Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7881/11850 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pyydettiin keväällä 2020 perustamaan lasten leikkikerho taloyhtiömme kerhotilaan. Ehdottaja oli miettinyt jo valmiiksi, että kerho kokoontuisi ti ja to klo 17-19. Perusteluina vielä, että korona on sulkenut lasten harrastukset niin niiden tilalle tarvitaan jotain, että vanhemmat saavat lepoa. Kieltäydyin. Ammatiltani olen siis vaka-ope .

100 € tunti, nettona.

Kyllähän ne levon tarpeessa olevat vanhemmat mielelläään olisivat maksaneet...

Vierailija
7882/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit olivat päivän kaupungilla yhtenä kesänä ja olivat tavanneet siellä jonkun "ihanan" ulkomaalaisen nuoren miehen. Olihan se varmaan hauskaa. Minä taas en ollut kelvannut seuraan.

Tulivat sitten myöhään iltapäivällä koputtelemaan oveani, että voisko tämä ihanuus (mulle siis TÄYSIN TUNTEMATON keeneri) yöpyä asunnossani? Ilmaiseksi tietysti, kun oli reppureissulla, ja aamiaista olisi pitänyt tarjota!

En tajua, miksei joku noista kolmesta voinut tarjota yöpaikkaa sille, jo se nyt kerta oli niin "ihana", ja kun olivat viettäneet yhdessä koko päivän.

Siis voi vee. Oli mullakin ennen röyhkeitä kavereita.

Onneksi en suostunut.

Mulle on samantyylistä tapahtunut.

Piti lähteä kimpassa kahden muun kanssa baariin.

Nähtiin ekassa paikassa ja nää sanoi me mennäänkin kaksisteen, on paremmat mahkut jne

Selvä, lähdin kotiin.

Yöllä puhelin soi. Toinen soitti ja en vastannut. Tuli sms ja puheluita, soita, asiaa !

Aamulla laitoin viestiä mitä asiaa. Puhelin oli jäänyt takin taskuun, en kuullut.

Olivat löytäneet kaverit ja piti päästä panemaan.

Päättivät tulevat mun luo, toisen ovat olohuoneessa, toiset makkarissa. Missä minä olisin ollut ?

Olisin lähtenyt jonnekin.

Talvella, keskellä yötä. Mahtavaa, tietenkin olisin suostunut.

Olivat sittenkäyneet hotelleita läpi, 2 huonetta olivat liian kalliita.

Mun syy.

Olivat mulle vielä vihaisia

Mua vaan huvitti

Sori OT, mutta tämä on taas tämän että-vammaisen keksitty tarina. Jokaiseen vähänkään suositumpaan ketjuun ilmestyy aina näitä paljon yläpeukkuja saavia täysin sepitettyjä tarinoita, joita yhdistää se, että kirjoittaja ei osaa käyttää että-sanaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7883/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tehdä automatka Lappiin. Ehdottajan auto ei viikkoa ennen käynytkään vaan olisi pitänyt mennä minun autolla. Lisäksi aikataulua olisi pitänyt muuttaa loma-ajan ohi eli ehdotus oli että ottaisin viikon palkatonta töistä.

-> Olisi tullut maksamaan kulujen lisäksi viikon palkka ja ehdottaja olisi tullut minun autolla.

Vierailija
7884/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri, jonka kanssa olimme jo etääntyneet vuosia aiemmin, ja yhteydenpitomme oli luokkaa pari viestiä per vuosi, olisi halunnut mennä lapsiensa kanssa vanhempieni mökille viettämään juhannusta. Kun sanoin, että vanhempani ovat itse siellä koko kesän, ja huomautin myös että emme ole kaverini kanssa edes kovinkaan usein nykyään tekemisissä, ja että pidin hänen pyyntöään tästä johtuen hieman erikoisena, suuttui hän, ja syytti minua juhannuksensa pilaamisesta. Lapsetkin kuulemma pettyivät, kun hän oli jo mennyt lupaamaan heille mökkijuhannuksen.

itseäni ärsyttäää kun vedotaan lapsen pahan mieleen, ihan kun se saisi toisen muuttamaan mielensä. Tuttuni laittaa lapsensa soittamaan pääseekö yökylään, luulevat ettei lapselleen osata sano ei.

Vierailija
7885/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntija tuppurainen kirjoitti:

Olin työtön ja kävin työkkärissä pyörähtämässä en saanut tukia työttömyysajalta mutta kävin kuitenkin kokeilemassa näitä työkkärihommia. Nälkä alkoi jo olla porteilla ja taskut tyhjät kun sain työpaikan. Ilmoitin että en ole enää työtön ja peruin kuukausia vetämässä olleet tukihakemukset yms.

Työkkärin täti sitten soitti 2 päivää jälkeen. Oli vihainen. Halusi että perun kokopäivätyöni josta maksetaan palkkaa, kun hän oli onnistunut sopimaan jo minut ilmaiseksi orjaksi. Sain siis vääntää tästä hetken epäuskoisena, että työttömälle suututaan kun työllistyy ja pitäisi työpaikasta luopua että voi mennä ilmaiseksi orjaksi? USKOVITUNMATONTA. Lopulta toivotin mukavaa loppuelämää ja painoin punaista luuria.

Se oli varmaan Pahasen Leena.

Hyvä, kun löit sille luun kurkkuun!

Vierailija
7886/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun velipuoleni odotti että hän saisi osan perinnöstä kun äitini menehtyi. Meillä on siis sama isä, mutta eri äiti. 

Hän alkoi ensin kysellä perinnönjaosta ympäri pyöreästi ja sitten vähän suoremmin. Ensimmäisen kerran hän suuttui kun kuuli ettei ole äitini testamentissa, koska hehän olivat samaa sukua ja kävivät samoissa kissanristiäisissä jne.  Toisen kerran hän suuttui kun minä en suostunut kertomaan hänelle testamentin yksityiskohdista esim. paljon sain. 

Sitten hän alkoi pudotella vihjeitä miten hänen pitäisi ostaa sitä ja tätä ja auto uusia. Kun esitin vain ymmärtämätöntä ja aloin välttelemään häntä ihan tosissaan. Tästä hän raivostui niin paljon että jouduin blokkaamaan hänet joka paikassa.

Ei mene minun ymmärrykseeni. Hänellä on kaksi vanhempaa jotka tulee perimään ja minulla on/oli kaksi vanhempaa jotka perin. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan osuutta hänen äitinsä perinnöstä kun aika koittaa. Hän ei ole edes köyhä vaan ihan keskituloinen. 

Itseä hämmästyttää kuinka vähän ihmiset tietävät perimysjärjestyksestä. Meillä oli kaukaisempi täti-ihminen äidin puoleleta joka alkoi esittää vaatimuksia meidän (sisarusten) kesämökistä.

Toisessa tapauksessa eräs serkku vaati myymään maatilan taatan kuoltua vaikka isäni oli ostanut sen itselleen omilla rahoillaan.

MInua hämmästyttää että poika ei saanut osaansa äidin perinnöstä. 

Minua hämmästyttää, ettet ymmärrä lukemasi tekstin sisältöä.

Vierailija
7887/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit olivat päivän kaupungilla yhtenä kesänä ja olivat tavanneet siellä jonkun "ihanan" ulkomaalaisen nuoren miehen. Olihan se varmaan hauskaa. Minä taas en ollut kelvannut seuraan.

Tulivat sitten myöhään iltapäivällä koputtelemaan oveani, että voisko tämä ihanuus (mulle siis TÄYSIN TUNTEMATON keeneri) yöpyä asunnossani? Ilmaiseksi tietysti, kun oli reppureissulla, ja aamiaista olisi pitänyt tarjota!

En tajua, miksei joku noista kolmesta voinut tarjota yöpaikkaa sille, jo se nyt kerta oli niin "ihana", ja kun olivat viettäneet yhdessä koko päivän.

Onneksi en suostunut.

Tuosta sai vähän sen kuvan, että olisit suostunut jos kaveri olisi ollut valkoinen. Onko näin?

Niinkö meinaat? En kyllä olisi suostunut vaikka asianomainen olisi ollut laikukas sinipunaviherkeltainen. Tai valkoinen.

Jostain syystä kuitenkin katsoit asian niin oleelliseksi, että päätit sen kertoa.

Vierailija
7888/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen ex kehtasi ruinaa Italian matkaa, roudasi meidän mummolasta isoja piironkeja, sinne meni nekin, hän kuljetutti piirongit lapsuuden kotiinsa.

Täten perintöpiirongit ja kaapit lähti vieraalle.

Rikosilmoitus ja poliisi hakemaan. - Tuohan on varkaus.

Vierailija
7889/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan omakohtainen, mutta paikallislehdessä eläkeläismies valitteli lumitöiden raskautta omakotitalossaan. Oli sitä mieltä, että saisi naapuruston nuoremmilla olla sen verran talkoohenkeä, että tekisivät eläkeläistenkin lumityöt.

Eli omien töiden, työmatkojen, lumitöiden jne. jälkeen tehtäisiin vielä kotona olevien naapurieläkeläistenkin lumitöitä - talkoilla.

Vierailija
7890/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen ex kehtasi ruinaa Italian matkaa, roudasi meidän mummolasta isoja piironkeja, sinne meni nekin, hän kuljetutti piirongit lapsuuden kotiinsa.

Täten perintöpiirongit ja kaapit lähti vieraalle.

Rikosilmoitus ja poliisi hakemaan. - Tuohan on varkaus.

Aikavarkaus tuo oli, kun kirjoittaja pisti lukemaan juttuaan kertomatta, että se oli satua.

Vierailija
7891/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän olisi pitänyt ottaa sukulainen vuokralle ns. ylimääräiseen huoneeseen. Parikymppinen mies oli lentänyt ulos kämpästään maksamattomien vuokrien vuoksi ja suvun täti-ihminen päätti, että tämä alkoholisti hörhö olisi voinut auttaa meitä katsomalla lasten perään yms. Ei ottanut huomioon että huone on kotitoimistomme, jossa on firmamme kaikki työkalut ja paperit ja tila on joka päiväisessä käytössä, eivätkä yli 15v lapset oikein lastenvahtia tarvi. 

Saimme sitten vihaisia soittoja + viestejä kun olimme niin julmia. Myöhemmin kuulin että tämä täti oli majoittanut sanojensa mukaan "hienoa nuorta miestä" n. viikon ja sen jälkeen oli tajunnut että koruja, kamera ja muuta pientä oli yllättäen hävinnyt. 

Vierailija
7892/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suorastaan loukkaavaa. En kaveeraisi mokoman kanssa. Pomottaminen ei kuulu kaveruuteen. 

Vierailija
7893/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan omakohtainen, mutta paikallislehdessä eläkeläismies valitteli lumitöiden raskautta omakotitalossaan. Oli sitä mieltä, että saisi naapuruston nuoremmilla olla sen verran talkoohenkeä, että tekisivät eläkeläistenkin lumityöt.

Eli omien töiden, työmatkojen, lumitöiden jne. jälkeen tehtäisiin vielä kotona olevien naapurieläkeläistenkin lumitöitä - talkoilla.

Olen kyllä tehnyt naapurin lumityöt aina pyytämättä, jos on raskasta lunta ja naapurilla on ikää.

Olen ilmeisesti oudosti kasvatettu.

Vierailija
7894/11850 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snowman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tehnyt naapurin lumityöt aina pyytämättä, jos on raskasta lunta ja naapurilla on ikää.

No eri asia tehdä vapaaehtoisesti kuin että eläköityneet naapurit syyllistävät vielä työelämässä olevat ilmaisiin lumitöihin omien hommiensa lisäksi. Monessa naapurustossa on enemmän eläkeläisiä kuin nuorempia, olisi siinä työsarkaa ja talkoota yömyöhään.

Lumenluontipalvelua voi myös ostaa niin ei ole raskasta. Omakotiasujan pitää ottaa tuo huomioon kun ikää alkaa karttua, aina ei voi laskea sen varaan että kyllä joku muu hoitaa kaikki raskaat ja vaikeat hommat ilmaiseksi ja talkoilla.

T: itsekin eläkeläinen jo

Vierailija
7895/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snowman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eri asia tehdä vapaaehtoisesti kuin että eläköityneet naapurit syyllistävät vielä työelämässä olevat ilmaisiin lumitöihin omien hommiensa lisäksi. Monessa naapurustossa on enemmän eläkeläisiä kuin nuorempia, olisi siinä työsarkaa ja talkoota yömyöhään.

Lumenluontipalvelua voi myös ostaa niin ei ole raskasta. Omakotiasujan pitää ottaa tuo huomioon kun ikää alkaa karttua, aina ei voi laskea sen varaan että kyllä joku muu hoitaa kaikki raskaat ja vaikeat hommat ilmaiseksi ja talkoilla.

Kotikadullani on kaksitoista omakotitaloa joista seitsemässä asuu eläkeläisiä ja kaksi on tyhjillään myynnissä. Pikku homma hei!

Vierailija
7896/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snowman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikadullani on kaksitoista omakotitaloa joista seitsemässä asuu eläkeläisiä ja kaksi on tyhjillään myynnissä. Pikku homma hei!

Missä päin Suomea? Olis hakusessa omakotitalo rauhalliselta alueelta. Lumenluonti onnistuu muodollista korvausta vastaan.

Vierailija
7897/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Snowman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
7898/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en suostunut.

Tuosta sai vähän sen kuvan, että olisit suostunut jos kaveri olisi ollut valkoinen. Onko näin?

Niinkö meinaat? En kyllä olisi suostunut vaikka asianomainen olisi ollut laikukas sinipunaviherkeltainen. Tai valkoinen.

Jostain syystä kuitenkin katsoit asian niin oleelliseksi, että päätit sen kertoa.

No voi jessus mihin täälläkin voi takertua, yhteen sanaan. Jos se vaikka olisi ollut amerikkalainen natiivi ja olisin sanonut sitä intiaaniksi, siis aivan hirveää vai mitä. Tai grönlantilainen. Olisit kai räjähtänyt jos olisin sanonut sitä eskimoksi. Yms.

Kaikkeen voi takertua ja hyvesignaloida ja loukkaantua jonkun puolesta, vaikka ei ole mitään pelkoa siitä että asianomainen itse edes näkisi tämän keskustelun ja siten voisi loukkaantua tuosta sanasta. Kyllähän on ihan tavallista, että joku POC nimittelee halveksivaan tyyliin valkoisia, mutta siitä ei jostain syystä saa loukkaantua. Musta saa sanoa että hän on ylpeä koska on musta, muta jos valkoinen sanoo että on ylpeä valkoisuudestaan, aletaan heti syyttää jostain ihmeen white supremacystä.

Tämä kaikki menee nyt tämän ketjun aiheen ulkopuolelle.

Vierailija
7899/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut ja ystävät pyytävät kaikennäköistä tekemään kun harrastuksena teen vaatteita, ammatti ja koulutus ihan muualla. Jo peruskoulussa luokanopetta pyysi jotakin vaatetta tekemään kun 'olet sinä niin kätevä käsistäsi'. Ei tule mieleen, että tehtaassa vaatteen sarjatyönä tekemisessä ammattilaiselta menee huikeasti vähemmän aikaa. Ompelijalle maksetaan käytetty aika ja materiaalit. Harrastelijalle tuntipalkka on vitsi. Että yksikin kehtasi sanoa että tee mulle sejase (täs ei ole kyse mistään joka olis jotenkin kiinnostava) vaikka jostakin ylijäämäkankaasta ja mä voin jotakin siitä maksaakin. Jos tämä olisi ansaintatarkoituksessa, siitä pitäis saada oikeasti palkkaa, mutta mun taidoilla tuonkin vaatteen tekemiseen menisi työpäiviä. Ilmaiseksi tein, muutoin vain rakkailleni.

Vierailija
7900/11850 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkutyttö harvoin pyysi kylään tai muutenkaan oli mitenkään kiinnostunut asioistani. Ykskaks sitten pyysi apua kun joku ongelma hänellä oli historian gradunsa kanssa, minä opiskelin tietojenkäsittelyä. Pyysi kylään kun teki jotakin ranskalaista hapankaalikeittoa, että _ensin_ katsottaisiin mikä tietotekninen ongelma siinä gradussa on. Useampi tunti meni, kun piti muotoilla se gradu - siinä oli vedetty wordia solmuun ja pötköön sitä sinne kirjoitettu mikä piti sitten tehdä säädylliseksi. Ilmaista työtä kaalikeittopalkalla. Hieman hämmentyneenä lähdin sieltä. Ei tekemiseni senkään jälkeen kiinnostaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi