Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9261/11856 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskeintä ovat olleet odotukset suhtautumisestani ja käytöksestäni mahdottomalta tuntuvissa tilanteissa. En osaa sitä paremmin perustella tai kuvailla. Kerroin toisessa ketjussa äidistäni, jolle exäni on ihan mahdottoman rakas. Ihan kuin puuttuva poika, jolla on rajattomat oikeudet lampsia lapsuudenkotiini ja käyttää vaikka äitini pankkikorttia jos on tarvis. Sen sijaan minua voi moittia, arvostella ja kuulustella kuin vajaaälyistä teiniä ja edelleen exääni puolustellaan, vaikka hänen sekoiluidensa takia erosimme. 

Parasta on kuitenkin päivä, jolloin heitin hänet pihalle. Exäni aloitti kummallisen kissa-hiiri-leikin joitain kuukausia aiemmin, mutta ei suostunut millään kertomaan mikä mättää. Yhtenä päivänä hän soitteli minulle aamusta ja kaikki tuntui olevan ok, mutta yhtäkkiä häntä ei saanutkaan kirveelläkään kiinni. Sen lisäksi hän torjui puheluitani tai vastaili niihin ynseästi tekstiviestillä. Vaisto jotenkin sanoi, että nyt on jotain meneillään mistä minun pitäisi tietää, ja yhtäkkiä kaveri soitti, että tiedänkö missä mies on. Kaveri kertoi ajelleensa vähän oudommassa paikassa, ja mies oli ajanut häntä vastaan joku nainen kyydissä. 

Mies oli jo pidempään ollut manipuloiva, ilkeä ja pahoinpiteli minua, joten ennen kuin soitin uudelleen kaverille heitin miehen kaiken luonani olevan omaisuuden parvekkeelta. Laitoin tyypille viestiä että hakee omaisuutensa ennen kuin alkaa sataa ja soronoo. Puhuin puhelimessa ja kyselin tarkennuksia naisesta ja tilanteesta samalla kun kävin exän somea läpi kuin se olisi auttanut jotain. Yhtäkkiä soi ovikello, ja jos olin hetkeäkään kuvitellut sen olevan exäni, niin se olikin kiukkuinen äitini, joka oli kasannut pihalta kainaloonsa exän vaatteita ja tavaroita ja ilmoitti olevansa hakemassa jätesäkkejä. Sen lisäksi hän yritti komentaa minua mukaan siivoamaan, ettei naapurit häiriinny. Kun en todellakaan ollut menossa näihin talkoisiin, niin äiti yritti lapsuudesta tuttua tukis x ta x mis tekniikkaa. 

Sitä raivokohtausta en unohda. Äiti oli pitkään loukkaantunut tuon episodin jälkeen ja uhriutui, kun hänelle kävi niin pahasti. 

Ex oli nähnyt viestini, mutta hälytti paikalle äitini, koska ei kuulemma itse uskalla tulla paikalle kun "voin käyttäytyä arvaamattomasti". Missään tapauksessa hän ei voinut kertoa kärähtäneensä vieraissakäymisestä. Oli aika hienoa, kun molemmat olivat monta kuukautta minulle vihaisia. Toinen shokkierosta, kun eksän mielestä meidän olisi pitänyt puhua ensin ja äiti siksi, miten jätin hänen mussunsa noin vain. 

Äitisi olisi voinut itse ottaa mussun poikaystäväkseen, kun niin paljon kerran tästä piti.

Vierailija
9262/11856 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen muuttanut 15 kertaa, kun olen rauhaton sielu. Muuttovalmistelut aloitan vähintään 1kk aiemmin, ja pidän asuntoa muutenkin tavaramäärältään sellaisena, ettei hirveästi turhaa karsittavaa olisi muutossa.[/quote

Olen usein muuttanut ja aina aloittanut pakkaamisen väh. kk aiemmin. Muutossa firma ja 2 muuttomiestä, sujuu helposti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9263/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen muuttanut 15 kertaa, kun olen rauhaton sielu. Muuttovalmistelut aloitan vähintään 1kk aiemmin, ja pidän asuntoa muutenkin tavaramäärältään sellaisena, ettei hirveästi turhaa karsittavaa olisi muutossa.[/quote

Olen usein muuttanut ja aina aloittanut pakkaamisen väh. kk aiemmin. Muutossa firma ja 2 muuttomiestä, sujuu helposti

Vaikka koti on ns ojennuksessa, joka krt muutossa löytyy tarpeetonta.

Vaikka käyn väh kerran vuodessa kirppiksellä ja ostaminen on pientä.

Jos nyt muutettaisi, pitäisi pakkaaminen aloittaa väh 4 kk ennen

Vierailija
9264/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri. Tutut pyytävät reseptejä, esim. kun eivät viitsi laittaa uusimispyyntöä terveyskeskukseen tai halua maksaa eläinlääkärille koiran silmätippareseptistä. Yksi hassuimmista pyynnöistä oli pyytää kaljuuntumiseen lääkettä serkunkumminkaimalle, kun "kun tuli juhlissa puheeksi, että meidän sukulainen on lääkäri". Vastaan nauraen "minulta saa vain saattohoitoa" tai "sinähän olet merkkonomi, voitko vastapalveluksi tehdä tuota mun veroilmoitusta?"

Vierailija
9265/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Minulla olisi yksi käänteinen tapaus.

Pyysin isoveljeltäni palvelusta ja lopuksi sanoin hänelle. "Voit vastata pyyntööni kieltävästi, eikä sinulla ei ole todellakaan mitään velvollisuutta suostua pyyntööni, sinun ei tarvitse myöskään selitellä kieltäytymisen syytä, minä en loukkaanu, jos vastaat kieltävästi."

Veljeni suostui pyyntööni ja myöhemmin sain haukut muilta sisaruksilta, koska veljeni oli kertonut heille, kuinka minä vaadin häneltä palvelusta vaikka hän ei olisi tahtonut.

Taitaa olla kitkaa jokaisella perheessä.

Toinen syytti meitä hyväksikäytöstä, kun pyysimme samalla paikkakunnalla asuvaa vanhapiikasiskoa katsomaan lastamme. Toisen siskon kukaan tämä vanhapiikasisko katsoi lastamme jatkuvasti. Itse laskimme talven aikana hänen olleen lapsenlikkana kakhdesti elokuvissakäynnin tai vast. vuoksi. Itse hän laski olleensa kerran. Tämän toisen toisella paikkakunnalla asuvan siskon lapsia piti mennä vartavasten vahtimaan aina useammaksi päiväksi kerrallaan.

Nyt on vuosi 2022, kenenkään, siis ei kenenkään, pitäisi enää käyttää sanaa "vanhapiika". Miten törkeä ja loukkaava sana. Ja mitä tekemistä siviilisäädyllä edes on koko jutun kanssa? Onko yksinasuva nainen jotenkin automaattisesti sellainen, että "sehän joutaa kaitsemaan muiden lapsia kun ei sillä omaakaan elämää ole" vai miksi tämä siviilisääty piti tässä tuoda esiin ja vielä näin rumalla ja alentavalla tavalla. 

Omituinen on sana. En ole vanha enkä kenenkään piika, niinkuin monet rouvat ovat.

Olen itsellinen vapaaehtoisesti lapseton keski-ikäinen nainen joka on pelannut korttinsa oikein.

Tuo sana on ajoilta, jolloin sana "piika" tarkoitti tyttöä tai neitosta.

Piika on palvelusväkeen kuuluva naispuoleinen henkilö. Ennen vanhaan naiset lopettivat työnteon naimisiin mennessään, joten vanha piika viittaa ihan konkreettisesti ikään sekä siihen, että hän vielä tekee työtä eli ei ole päässyt naimisiin.

Piga tarkoitti ruotsissa naimatonta naista. Oli ung piga ja gamle piga. Myöh.erikseen tjänstepiika eli palvelijatar.

Jälkimmäinen merkitys suhkoht uusi. Merkityksessä naimaton nainen tai tyttö mainitaan jo 1500-luvulla.

Vierailija
9266/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta näemmä rikki, kun piika- ja muuttoketjun viestit änkee tunkee tänne.

Vierailija
9267/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Ideana on se että kaikki tekevät piha- ja lumihommia vuorollaan ja yhdessä jos on isompia hommia, mutta joskus joku ottaa hoitaakseen useamman vuoron ja sitten vastavuoroisesti taas joku tekee hänen puolestaan. Naapurini on omasta mielestään "vuoro vastaava" ja yrittää aina järjestää nämä vuorot oman mielensä mukaan, ja aina kysymättä muilta. Tässä on 6 asuntoa ja homma on aina toiminut ja muita on autettu jos ja kun on ollut tarvetta, mutta tämä kyttääjä / määräilijä romuttaa systeemin ennemmin tai myöhemmin. Arvatkaapa myös onko tämä naapuri se joka muutti tähän yhtiöön viimeisenä? No tietenkin on. 

Kenenkään ei tarvitse tehdä talkoilla pihatöitä eikä maksaa niistä muille. Talkoot on vapaaehtoisia.

Taloyhtiöön voi palkata firman hoitamaan yhteiset piha-alueet ja kaikki maksaa.

Vierailija
9268/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon ehdotus viime kesänä mökillä meinasi olla liikaa. Mies sanoi että saakos sitä pojan herkkua appiukkokin maistaa. Ensi kesänä en sinne mökille mene.

Vierailija
9269/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Ideana on se että kaikki tekevät piha- ja lumihommia vuorollaan ja yhdessä jos on isompia hommia, mutta joskus joku ottaa hoitaakseen useamman vuoron ja sitten vastavuoroisesti taas joku tekee hänen puolestaan. Naapurini on omasta mielestään "vuoro vastaava" ja yrittää aina järjestää nämä vuorot oman mielensä mukaan, ja aina kysymättä muilta. Tässä on 6 asuntoa ja homma on aina toiminut ja muita on autettu jos ja kun on ollut tarvetta, mutta tämä kyttääjä / määräilijä romuttaa systeemin ennemmin tai myöhemmin. Arvatkaapa myös onko tämä naapuri se joka muutti tähän yhtiöön viimeisenä? No tietenkin on. 

Kenenkään ei tarvitse tehdä talkoilla pihatöitä eikä maksaa niistä muille. Talkoot on vapaaehtoisia.

Tämä. Olen asunut nykyisessä asunnossani kohta 22 vuotta enkä ole osallistunut kertaakaan pihatalkoisiin. Enkä osallistu.

Vierailija
9270/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Pyysin isoveljeltäni palvelusta ja lopuksi sanoin hänelle. "Voit vastata pyyntööni kieltävästi, eikä sinulla ei ole todellakaan mitään velvollisuutta suostua pyyntööni, sinun ei tarvitse myöskään selitellä kieltäytymisen syytä, minä en loukkaanu, jos vastaat kieltävästi."

Veljeni suostui pyyntööni ja myöhemmin sain haukut muilta sisaruksilta, koska veljeni oli kertonut heille, kuinka minä vaadin häneltä palvelusta vaikka hän ei olisi tahtonut.

Toinen syytti meitä hyväksikäytöstä, kun pyysimme samalla paikkakunnalla asuvaa vanhapiikasiskoa katsomaan lastamme. Toisen siskon kukaan tämä vanhapiikasisko katsoi lastamme jatkuvasti. Itse laskimme talven aikana hänen olleen lapsenlikkana kakhdesti elokuvissakäynnin tai vast. vuoksi. Itse hän laski olleensa kerran. Tämän toisen toisella paikkakunnalla asuvan siskon lapsia piti mennä vartavasten vahtimaan aina useammaksi päiväksi kerrallaan.

Nyt on vuosi 2022, kenenkään, siis ei kenenkään, pitäisi enää käyttää sanaa "vanhapiika". Miten törkeä ja loukkaava sana. Ja mitä tekemistä siviilisäädyllä edes on koko jutun kanssa? Onko yksinasuva nainen jotenkin automaattisesti sellainen, että "sehän joutaa kaitsemaan muiden lapsia kun ei sillä omaakaan elämää ole" vai miksi tämä siviilisääty piti tässä tuoda esiin ja vielä näin rumalla ja alentavalla tavalla. 

Omituinen on sana. En ole vanha enkä kenenkään piika, niinkuin monet rouvat ovat.

Olen itsellinen vapaaehtoisesti lapseton keski-ikäinen nainen joka on pelannut korttinsa oikein.

Jep. Miespuolinen vastine on "vanhapoika".

Meillä on perheessä huumorina tuollaisten sanojen käyttö. Siskoni kutsuu itseään vanhapiikasiskoksi, eräs sukulaisemme on peräkamarinpoika ja itse olen tossun alla oleva jne. Vanhojapoikia Aleksis Kivi kutsui vanhoiksi nuoriksi miehiksi.

Serkkutyttöni on saman ikäinen kuin minä. Oltiin vähän yli 20-vuotiaita, kun hän lähti kaverinsa kanssa ajelulle pihasta ja isänsä totesi minulle, että vanhatpiiat lähtee.

Menin kolmikymppisenä uuteen työpaikkaan pikkupaikkakunnalle ja olin naimisissa ja perheenisä. Eräs vanhempi naiskollega kysyi minulta ja yhdeltä toiselta samaan aikaan työpaikkaan tulleelta, että olemmeko poikamiehiä, hänellä olisi kaksi vanhapiikatyttöä, iältään tuolloin 17- ja 24- vuotiaita.

Vierailija
9271/11856 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti kirjoitti:

Jep. Miespuolinen vastine on "vanhapoika".

Meillä on perheessä huumorina tuollaisten sanojen käyttö. Siskoni kutsuu itseään vanhapiikasiskoksi, eräs sukulaisemme on peräkamarinpoika ja itse olen tossun alla oleva jne. Vanhojapoikia Aleksis Kivi kutsui vanhoiksi nuoriksi miehiksi.

Serkkutyttöni on saman ikäinen kuin minä. Oltiin vähän yli 20-vuotiaita, kun hän lähti kaverinsa kanssa ajelulle pihasta ja isänsä totesi minulle, että vanhatpiiat lähtee.

Menin kolmikymppisenä uuteen työpaikkaan pikkupaikkakunnalle ja olin naimisissa ja perheenisä. Eräs vanhempi naiskollega kysyi minulta ja yhdeltä toiselta samaan aikaan työpaikkaan tulleelta, että olemmeko poikamiehiä, hänellä olisi kaksi vanhapiikatyttöä, iältään tuolloin 17- ja 24- vuotiaita.

Serkullani on suorastaan 1800-lukulainen ajatusmaailma. Kun olin noin 22 v. serkkuni oli huolissaan minun sinkkuudestani. Hän oli sitä mieltä, että minun täytyy olla jo epätoivoinen ja huolissani siitä, että jään vanhaksi piiaksi enkä saa ikinä lapsia. Hän mietti millaisia naimattomia miehiä hänellä on tuttavapiirissään, ja lopulta ehdotti opettajakollegaansa samasta koulusta. Mies oli kuulemma " 30+ ja ihan kiva, mutta silmiinpistävästi poikamies ". Serkun kuvaus miehestä kuulosti siltä, että hän piti tätä jotenkin outona kun on tuon ikäinen eikä ole perhettä. Hän myönsi kyllä, että mies on yli 10 v. minua vanhempi, mutta kuulemma asialla ei ole niin väliä. Hän kyseli kovasti haluaisinko että hän saattaa minut ja tämän miehen yhteen. Kieltäydyin kohteliaasti. Nyt olen jo 35 v, enkä ole vieläkään naimisissa (olen tosin avoliitossa) eikä minulla ole lapsia. Serkku on tästä luonnollisesti kauhuissaan, ja kyselee jatkuvasti äidiltäni miksi en ole kihlautunut ja olenko jo raskaana. 

Vierailija
9272/11856 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla veli, meillä poika. On sössinyt koulut yms ja on soskun asiakas. Ns. bilettää yötä päivää ja rahat on loppu ja vinkuu meiltä rahaa. Sai pitkään pimitettyä meiltä ettei taaskaan ole koulussa missään ja me avustimme 'opiskeluissa'. No asiat yleensä tulee ilmi. Piti pitkään mykkäkoulua kun sanoimme koulun lopettamisesta kun onhan se tavatonta että vanhemmat toivoo ja vaatii että hänkin saisi hyvän elämän sitä kautta niinkuin muutkin. Eli p...ka vanhemmat.

On saanut taas meidät aina välillä heltymään mutta nyt kun olemme ilmaisseet että meidän ei kuulu maksaa muualla asuvan aikuisen lapsen vuorokauden ja ympäri vuoden kaljottelua, ruokaa, yli eräpäivän menneitä laskuja korkoineen, vuokrarästejä, tyttökaverin koiran rokotuksia, kaljavelkoja pojan kavereille ( kun hävettää kun en oo saanu maksettua voi v...u suoraan sanottuna) mökkijuhannusta ns kavereitten kanssa niin hän ei ole meihin missään yhteyksissä. Eli hän on suuttunut meille vaikka jos jonkun tässä sotkussa pitäisi olla suuttunut jollekin niin meidän hänelle. Hänhän tässä on törkeä meitä kohtaan emme me häntä.

Lainaa rahaa kaikilta niin että kun soskun rahat tulee niin niitä ei juuri enää jää. Meiltäkin on ns lainannut rahaa vaikka ei ole mitään mahdollisuuksia maksaa takaisin.

Itkee sitä kun hänellä ei ole koskaan rahaa eikä ota kuuleviin korviin miten sitä rahaa saa eikä ns kaverit joista osa käy töissä mitenkään neuvo asiassa. Sehän on kivempi katsoa kun toinen on ihan pa.

Poika kävi sellaistakin koulua mistä olisi päässyt suoraan töihin kun olisi valmistunut.

Mutta on nyt ollut pitkään suuttunut eikä ole yhteyksissä eikä vastaa viesteihin yms. Meillä on sydän niin raskas.

Sanoi vielä aiemmin että eikö vanhemmat ole sellaiset jotka järjestää kivaa lapsille. Ja hän on aikuinen ihminen!

Ei osannut sanontaa lapset on vanhuuden ilo.

Pahoittelut näille vanhemmille, ei se kasvatus aina kanna hedelmää. Eikä se aina ole vanhempien vika, jos pojasta tulee tuhlari ja vastuuton hanttapuli.

Mutta tuota kohtaa kyllä vähän ihmettelin, missä todettiin:

"eikä ota kuuleviin korviin miten sitä rahaa saa eikä ns kaverit joista osa käy töissä mitenkään neuvo asiassa. Sehän on kivempi katsoa kun toinen on ihan pa".

Siis mistä ihmeestä sinä tiedät, mitä poikasi kaverit ovat yrittäneet? Voi hyvinkin olla, että hekin ovat kyllä yrittäneet opastaa ja neuvoa, koska eivät jaksaisi aina lainailla, mutta ei vaan mene perille - tai siis ei huvita ottaa sitä lusikkaa kauniiseen käteen ja ruveta tekemään jotain järkevää.

Minulla on ns. "sossuystävä" joka on aina pa ja lainailee rahaa sieltä sun täältä. Yleensä pienituloisilta vanhemmiltaan. Olen monesti yrittänyt neuvoa mm. ruokakuluissa että mikä on halpaa, hyvää ja riittoisaa.

Enää ei viitsi vaivautua kaitsemaan aikuista miestä kun on monta kertaa katsonut vierestä miten parin kympin vipillä ostetaan 10 kaljaa ja noutopizza...

Näissä tapauksissa on yleensä se, että nuo tyypit eivät edes halua muuttua. Kyseessä voi olla joku rappion ja sellaisen hektisen elämän ihannointi, että oikein halutaan olla köyhiä ja "pohjalla" taikka ei osata muuta. Tietenkin erilaiset päihdeongelmat tai mielenterveysongelmat on taustalla, ja niitä on yleensä samaan aikaan tuon rappiolarppaamisen kanssa. Mutta joo, eipä tuollaiselle voi mitään, eikä tuosta pidä itseensäkään ottaa. Oma lapsi irtautui tuollaisesta elämästä kun oli saanut siitä tarpeekseen, muutti toiselle paikkakunnalle ja otti niskasta kiinni itseään. Kaikille tosin tuo ei ole niin helppoa, muttei siihen voi vanhempana/omaisena pakottaakaan, muutos lähtee omasta halusta. Jos joku esim käyttää päihteitä niin se saa lopetettua käyttönsä vasta sitten kun haluaa itse lopettaa.

Rappiolarppaaminen! Nyt löytyi sana, joka selittää perinpohjaisen ärtyneisyyteni, kun tullaan ruinaamaan rahaa tai tavaraa krokotiilinkyyneleet silmissä ja valitellaan, kuinka hävettää olla pyytämässä. Ei kuitenkaan viitsitä tehdä fiksumpia valintoja silloin, kun rahaa on. Itsekunnioitusta peliin, hemmetti soikoon! Omilla jaloilla seisomiseen on kyllä annettu lukuisia mahdollisuuksia, mutta mieluummin kuitenkin tehdään näitä kerjuureissuja.

Vierailija
9273/11856 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydettiin tosi kiva asunto Lauttasaaresta aikanaan. Mutta ostohalut tippui, kun oli tämä lumien luonti vuorollaan. Ei kiitos

Vierailija
9274/11856 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiinat. kirjoitti:

Appiukon ehdotus viime kesänä mökillä meinasi olla liikaa. Mies sanoi että saakos sitä pojan herkkua appiukkokin maistaa.

Ja sit sä heräsit

Vierailija
9275/11856 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien piti tulla meille yöksi, koska asumme lentokentän vieressä ja heillä oli aamu lento. Tämä siis minulle ok. Sillä viikolla sairastuin influenssaan ja olin todella kipeänä. Ilmoitettiin tästä sitten heille, että täällä on tämmöinen tilanne.

Anoppini sanoi, että pilaan heidän lomansa olemalla kipeä ja samaan hengenvetoon ehdotti, että minä menisin hotelliin sairastamaan, että he pääsisivät kotiimme. Olisin myös itse joutunut maksamaan hotellin. Ei heillä käynyt mielessä tämä hotelli. 

Lopulta he tulivat meille, mutta eivät suostuneet näkemään minua. Eipä haitannut!

Vierailija
9276/11856 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa oli työkaveri, joka asui muutaman kilometrin päässä kotoani. Hänellä ei ollut autoa, joten jos vuoromme sattuivat alkamaan  samaan aikaan, menimme samalla kyydillä töihin. Koskaan en saanut minkäänlaisia bensarahoja häneltä takaisin, vaikka  sanoinkin tästä hänelle aika suoraan-auto ei kulje pyhällä hengellä. Kerran sattui jopa möläyttämään ,että hän pitää lähellään vain sellaisia ystäviä, joista on HÄNELLE HYÖTYÄ-just joo-pitäköön tunkkinsa-arvata saattaa, että neidin/rouvan kyyditykset loppuivat tähän-liftatkoon siellä tien penkassa kyytinsä..

Vierailija
9277/11856 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä perheessäni on ihmisiä, jotka jostain syystä kuvittelevat koko maailman olevan heille jotain velkaa ja yrittävät hyötyä muista sumeilematta.

Ihan muutama esimerkki tästä:

- yritettiin saada bulvaaniksi auton vakuutuksille, koska omat luottotiedot ei kelvanneet erämaksuun (en suostunut, tästä suututtiin)

- yritettiin saada ottamaan laina, kun "tiedäthän sinä, että kyllä maksu hoituu" (jep, tiedän, että ei hoidu, en suostunut)

- kun harkitsin autoni myymistä ehdotettiin, että he voivat kysyä yhdeltä tutultaan ostaisiko hän sen, tästä menisi sitten heille provikka myyntihinnasta...

- yksi oli juuri maksanut minulle velkansa takaisin käteisellä (200€) ja kun tein lähtöä pihasta pyysikin 50€ takaisin, kun "pankkikortin päiväraja ylittyi ja pitää käydä kaupassa, laitan heti tililtä takaisin sitten" (ei ole laittanut ja tästä on pari kuukautta)

Tällä hetkellä ovat minulle yhteensä velkaa lähes 500€

Nyt on pakko ollut sanoa jo, että en voi auttaa, vaikka ovat perhettä.

Vierailija
9278/11856 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni keksi että mehän voisimme vuokrata täältä Hesasta pakettiauton ja ajaa sillä hänen luokseen 400 km viettämään hiihtolomaa ja tuoda samalla hänelle senkin josta sukulaisemme oli luopumassa. Pari asiaa jäi siskoltani ottamatta huomioon, kuten se että emme olleet menossa lähellekään hänen asuinpaikkaansa lomamme aikana, olimme jo maksaneet lennot ja hotellin Lapista. Lisäksi siskoni oletti että me maksaisimme pakettiauton vuokran kun sillä tulisimme ja lisäksi hotellin koska emme olisi mahtuneet siskoni luo yöpymään. Olimme kuulemma inhottavia kun emme suostuneet.

Ps. Tämä loma on ollut mahtava pakkasesta huomimatta! Suosittelen Yllästä!

Vierailija
9279/11856 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat vessapaperi ja naisten intiimituotteiden kerjäys

Hyi hemm.

Vierailija
9280/11856 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat.fi sivulta löytyy 9947 kokoaikaista yli 12 kk kestävää palkkatyötä. (Luvussa ei mukana vuokratyö tai provisiopalkkaiset työt)

Töitä kyllä on, jos on tahtoa tehdä. Toki pelkällä peruskoulutaustalla varmasti vaikea löytää kokoaikatyötä, mutta koulutushan on ilmaista ja opintotuet perustoimeentulon luokkaa. Parin vuoden opiskelulla pääsee ainakin hoiva ja siivous alalle, palkka 2500€/kk. Oppisopimuksella saa noilla aloilla palkkaa opiskelu aikanakin.

Itse opiskelin insinööriksi 50 vuotiaana ja hyvin on hyväpalkkaisia töitä riittänyt. Olen nainen ja keskiasteen opinnoista 30 vuotta. Ihan pääsykokeiden kautta pääsin amk:hon. Se ole muuta kuin tehdä ja lopettaa valitus

Hieman korkealentoiset ajatukset sinulla nyt. Hoiva-ja siivousalan palkka ei todellakaan ole 2500e/kk, ei edes kaikkinen ikälisineen yms. Toiseksi, oppisopimuskoulutukseen ei niin vain mennä, pitäisi ensin löytää työnantaja joka suostuu kouluttamaan ja myös maksamaan siitä. Kokemuksesta tiedän, ettei ole ihan yksinkertainen juttu. Ajattelin vain vähän oikaista ettei jää väärää käsitystä sinulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän