Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11853)

Vierailija
8161/11853 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralainen soitti ja ilmoitti, että jääkaappi-pakastin on hajonnut. Ok, ilmoitin, ostan uuden ja haen vanhan samantien pois. Ei tarvitse, sanoi vuokralainen, hän voi hävittää sen itse. Ehei, vastasin, kyllä minä sen käyn hakemassa pois.

Hankala hakea, koska vuokralainen oli myynyt sen jollekin tutulleen ja oletti, että ostan noin vain uuden. Tein rikosilmoituksen.

Aiva selvä petoksen yritys.

Vierailija
8162/11853 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini aikoo kuulemma ilmoittaa viranomaisille, että minulla on piha täynnä kiellettyä kurttulehtiruusua ja lupiineja, jotka on määrätty hävitettäväksi ja aikoo katsoa kun poliisit kirjoittavat minulle sakot ja joudun oikeuteen. Minun pitäisi poistaa mm. kaikki ruusut pihaltani. Pihallani ei vain satu kasvamaan edes luvallista tarhakurtturuusua ja lupiinit olen saanut viiden vuoden taistelun jälkeen hävitettyä.

Aiemmin sama naapuri oli tulossa lapion kanssa repimään kukkivan juhannusruusuni pois maasta. Onneksi näin kameroista ja sain toisen naapurin estämään. Eli puolisokea ukko haluaa tuhota kaikin keinoin pihani eikä erota ruusulajeja toisistaan. Onneksi valvontakamerat ja kolme ystävällistä irrikkaa pitävät tuhous intoisen naapurin aisoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/11853 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus: irrikka = Irlanninsusikoira.

Vierailija
8164/11853 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8165/11853 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa on liikaa.

Vierailija
8166/11853 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin aikoinaan onneksi vain kohtuullisia elatusmaksuja koska lasten tapaaminen ei kiusalla järjestynyt kuin Uhkasakolla ja lääninhallituksen määräämän lastenvalvojan avulla. Myöhemmin kyllä pyydeltiin rahaa ihan pokkana vaikka lapsen tapaaminen ei järjestynyt.

Vierailija
8167/11853 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta oli vähän härskiä lukea äskettäin paikallista puskaradiota facebookista.

Etsittiin muusikkoa, jonka pitäisi tulla soittamaan enintään tunniksi johonkin tapahtumaan. Tapahtuma toteutuu talkoilla, joten muusikon palkkioksi luvattu kesäisen sään lisäksi pullakahvit.

Vierailija
8168/11853 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun rivitalovillassa. Naapurillani on hieno terassi jossa pehmustetut tuolit ja divaanit. Minulla on piha kasvanut tukkoon pajunvitsoista ja ruohosta ja ei kalusteita ollakkaan. tykkään käydä naapurin terassilla tupakalla ehkä tunnin välein ja välillä kaveriporukalla istumassa iltaa. Naapuri kehtasi kieltää minua tulemasta tupakalle kun olivat vieressä viettämässä ristiäisiä buffet-tarjoiluineen. Siis miten itsekkäitä ihmiset oikein voivat olla. Näkee hän sitäpaitsi että minulla ei ole kalustusta ja pihani on käyttökelvoton!

Mene pois, tänne ei huonoja provoja tarvita pilaamaan ketjua.

Vierailija
8169/11853 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuimme aikoinaan omakotitalossa, jonka naapuritontilla rivitaloyhtiö. Tonttien rajalla oli meidän puolellamme orapihlaja-aita, joka oli istutettu siihen ennen rivitalojen rakentamista. Rivitalon puolella taas oli heidän rakennuttama lauta-aita meidän orapihlaja-aidan kyhneessä, vieri vieressä.. Rivitalon asukit päättivät että heidän aitansa kaipaa maalausta, molemmilta puolilta. Heidän hallituksen puheenjohtaja, pyylevä rouvashenkilö, otti yhteyttä ja ehdotti aivan vakavalla naamalla että leikkaisimme pensasaitamme aivan juuresta poikki, jotta he pääsevät maalaamaan aitansa myös takapuolelta. En ollut uskoa korviani, emme tietenkään suostuneet älyttömään pyyntöön. Lauta-aita oli pensasaitaamme huomattavasti matalampi ja siinä oli raot laitojen välissä, eli näkösuojaksi siitä ei ollut vaan pensas oli ainoa, josta saimme takapihallemme näkösuojaa naapurin kyyliltä. Rouva puheenjohtaja yritti vielä muutaman kerran painostaa aidan leikkaukseen, aivan käsittämätön tapaus joka aluksi lähinnä nauratti, lopulta suututti heidän moukkamainen asenne.

Aidat pitää asentaa niin että ne pystyy maalaamaan omalta tontilta eli vsikka sen puol metriä rajasta. Jos teidän orapihlaja aita olisi kasvanut sen 50 cm naapurin puolelle niin oishan sen saanut siltä osin leikata.

Mun rivitalonaapuri rakensi aidan puoli metriä mun puolelle. Lainasi luvatta työkalujani ja jätti ne lojumaan sateeseen.

Vierailija
8170/11853 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahasti allerginen mm. kissoille ja koirille, allergiani ei ole tyyppiä "nappi naamaan ja pärjään" vaan kyse on siitä pystynkö hengittämään vai en. 

No se härski homma: Serkkuni kissa oli taas saanut pentuja ja niille piti löytää kodit. Koska näitä "yllätys pentuja" tulee säännöllisesti, niin kotien löytäminen alkaa olla aika hankalaa. Hän sai sitten älynväläyksen ja toi meille 2 pentua kun olimme kaupassa, hän jätti kuljetuskopin terassille, niin että se näkyi keittiön ikkunasta. Kopassa oli lappu jossa luki pentujen nimet ja "Olkaapa Hyvät".

Päätimme viedä poikaset paikalliseen löytöeläintaloon ja ne otettiin sinne ongelmitta kun selitin tilanteen ja poikasille löytyi koti parissa päivässä. Viikko tämän jälkeen serkkuni kyseli maireasti miten pennut meillä jaksavat ja kun kuuli niiden päätyneen löytöeläinkotiin hän sai raivarin ja alkoi vaatia niistä maksua ja teki meistä eläinsuojeluilmoituksen... 

ihan ekanakin, nykyään on lähes mahdotonta saada HALVALLA kissanpentua. Hinnat on kirjaimellisesti pilvissä. Et siis tiennyt että saitte rahanarvoisen lahjoituksen, serkulta joka ajatteli hyvää hyvyyttään antavansa teille kalliit lahjat. Sinun olisi vähintäänkin pitänyt laittaa tekstari missä muistutat serkkuasi ettette voi ottaa allergian takia kissoja, että hän hakisi välittömästi ne pois, tai viette ne löytökotiin. Et tahallasikaan tehnyt näin koska olet narsisti. Serkkusi teki ihan oikein,  sinä et. Olit ylimielinen itsekeskeinen eläinten heitteillejättäjä, vaikka tiesit että serkku olisi ottanut ne takaisin eikä ymmärtänyt allergiasi vakavuutta. 

Kissanpennuille kodin löytäminen EI todellakaan ole hankalaa kuten väität. Kaikki menisi heti jos antaisi esim. ilmaiseksi.

Lemmikki ei ole lahja vaan vuosikausien sitoutuminen ja rahareikä! Oli allergiaa tai ei. Tuo juttu olisi ollut törkeä vaikka lahjansaajalla ei olisi edes ollut allergiaa. Ihan jokainen perhe tekee itse sen päätöksen haluaako lemmikkiä hankkia, millaisen lemmikin ja milloin. 

Kissoja on todellakin valtavat määrät ja ainakin maaseudulla niitä saa edelleen ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan. Esim. meidän mökkipaikkakunnan kaupan ilmoitustaululla näkyy jatkuvasti näitä annetaan kissanpentuja -ilmoituksia. Eläinsuojeluyhdistykset pullistelevat kissoja, myös pentuja, koska niitä ihan todellakin on niin paljon ettei kaikille ole kotia, ne kun tuppaavat sikiämään kun vastuuttomien ihmisten leikkaamattomat kissat ulkoilevat vapaasti. Eläinsuojeluyhdistyksen kautta otettu kissa toki maksaa, mutta se maksaa siksi että se on rokotettu, leikattu ja eläinlääkärin tarkastama. Jos ottaa ilmaisen kissan, nuo kulut tulevat joka tapauksessa itselle maksettavaksi jos asiallisesti meinaa kissansa hoitaa. Kissan lahjaksi antamalla lahjoitat siis lahjansaajalle ylimääräisiä kuluja (puhumattakaan tulevista eläinlääkärikuluista, ruoista, kissanhiekoista, tarvikkeista jne) joita hän ei itse saanut harkita tai valita ottavansa. Lemmikistä on myös vaivaa, on hankittava hoitajat aina kun lähtee lomalle jne.

Rakastan eläimiä ja minulla on lemmikkejä itsellänikin, mutta en ikipäivinä suostuisi ottamaan sellaista "lahjaksi" enkä voisi kuvitellakaan että lähipiirissäni kukaan kuvittelisi eläimen olevan asiallinen lahja. Uskomatonta, että vielä tähän maailmanaikaan on näin ajattelevia ihmisiä. Ja tuo serkku ei todellakaan ole "hyvää hyvyyttään" ajatellut mitään vaan raukkamaisella tavalla sysännyt oman ongelmansa eteenpäin. Serkun kuuluisi leikkauttaa kissansa eikä antaa sen tehdä yllätyspentueita toisensa perään, mutta eihän näin vastuuttomat ihmiset viitsi tehdä edes vähintä mahdollista eläintensä hyväksi.

Vierailija
8171/11853 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin aikoinaan onneksi vain kohtuullisia elatusmaksuja koska lasten tapaaminen ei kiusalla järjestynyt kuin Uhkasakolla ja lääninhallituksen määräämän lastenvalvojan avulla. Myöhemmin kyllä pyydeltiin rahaa ihan pokkana vaikka lapsen tapaaminen ei järjestynyt.

Sinulla on jokaisessa tapauksessa lapsesi elatusvelvollisiuus ja lapsellasi oikeus saada elatusta molemmilta vanhenmiltaan.

Miksi olet halunnut ja haluat omalle lapsellesi pahaa?

Miksi olet vain iältäsi aikuinen?

Vierailija
8172/11853 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on jokaisessa tapauksessa lapsesi elatusvelvollisiuus ja lapsellasi oikeus saada elatusta molemmilta vanhenmiltaan.

Tuossahan lukee kohtuullisia elareita maksetun. Miksi et aikuinen osaa lukea?

Vierailija
8173/11853 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotti äänestään vihervasemmistoa. Okettavin ehdotus.

Pääsihän ne persut asian äärelle tässäkin ketjussa. 

Älkää viitsikö spämmätä joka aihetta täyteen tätä propagandaa, kukaan ei jaksa enää lukea.

Vierailija
8174/11853 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan lukee kohtuullisia elareita maksetun. Miksi et aikuinen osaa lukea?

No tuossahan lukee että pyydettiin rahaa vaikka tapaaminen ei jårjestynyt ja kehuskeli maksaneensa kohtuullisia elareita eli suomeksi minimin. Kuka aikuinen kehuu lapsensa vähättelyä?

Vierailija
8175/11853 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8176/11853 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin luvannut lasten sängyn ilmaiseksi siskoni pojalle aikoja sitten. Olimme menossa kylään heille 130 km päähän ja juuri pakanneet kamamme ja valmiina lähtöön. Sisko soitti, että tuokaa se sänky nyt samalla.

Ei onnistunut, koska sänky oli vintillä kokonaisena, meitä 4 henkeä matkaan lähdössä ja koko systeemi ei olisi mahtunut mukaan mitenkään palasinakaan. Henkilöauto kun oli. Tuloksena suuttunut sisko ja kaunan kanto tähän päivään saakka.[/quo

Tyhmä hän sä ite olet, olit luvannut sängyn ja menossa kohteeseen etkä tajunnut et tavaran voi viedä samalla. I di ootti olit

Hei ei kai tarvi tolla tavalla haukkua jotain sulle tuntematonta ihmistä, sitä paitsi tapauksesta voi olla aikaa ja sen kertoja on oppinut läksynsä.

Vierailija
8177/11853 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli toisen ketjun sisällöstä mieleen eräs tapaus.

Vanhemmillani on maatila, ja luonnollisesti me lapset oltu pienestä pitäen etenkin kesäisin töissä mukana. Kun valmistuttiin, työllistyttiin ja perheitä alettiin perustamaan, ei olla enää pystytty olemaan vanhempien apuna.

Bongasin joitakin vuosia sitten paikallisessa facebookin puskaradiossa nuoren miehenalun ilmoituksen. Etsi kesätöitä, lähinnä maatilatöitä, kokemusta oli ennestään traktorilla ajamisesta yms laitteista. Keskustelin vanhempieni kanssa tästä, halusivat että ottaisin tähän nuoreen yhteyttä ja välittäisin heidän numeron. Näinpä sitten tein ja nuori oli isääni yhteydessä. Hänellä olikin ollut yllättäviä vaatimuksia.

Vaati siis, että hän saisi ottaa yhden vanhempieni traktoreista omaan käyttöön kesän ajaksi. Lisäksi vanhempieni olisi pitänyt joka päivä tankata. Hän olisi ensimmäisenä päivänä tullut mopolla, ja jättänyt sen vanhempien pihaan.

Tähän eivät suostuneet, sillä todennäköinen syy tälle traktorin omaan käyttöön olisi ollut se, että hän olisi illat/yöt ajellut pitkin keskustaa kavereidensa kanssa. Kuten täällä nuorisolla on tapana.

Nuorelle olisi siis ollut tarjolla kiinteä tuntipalkka, kilometrikorvaus koti - työ välimatkasta sekä olisi päivän aikana saadut syödä heillä.

Vierailija
8178/11853 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin luvannut lasten sängyn ilmaiseksi siskoni pojalle aikoja sitten. Olimme menossa kylään heille 130 km päähän ja juuri pakanneet kamamme ja valmiina lähtöön. Sisko soitti, että tuokaa se sänky nyt samalla.

Ei onnistunut, koska sänky oli vintillä kokonaisena, meitä 4 henkeä matkaan lähdössä ja koko systeemi ei olisi mahtunut mukaan mitenkään palasinakaan. Henkilöauto kun oli. Tuloksena suuttunut sisko ja kaunan kanto tähän päivään saakka.[/quo

Tyhmä hän sä ite olet, olit luvannut sängyn ja menossa kohteeseen etkä tajunnut et tavaran voi viedä samalla. I di ootti olit

Hei ei kai tarvi tolla tavalla haukkua jotain sulle tuntematonta ihmistä, sitä paitsi tapauksesta voi olla aikaa ja sen kertoja on oppinut läksynsä.

Te molemmat ette ole lukeneet ap:n viestiä tai ette ole ymmärtäneet lukemaanne.

Vierailija
8179/11853 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee varmaan tämän ketjun jatkoksi. Olisi todella mielenkiintoista tietää, onko tällainen käytös yleistä.

Olin eräässä kahvilassa lounaalla. Istuin ikkunapöydässä syöden ja samalla kirjaa lukien. Paikalle pelmahti äiti kahden ehkä 3-5 v. lapsen kanssa. He pyörivät salissa pöytää etsien, vaikka siellä oli useampikin vapaa pöytä. Hetken kuluttua perheen äiti lähestyi minua ja kysyi voisinko vaihtaa istumapaikkaa, sillä hänen lapsensa haluaisi istua juuri siinä pöydässä.

Minä kysyin miksi, sillä onhan vieressä vapaita pöytiä. Äiti sanoi, että hänen poikansa haluaisi päästä istumaan juuri siihen pöytään jossa minä olen. Sanoin, että minulla on nyt tässä lounas ja hengähdyshetki kesken, ja etten halua siirtyä mihinkään. Äiti alkoi maanitella minua, mutta sanoin, että he voivat aivan hyvin istua jossain noista muista vapaista pöydistä, ja että minä en halua siirtyä kamojeni ja puoliksi syödyn ruoka-annokseni kanssa toiseen pöytään.

Lapsi näytti tyytymättömältä. Äiti tuohtui tästä ja sanoi minun olevan kohtuuton ja ilkeä kun en suostu ajattelemaan lasta ja hänen toivettaan.

Menivät istumaan toiseen pöytään, mutta kuulin miten äiti supatti lapsilleen jotain ikävästi käyttäytyvästä tädistä ja mulkoili minua.

Käyttäytyvätkö ihmiset oikeasti nykyään näin? Lapsille ollaan valmiita tasoittamaan ihan kaikki, ja oletetaan, että mitä tahansa saa pyytää koska lapsen paha mieli.

Vierailija
8180/11853 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin kesätöiden loputtua kaupunkiin muutamaksi viikoksi. olin vuokrannut yksiön kaverin vanhemmilta.

olin juuri ehtinyt sisään kun puhelin soi. serkkuni soitti kotoani maalta. hän oli päättänyt lähteä maalle ajatellen että lähden häntä kuskaamaan likoissa. sanoin ei. sitten alkoi kinuta tietoa missä olen, hän halusi tulla kanssani siihen asuntoon.ihme luonnehäiriöinen kiviriippa.