Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
8021/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku pyysi makaamaan vaimonsa kanssa, kun heillä oli lapsensaantivaikeuksia ja olin kuulemma

paras vaihtoehto geeniperimältäni ja minulla itselläni oli jo kaksi lasta.

Muuten hyvä mutta voi olla että joutuisit sitten maksumieheksi.

Vierailija
8022/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

Sen sadan kerran kysytään ,että tulet sitten meille kahville ja suunnitellaan minulle kiva piha.

Kokemuksesta opin vastaamaan,että joo suunnitellaan vaan kunhan hinnoista sovitaan.

Ei kutsuttu enää kahville.Yhtenä kesänä sain skipattua kuusi hyväksikäytön yritystä.

Kivoja vastauksia...niiku nykyään KAIKKI maksaa...ei sun TARVII mitään tehdä, kunhan piirrät kasvit paikolleen...Helkutti, kun se on just se työ mistä saan elannon.

Hyvän ystäväni ex-mies on myös jotain vst.

Me asutaan kerrostalossa, ei parveketta.

Mies ekaa kertaa, kun tuli meille, puhui monessa kohtaa työstään, meitä ei hirveesti kiinnostanut syvemmin työ. Kohteliaita oltiin tietty.

Samaa sanoi, hänet kutsutaan paikalle muka kahville.

Ystäväni oli lukuisia kertoja sanonut meillä ei kukaan halunnut mitåän. Mies otti kaikki puhumise niin, että hän antaisi työneuvoja.

vst?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8023/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

Sen sadan kerran kysytään ,että tulet sitten meille kahville ja suunnitellaan minulle kiva piha.

Kokemuksesta opin vastaamaan,että joo suunnitellaan vaan kunhan hinnoista sovitaan.

Ei kutsuttu enää kahville.Yhtenä kesänä sain skipattua kuusi hyväksikäytön yritystä.

Kivoja vastauksia...niiku nykyään KAIKKI maksaa...ei sun TARVII mitään tehdä, kunhan piirrät kasvit paikolleen...Helkutti, kun se on just se työ mistä saan elannon.

Mies ekaa kertaa, kun tuli meille, puhui monessa kohtaa työstään, meitä ei hirveesti kiinnostanut syvemmin työ. Kohteliaita oltiin tietty.

Ystäväni oli lukuisia kertoja sanonut meillä ei kukaan halunnut mitåän. Mies otti kaikki puhumise niin, että hän antaisi työneuvoja.

vst?

Vastaavaa.

- eri

Vierailija
8024/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

vst?

Vastaavaa.

- eri

Kotimaisen kielen keskus (eli KKK) ei tunnistanut moista lyhennettä.

Vierailija
8025/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen arkkitehtuuria ja jokanen sukulainen on jo kertonut mulle kesän rakennusprojektiunelmat ja pyytävät että teen kuvat sitä varten kun "pienihän projekti tämä vaan on, ei voi olla paljon vaivaa" mummokin ekaa kertaa kahteen vuoteen otti yhteyttä tän takia 

Vierailija
8026/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelen arkkitehtuuria ja jokanen sukulainen on jo kertonut mulle kesän rakennusprojektiunelmat ja pyytävät että teen kuvat sitä varten kun "pienihän projekti tämä vaan on, ei voi olla paljon vaivaa" mummokin ekaa kertaa kahteen vuoteen otti yhteyttä tän takia 

Pyydä vastapalvelukseksi pyytäjien ammattiin sopivia juttuja.

Vierailija
8027/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

vst?

Vastaavaa.

- eri

Nokkela päättelee asiayhteydestä.

Vierailija
8028/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Vierailija kirjoitti:

3. Jos jollain ryhmällä on esim 10-kertainen riski syyllistyä johonkin, niin kohdatessasi yhdenkin tämän ryhmän jäsenen, riski on kymmenkertainen verrattuna toiseen ryhmään.

Tähän minun täytyy nyt tieteilijänä lisätä, että jos alkuperäinen riski on matala, niin riskin lisäys ei vaikuta arkipäivän päätösten kannalta asiaan mitään. Jos nyt oletetaan, että eka ryhmästä joka 100 000. jäsen on väkivallantekijä, niin toka ryhmässä se olisi joka 10 000. Eli ei mitään merkitystä, kun tapaat yhden yksilön jälkimmäisestä ryhmästä. En tiedä oikeita numeroita, nämä numerot ovat esimerkin vuoksi.

Keskistelu tässä tuon kyseisen henkilön mahdollisesta väkivaltaisuudesta on täysin sivuasia. Minulla ainakin olisi aika monta muutakin syytä olla ottamatta tuntematon henkilö, mitä vain taustaa, etnisyyttä tai sukupuolta edustava, kavereideni tuomana varoittamatta yökylään. Ihan ekana olisin ärsyyntynyt. Eka syy kieltäytyä ei olisi, että se varmaan heittäytyy väkivaltaiseksi.

Näin naisena kyllä sanon, että minulla ensimmäinen syy kieltäytyä jonkun tuntemattoman miehen majoittamisesta on turvattomuus. Ihan väriin, rotu un yms seikkoihin katsomatta. Jos riski sitten vielä kymmenkertaistuu ,sitä suurempi syy. Jokainen tietää, että useimmat ihmiset eivät käy toiseen käsiksi, mutta useimmat tietävät myös, että jotkut käyvät.

Täällä tuo tieteilijä. Näin naisena edelleen sanon, että minusta törkeintä tuossa stoorissa oli se, että luvataan jotain aikaa / vaivaa vaativaa (tässä tapauksessa yöpaikka) majoittajalta kysymättä. En todellakaan ottaisi tuntematonta noin vain yöksi. Tässä ketjussa on lukemattomia muitakin tarinoita, joissa on luvattu yöpaikkaa, kyytiä, kuljetuksia, tavaraa asianosaiselta kysymättä. Mutta ainoastaan tähän tarinaan tuon yhden n-sanan takia tultiin huutamaan oletettua väkivallan vaaraa.

Muuten, kun vastasit ”näin naisena”, oletitko ”tieteilijän” olevan mies? Huomauttaisin, että tieteilijä voi olla myös nainen! :-D kuten minä

Vierailija
8029/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

vst?

Vastaavaa.

- eri

Nokkela päättelee asiayhteydestä.

as

Vierailija
8030/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naapuri tuli sähköroikan kanssa ovelle pyytämään sähköä että voi tehdä sähkölevyllä ruokaa, oli kuulemma katkaitu sähöt kun oli lasku maksamatta. Sanoin että ottaa virran auton sähkötolpasta.

Vierailija
8031/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on vuosia lainannut meidän lasten lasketteluvälineitä aina kun hänen tyttärensä poikaystävä lähtee laskettelemaan. Kerta olisi ihan jees mutta en tajua jatkuvaa lainaamista kun välineitä saa kuitenkin vuokrata joka keskuksesta.

Vierailija
8032/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs naapuri tuli sähköroikan kanssa ovelle pyytämään sähköä että voi tehdä sähkölevyllä ruokaa, oli kuulemma katkaitu sähöt kun oli lasku maksamatta. Sanoin että ottaa virran auton sähkötolpasta.

Vau. Itse olisin vienyt naapurin ravintolaan syömään.

Vierailija
8033/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt ottaa kulutusluottoa muutama tonni, jotta hänen eläimensä lääkärikulut tulisi maksetuksi. Hän olisi maksanut myöhemmin osissa takaisin.

Hommassa vähän ihmetytti, että oli myynyt lapsensa vanhoja leluja, mutta niitä rahoja ei eläimen kiireelliseen hoitoon voinut käyttää, koska ovat lapsen rahoja.. toistuvasti ongelmia rahojen kanssa, koskaan ei hänen syytään, vaan aina muissa, kela tms. sössinyt.

Kuulostaapa tutulle!

Eläimiä pitää olla monta, mutta koskaan niitä ei ole varaa omilla rahoilla hoitaa - jonkun muun pitäisi maksaa. Ei enää nuori, mutta rahankäyttöä ei ole oppinut. Ostelee koko ajan jotain, kampaajaan, kosmetologiin, ripsiin, kynsiin menee joka kuukausi rahaa, mutta eläinlaumaansa ei pysty elättämään. Kulutusluottoja, ylivelkaantumista. Puolisonsa makselee hänen lainojaan, itse "ei pysty", kummasti sitä rahaa kuluu itsensä hemmotteluun. Osaa pyydellä rahaa puolitutuiltakin! Tuskin ovat "lainoja", tälle kuningattarelle pitää lahjoittaa rahaa.

Vierailija
8034/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kutsun lukioaikaisen kaverin polttareihin. Yllätti, koska ei oltu ennen sitä oltu yhteydessä vuosiin, eikä silloin koulussakaan kovin läheisiä. Kutsu meni parille muullekin joiden kanssa sama tilanne, yhteensä oli kutsuttu ehkä noin viisi henkilöä.

Morsian ja morsiusneito tekivät selväksi että polttareihin pitää osallistua mutta häihin ei olla tervetulleita. Häälahja pitää silti antaa ja sitä hääpari toivoo rahana.

Joo en mennyt, sori vaan. Voiko olla röyhkeydellä rajaa.

Tunnetaankohan me sama henkilö? Kuulostaa niin tutulle. Minulle oikein tärkeällä ja juhlallisella äänensävyllä lisättiin, että pitää saada lisää maksajia polttareihin. Häihin ei mitään asiaa. Sävy oli hyvin kuninkaallinen, että on suuri armo saada maksaa näitä puolituttujen polttareita kun ei oikein muitakaan kutsuttavia keksitä. Kieltäydyin jollain verukkeella.

Vierailija
8035/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole yritystä, sanot ettet piirrä mitään, koska sinulla ei ole alalla tarvittavat vakuutukset voimassa. Et halua olla vastuullinen pääsuunnittelija ilman vakuutusta siinä tilanteessa, kun talkoissa sukulaisen 3v veljenpoika leikkii työmaalla ja tippuu pää edellä avoimeksi jätettyyn kaivoon, tai hutiloiden tehty kellarikaivanto sortuu talkoomiesten niskaan. Ja jo väärin mitoitettu ovikaavio on ikävä sinun maksaa itse uusi ovi.

Jos olet töissä, sanot että sinulla on sivutyökielto, mutta he voivat kyllä tilata työn työnantajasi kautta (100e/h).

Omalla firmalla sitten voit tehdä kuinka haluat.

T: arkkitehti

Vierailija
8036/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ART kirjoitti:

Kaveri on vuosia lainannut meidän lasten lasketteluvälineitä aina kun hänen tyttärensä poikaystävä lähtee laskettelemaan. Kerta olisi ihan jees mutta en tajua jatkuvaa lainaamista kun välineitä saa kuitenkin vuokrata joka keskuksesta.

Miksi maksaisi vuokrauksesta, kun löytyy hölmö, joka antaa kamat lainaa ilmaiseksi?

Vierailija
8037/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivaritaloyhtiössä tarvittiin ylimääräinen roska-astian tyhjennys ja yks kyseli voisinko minä viedä peräkärryllä kaatopaikalle. En lähteny kyllä.

Vierailija
8038/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ois halunnu päättää millaisissa vaatteissa pidän asuntoesittelyä. Oli verkkosukkahousut hällä mielessä.

Vierailija
8039/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ois halunnu päättää millaisissa vaatteissa pidän asuntoesittelyä. Oli verkkosukkahousut hällä mielessä.

Olisit suostunut, mutta pitänyt jakkupukua, niin sukkahousut ei olis näkyneet.

Vierailija
8040/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi