Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11882)

Vierailija
9301/11882 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini lupaili että annan tavaroitani serkuilleni joita en ole tietääkseni koskaan tavannut (en tiedä miksi tämän tätini perhe ei pidä muuhun sukuun yhteyttä, ilmeisesti jonkinlainen välirikko jo ennen syntymääni). En muista että olisin nähnyt edes kuvaa koskaan näistä "Marista ja Mirasta", ja äitini oli ihan että kun sulla on noita tavaroita x niin voithan antaa Marille ja Miralle, kyllähän sä ne tiedät, ne on sun serkkuja! Ööh, en tiedä, nimet olen kuullut mutten ole koskaan tavannut, enkä ole mitenkään muutenkaan nyt luopumassa tavaroistani. Eri asia toki jos olisin sanonut että olen karsimassa jotain tjsp mutta ei, mamma itse keksi.

Vierailija
9302/11882 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ilmaisesta taksi kuski hommasta eroon sillä, kun sanoin suoraan, että nyt loppui ilmaiskyydit ja piste-en enää suostu olemaan hänen VIP kuskinsa ja saa mennä ihan millä lystää töihin. Enkä ollut missään tekemisissä enää hänen kanssaan-onneksi työpisteemme oli eri puolilla taloa, niin en vahingossakaan törmännyt häneen. Ja arvata saattaa ,kyseinen h...kapi..lu otti nokkiinsa-ihme liirumlaarumia yritti heittää päälle-ja ketään muutakaan työkaveria ei asunut siellä päinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9303/11882 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö pummasi kyytejä maksamatta mitään ja ylpeili sillä, ettei osta omaa autoa, kun bensa on niin kallista. Muutenkin eli toisten kustannuksella, Onneksi pistettiin välit poikki.

Mulla on tällainen, joka pyytää myös kyytejä. Nyt olen oppinut etukäteen kysymään paljonko maksat.

Jos on ehdottanut 10 e, oon vaatannut palaa asiasn, kun nolla on perässä.

Miksi kysyt paljonko maksat jos hintasi on 100€?

Miksi et sano suoraan, että huntilla vien.

Jospa hän haluaa tietää onko asenne muuttunut!

Vierailija
9304/11882 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempamani olivat kuolleet ja olimme laittamassa kotimökkiä myyntiin. Olin jo sopinut kiinteistövälittäjän käynnin, siivonnut ja raivannut mökkiä. Veljeni alkoi yhtäkkiä vastustaa myyntiä, en voinut ymmärtää miksi. Mökki myytiin, varat jaettiin.

Myöhemmin selvisi että hän olisi halunnut käyttää mökkiä väliasemana ja varastona. Hänen oma mökkinsä sijaitsi saaressa, oli ollut niin kätevää pitää venettä vanhempieni pihassa ja muita tarpeita autotallissa. Joskus oli ollut kiva nukkua yksi yö mantereella, jos saari mökillä oli kylmä.

Vierailija
9305/11882 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset käyttävät äitiään hyväksi sumeilematta. Rahaa, ruokaa, autoa, vaatteita, työkaluja, asuntoa ... Kaikkea pitää lainata ja antaa. Äidiltä on sitten rahat loppu ja ottaa pikavippejä. Aikuiset lapset, joista osa tienaa enemmän kuin äiti, eivä kiitä eivätkä kysy mikä tilanne äidillä on.

Vierailija
9306/11882 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella hyvä ystävä, (omasta mielestä) käytiin samaa koulua. Valmistuin ja sain alaa vastaavan työpaikan. Hän valmistui myöhemmin. Pyysin/kysyin häneltä, jos tulisi kanssani tähän firmaan töihin. Soitin pomolle, ja "myin" pomolle ystäväni töihin. Hän sai paikan.

Tehtiin töitä yhdessä n. 3 vuotta. Hän asui lähempänä konttoriamme, n.20km, itsellä n.80km, mutta joka aamu hänet kuitenkin hain töihin, oli sama työpaikka, jonne kuljettiin yhdessä. Lähdin siis joka aamu n. 30min-45min aikaisemmin töihin vrt. jos olisin kulkenut yksin.

Olimme tekemisissä myös vapaa-ajalla ja yleensä menin hänen luokse, koska hänellä ei ollut omaa autoa, minulla oli, joten tottakai. Usein soitin kohteöiaisuuttani ennen käyntiä, että tarvitseeko jotain kaupasta tullessa, yleensä tarvitsi.

Toin ruokaa sekä yleensä kävin alkon kautta. Istuttiin iltaa ja hänellä oli tapana kaataa oma paha olonsa tietooni. Puhuttin läpi hänen veljet, vaimot, avioerot, naapurit.. Autoin hänet yli vaikean eron, kuuntelin monet kuukaudet eroahdistuksia ja elämän kurjuutta.

Jossain vaiheessa turhauduin ja sanoin, että olisi kiva, jos joskus myös minun asioista puhuttaisin, niin hän sanoi "eihän sun elämässä koskaan mitään tapahdu, ei siitä ole juteltavaa"

Yleensä tehtiin ruuat jotka toin. Hänellä myös uusi naisystävä, joka söi tuomiani ruokia. Jouduin aika usein varovasti vihjailemaan, josko hän antaisi heidän osuutensa ruuista ja juomista. Joskus hän antoi heti, joskus kesti päiviä ja silloinkin piti muistutella. Silloinkin laittoi vai puolet, eihän sitä laskettu, että vaimo myös söi. Itse sain kaikesta sen 1/3 tai 1/4 osuuden.

Olimme työskennellet yhdessä sen n. 3vuotta kunnes he muuttivat kauemmaksi työpaikastamme, n. 30km päähän minusta. Autoin muutossa ja olin iloinen heidän puolestaan. Sanoin hänelle, että nyt viimeinkin voimme vaihtaa osia ja hän voi tulla hakemaan minut vuorostaan töihin, koska sama matka meiltä hänelle ja toisinpäin, sen mitä olin n. 3 vuotta tehnyt hänen puolesta.

Hän sanoi, ettei missään nimessä herää puolta tuntia aiemmin sen takia, että minut hakisi, joutuu muutenkin heräämään aikaisemmin, kuin ennen!

Hän siitä minun kommentista niin suuttui, että irtisanoutui töistämme ja kuulin tästä irtisanoutumisesta toiselta työkaverilta.

Sen jälkeen emme ole olleet tekemisissä..

Vierailija
9307/11882 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh kirjoitti:

Aikuiset lapset käyttävät äitiään hyväksi sumeilematta. Rahaa, ruokaa, autoa, vaatteita, työkaluja, asuntoa ... Kaikkea pitää lainata ja antaa. Äidiltä on sitten rahat loppu ja ottaa pikavippejä. Aikuiset lapset, joista osa tienaa enemmän kuin äiti, eivä kiitä eivätkä kysy mikä tilanne äidillä on.

Äiti voisi vihdoin opetella sanomaan "ei" lapsilleen. Tuo olisi pitänyt osata jo uhmaiän aikana, nyt sen lopputuloksen näkee.

Vierailija
9308/11882 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu. On onnistunut toheloimaan elämäntavoillaan itselleen sellaiset terveysongelmat ettei pysty käymään töissä. Voitonriemuisena kertoi saaneensa sairaseläkepäätöksen mutta tämäkään ei ilmeisesti riitä, koska pitää jatkuvasti olla pummaamassa muilta. On kupannut monta ihmistä aivan tyhjiin ja vinkuu, kun ei ole kavereita. Vaatii muita laittamaan autonsa nimiinsä kun on söhlännyt luottotiedot vuosia sitten. On katkera lastensa äideille jotka "kiskovat hirveitä rahoja hänen selkänahastaan" (valtion elatustuet ja lapsilisät) ja valittaa kun hänellä on niin paljon lapsia ja velat kasvaa kun ei ole tuloja joista periä.

Kun annoin eräälle vähävaraiselle läheiselleni kalliilla ostetun huonekalun, kysyi tämä tuttu että kai nyt sentään jotain rajaa sain. Tiuskaisin etten todellakaan pyydä läheisiltäni rahaa ja tiedänpä senkin, että tämä läheiseni oli tuolloin pahassa tilanteessa ja tarvitsi tuon huonekalun. Minä käyn töissä ja mieheni on hyvätuloinen, joten miksi alkaisin veloittaa?

Tämä tuttu on katkera kaikille, joilla on töitä ja elämä kunnossa ja haukkuu kaikkia keskituloisista ylöspäin olevia "kultalusikka p**seessä syntyneiksi". Hän kun on elänyt rankan lapsuuden ja hänellä on sairauksia ja blaablaa. Niin? Oikeuttaako se kuppaamaan muita?

Ihmiset jättävät hänet yksi toisensa jälkeen koska on myös avoimen ilkeä kaikille. Nuorempana oli ylimielinen, nyt elämä on opettanut. Ainakin jotain.

Vierailija
9309/11882 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät. Vieraat veivät tietenkin häälahjat, mutta morsiamen ryöstössä vierailta kerättiin rahaa morsiamen palauttamiseksi. Rahankerääjät tulivat vielä purkkeineen takaisin, että ei riitä. Uusi kierros rahaa kerättiin, härskiä.

Vierailija
9310/11882 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät. Vieraat veivät tietenkin häälahjat, mutta morsiamen ryöstössä vierailta kerättiin rahaa morsiamen palauttamiseksi. Rahankerääjät tulivat vielä purkkeineen takaisin, että ei riitä. Uusi kierros rahaa kerättiin, härskiä.

Meillä oli myös morsiamen ryöstö. Oltiin tehty ihan kopiokoneella leikkiseteleitä ja jaettiin niitä etukäteen tätä ohjelmanumeroa muutamalle per pöytä.

Saatiin hyviä ilmeitä aikaan

Vierailija
9311/11882 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskiä on todellakin! Sitä paitsi nykypäivänä harvalla on edes käteistä mukana muutenkaan, saati sitten häissä.

Vierailija
9312/11882 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole vieraiden vaan morsiamen itsensä ongelma, jos häntä ei tuoda ryöstön jälkeen takaisin. Eli itse en vieraana antaisi rahaa morsiamen palauttamista varten, jos olisin ostanut kalliin häälahjan.

Vierailija
9313/11882 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo polttopuu tappelut ja vaatimukset... niitä on näköjään usemmassa ketjussa.

Naapurini tekee risueläimiä ja olenkin antanut hänelle luvan hakea koivunoksia ja pajua tontiltani, mutta tajusin että kun kaadoimme puita, niin oksien lisäksi alkoi pihaltamme kadota myös pölkkyjä, jotka odottivat halkomista. 

Asumme maaseudulla ja piha-alue on iso. Siirsimme yhden riistakameran eri paikkaan ja heti seuraavana iltana naapuri tuli, nosti maitokärryyn muutaman pölkyn, peitti ne risuilla ja käveli sitten riistakameran vanhan paikan ohi, vilkuttaen iloisesti siihen suuntaan jossa luuli kameran olevan. Hassu homma on se että olisimme antaneet polttopuita jos hän vain olisi kysynyt. Kysyin seuraavana päivänä onko hänellä tarvetta puille ja vastaus oli "Ei". Sanoin sitten että siirsimme kameran ja hänen olisi tarvinnut vain sanoa, niin olisimme tuoneet kuorman. Vastauksena tuhahdus ja kysymys, että mikä sitten on ongelmana...?  Rehellisyyttä ei näköjään kannata odottaa keneltäkään.

Vierailija
9314/11882 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oletti meidän pystyvän lainaamaan hänelle  saman tien 4000 euroa. No eipä lainattu, koska me pienituloiset olisimme itse joutuneet ensin lainaamaan tuon summan jostain, ei meillä tileillä loju tuhansia euroa rahaa tuosta noin vaan lainattavaksi. Ja isäni tuntien emme tuskin koskaan olisi saaneet rahojamme takaisin. Ei lainattu. Ikinä ei myöskään selvinnyt, mihin isäni tuota summaa yhtäkkiä tarvitsi.

Vierailija
9315/11882 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni soittaa kerran vuodessa ja sitten tekstaa, kun en vastaa. En vastaa siihenkään.

En tiedä haluaisiko lainata lisää rahaa vai tarkistaako olenko elossa.

Luulee perivänsä minut (terveyteni on heikko), mutta olen tehnyt testamentin, jossa ei saa centtiäkään.

Testamentti on uskotulla miehellä (joka saa osansa) tallessa. Suku on pahin.

Vierailija
9316/11882 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä Jaakko K?

Mikä ihmeen ketä? Se on KUKA !!! Ei hitto, mitä sekoilua nykyisin tämän ketän kanssa!

Nykyisin?

Johan tuo ketä oli jo 80-luvulla käytössä ihan tuossa muodossa.

Vierailija
9317/11882 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi pyysi vihkimisestämme palkaksi viikonlopun vanhempIeni kesämökillä.

Jälkikäteen kuulin, että sama pappi oli saanut joltain vihkimältään pariskunnalta

asuntovaunun korvauksetta lomamatkalleen.

Eipä vihkinyt tuo pappi meitä.

Vierailija
9318/11882 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen henkiloköhtaisena avustajana asiakkaiden apuna kotona ja harrastuksissa. Minulla ei ole lääkinnällistä koulutusta enkä siis ole hoitaja vaan avustaja. Mutta vanhemmat sukulaiset keksivät että setäni pääsisi varmasti pois laitoksesta jos alkaisin hoitaa häntä! Tämän neronleimauksen jälkeen he alkoivat painostaa että alkaisin harhoista kärsivän, agressiivisen setäni hoitajaksi. Setäni asuu laitoksessa ja on oikeasti vaarallinen, tavaroiden paiskominen ja nyrkkien heiluttaminen on joka viikkoista ja hän lisäksi puree jos saa mahdollisuuden, eikä hän ole vuosiin tunnistanut enää ketään sukulaistaan. Mutta kun hän varmasti pääsisi omaan kotiin! Kyllähän minä varmaan pärjäisin itseäni kolme kertaa isomman ja vahvemman miehen kanssa, kun hän päättäisi kokeilla saako heitettyä minut seinän läpi... Oli tappaa serkkuni juuri tuolla tavalla ennenkuin päätyi laitokseen.

Vierailija
9319/11882 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen henkiloköhtaisena avustajana asiakkaiden apuna kotona ja harrastuksissa. Minulla ei ole lääkinnällistä koulutusta enkä siis ole hoitaja vaan avustaja. Mutta vanhemmat sukulaiset keksivät että setäni pääsisi varmasti pois laitoksesta jos alkaisin hoitaa häntä! Tämän neronleimauksen jälkeen he alkoivat painostaa että alkaisin harhoista kärsivän, agressiivisen setäni hoitajaksi. Setäni asuu laitoksessa ja on oikeasti vaarallinen, tavaroiden paiskominen ja nyrkkien heiluttaminen on joka viikkoista ja hän lisäksi puree jos saa mahdollisuuden, eikä hän ole vuosiin tunnistanut enää ketään sukulaistaan. Mutta kun hän varmasti pääsisi omaan kotiin! Kyllähän minä varmaan pärjäisin itseäni kolme kertaa isomman ja vahvemman miehen kanssa, kun hän päättäisi kokeilla saako heitettyä minut seinän läpi... Oli tappaa serkkuni juuri tuolla tavalla ennenkuin päätyi laitokseen.

Mikseivät nämä vanhemmat sukulaiset itse ota setää hoidettavakseen, kun hän on niin helppo?

Vierailija
9320/11882 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi pyysi vihkimisestämme palkaksi viikonlopun vanhempIeni kesämökillä.

Jälkikäteen kuulin, että sama pappi oli saanut joltain vihkimältään pariskunnalta

asuntovaunun korvauksetta lomamatkalleen.

Eipä vihkinyt tuo pappi meitä.

Papille tainnut tulla ikävä tapa pyytää jotain "extraa" palkaksi palveluista. Toivottavasti ilmoititte seurakunnalle näin ahneesta papista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi