssa. Piti lähteä Lintsille. Ovikello soi ja naapuruston 2 lasta sanoo me tullaan teille. Sanoin me ollaan lähdössä Linnanmäelle. Me lähdetään mukaan.

Lapset eivät olleet edes koulussa.

Kerroin ei käy, me lähdetään pyörillä ja kaikki on valmiina.

Onneksi samassa pihassa asui eläkeläisnainen, jota olen auttanut paljon. Hän tuli pihalle ja lapset jäivät leikkialueelle. Soitin äidille ja kerroin sossun täti tulee, mene paikalle.

Oli mielenkiintoinen keskustelu äidin kanssa illalla. Hänen mielestä minun velvollisuus on auttaa. Lapsillakin pitää olla lomaa tarhasta, vaikka hän on töissä.

Tästä on jo monta vuotta, en muista yhtään miten homma meni. Paitsi yritti tyrkyttää lapsia koko ajan mulle. Meni siihen, ettei avattu ovea jne.

Hölmöintä tässä on se, että äiti oli lapset ottanut pois tarhasta kesäksi, jotta säästää rahaa.

Ja hänestä ei naapureille tarvi maksaa mitään lapsenvahtina olemisestä

Vierailija
9342/11882 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta juttua polttopuihin liittyen, joten lisään omani.

Meidän pihalta kaadettiin puita ja ne pilkottiin polttopuiksi. Naapurimme kävi hommaa ihmettelemässä ja kysyi juttelun lomassa onko meidän talossa puukiuas tai takka? Vastasin että ei ole vielä

Jokunen päivä myöhemmin lauantaina ovikello soi ja ovella on meille vieras tyyppi, joka kertoo saaneensa tiedon polttopuista, hän ottaisi nyt yhden lastin. Kysyn onko hän oikeassa paikassa ja mies vielä tarkistaa osoitteen, että tänne hänet ohjattiin. Naapuri tulee ja kertoo että hänen serkkunsa tarvitsee puuta lämmitykseen, pääsemme niistä nyt helpolla eroon. 

Kerron naapurillemme että emme lahjoita puita kenellekään, tarvitsemme ne itse ja hän alkaa jankata, että eihän meillä ole edes tulipesää. Selitin sitten siinä taas ettei ole VIELÄ, olemme pari viikkoa sitten tilanneet takan ja se asennetaan syksyyn mennessä. Alkuun saamme kuivaa puuta mökiltä, mutta lämmitämme ihan omaa taloa omilla puillamme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9343/11882 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Minullakin oli vaivana tuollainen illanistuja ja loisija!!! Hyvänpäiväntuttava jonka kutsuin kahville, oli muuten iiiiiso virhe. Istui pöytään kahville ja söi...

Vähän samantyyppinen tarina... Tapasin viikko sittem perjantaina nettideitin. Oltiin nähty kerran aiemmin pikaisesti, ja nyt suunnattiin "yksille". No, ilta kului ihan hauskoissa merkeissä, olutlaseja tyhjennettiin muttei oltu mitenkään umpijurrissa. Ilta eteni sitten siihen, että päädyimme lähtemään minun luokse koska hänen "kissat ja koira eivät ole tottuneet vieraisiin". Juotiin pari lasia viiniä, heilutettiin peittoa ja nukahdin lauantain ensimmäisinä tunteina. 

Farssi alkoi sitten aamulla. Itse kömmin ylös kahdeksan jälkeen kun en muutenkaan nuku yleensä pitkään. Nainen vain tuhisi peiton alla vielä puoli kahdeltatoista, mutta mitäpä minä toista herättämään. Jossain vaiheessa hän kömpi suihkuun, ja suihkun jälkeen kahvinkeitto ja aamupalan etsiminen toimikin jo omatoimisesti. Saatuaan kahvia, tämä edellisinä iltana hauska ja puhelias koulutettu esimiesasemassa oleva (?) naisihminen rojahti täysin puhekyvyttömänä zombina sohvalle, känny latukseen ja surffailu käyntiin. 

Minua lähinnä nauratti tässä vaiheessa, keskusteluyritykset kuitattiin parilla sanalla tai muminalla. Iltapäivä oli pitkällä kun daamille tuli nälkä. Ehdotin että lähdetään johonkin syömään, mutta ei, pitsaa voi tilata kotiinkin. Tilasin pitsat omaan piikkiin että sain itsekin syötyä. Tämän jälkeen sohvalla makaaminen jatkui, uutena mukaan tuli valitus ettei tv:stä tule mitään. Viiden aikaan illalla sitten sanoin suoraan, että hänen olisi aika lähteä kotia (missä ne kissat ja koira olivat olleet yksin jo reilut 30h?). Mutta ei hänellä kuulema ole "kiire mihinkään". Kun toinenkaan suora kehotus lähteä kotia ei tehonnut, vaihdoin taktiikkaa. Aloin vongata pillua :D Suorasukaiset ehdotukset panemisesta ja pienet kourimiset tehosivat, ja nainen sai itsensä yllättävän nopeasti lähtökuntoon. Ei mikään herrasmieshetki, mutta se helpotuksen tunne kun ulko-ovi sulkeutui naisen takana :D.

Ja nyt, tänään tuli viestiä "nähdäänkö illalla? Voisin tulla taas sun luokse". Ja mitään yhteyttä ei ole tässä välissä pidetty :D. 

Eli nainem käyttäytyi kuten suurin osa miehistä. Jännä että mies sitten veti herneen nenäänsä.

Vierailija
9344/11882 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita ei juuri ole paitsi silloin jos lähde ilmaiseksi kuskiksi. Mielestäni aika härskiä. Toinen et miespuoliset kaverit ovat halukkaita näkemään ja taka-ajatuksena vain seksi. Jostain kumman syystä en näe enää ketään. Olenko ainoa?

Vierailija
9345/11882 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä! Minullakin oli vaivana tuollainen illanistuja ja loisija!!! Hyvänpäiväntuttava jonka kutsuin kahville, oli muuten iiiiiso virhe. Istui pöytään kahville ja söi...

Vähän samantyyppinen tarina... Tapasin viikko sittem perjantaina nettideitin. Oltiin nähty kerran aiemmin pikaisesti, ja nyt suunnattiin "yksille". No, ilta kului ihan hauskoissa merkeissä, olutlaseja tyhjennettiin muttei oltu mitenkään umpijurrissa. Ilta eteni sitten siihen, että päädyimme lähtemään minun luokse koska hänen "kissat ja koira eivät ole tottuneet vieraisiin". Juotiin pari lasia viiniä, heilutettiin peittoa ja nukahdin lauantain ensimmäisinä tunteina. 

Farssi alkoi sitten aamulla. Itse kömmin ylös kahdeksan jälkeen kun en muutenkaan nuku yleensä pitkään. Nainen vain tuhisi peiton alla vielä puoli kahdeltatoista, mutta mitäpä minä toista herättämään. Jossain vaiheessa hän kömpi suihkuun, ja suihkun jälkeen kahvinkeitto ja aamupalan etsiminen toimikin jo omatoimisesti. Saatuaan kahvia, tämä edellisinä iltana hauska ja puhelias koulutettu esimiesasemassa oleva (?) naisihminen rojahti täysin puhekyvyttömänä zombina sohvalle, känny latukseen ja surffailu käyntiin. 

Minua lähinnä nauratti tässä vaiheessa, keskusteluyritykset kuitattiin parilla sanalla tai muminalla. Iltapäivä oli pitkällä kun daamille tuli nälkä. Ehdotin että lähdetään johonkin syömään, mutta ei, pitsaa voi tilata kotiinkin. Tilasin pitsat omaan piikkiin että sain itsekin syötyä. Tämän jälkeen sohvalla makaaminen jatkui, uutena mukaan tuli valitus ettei tv:stä tule mitään. Viiden aikaan illalla sitten sanoin suoraan, että hänen olisi aika lähteä kotia (missä ne kissat ja koira olivat olleet yksin jo reilut 30h?). Mutta ei hänellä kuulema ole "kiire mihinkään". Kun toinenkaan suora kehotus lähteä kotia ei tehonnut, vaihdoin taktiikkaa. Aloin vongata pillua :D Suorasukaiset ehdotukset panemisesta ja pienet kourimiset tehosivat, ja nainen sai itsensä yllättävän nopeasti lähtökuntoon. Ei mikään herrasmieshetki, mutta se helpotuksen tunne kun ulko-ovi sulkeutui naisen takana :D.

Ja nyt, tänään tuli viestiä "nähdäänkö illalla? Voisin tulla taas sun luokse". Ja mitään yhteyttä ei ole tässä välissä pidetty :D. 

Eli nainem käyttäytyi kuten suurin osa miehistä. Jännä että mies sitten veti herneen nenäänsä.

Mikä sai sinut tuollaista nyt jännittämään? Eihän tuossa tapahtunut mitään.

Vierailija
9346/11882 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahtaisit kirjoittaa, jos kyseessä olisi naispari? Henkilöiden sukupuolet eivät liity tähän mitenkään.

Ei pitäisikään liittyä. Mutta liittyy. Vieläkin monella on se asenne, että lasten hoito on akkojen hommaa.

Miettikää, jos se leikkaukseen joutunut olisi ollut mies? Olisiko vaimo jättänyt hänet yksin kotiin vauvan ja taaperon kanssa leikkauksesta toipumaan? Niinpä.

Musta on aivan posketonta, että joku voi olettaa työssä käyvän naisen jäävän pois omasta työstään, jotta voi hoitaa muiden lapsia! Ihan absurdia!

Ja sori että triggeröidyin tästä, mutta mua oikeasti ihmetyttää isät, jotka ei voi hoitaa omia lapsiaan. Minullekin on joskus tällaista ehdotettu.

Kuka ehdottaisi työssäkäyvällä miehelle tällaista? Ota palkatonta ja tule meidän muksuja kattomaan?

Sairastapaus on toki hätätilanne. Mutta silti, ihmetyttää ikään kuin se olisi muiden homma hoitaa asia ja vaimo soittelee hädissään sukulaisille, että kuka voisi auttaa. Vaikka lapsilla on isä. Ei näin!

Niin eikä ylsikään pienten lasten isä käytä leikkaukseen jootuessaan sekuntiakaan sen miettimiseen että miten lastenhoito järjestyy miehen leikkauksen aikana. Mies vain menee leikkaukseen niin kuin lapsi.

Vierailija
9347/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Ideana on se että kaikki tekevät piha- ja lumihommia vuorollaan ja yhdessä jos on isompia hommia, mutta joskus joku ottaa hoitaakseen useamman vuoron ja sitten vastavuoroisesti taas joku tekee hänen puolestaan. Naapurini on omasta mielestään "vuoro vastaava" ja yrittää aina järjestää nämä vuorot oman mielensä mukaan, ja aina kysymättä muilta. Tässä on 6 asuntoa ja homma on aina toiminut ja muita on autettu jos ja kun on ollut tarvetta, mutta tämä kyttääjä / määräilijä romuttaa systeemin ennemmin tai myöhemmin. Arvatkaapa myös onko tämä naapuri se joka muutti tähän yhtiöön viimeisenä? No tietenkin on. 

Kenenkään ei tarvitse tehdä talkoilla pihatöitä eikä maksaa niistä muille. Talkoot on vapaaehtoisia.

Taloyhtiöön voi palkata firman hoitamaan yhteiset piha-alueet ja kaikki maksaa.

Jos tuo asia on taloyhtiön säännöissä määritelty, niin jokaisen osakkaan on siihen ryhdyttävä. Jos ei ole säännöissä, niin silloin ei tarvi hoitaa kuin oma tontti.

Vierailija
9348/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen laittaa viestiä, että voisinko soittaa kun on tärkeää asiaa. En edes vastaa viestiin. Saatikka soittaisin. Härskiä pyytää ettei itselle tulisi laskua.

Mulla on torissa ilmoitus ja tuli samanlainen. Helpompi hoitaa puhelitse kaupat.

Vastasin musta tämä on ihan ok. Otatko ?

En, tinkaisin ja haluaa tinkaamisen tehdä puhelimessa. En voinut muuta, kun laittaa nauravan naaman takaisin

Vierailija
9349/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö olisi ollut valmis antamaan jotain vastineeksi, niin olisihan sen voinut nakittaa vaikka pesemään ikkunoita yms. Eihän niiden vastineiden tarvitse olla arveluttavia.

Ideamaailmassa kyllä, mutta tällaisen tytön ollessa kyseessä on kaksi vaihtoehto: joko vedätetään tai sitten mennään kyykkyyn...

Olet kyllä törkeä. Tytöstä kyse niin vain halventaminen ja alistaminen mielessä.

Vierailija
9350/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kun oli pakko päästä kaupungista kotiin (30km), olin jostain syystä pennitön, niin sain ruinattua joltain äijältä kyydin kotiin.

Pimeällä metsätaipaleella kurvasi metsäpolulle ja sanoi että ellen ota häneltä suihin, jättää minut sinne.

En voinut jäädä sinne, otin ukolta suihin. Sen mällit haisi ja maistui kuin mädältä kananmunalta, oksensin maahan auton viereen. Muutenkin oli krapula ja hutera olo. Mutta luojan kiitos pääsin kotiin ennenpitkää.

🤮

Hyi v..u, eikö hävetä, oletko muutenkin noin suurpiirteinen, imet kaikkia pa skamu nia?

Aikoina ennen kännyköitä moni poika/mies teki tuota, tarjosi pulassa olevalle neitoselle kyydin ja sitten kurvasi johonkin metsään että "Anna pi""a/Ota suihin tai saat jäädä tänne". 

Eli r skasi. Jotenkin vielä tunnut kehuskelevan asialla.

Ei paljon leikkaa ilmeisesti?

Vierailija
9351/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki Mato kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Ideana on se että kaikki tekevät piha- ja lumihommia vuorollaan ja yhdessä jos on isompia hommia, mutta joskus joku ottaa hoitaakseen useamman vuoron ja sitten vastavuoroisesti taas joku tekee hänen puolestaan. Naapurini on omasta mielestään "vuoro vastaava" ja yrittää aina järjestää nämä vuorot oman mielensä mukaan, ja aina kysymättä muilta. Tässä on 6 asuntoa ja homma on aina toiminut ja muita on autettu jos ja kun on ollut tarvetta, mutta tämä kyttääjä / määräilijä romuttaa systeemin ennemmin tai myöhemmin. Arvatkaapa myös onko tämä naapuri se joka muutti tähän yhtiöön viimeisenä? No tietenkin on. 

Kenenkään ei tarvitse tehdä talkoilla pihatöitä eikä maksaa niistä muille. Talkoot on vapaaehtoisia.

Jos tuo asia on taloyhtiön säännöissä määritelty, niin jokaisen osakkaan on siihen ryhdyttävä. Jos ei ole säännöissä, niin silloin ei tarvi hoitaa kuin oma tontti.

Jos talkoot on pakolliset, ne ei ole talkoot. Osakkaan tekemä työ lasketaan taloyhtiölle tuloksi. Kysy on ilmoitettu verotuksessa.

Vierailija
9352/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menihän tässä hetki lukea ketju läpi. Lisää tarinoita vaan!

Muistui mieleen minulle kohdistettu härski pyyntö vuosien takaa.

Tuttu oli eroamassa ja laittoi erään kerran viestiä, että voisinko minä ottaa hänen autonsa omiin nimiini! Siihen asti ne olivat olleet puolison nimissä. En suostunut jo ihan periaatteesta, mutta myös siksi ettei tutulla ole luottotietoja, ja tiesin että hän oli vuosia aiemmin tehtaillut perheenjäsenelleen isot velat pikavipeillä tämän tiedoilla.

Silti vain jaksoi vääntää asiassa vastaan ja tulikin jo viestiä miten hän tarvitsee hetuni jotta saa minut merkittyä auton uudeksi haltijaksi.

En vastannut hänen viestiin. Tiedä sitten mitä asialle kävi.

Älkää ikinä ottako luottotiedottoman kaverin liikennevakuutusta (tai muutakaan sopimusta) omiin nimiinne.

Loppupeleissä maksat liikennevakuutusmaksut, verot. Sinä olet niistä haltijana vastuussa.

Entä jos sattuu liikennevahinko? Entä jos haltija/kuljettaja on maistissa? Sinähän olet luovuttanut humalaiselle auton. Entä jos tulee pysäköintisakkoja? Sinulle tulee maksettavaa, koska Trafin tiedoissa olet haltija.

Jos kaveri ei ole tähänkään asti maksanut maksujaan, miksi hän kykenisi nyt maksamaan?

Vierailija
9353/11882 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa oli arki-iltana puunkaatotalkoot. Pätkittiin paloiksi. Lopuksi sanottiin, että ne pölkyt ovat vapaata riistaa. Niinpä kaikki puut oli kadonneet seuraavan päivän aikana. Talkoisiin osallistumattoman osakkaan appiukko oli käynyt ne hakemassa.

Vierailija
9354/11882 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa nuorempana usein autolla liikenteessä. Oli mukava nähdä tuttuja ja käydä kahvilla, joskus apukuskina ollut saattoi juoda yhden tai kaksi. Miestäni pyydettiin usein kuskiksi, muuten meitä ei kutsuttu mihinkään ellei oltu kuskeja. Meillä kävi ihmisiä kylässä jos saivat rassata autojaan meidän tallissa ja käyttää mieheni työkaluja.

Lopetimme nämä palvelukset ensimmäisen lapsen synnyttyä- loppui yhteydenototkin suurimmalta osalta.

Kaikki kuskauspyynnöt olivat siis pelkästään härskejä- mistään vastavuoroisuudesta ei ole ollut tietoakaan. Emme kelvanneet kaveriksi enää, kun meistä ei ollut härskeille hyötyä.

Vierailija
9355/11882 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu oli eroamassa ja laittoi erään kerran viestiä, että voisinko minä ottaa hänen autonsa omiin nimiini! Siihen asti ne olivat olleet puolison nimissä. En suostunut jo ihan periaatteesta, mutta myös siksi ettei tutulla ole luottotietoja, ja tiesin että hän oli vuosia aiemmin tehtaillut perheenjäsenelleen isot velat pikavipeillä tämän tiedoilla.

Silti vain jaksoi vääntää asiassa vastaan ja tulikin jo viestiä miten hän tarvitsee hetuni jotta saa minut merkittyä auton uudeksi haltijaksi.

Älkää ikinä ottako luottotiedottoman kaverin liikennevakuutusta (tai muutakaan sopimusta) omiin nimiinne.

Loppupeleissä maksat liikennevakuutusmaksut, verot. Sinä olet niistä haltijana vastuussa.

Entä jos sattuu liikennevahinko? Entä jos haltija/kuljettaja on maistissa? Sinähän olet luovuttanut humalaiselle auton. Entä jos tulee pysäköintisakkoja? Sinulle tulee maksettavaa, koska Trafin tiedoissa olet haltija.

Jos kaveri ei ole tähänkään asti maksanut maksujaan, miksi hän kykenisi nyt maksamaan?

Miten tähän viestiin tulee alapeukku? Joku luottotietonsa menettänyt palstalla?

Vierailija
9356/11882 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki Mato kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista lainmukaista ja pätevää syytä, jolla taloyhtiö voisi vaatia osakkaitaan tekemään lumitöitä tai muitakaan kunnostustöitä kiinteistössä.

Vierailija
9357/11882 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Minulla olisi yksi käänteinen tapaus.

Pyysin isoveljeltäni palvelusta ja lopuksi sanoin hänelle. "Voit vastata pyyntööni kieltävästi, eikä sinulla ei ole todellakaan mitään velvollisuutta suostua pyyntööni, sinun ei tarvitse myöskään selitellä kieltäytymisen syytä, minä en loukkaanu, jos vastaat kieltävästi."

Veljeni suostui pyyntööni ja myöhemmin sain haukut muilta sisaruksilta, koska veljeni oli kertonut heille, kuinka minä vaadin häneltä palvelusta vaikka hän ei olisi tahtonut.

Taitaa olla kitkaa jokaisella perheessä.

Toinen syytti meitä hyväksikäytöstä, kun pyysimme samalla paikkakunnalla asuvaa vanhapiikasiskoa katsomaan lastamme. Toisen siskon kukaan tämä vanhapiikasisko katsoi lastamme jatkuvasti. Itse laskimme talven aikana hänen olleen lapsenlikkana kakhdesti elokuvissakäynnin tai vast. vuoksi. Itse hän laski olleensa kerran. Tämän toisen toisella paikkakunnalla asuvan siskon lapsia piti mennä vartavasten vahtimaan aina useammaksi päiväksi kerrallaan.

Nyt on vuosi 2022, kenenkään, siis ei kenenkään, pitäisi enää käyttää sanaa "vanhapiika". Miten törkeä ja loukkaava sana. Ja mitä tekemistä siviilisäädyllä edes on koko jutun kanssa? Onko yksinasuva nainen jotenkin automaattisesti sellainen, että "sehän joutaa kaitsemaan muiden lapsia kun ei sillä omaakaan elämää ole" vai miksi tämä siviilisääty piti tässä tuoda esiin ja vielä näin rumalla ja alentavalla tavalla. 

Omituinen on sana. En ole vanha enkä kenenkään piika, niinkuin monet rouvat ovat.

Olen itsellinen vapaaehtoisesti lapseton keski-ikäinen nainen joka on pelannut korttinsa oikein.

Tuo sana on ajoilta, jolloin sana "piika" tarkoitti tyttöä tai neitosta.

Jep. Miespuolinen vastine on "vanhapoika".

Meillä on perheessä huumorina tuollaisten sanojen käyttö. Siskoni kutsuu itseään vanhapiikasiskoksi, eräs sukulaisemme on peräkamarinpoika ja itse olen tossun alla oleva jne. Vanhojapoikia Aleksis Kivi kutsui vanhoiksi nuoriksi miehiksi.

Minä pidän enemmän sanasta ikäneito, siinä on jotain juhlavaa.

Itsehän olen poikamiestyttönainen.

Vierailija
9358/11882 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kirjoittaja ole suurimman osan miehistä tekemisistä vastuussa. Jokainen mieskin on yksilö, ei voi yleistää.

Vierailija
9359/11882 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tähän viestiin tulee alapeukku? Joku luottotietonsa menettänyt palstalla?

Meni vähän yli tuo, että kuljettajan maistissa ollessa olisi jotenkin luovuttanut auton humalaiselle, mikäli on haltijana papereissa. Jos antaa avaimet selvälle kuskille joka myöhemmin humalassa törttöilee, onko avaimet luovutettu a) selvälle  vai B) humalaiselle?

Vierailija
9360/11882 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan tuli ero edellisesta puolisosta erinäisistä syistä. Elätin perusduunarina tätä akateemista ikuisopiskelijaa lähes koko suhteen ajan 10v. , sitten piti saada pari kersaa oheen, kun biologinen kello tikitti niin kovaa. Sai ekan lapsen myötä, vuoden kestäneen raskaudenjälkeisen masennuksen, jonka aikana hoidin koko huushollin. Sapuskat, pyykit, koiranulkoilutukset oman päivätyön ohessa, sekä lapsenhoidon koko sen ulkopuolisena aikana, kun en ollut töissä tai hoitamassa talousasioita, kun hän oli niin rasittunut ja piti opiskella opintoja, joita ei sitten koskaan suorittanutkaan. Omia harrastuksia minulla ei luonnollisesti enää ollut, eikä kavereita saanut tavata, jälkimmäisten kohdalla sai järjettömät raivarit. Sain kuitenkin pakotettua psykologille ja ei kelvannut sekään, kuulemma ei osannut hommiaan. Halusi sitten yllättäen toisen lapsen, josta kieltäydyin ja kas kummaa tuli taas tiineeksi, en tiedä miten. Pyhän hengen vai jonkin sivusuhteen kautta. Erohan tuossa tuli, no eipä suostunut muuttamaan omistamastani kämpästä pois vaan heitti minut pihalle, lasten vuoksi en jaksanut tuostakaan tapella, oletin että saan omani takaisin jossain vaiheessa. Olin käytännössä puoli vuotta asunnottomana, kunnes sain vuokrakämpän itselleni hommattua, jolloin yllättäen sovin lasten viikonloppuhoitajaksi, joita en aiemmin edes saanut nähdäkään. Eli joka toinen viikonloppu lapset olivat hoidossani, kunnes ex-anoppi soitti eräs ilta itkien, että hän ei enää jaksa, lapset olivat olleet hänellä joka toinen viikonloppu hoidossa ja raahasi arkisin sapuskat, kun rahasta oli tiukkaa. Silloin selvisi, että lapset olleet käytännössä vuoden päivät viikonloput muualla hoidossa, kun äippä bilettänyt ja pitänyt useampaa äijää samanaikaisesti, joka selitti tuon rahapulan. Tuon otin puheeksi ko. exän kanssa, niin sai melkoiset hepulit, kun jäi kiinni. Muutin sittemmin toiselle paikkakunnalle, niin siitäkin tuli jumalaton poru, kun lapsia ei saanut enää toimitettua viikonloppuhoitoon, totesin vain, että jos maksat junaliput niin hoidan..Sittemmin pokasi itselleen toisen uhrin, jolla teettätti kolmannen lapsen, tiettävästi tuollakaan äijällä ei ole kovinkaan ruusuiset olot, kun toimii maksumiehenä kaikessa, kuten aikanaan itsekin. Huom! maksamani kämpän rahoja en saanut. Ikävä kyllä lähisukulainen kupsahti näihin aikoihin, niin ilman avioehtoa sai imuroitua tuon asunnon itselleen. Isot perintöverot kolahtivat ja velat siihen päälle, joten pitäkää huolta, että teette avioehdon joka tilanteessa, ettei käy kehnosti.

On kyllä hämmästyttävää lukea kuinka paljon on miehiä jotka syyttävät omasta aikuisuuden puutteestaan naista. Jos mies ei halua lasta niin käyttää kondomia ja muutenkin ottaa vastuun omasta ja lapsensa elämästä niin kuin aikuinen tekee ja tässä tapauksessa hommaa itsensä lähivanhemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi