Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11854)

Vierailija
8841/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appiukko kuoli ja häneltä jäi auto. Ystävällinen naapuri halusi keventää ajokortittoman anopin taakkaa ja oli  valmis ottamaan auton käyttöönsä, koska tarvitsi autoa mutta ei ollut valmis maksamaan siitä mitään. Hän selitteli vielä, että näin anoppi pääsee helpommalla. Vakuutukset yms. olisivat käytännön syistä jääneet kuolinpesän hoidettaviksi. Auton otti sitten yksi appiukon jälkeläisistä.

Isäni kuoli, jätti uutena ostamansa auton, eikä äidillä ole korttia. Äiti kyllä halusi pitää auton ja ollaan sitten sisarustani kanssa huollettu ja katsastettu. Muutama tuttu vie sillä äitiäni välillä kaupoille. Heti isäni kuoleman jälkeen alkoi tulla näitä pyyntöjä, kun moni puolituttu ja naapuri olisi ollut valmis ottamaan auton ilmaiseksi riesakseen. Naurattaa noi pyynnöt. Se auto alkaa olla nykyään jo aika arvokas, mutta aina vaan tulee pyyntöjä saada se ilmaiseksi. Saahan sitä pyytää. Minä kieltäydyn aina ja kerron vielä sen nykyisen arvon, mitä saisin, jos äitini sen haluaisi myydä.

Mahtaa olla harvinainen auto, kun hinta iän myötä nousee. Ilmeisesti joku klassikko-Ferrari tms?

Vierailija
8842/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani pyysi minua leipomaan tyttönsä ylioppilasjuhliin ja antoi jopa listan siitä mitä halusi, oli  leivoksia, perinteinen ja maidoton kakku, kaksi voileipäkakkua, salaatti ja lisänä booli. Olisin saanut 150€ tarvikkeiden hankintaan ja leipominen olisi kuitattu sillä että olisin päässyt juhliin juomaan kahvit. Tosielämässä olisin joutunut pitoemännäksi ja saanut siivota jäljet. Kuulostaa aika härskiltä vai mitä?

Lisätään juttuun se että tälle tutulle ei tullut mieleenkään että omien kaksostyttöjeni ylioppilasjuhlat samana päivänä olivat ehkä vähän korkeammalla tärkeys järjestyksessäni kuin jonkun minulle tuntemattoman nuoren juhlien järjestäminen. Tämän äitylin mielestä olisin ihan hyvin siirtää oman perheen juhlia päivällä tai parilla kunhan hänen tyttönsä saisi juhlansa oikeana päivänä. 

Siis, onko tommosia olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8843/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sähköauton ladata mistä vaan pistokkeesta? Ettet nyt vaan keksiny koko juttua

Plug in -hybridin voi, mutta niissä nyt on niin pienet akut, ettei sen lataaminen (edes täysin tyhjästä täyteen) kustanna paljoakaan. Tosin kaikki pistokkeet ei siihen latamiseen sovi, pitää siinäkin olla tehoja tarpeeksi, jopa tulipalon vaara on olemassa, jos latailee sopimattattomasta pistokkeesta. Itse en koskaan lataile tutuilla kylälleissä, kun en tiedä heidän pistokkeensa kuntoa ja sopivuutta. Ajan sitten bensalla ihan suosiolla jos sähkö loppuu. Täyssähköautoa ei voi tavallisesta pistokkeesta ladata, vaatii latausaseman. 

Vierailija
8844/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Fonectasta tai puhelinyhtiöltä löytyisikö puhelinnumero. Jos löytyy, niin tekstaat siitä lainasta.

Jos se on markka-aikaan annettu laina eikä sitä ole pyydelty takaisin viimeiseen kolmeen vuoteen niin johan se on jo virallisestikin vanhentunut. Turha tekstailla yli 20v. takaisen lainan perään. Saa vaan itse häirikön maineen. Asiat pitää hoitaa aikanaan kuntoon.

Vierailija
8845/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö tuli minun ja puolisoni luokse alkaen vaatimaan, että saisi olla puolisoni kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä puolisoni kanssa. Hänen mielestään se ei haittaa koska ei se kuitenkaan ole minulta pois jos puolisoni joskus tyydyttää tuon toisen ihmisen seksuaaliset tarpeet. Hänen mielestään oli myös täysin hyväksyttävää tulla ehdottamaan minun kuulteni tuollaista ja suuttui kun me teimme selväksi, että hänen käytöksensä on asiatonta ja todella typerää.

Vierailija
8846/11854 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmeakymppiä lähestyvä veljeni vaatii härskisti kaikenlaista vanhemmiltamme. Hän asuu lähellä vanhempia ja käy hakemassa ruokansa näiden jääkaapista - ja kehtaa valittaa, jos jääkaappia ei ole täydennetty hänen lempiruoillaan. Vanhempien pitää myös suunnitella menonsa sen mukaan, että veli saa käyttää näiden autoa vapaasti. Vanhemmat tietenkin maksavat bensat. Vanhemmat haluaisivat laajentaa makuuhuonettaan veljeni vanhan huoneen puolelle kaatamalla väliseinän, muta veli ei tähän suostu, koska hän haluaa edelleen oman huoneen lapsuudenkotiin.

Olen lukuisia kertoja puhunut vanhemmille, että nämä tekevät veljelle melkoisen karhunpalveluksen, kun eivät pakota tätä itsenäistymään. Periaatteen tasolla he ymmärtävät ongelman, mutta he eivät raaski sanoa veljelle ei.

Meillä oli vähän sama tilanne. Veli asui kotona pitkään työttömänä ja äiti hoiti talouden ja laskut ja veli eli täysihoidossa ja käytti autoa kuin omaansa. Kuulin että ei suostunut ottamaan työpaikkaa vastaan, kun siinä oli niin pieni palkka. Itse tein kahta työtä yh-äitinä pienemmällä tuntipalkalla ja vedin tästä herneet nenään.

Kysyin että ettekö oikeasti näe tässä mitään ongelmaa, eivät nähneet. Äidin mielestä minulla oli jotain muita ongelmia, jotka projisoin heihin. Sanoin että tavataan sitten kun asiat ovat niin kuin normaali-ihmisillä. Jonkin ajan päästä veli muutti pois ja välit palasivat jollekin asteelle. Eivät kai vieläkään näe mitään ongelmaa tässä järjestelyssä että aikamiespoika eli ilmaiseksi täysihoidossa.

Mä en oikein nyt ymmärrä, että miksi sekaannut asiaan ja jopa oikein suutut. Eikö äitisi ole aikuinen ihminen joka saa käyttää rahansa miten haluaa? Jos hän haluaa hyysätä poikaansa niin hällä on siihen oikeus. Mikä sinä olet määräilemään äitiäsi ja pistämään välejä poikki jos hän ei tee miten haluat. Pelkäätkö kenties tulevan perintösi takia vai miksi? Onhan se yhden lapsen suosiminen ja hyysäily toki typerää, mutta typeryyskin on sallittua.

Mulla on vastaava veli, asuu omillaan ja perhekin hällä on. Kuppaa äitiämme minkä ehtii. Olen äidille sanonut, että pakko ei ole rahaa hälle antaa, sen enempää en ole asiaan sekaantunut. En minä ole äitini holhooja. Jos hassaa rahansa veljeeni niin siitä vaan. Minä pärjään omillani. Eikä tulis mieleenkään alkaa määräillä ja pistää välejä poikki. Äiti päättää itse rahoistaan, en minä. Puutun asiaan vain jos äidille iskee joku dementia ym. Niin kauan kun on tolkuissaan tekee omaisuudellaan mitä haluaa.

Vierailija
8847/11854 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä änkeää pari kertaa vuodessa meille pariksi yöksi. Heille ei mahdu kylään vaikka asuntomme ovat samaa kokoluokkaa.

Miksi päästät?

Vierailija
8848/11854 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko pyysi että hänen mihensä pääsisi viikon turneepanolle omani kanssa. Muuten oletteko lukeneet murkut org. joka sentää antaa sanan vpauden. Eli oetko aivopesty?

Vierailija
8849/11854 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko pyysi että hänen miehensä pääsisi viikon turneelle panohommiin omani kanssa. Eli oletko aivopesty.

Sama kirjoittaja kirjoittaa että oikoluku järjestelmästä on pois päältä joka mahdollistaa ajantasaisen seurannan eli vakoilun. Samoin virus aiheuttaa kirjoitusvirheitä ja jos niitä esiintyy kirjoituksessasi virustorjunta ei toimi. Pienin esto joka kannttaa olla täällä on vpn. Itse kirjoitan ikivnhalla win koneella jota koko ajan häiritään tämän sivuston kautta. Eli jos haluat että kirjoittamaasi ei seurata ota firefox ja laita estot siihen. Silti se on amerikkkalaisten hakkereiden vallassa. Laita no scripts firefox selimeen niin näet kuka on perässä ja toinen on iobituninstaller ja siinä immunisation. Jos haluat nähdä montako tuhatta haittaohjemaa koneella on niin wise disc clener. Loppuu tänne kirjoitus.

Vierailija
8850/11854 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme omakotitalossa maalla. Viereisen tontin osti virolainen pariskunta, joka suunnitteli rakentavansa talon. Ensimmäiseksi tontille tarvittiin sähköt. He vaativat, että maastoon tuleva sähköpömpeli sijoitettaisiin meidän tontillemme. Pömpeli oli noin metrin leveä ja puolitoista korkea tumma laatikko. Kieltäydyimme. Heillä oli tonttia n. 6 hehtaaria, mutta sieltä ei meinannut paikkaa löytyä.

Lisäksi täyttivät maalla tonttien välisen ojan, jolloin sadevedet alkoivat seistä Tontilla eivätkä valuneet ojaan.

Vierailija
8851/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasin selkäni pahasti ja jouduin päivystyksen kautta sairaalan osastolle. Sain vahvoja kipulääkkeitä ja nukuin 20 h vuorokaudesta.

Silloinen vaimoni, nykyään Exäni tuli käymään 3 päivän päästä lapsien kanssa ja tiuski vaan ja kertoi kuinka rankkaa on hoitaa kaikki yksin (hoidan yleensä kaikki kotityöt ja lapset).

Seuraavana päivänä pyysi, että minä hoidan lapsille lapsenvahdin sairaalavuoteelta, kun hän ei nyt kehtaa.

Sain lapsille hoitajan. Meni muutama tunti, niin soitti että: laitatko nyt vähän rahaakin, kun kerran sain vapaaillan.

Lähdin seuraava päivänä sairaalasta, vaikka lääkäri suositteli sinne jäämistä.

Sattuneesta syystä nyt EX.

Vierailija
8852/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on parinkymmenen vuoden takaa. Ystävä, kersasta asti tunnettu. Hän oli naimisissa, minä sinkku. Pyysi mut Tallinnan 20 h risteilylle. Mikäs siinä, mennään. Ei oltu vähään aikaan nähtykkään. Mulla opiskelut duunin ohella ja hän perusti yritystä, kiva nähdä ja päivittää missä molemmat mennään. Siis laivalle. Syötiin, otettiin muutamat ja valmistauduttiin iltaan... Sitten hän ilmoitti, että hänellä on salarakas samalla paatilla. "Eihän sua haittaa, että biletät itsekses? Mä nään Jorman ihan kohta. Nähdään aamupalalla." Paska reissu, mut tulipahan tehtyä. Ja ystävä on nykyään ex-ystävä. 

Olisit etsinyt seuraa itselleskin

Mä en usko koko juttua.kuka pyytää kaverin mukaan jos on salarakkaan kanssa tapaaminen? Tää kirjoittaja ei ole tainnut koskaan seurustella.

Vierailija
8853/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuimme omakotitalossa maalla. Viereisen tontin osti virolainen pariskunta, joka suunnitteli rakentavansa talon. Ensimmäiseksi tontille tarvittiin sähköt. He vaativat, että maastoon tuleva sähköpömpeli sijoitettaisiin meidän tontillemme. Pömpeli oli noin metrin leveä ja puolitoista korkea tumma laatikko. Kieltäydyimme. Heillä oli tonttia n. 6 hehtaaria, mutta sieltä ei meinannut paikkaa löytyä.

Lisäksi täyttivät maalla tonttien välisen ojan, jolloin sadevedet alkoivat seistä Tontilla eivätkä valuneet ojaan.

Mielenkiinnosta kysyn, että oliko oja kaivettu rajalle, vai heidän puolelle?

Vierailija
8854/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä matkatoimistossa. Matkustan paljon perheeni kanssa ja sukulaiset kommentoivat vanhemmilleni veisi meidätkin joskus matkalle.

Muuten kiva, mutta me maksetaan itse omat matkat.

Kuka kuvittelee me saadaan jotain ilmaiseksi

Vierailija
8855/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on parinkymmenen vuoden takaa. Ystävä, kersasta asti tunnettu. Hän oli naimisissa, minä sinkku. Pyysi mut Tallinnan 20 h risteilylle. Mikäs siinä, mennään. Ei oltu vähään aikaan nähtykkään. Mulla opiskelut duunin ohella ja hän perusti yritystä, kiva nähdä ja päivittää missä molemmat mennään. Siis laivalle. Syötiin, otettiin muutamat ja valmistauduttiin iltaan... Sitten hän ilmoitti, että hänellä on salarakas samalla paatilla. "Eihän sua haittaa, että biletät itsekses? Mä nään Jorman ihan kohta. Nähdään aamupalalla." Paska reissu, mut tulipahan tehtyä. Ja ystävä on nykyään ex-ystävä. 

Mä en usko koko juttua.kuka pyytää kaverin mukaan jos on salarakkaan kanssa tapaaminen? Tää kirjoittaja ei ole tainnut koskaan seurustella.

Sellainen pyytää, joka ajattelee saavansa kaverista alibin itselleen?

Vierailija
8856/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi varmaan alibin, eli jos aviopuoliso kysyy että kenen kanssa on menossa laivalle, niin voi rehellisesti vastata menevänsä kaverin kanssa.

Vierailija
8857/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapapaperia ja siteitä. Vielä sama naapuri useamman kerran. Mulla on valitettavasti ollut dillejä outoja naapureita ja vaikka kuinka itsekriittinen olisin ei kyllä syy voi löytyä musta, koska emme ole olleet edes tekemisissä eikä kyse höiriöstä tms. Huono onni, ei voi mitään. Tähänkin paikkaan omli ihmeellisesti kiirinyt jotenkin jouitain huhuja musta ja perheestäni, mikä ihme, kun emme oikein edes tunne ketään tai ole keidenkään kanssa tekemisissä, eikä yhteisiä tuttuja. Jotenkin vaan juttuja lentelee jo etukäteen minne tahansa mennään. No pieni kylähän tämä

Vierailija
8858/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkasin selkäni pahasti ja jouduin päivystyksen kautta sairaalan osastolle. Sain vahvoja kipulääkkeitä ja nukuin 20 h vuorokaudesta.

Silloinen vaimoni, nykyään Exäni tuli käymään 3 päivän päästä lapsien kanssa ja tiuski vaan ja kertoi kuinka rankkaa on hoitaa kaikki yksin (hoidan yleensä kaikki kotityöt ja lapset).

Seuraavana päivänä pyysi, että minä hoidan lapsille lapsenvahdin sairaalavuoteelta, kun hän ei nyt kehtaa.

Sain lapsille hoitajan. Meni muutama tunti, niin soitti että: laitatko nyt vähän rahaakin, kun kerran sain vapaaillan.

Lähdin seuraava päivänä sairaalasta, vaikka lääkäri suositteli sinne jäämistä.

Sattuneesta syystä nyt EX.

Toivottavasti selkäsi parani ja lapset ovat sinulla.

Vierailija
8859/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alibi mukana - ja oletus tietenkin on, että hän on myös juonessa mukana.

Vierailija
8860/11854 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alibi mukana - ja oletus tietenkin on, että hän on myös juonessa mukana.

Mun tuttu oli asunut ulkomailla ja muutti sitten takaisin Suomeen.

Kerran vuodessa käy vanhan ystävän luona. Paitsi käy ystävän veljen luona.

Näitä on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan