Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
8061/11850 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri huomasi että olen poikkeukellisesti kotona arkena, oli heti tuomassa lapsensa meille. Olisin voinut hänen mielestään ongelmitta katsoa 2 vuotiaan perään käsi kipsissä n. kuuden tunnin ajan.

Vierailija
8062/11850 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö tämä ihan tähän kategoriaan, mutta...

Työskentelen eräässä kauppaketjussa, ja meidän on kerran vuodessa pakko allekirjoittaa lomake että "suosittelen myymälämme tuotteita henkilökohtaisessa somessani"

Eli esim kun luen jonkin kirjan minun pitäisi omassa Facebookissa kehua sitä niin että ystäväni ja sukulaiset sen näkevät.

En helvetti soikoon ole tekemässä tuollaista.Tähän mennessä ei ole tullut seurauksia siitä että en vapaa-ajalla, omalla nimellä mainosta meidän tuotteita mutta mikäli tulee niin teen tuosta kyllä ongelman. Lieköhän tuollainen edes laillista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8063/11850 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
8064/11850 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutko ripustamaan verhotangon ylös kun oli tippunut alas.

Vierailija
8065/11850 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin kieliä, vanha lukiokaveri, jolla messevä titteli isossa firmassa, kysyi kääntäisinkö firman nettisivut. Tai eihän niitä oikeastaan olisi tarvinnu kääntää, ihan nopeasti kattoa vaan, olivathan firman insinööripojat sivut jo kääntäneet.

Uteliaisuuttani kurkkasin sivuja ( eivät olleet vielä julki) ihan karmeeta kieltä, kysyin sitten kaverilta, että pitäiskö tää sisältö olla sama kuin suomeksi, että onko sun tittlekin muuttunut. Hehhe. Hommassa olisi ollut parin päivän työ, ja palkaksi he olivat aatelleet leffalippuja...

En ottanu keikkaa. Mutta huomasin myöhemmin, että kaverin titteli oli käännetty ohjeideni mukaisesti. Hahhah. Muut osat oli sitten sitä inssipoikien enklantia.

Heh. Meillä kirjoittavat inssipojat kaikki dokumentit suoraan englanniksi niin niitä ei tarvitse erikseen alkaa kääntämään, katsos kun firman virallinen kieli on englanti.

Tuhlaatteko tuotekehityksen työaikaa asiakasdokumenttien kirjoittamiseen? Monesti sillä inssillä on niin sisäsiittoinen lähestymistapa toteutukseen, että käyttöliittymä ja käytettävyys unohtuivat matkalla. Nyt jos tähän vielä lisää asiakasdokumentoinnin, niin lopputulos on usein painajainen.

Ne dokumentit, joita me kirjoitetaan, menevät viranomaistarkistukseen ja ovat liian haastavia rivikääntäjille.

Ei meidän asiakkaat niitä ikinä näe.

Vierailija
8066/11850 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen eräässä kauppaketjussa, ja meidän on kerran vuodessa pakko allekirjoittaa lomake että "suosittelen myymälämme tuotteita henkilökohtaisessa somessani"

Eli esim kun luen jonkin kirjan minun pitäisi omassa Facebookissa kehua sitä niin että ystäväni ja sukulaiset sen näkevät.

En helvetti soikoon ole tekemässä tuollaista.Tähän mennessä ei ole tullut seurauksia siitä että en vapaa-ajalla, omalla nimellä mainosta meidän tuotteita mutta mikäli tulee niin teen tuosta kyllä ongelman. Lieköhän tuollainen edes laillista?

Tuskin on, eihän kaikki välttämättä edes käytä somea.

Vierailija
8067/11850 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään henkilökohtaista somea voi noin vain valjastaa markkinointipaikaksi. Yrityksen pitää laittaa omat sometilit ja hoitaa mainostus niissä, ja tietenkin työajalla.

Vierailija
8068/11850 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen pyysi että perumme perheemme ulkomaan matkan ja jäämme vahtimaan hänen koiraansa kun hän käy tuttavansa mökillä parin päivän verran.

Voin kertoa että emme suostuneet.

Vierailija
8069/11850 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen pyysi että perumme perheemme ulkomaan matkan ja jäämme vahtimaan hänen koiraansa kun hän käy tuttavansa mökillä parin päivän verran.

Oliko mitään perusteluja moiselle vaatimukselle, muuta kuin MINÄ!

Vierailija
8070/11850 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalan lastenosastolla töissä ja siellä tulee kyllä niin uskomatonta settiä vanhemnilta, ettei aina vaan tajua. Lempparein valitus on se, että vanhemmat joutuvat nukkua patjalla. Tai se, ettei saada yksityishuonetta. Nyt ollaan kuitenkin sairaalassa eikä hotellissa. Vanhemmille voidaan tilata aamiainen osastolle, mutta muuten sitten omat eväät, kanttiinin antimet tai ruokailu hlökuntahintaan ruokalassa. "Ai miks ei voi tilata kaikkia ruokia?". Erikoista myös se, että kehdataan tulla etsimään omaa hoitajaa kahvihuoneesta, kun hoitaja on pitämässsä omaa ruokataukoa. Kuinka monessa muussa työpaikassa kehtaisit mennä ettimään työntekijää taukotiloista? Kyllä apua saa aina, mutta ei välttämättä just siltä omahoitajalta joka kerta. Lisäksi ihmetytti kun pyydettiin rattaita lainaksi ja vein sellaiset vähän vanhanaikaiset, mutta ihan kelvot rattaat, että näillä voitte mennä ulkoilemaan. "Eiks oo mitään muita?" Joo venaa ku kaivan katalogin esiin. Näin tasan samanlaiset rattaat just tänään kaupungilla, eli kyllä semmosia ihan käytössäkin on.

Mun mielestä aika uskomattomia vaatimuksia.

Olen lukion opettaja. Opiskelijat tulevat ruokalassa syödessäni koputtelemaan selkään ja kyselemään esseidensä yms. arviointien perään. Kiusallista!

Minä olen tervveyskeskuslääkäri ja harrastan uintia. Uimahallissa tullaan kyselemään, että "mikäs se minun hemoglobiini olikaan" ja kun sanon, etten muista, kerrataan koko sairauskertomus.

Vierailija
8071/11850 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini oli muuttamassa maanantaina pois. Sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti, että minun on pakko tulla auttamaan pakkaamisessa. En mennyt.

Hän oli jäämässä eläkkeelle ja oli jo pari kk ollut pois töistä eli olisi kyllä ollut aikaa pakata.

Vierailija
8072/11850 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin aiemmin firmassa, joka valmisti pelaamiseen liittyviä tuotteita sekä ammattilaiseen että yksityiseen käyttöön. Mun olisi sitten pitäny ilmaiseksi jaella pitkin kyliä joskus jopa tuhansia euroja maksavia komponentteja. Yksikin ihan hermostui, kun kerroin että ei todellakaan ole mahdollista. Syytti minua siitä, että hän sitten vararikkoon joutuu, kun vähävaraisena pitää laittaa niin paljon rahaa tähän yhteen komponenttiin. En vain kuulemma viitsi häntä auttaa.

Vierailija
8073/11850 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini oli muuttamassa maanantaina pois. Sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti, että minun on pakko tulla auttamaan pakkaamisessa. En mennyt.

Hän oli jäämässä eläkkeelle ja oli jo pari kk ollut pois töistä eli olisi kyllä ollut aikaa pakata.

Näitä viime tipassa muuttajia riittää.

Tulimme eilen illalla kotiin. Parin tunnin aikaerotkin päällä.

Eka viesti tuli pe. Monen h päästä vastasin ollaan lomalla, kotona su. En pääse.

Heti tuli viesti tiedänkö jotain, joka pääsisi auttamaan.

Eilen viestejä tuli pitkin päivää. En ulkomailla pidä puhelinta päällä, käytän ilmaisia nettejä, puhelin lentokonetilassa.

Olin kotona n klo 20.

Ehkä varttia myöhemmin vastasin puheluun, ystävä vihaisena missä oot, tule tänne.

Vastasin oon menossa nyt nukkumaan, en voi auttaa.

Aamulla oli vihainen viesti odottamassa jätin hänet pulaan.

Omasta muutosta on jo vuosia, mutta pakkaamisessa meni aikaa.

Sen tiedän tammikuussa nauroi, kun kysyin onko aloittanut muuttamisen.

Miksi muuttajat eivät aloita urakkaa ajoissa ????

Vierailija
8074/11850 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä viime tipassa muuttajia riittää.

Tulimme eilen illalla kotiin. Parin tunnin aikaerotkin päällä.

Eka viesti tuli pe. Monen h päästä vastasin ollaan lomalla, kotona su. En pääse.

Heti tuli viesti tiedänkö jotain, joka pääsisi auttamaan.

Eilen viestejä tuli pitkin päivää. En ulkomailla pidä puhelinta päällä, käytän ilmaisia nettejä, puhelin lentokonetilassa.

Olin kotona n klo 20.

Ehkä varttia myöhemmin vastasin puheluun, ystävä vihaisena missä oot, tule tänne.

Vastasin oon menossa nyt nukkumaan, en voi auttaa.

Aamulla oli vihainen viesti odottamassa jätin hänet pulaan.

Omasta muutosta on jo vuosia, mutta pakkaamisessa meni aikaa.

Sen tiedän tammikuussa nauroi, kun kysyin onko aloittanut muuttamisen.

Miksi muuttajat eivät aloita urakkaa ajoissa ????

Sinulla hankaluuksia kirjoittaa, huomaan

Keskivaikea kehitysvamma, luulen

Katson telkkaria ja on univelkaa.

Vierailija
8075/11850 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko mitään perusteluja moiselle vaatimukselle, muuta kuin MINÄ!

Sukulaisen mielestä koira oli ihmisten mielipahaa (jo maksetuista matkoista ja majoituksista puhumattakaan) arvokkaampi, eikä koiraa siten voinut ottaa mukaan mökille kun se olisi stressaantunut matkasta ja oudosta ympäristöstä. En tiedä mihin sai sitten koiransa tungettua, oli sellainen taskukokoinen söpö elukka, olisi kyllä voinut olla meillä muuna ajankohtana.

Vierailija
8076/11850 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkitonttimme naapuri oli myymässä taloaan. Tontillamme on pieni alue vanhaa metsää isoine kuusineen. Kiinteistönvälittäjä soitti meille ja sanoi että voisitte kaataa nuo puut pois niin myytävältä kiinteistöltä näkyisi järvelle ja siitä saisi paremman hinnan. Ei kaadettu.

Vierailija
8077/11850 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi myydä kerätyt vaatteet,ne jotka ei päälle sopinut.

Vierailija
8078/11850 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tälläisen kuningasidean keksi? Ei tullu sillä mieleen soittaa jätefirmaan,joka ne tyhjää.

Vierailija
8079/11850 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hakenut mustaa maalia,ja kirjoittanut jonkun tekstin talon seinään.Kyllä löytyy nopeasti rahaa sen tekstin peittämiseen.

Vierailija
8080/11850 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on kunnon viherpiipertäjä, muutti kauemmas keskustasta elääkseen luonnollisemmin eikä tietenkään omista autoa tai mitään puutarhakoneita yms. Saarnasi alkuun meillekin että laittakaa pois auto, bensakäyttöinen lumilinko ja ruohonleikkuri, sähkötrimmeri ja muut elämistä ja puutarhanhoitoa auttavat koneet. Tajusi sitten että ei pärjääkään omakotitalossa taajaman ulkopuolella ilman kulkuvälinettä varsinkaan talvella ja että lumityöt kolalla ja ruohonleikkuu työnnettävällä leikkurilla ovat oikeasti aika raskaita hommia. 

Vaatii nyt meitä toimimaan kuskinaan, tekemään lumitöitä puolestaan ja lainaamaan esim. ruohonleikkuria vähintään kerran viikossa kesäisin kun ei voi ostaa omia koneita kun ne saastuttavat. Mitään bensoja ei tietenkään maksa ja pitäisi mennä hänen aikataulujensa mukaan.  Kumma kun ei meille sopinut alkaa ilmaiseksi talkkariksi hänelle ja nyt naapuri on ollut onneksi pari kuukautta mykkäkoulussa ja levittelee meistä vihapuheita kylällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän