Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11853)
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu mies - kaverin kaveri- kutsui itsensä kylään luokseni keskellä yötä. 5 min jälkeen kutsui itsensä myös yökylään, lähinnä siis ilmoitti vain minulle että jää luokseni yöksi. Ei meinannut millään uskoa että ei kyllä jää, ja että minun ei tarvitse asiaa mitenkään perustella. Mikä hitto pitää ihmistä vaivata että edes kehtaa tiukan ein jälkeen yrittää, ja vielä useamman kerran, neuvotella asiasta mikä oli jo selkeästi loppuunkäsitelty. Väsytystaktiikka? Aivovamma?
Mulla tuli samankaltainen tilanne mieleen vuosien takaa, omaa tyhmyyttä tässä myös mukana.
Olin yökerhossa ja vastaan tuli ex-poikaystävän kaveri, jota en tuntenut kunnolla. Hän oli kuitenkin meidän seurustelun aikana ihastunut minuun, josta oli kertonut itse. Hän lyöttäytyi väkisin seuraani illan aikana, ei siinä mitään mukava se oli turista. Kun kotiinlähdön aika tuli, hän halusi välttämättä lähteä saattamaan minua (asuin kävelymatkan päässä, hän toisella puolella kaupunkia). Kertoi ottavansa pihallani taksin ja menevänsä kotiin. No, ei kai siinäkään, ainahan se on kivempi kävellä jonkun kanssa.
Kutsui kuitenkin itsensä sisälle asti, en saanut ovea painettua kiinni kun jätkä ryntäsi perässäni. Vettä tarjosin, kun sitä pyysi ja sanoin, että olen menossa nukkumaan että hän voisi nyt lähteä. Soitin hänelle taksin valmiiksi pihaan, mutta siitä se marina sitten alkoi. Hän kuvitteli, että ottaisin hänet yöksi kun kerta tänne asti hän oli tullut?! Aikani kävin hänen kanssa vääntöä, että hän ei jää yöksi ja piste. Lopulta krokotiilin kyyneleitä alkoi isokokoinen mies vuodattaa, että hän haluaisi, tykkää minusta kovasti. Taksikin oli jo kaartanut pois pihasta, kun kyytiläinen ei saapunutkaan.
Tein hänelle pedin olohuoneen sohvalle ja menin nukkumaan makkariin. Kömpi perässä sinne. Silloin uskalsin älähtää asiasta, jolloin siirtyi takaisin olohuoneen puolelle. Aamulla sama juttu, ei olisi halunnut lähteä, mutta kun poistuin itse asunnosta niin hänkin lähti. Yritti vielä pummia kyytiä kaupungin toiselle puolelle. Laitoin kävelemään/etsimään kyytinsä.
Tuon jälkeen kaartoin ihmistä pitkään. Aina yritti tunkea seuraani baarissa, paitsi silloin jos olin jonkun miespuolisen kaverin ja myöhemmin nykyisen aviomieheni kanssa liikenteessä. Todella ahdistava tapaus.
En tiedä oliko varsinaisesti härskiä olettamusta, mutta käytös oli ainakin. Mutta kuten totesin, niin omaa tyhmyyttä myös oli etten meinannut takiaista saada ulos asunnostani. Olin tuon tapahtuman aikaan nuori ja ylikiltti. Iän karttuessa tullut ajatelleeksi, että oikea tilanne olisi ollut soittaa virkavalta paikalle, kerta toinen ei ollut halukas poistumaan kodistani.
kyllä sydäntä lämmittää ja saa uskon ihmiskuntaan palaamaan kun vastaan tulee noin auttavaisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
kyllä sydäntä lämmittää ja saa uskon ihmiskuntaan palaamaan kun vastaan tulee noin auttavaisia ihmisiä
Mihin viittaat?
Kaverilta sain kassillisen homeisia babyborn vaatteita ja homehtuneet nuken vau ut. Kaatopaikkatavaraa. Luulun että vien roskiin mutta hön pyysikin 100€!! Oli pakko maksaa kun ylpeys ei kestänyt viedä takaisin. Toinen yh-kaveri pyytää muka aina käymään tai kahville, se onkin sitten huonekalun kantokeikka tai jonin muu avustaminen. En mene enää ja välit on jäöhtyny.
oisko parii kybää heittää. ois akuutti tarve
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahasti allerginen mm. kissoille ja koirille, allergiani ei ole tyyppiä "nappi naamaan ja pärjään" vaan kyse on siitä pystynkö hengittämään vai en.
No se härski homma: Serkkuni kissa oli taas saanut pentuja ja niille piti löytää kodit. Koska näitä "yllätys pentuja" tulee säännöllisesti, niin kotien löytäminen alkaa olla aika hankalaa. Hän sai sitten älynväläyksen ja toi meille 2 pentua kun olimme kaupassa, hän jätti kuljetuskopin terassille, niin että se näkyi keittiön ikkunasta. Kopassa oli lappu jossa luki pentujen nimet ja "Olkaapa Hyvät".
Päätimme viedä poikaset paikalliseen löytöeläintaloon ja ne otettiin sinne ongelmitta kun selitin tilanteen ja poikasille löytyi koti parissa päivässä. Viikko tämän jälkeen serkkuni kyseli maireasti miten pennut meillä jaksavat ja kun kuuli niiden päätyneen löytöeläinkotiin hän sai raivarin ja alkoi vaatia niistä maksua ja teki meistä eläinsuojeluilmoituksen...
ihan ekanakin, nykyään on lähes mahdotonta saada HALVALLA kissanpentua. Hinnat on kirjaimellisesti pilvissä. Et siis tiennyt että saitte rahanarvoisen lahjoituksen, serkulta joka ajatteli hyvää hyvyyttään antavansa teille kalliit lahjat. Sinun olisi vähintäänkin pitänyt laittaa tekstari missä muistutat serkkuasi ettette voi ottaa allergian takia kissoja, että hän hakisi välittömästi ne pois, tai viette ne löytökotiin. Et tahallasikaan tehnyt näin koska olet narsisti. Serkkusi teki ihan oikein, sinä et. Olit ylimielinen itsekeskeinen eläinten heitteillejättäjä, vaikka tiesit että serkku olisi ottanut ne takaisin eikä ymmärtänyt allergiasi vakavuutta.
Kissanpennuille kodin löytäminen EI todellakaan ole hankalaa kuten väität. Kaikki menisi heti jos antaisi esim. ilmaiseksi.
Kenellekään ei viedä yllärinä eläintä lahjaksi. Ei allergiselle, eikä muillekaan. Ei siis kenellekään. Paina nyt tämä kalloosi.
Vaimon sisko ja perheensä on näitä hyväksikäyttäjiä, ja olen pari tapausta heistä tähän loistavaan ketjuun jo kirjoittanutkin.
Toistaiseksi viimeisin oli kun perheenpää kysyi onko minulla tiettyä puutarhatyökalua. Kaverista ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Nyt lyhyt tekstari onko sulla xxx konetta. Hyvin tietää että on, koska teen sivutyönä alan hommia, ja nyt on kevätsesonki alkamassa.
Tiedoksi ihmettelijöille että polttomoottorikäyttöiset ammattikoneet ei yleensä parane lainatessa. Täytyy olla polttoaineet, suojavarusteet ja kone täytyisi siirtääkin. Lisäksi terät täytyy teroittaa ja ketjut voidella.
Olisi edes soittanut ja teeskennellyt ja kysynyt ensin kuulumisia ja sitten kysynyt lainaksi. En tiedä onko joku oma projeksti vai menisikö pitkäksikin aikaa kaverin kaverin työmaalle.
Muutin ulkomaille, lämpimään ilmastoon, omakotitaloon meren rannalle melkein 10 vuotta sitten.
Vieläkin olisi talo ympäri vuoden täynnä kummin kaimoja viettämässä luonani ilmaista lomaa.
Ei mitään merkitystä esim. sillä, että teen kotoa käsin keskittymistä ja rauhallista ympäristöä vaativaa työtä; "et sä meitä häiritsisi, kai sulla on työhuone?!"
Vierailija kirjoitti:
Vaimon sisko ja perheensä on näitä hyväksikäyttäjiä, ja olen pari tapausta heistä tähän loistavaan ketjuun jo kirjoittanutkin.
Toistaiseksi viimeisin oli kun perheenpää kysyi onko minulla tiettyä puutarhatyökalua. Kaverista ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Nyt lyhyt tekstari onko sulla xxx konetta. Hyvin tietää että on, koska teen sivutyönä alan hommia, ja nyt on kevätsesonki alkamassa.
Tiedoksi ihmettelijöille että polttomoottorikäyttöiset ammattikoneet ei yleensä parane lainatessa. Täytyy olla polttoaineet, suojavarusteet ja kone täytyisi siirtääkin. Lisäksi terät täytyy teroittaa ja ketjut voidella.
Olisi edes soittanut ja teeskennellyt ja kysynyt ensin kuulumisia ja sitten kysynyt lainaksi. En tiedä onko joku oma projeksti vai menisikö pitkäksikin aikaa kaverin kaverin työmaalle.
No tuohonhan on helppo vastata, että on, mutta tarvit sitä itse työssäsi etkä voi lainata.
Kälyni halusi että aitaan pihani ja poistan koirille myrkylliset kasvit puutarhastani, niin että hän voi tuoda meille koiransa hoitoon muutamaksi päiväksi.
Ei edes kysynyt sopiiko meille että vahditaan koiria pari päivää, vaan oletti että teen automaattisesti kaikki muutokset joita tarvitaan ja hän tuo koiransa meille sinä päivänä kun haluaa. Ilmoitin että ei sovi ja kerroin kahden koirahoitolan tiedot. Olen kuulemma itsekäs narsisti.
Työkaveri halusi päästä eroon leluista, kuulemma oli rakennuspalikoita ja iso junarata itsestään kulkevine vetureineen siellä. Olin ilahtunut, että kiitos, otan mielelläni. Hän antoi muovikassillisen roskaa, mm. yhden ympyrän kokoinen junarata, rikkinäinen veturi ja pieni laatikollinen puupalikoita, ja pyysi 45. Maksoin hölmistyneenä ja nolona, kun en kerran tajunnut etukäteen kysyä hintaa vaan oletin olevan ilmaista. Kun myöhemmin tarjosi nukenvaatteita, osasin kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri halusi päästä eroon leluista, kuulemma oli rakennuspalikoita ja iso junarata itsestään kulkevine vetureineen siellä. Olin ilahtunut, että kiitos, otan mielelläni. Hän antoi muovikassillisen roskaa, mm. yhden ympyrän kokoinen junarata, rikkinäinen veturi ja pieni laatikollinen puupalikoita, ja pyysi 45. Maksoin hölmistyneenä ja nolona, kun en kerran tajunnut etukäteen kysyä hintaa vaan oletin olevan ilmaista. Kun myöhemmin tarjosi nukenvaatteita, osasin kieltäytyä.
Et ollut kovin järkevä, kun otit vastaan kassillisen roskia. Kyllähän härski pyytää, kun huomaa, että toinen maksaa eikä osaa/uskalla kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ollut kovin järkevä, kun otit vastaan kassillisen roskia. Kyllähän härski pyytää, kun huomaa, että toinen maksaa eikä osaa/uskalla kieltäytyä.
Samaa mieltä! Kassia vastaanottaessa en tiennyt vielä veturin olevan rikki. Olin niin hölmistynyt rahapyynnöstä muutenkin. No, elämä opettaa.
Ei tapahtunut itselleni, vaan naapurilleni... Naapurissamme asuva mies tuli kysymään nuorelta naisnaapuriltani apua, kun koira oli karannut. Tämä nainen avuliaana lähti ajeluttamaan miestä ympäri kaupunginosaa, jossa asuimme. Alkon lähestyessä mies pyysi ajamaan sinne, että saa ottaa drinkin suruunsa karanneen koiran vuoksi. No, sinne oli akettu ja kossupullo haettu. Kun matka jatkui, mies sai yhtä äkkiä ahaa-elämyksen, että eihän koira olekaan karannut, vaan tuttavan luona hoidossa, että eiköhän ajeta kotiin. Ihme homma miten kossupullon käteen saaminen palautti muistin : D
Meidän olisi pitänyt lainata uutta grilliämme kaverin pihajuhliin. Kehui kuinka hyvä ja iso grilli meillä on ja kun kysyin miten hän ajatteli saada grillin pihalleen parin kilometrin päähän, niin kaveritotesi että kai me sen tuomme kun lainaamme, älkääkä unohtako kaasupulloa!
Grilli on ja pysyy omalla terassillamme ja jostain syystä se on lukittu paikalleen parilla vahvalla ketjulla ja munalukolla.
Paikkakunnalle muutti eräs pari sossun heille vuokraamaan rivitaloon, ihan ensimmäiseksi kävivät hakemassa niityn toiselta puolen ok-talosta tikkaat, ties mitä he niitä muka tarvitsivat. Myöhään iltayöstä olivat toimessaan, että kyllä hyvin tiesivät, ettei ollut ihan ok tehdä noin.
Olivat ihan öönä kun ok-talon omistaja sai vihiä että mihin hänen tikkaansa olivat hävinneet, ja meni hakemaan takaisin. Että olisi kuulemma tarvittu niitä paremmin kuin omistaja, ja eikö hän olisi voinut ostaa uudet?
Siis aivan törkeää käytöstä. Onneksi eivät jääneet tänne asumaan pitkäksi aikaa, olisimme varmaan jokaikinen saaneet käydä sieltä heiltä hakemassa omia tavaroitamme, jos oleskelusta olisi tullut pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahtunut itselleni, vaan naapurilleni... Naapurissamme asuva mies tuli kysymään nuorelta naisnaapuriltani apua, kun koira oli karannut. Tämä nainen avuliaana lähti ajeluttamaan miestä ympäri kaupunginosaa, jossa asuimme. Alkon lähestyessä mies pyysi ajamaan sinne, että saa ottaa drinkin suruunsa karanneen koiran vuoksi. No, sinne oli akettu ja kossupullo haettu. Kun matka jatkui, mies sai yhtä äkkiä ahaa-elämyksen, että eihän koira olekaan karannut, vaan tuttavan luona hoidossa, että eiköhän ajeta kotiin. Ihme homma miten kossupullon käteen saaminen palautti muistin : D
No tämä oli ovelaa. :D Ei tuosta voi olla vihainen.
Karma iski takaisin viherpiipertäjälle.