Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
8041/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis ne kyllä jää aina tekemättä mutta ärsyttävää vaan että porukka oikeasti ajattelee että mun työllä ei ole mitään arvoa

Vierailija
8042/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastuskaverin äiti oli järjestänyt itselleen samaan aikaan harrastuksen ja pyysi, että kuskaan lastaan harrastukseen samalla, kun vien omani. Kimppakyyti ilman vuorottelua. En suostunut ensin, soitti jopa lasteni isälle ja aneli kyytiä, tuli kotiin asti pyytämään ja lopulta laittoi lapsensa kysymään asiaa. En pystynyt enää kieltäytymään, mutta lopulta toisen lapsen kuskaaminen alkoi tuntua niin rajoittavalta, että sain kieltäydyttyä ja hankalan ihmisen maineen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8043/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ois halunnu päättää millaisissa vaatteissa pidän asuntoesittelyä. Oli verkkosukkahousut hällä mielessä.

No olisit laittanut verkkosukkahousut eikä mitä muuta.

Vierailija
8044/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ois halunnu päättää millaisissa vaatteissa pidän asuntoesittelyä. Oli verkkosukkahousut hällä mielessä.

No olisit laittanut verkkosukkahousut eikä mitä muuta.

No sitähän se työnantaja just toivoi.

Vierailija
8045/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten harrastuskaverin äiti oli järjestänyt itselleen samaan aikaan harrastuksen ja pyysi, että kuskaan lastaan harrastukseen samalla, kun vien omani. Kimppakyyti ilman vuorottelua. En suostunut ensin, soitti jopa lasteni isälle ja aneli kyytiä, tuli kotiin asti pyytämään ja lopulta laittoi lapsensa kysymään asiaa. En pystynyt enää kieltäytymään, mutta lopulta toisen lapsen kuskaaminen alkoi tuntua niin rajoittavalta, että sain kieltäydyttyä ja hankalan ihmisen maineen....

Kertoiko syytä miksi itse eivät vieneet?

Vierailija
8046/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ART kirjoitti:

Kaveri on vuosia lainannut meidän lasten lasketteluvälineitä aina kun hänen tyttärensä poikaystävä lähtee laskettelemaan. Kerta olisi ihan jees mutta en tajua jatkuvaa lainaamista kun välineitä saa kuitenkin vuokrata joka keskuksesta.

Useita vuosia, ja aina annoit lainaan.

Olisit sanonut ei .

Vierailija
8047/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas äitini keksii milloin mitäkin. Ikimuistoisin keikka oli, kun hän soitti viideltä aamulla, että tunnin päästä pitäisi olla tyhjentämässä hänen kellarikomeroaan. Puhelimessa sain sellaisen kuvan, että oli jokin kamala hätä. No minä sitten ajelen sinne silmät ristissä ja tyhjennämme kellarikomeron autooni. Ajattelin, että rojut viedään kaatopaikalle tai varastoon, mutta kuulemma ne tulisivatkin sitten meidän varastoon säilytykseen. Olin jotenkin niin häkeltynyt tilanteesta (niin kuin äitini tempauksista yleensäkin), että en osannut sanoa ei.  Enkä koskaan ymmärtänyt, että miksi se tyhjennys piti tehdä juuri silloin ja nimenomaan kuudelta aamulla.

Ajelin siitä suoraan töihin, auto täynnä krääsää ja illalla mies kiitteli, kun niitä "arvokkaita keräilyleluja" yms. (hajonneita romuja) ladottiin meidän muutenkin täyteen varastoon.

Se hyvä puoli tuossa tapauksessa oli, että se oli kokonaisuutena niin absurdi juttu, että sen jälkeen vetelin äidille rajoja ja enää moinen ei onnistuisi. 

Vierailija
8048/11850 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas äitini keksii milloin mitäkin. Ikimuistoisin keikka oli, kun hän soitti viideltä aamulla, että tunnin päästä pitäisi olla tyhjentämässä hänen kellarikomeroaan. Puhelimessa sain sellaisen kuvan, että oli jokin kamala hätä. No minä sitten ajelen sinne silmät ristissä ja tyhjennämme kellarikomeron autooni. Ajattelin, että rojut viedään kaatopaikalle tai varastoon, mutta kuulemma ne tulisivatkin sitten meidän varastoon säilytykseen. Olin jotenkin niin häkeltynyt tilanteesta (niin kuin äitini tempauksista yleensäkin), että en osannut sanoa ei.  Enkä koskaan ymmärtänyt, että miksi se tyhjennys piti tehdä juuri silloin ja nimenomaan kuudelta aamulla.

Ajelin siitä suoraan töihin, auto täynnä krääsää ja illalla mies kiitteli, kun niitä "arvokkaita keräilyleluja" yms. (hajonneita romuja) ladottiin meidän muutenkin täyteen varastoon.

Se hyvä puoli tuossa tapauksessa oli, että se oli kokonaisuutena niin absurdi juttu, että sen jälkeen vetelin äidille rajoja ja enää moinen ei onnistuisi. 

No eipä sitä tavaraa paljon ollut, jos ne ehti pakata autoon ennen työpäivän alkua ja mahtuivat vielä valmiiksi täyteen varastoon.

Vierailija
8049/11850 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas veljeni tuli luokseni viettämään iltaa minun ja tyttöystäväni kanssa. Erehdyin olemaan keskustelussa eri mieltä veljeni kanssa, niin hän kimpaantui ja heitti avaimeni ja puhelimeni parvekkeelta alas. No, lähdin hakemaan näitä sieltä pihalta kun veljeni ja vaimoni huutonauroivat siinä parvekkeella kun en avaintani löytänyt, eivätkä suostuneet päästämään takaisin sisään. Kun vihdoin loputtoman etsimisen jälkeen avain löytyi, menin kotia ja veljeni+vaimoni kertoivat harrastaneensa seksiä. Veljeni ei ymmärtänyt yhtään suurta kiukkani ja sanoi minun ylireagoivan. Kun heitin hänet pihalle, hän pyysi rahaa taksiin ja pitsaan korvauksena siitä, kun kehtasin pilata hänen iltansa. On kyllä jotku aika röyhkeitä :D

Vierailija
8050/11850 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa, jos pyytää, se helpottaa. 10 e kerta, onnistuu.

Mun poika harrastaa 2 krt vkossa ja sinne oli hankala mennä. Lisäksi nuorempi tytär ei uskaltanut jäädä yksin kotiin.

Samalla kadulla asuu harrastuskaveri ja kävin kysymässä pääseekö poika kyytiin silloin, kun he lähtevät kotoa.

Aina poika käveli heille ja yleensä tiputtivat meidän luona pois. Ehdotin itse 10 e kerta, oli aivan liikaa. Joka krt, kun poika tuli kotiin, laitoin mobilepayllä 10 e.

Jouluna ja keväällä leivoin kakun.

Välillä ei päässyt heidän kyydissä, tuli tieto hyvissä ajoin. Yritin mm kysyä ex.ää tai joku tuli tytön kanssa kotiin.

Vierailija
8051/11850 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aödlk3 kirjoitti:

Rakas veljeni tuli luokseni viettämään iltaa minun ja tyttöystäväni kanssa. Erehdyin olemaan keskustelussa eri mieltä veljeni kanssa, niin hän kimpaantui ja heitti avaimeni ja puhelimeni parvekkeelta alas. No, lähdin hakemaan näitä sieltä pihalta kun veljeni ja vaimoni huutonauroivat siinä parvekkeella kun en avaintani löytänyt, eivätkä suostuneet päästämään takaisin sisään. Kun vihdoin loputtoman etsimisen jälkeen avain löytyi, menin kotia ja veljeni+vaimoni kertoivat harrastaneensa seksiä. Veljeni ei ymmärtänyt yhtään suurta kiukkani ja sanoi minun ylireagoivan. Kun heitin hänet pihalle, hän pyysi rahaa taksiin ja pitsaan korvauksena siitä, kun kehtasin pilata hänen iltansa. On kyllä jotku aika röyhkeitä :D

Jos on pakko kirjoittaa satuja, niin yritä edes pysyä tarinassa mukana.

Vierailija
8052/11850 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Vierailija kirjoitti:

3. Jos jollain ryhmällä on esim 10-kertainen riski syyllistyä johonkin, niin kohdatessasi yhdenkin tämän ryhmän jäsenen, riski on kymmenkertainen verrattuna toiseen ryhmään.

Tähän minun täytyy nyt tieteilijänä lisätä, että jos alkuperäinen riski on matala, niin riskin lisäys ei vaikuta arkipäivän päätösten kannalta asiaan mitään. Jos nyt oletetaan, että eka ryhmästä joka 100 000. jäsen on väkivallantekijä, niin toka ryhmässä se olisi joka 10 000. Eli ei mitään merkitystä, kun tapaat yhden yksilön jälkimmäisestä ryhmästä. En tiedä oikeita numeroita, nämä numerot ovat esimerkin vuoksi.

Keskistelu tässä tuon kyseisen henkilön mahdollisesta väkivaltaisuudesta on täysin sivuasia. Minulla ainakin olisi aika monta muutakin syytä olla ottamatta tuntematon henkilö, mitä vain taustaa, etnisyyttä tai sukupuolta edustava, kavereideni tuomana varoittamatta yökylään. Ihan ekana olisin ärsyyntynyt. Eka syy kieltäytyä ei olisi, että se varmaan heittäytyy väkivaltaiseksi.

Näin naisena kyllä sanon, että minulla ensimmäinen syy kieltäytyä jonkun tuntemattoman miehen majoittamisesta on turvattomuus. Ihan väriin, rotu un yms seikkoihin katsomatta. Jos riski sitten vielä kymmenkertaistuu ,sitä suurempi syy. Jokainen tietää, että useimmat ihmiset eivät käy toiseen käsiksi, mutta useimmat tietävät myös, että jotkut käyvät.

Täällä tuo tieteilijä. Näin naisena edelleen sanon, että minusta törkeintä tuossa stoorissa oli se, että luvataan jotain aikaa / vaivaa vaativaa (tässä tapauksessa yöpaikka) majoittajalta kysymättä. En todellakaan ottaisi tuntematonta noin vain yöksi. Tässä ketjussa on lukemattomia muitakin tarinoita, joissa on luvattu yöpaikkaa, kyytiä, kuljetuksia, tavaraa asianosaiselta kysymättä. Mutta ainoastaan tähän tarinaan tuon yhden n-sanan takia tultiin huutamaan oletettua väkivallan vaaraa.

Muuten, kun vastasit ”näin naisena”, oletitko ”tieteilijän” olevan mies? Huomauttaisin, että tieteilijä voi olla myös nainen! :-D kuten minä

Kyllä, oletin sinun olevan mies. En siksi, että olet tieteilijä, vaan puuttuvan itsesuojeluvaiston takia.

Vierailija
8053/11850 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ehdotti, että hän ostaisi asunnon, johon minä ja puolisoni muuttaisimme ja maksaisimme hänelle vuokraa ja jossain vaiheessa hän sitten itse muuttaisi ko asuntoon. Kysymys jäi ilmaan mihin me puolisoni kanssa muuttaisimme siinä kohtaa?

Eli olisi pitänyt maksaa hänen asuntolainansa ja etsiä sen jälkeen uusi asunto.

Etkö vielä ole ymmärtänyt, että juuri tästä on kyse vuokra-asumisessa? Vuokralainen maksaa kaikki asunnon kulut ja vielä vähän päälle. Tuolla katteella vuokranantaja rahoittaa ja hankkii näitä asuntoja ja laittaa vuokralle saadakseen tuloja.

Vierailija
8054/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaalan lastenosastolla töissä ja siellä tulee kyllä niin uskomatonta settiä vanhemnilta, ettei aina vaan tajua. Lempparein valitus on se, että vanhemmat joutuvat nukkua patjalla. Tai se, ettei saada yksityishuonetta. Nyt ollaan kuitenkin sairaalassa eikä hotellissa. Vanhemmille voidaan tilata aamiainen osastolle, mutta muuten sitten omat eväät, kanttiinin antimet tai ruokailu hlökuntahintaan ruokalassa. "Ai miks ei voi tilata kaikkia ruokia?". Erikoista myös se, että kehdataan tulla etsimään omaa hoitajaa kahvihuoneesta, kun hoitaja on pitämässsä omaa ruokataukoa. Kuinka monessa muussa työpaikassa kehtaisit mennä ettimään työntekijää taukotiloista? Kyllä apua saa aina, mutta ei välttämättä just siltä omahoitajalta joka kerta. Lisäksi ihmetytti kun pyydettiin rattaita lainaksi ja vein sellaiset vähän vanhanaikaiset, mutta ihan kelvot rattaat, että näillä voitte mennä ulkoilemaan. "Eiks oo mitään muita?" Joo venaa ku kaivan katalogin esiin. Näin tasan samanlaiset rattaat just tänään kaupungilla, eli kyllä semmosia ihan käytössäkin on.

Mun mielestä aika uskomattomia vaatimuksia.

Olen lukion opettaja. Opiskelijat tulevat ruokalassa syödessäni koputtelemaan selkään ja kyselemään esseidensä yms. arviointien perään. Kiusallista!

Eli on olemassa muitakin työpaikkoja, joissa ei saa syödä rauhassa.

Vierailija
8055/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ihmetyttää että mihin näitä jätski-, retki-, ja tarvikerahoja oikein tarvitaan? Eikös peruskoulu ole ihan ilmainen? Ja kuinka paljon jätskiä lasten pitää koulussa saada ja miksi? 

Taisi olla tämä kommentti suoraan Auli Viitalalta...

Vierailija
8056/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tiukasti sanonut vaan ettei onnistu vaikka kysyjänä olis presidentti. 

Vierailija
8057/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhasuunnittelija .

Sen sadan kerran kysytään ,että tulet sitten meille kahville ja suunnitellaan minulle kiva piha.

Kokemuksesta opin vastaamaan,että joo suunnitellaan vaan kunhan hinnoista sovitaan.

Ei kutsuttu enää kahville.Yhtenä kesänä sain skipattua kuusi hyväksikäytön yritystä.

Kivoja vastauksia...niiku nykyään KAIKKI maksaa...ei sun TARVII mitään tehdä, kunhan piirrät kasvit paikolleen...Helkutti, kun se on just se työ mistä saan elannon.

Hyvän ystäväni ex-mies on myös jotain vst.

Me asutaan kerrostalossa, ei parveketta.

Mies ekaa kertaa, kun tuli meille, puhui monessa kohtaa työstään, meitä ei hirveesti kiinnostanut syvemmin työ. Kohteliaita oltiin tietty.

Samaa sanoi, hänet kutsutaan paikalle muka kahville.

Ystäväni oli lukuisia kertoja sanonut meillä ei kukaan halunnut mitåän. Mies otti kaikki puhumise niin, että hän antaisi työneuvoja.

vst?

Vastaavaa.

- eri

Kotimaisen kielen keskus (eli KKK) ei tunnistanut moista lyhennettä.

Asiaa:

Kotus eli Kotimaisten kielten keskus

Vierailija
8058/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kieliä, vanha lukiokaveri, jolla messevä titteli isossa firmassa, kysyi kääntäisinkö firman nettisivut. Tai eihän niitä oikeastaan olisi tarvinnu kääntää, ihan nopeasti kattoa vaan, olivathan firman insinööripojat sivut jo kääntäneet.

Uteliaisuuttani kurkkasin sivuja ( eivät olleet vielä julki) ihan karmeeta kieltä, kysyin sitten kaverilta, että pitäiskö tää sisältö olla sama kuin suomeksi, että onko sun tittlekin muuttunut. Hehhe. Hommassa olisi ollut parin päivän työ, ja palkaksi he olivat aatelleet leffalippuja...

En ottanu keikkaa. Mutta huomasin myöhemmin, että kaverin titteli oli käännetty ohjeideni mukaisesti. Hahhah. Muut osat oli sitten sitä inssipoikien enklantia.

Vierailija
8059/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin kieliä, vanha lukiokaveri, jolla messevä titteli isossa firmassa, kysyi kääntäisinkö firman nettisivut. Tai eihän niitä oikeastaan olisi tarvinnu kääntää, ihan nopeasti kattoa vaan, olivathan firman insinööripojat sivut jo kääntäneet.

Uteliaisuuttani kurkkasin sivuja ( eivät olleet vielä julki) ihan karmeeta kieltä, kysyin sitten kaverilta, että pitäiskö tää sisältö olla sama kuin suomeksi, että onko sun tittlekin muuttunut. Hehhe. Hommassa olisi ollut parin päivän työ, ja palkaksi he olivat aatelleet leffalippuja...

En ottanu keikkaa. Mutta huomasin myöhemmin, että kaverin titteli oli käännetty ohjeideni mukaisesti. Hahhah. Muut osat oli sitten sitä inssipoikien enklantia.

Heh. Meillä kirjoittavat inssipojat kaikki dokumentit suoraan englanniksi niin niitä ei tarvitse erikseen alkaa kääntämään, katsos kun firman virallinen kieli on englanti.

Vierailija
8060/11850 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Meillä kirjoittavat inssipojat kaikki dokumentit suoraan englanniksi niin niitä ei tarvitse erikseen alkaa kääntämään, katsos kun firman virallinen kieli on englanti.

Tuhlaatteko tuotekehityksen työaikaa asiakasdokumenttien kirjoittamiseen? Monesti sillä inssillä on niin sisäsiittoinen lähestymistapa toteutukseen, että käyttöliittymä ja käytettävyys unohtuivat matkalla. Nyt jos tähän vielä lisää asiakasdokumentoinnin, niin lopputulos on usein painajainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi