Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7841/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talliini mahtui 2 autoa vierekkäin, mutta omistin vain yhden. Oli kyllä polkupyörä, ruohonleikkuri, kottikärryt jne.

Kaveri olisi tuonut sinne ilman korvausta oman ajokelvottoman "antiikkiautonsa" eli romunsa seisomaan ja odottamaan "kunnostusta". En ottanut.

Aina kun olisin halunnut vaikka pyörälenkille, niin ensin olisi oma auto pitänyt ahtauden takia ajaa ulos, jotta mahtuu  ja sama palatessa.

Myöhemmin toimitti ajoneuvonsa kierrätykseen kun aikaa ei löytynyt kunnostukseen.

Vierailija
7842/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Miehen sisarpuoli kysyi haluaisinko häneltä vanhoja vaatteitaan kun ovat jääneet pieneksi. Otin vastaan eikä ollut mitään mainintaa että olisi halunnut rahaakin. Pyysi sitten jälkikäteen rahaa vaatteista (en maksanut vaan palautin vaatteet) Seuraavan kerran tyrkytti shampoota ja hoitoainetta ku "nää ei sopineetkaan mulle", osasin jo kokemuksesta oppineena kieltäytyä. Kävikin ilmi että hän oli kys. kosmetiikkamerkin verkostomyyjä ja olisi tietysti halunnut rahaa niistäkin...!

- Siskon exä tuli muuttoavuksi ja yritti samalla putsata kämpästä itselleen kaiken sen tavaran, jota en ottanut mukaan (kyseessä oli opiskelijasolu). Mm. ois vienyt kattolampun katosta.

- Siskoni taas sai puhuttua minut ympäri että äitimme haluaisi ompelukoneen syntymäpäivälahjaksi, että ostetaanko puoliksi kun hänellä ei ole yksin varaa sitä ostaa. Näin tehtiin. Kun menin myöhemmin käymään äidilläni kävi ilmi että siskoni oli kantanut koneen omalle kämpilleen ja käytti sitä itse, eikä äitiä ompelukone edes kovin kiinnostanutkaan. Kätevä tapa saada uusi ompelukone itselle puoleen hintaan? Sen jälkeen en ole yhteislahjoihin siskoni kanssa osallistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7843/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miehen sisarpuoli kysyi haluaisinko häneltä vanhoja vaatteitaan kun ovat jääneet pieneksi. Otin vastaan eikä ollut mitään mainintaa että olisi halunnut rahaakin. Pyysi sitten jälkikäteen rahaa vaatteista (en maksanut vaan palautin vaatteet) Seuraavan kerran tyrkytti shampoota ja hoitoainetta ku "nää ei sopineetkaan mulle", osasin jo kokemuksesta oppineena kieltäytyä. Kävikin ilmi että hän oli kys. kosmetiikkamerkin verkostomyyjä ja olisi tietysti halunnut rahaa niistäkin...!

- Siskon exä tuli muuttoavuksi ja yritti samalla putsata kämpästä itselleen kaiken sen tavaran, jota en ottanut mukaan (kyseessä oli opiskelijasolu). Mm. ois vienyt kattolampun katosta.

- Siskoni taas sai puhuttua minut ympäri että äitimme haluaisi ompelukoneen syntymäpäivälahjaksi, että ostetaanko puoliksi kun hänellä ei ole yksin varaa sitä ostaa. Näin tehtiin. Kun menin myöhemmin käymään äidilläni kävi ilmi että siskoni oli kantanut koneen omalle kämpilleen ja käytti sitä itse, eikä äitiä ompelukone edes kovin kiinnostanutkaan. Kätevä tapa saada uusi ompelukone itselle puoleen hintaan? Sen jälkeen en ole yhteislahjoihin siskoni kanssa osallistunut.

Olisikohan kosmetiikkabrändi kiinnostunut kuulemaan, että heidän oma myyjänsä haukkuu tuotteita sopimattomiksi ja jakelee puoliksi käytettyä tavaraa ilmaiseksi eteenpäin, myymisen sijasta. Ehkä olisi.

Vierailija
7844/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tuttava keksi, että meillähän on auto. Siitäpä alkoi mökille vieraaksi kysely, 200km matkaa suuntaansa. Kesän ajan laitteli viestiä joka perjantai, että lähdetäänkö hänen mökilleen. Omat ruuat olisi pitänyt ostaa, hän kuulemma kalastaisi ja söisi vain niitä kaloja.

Ei olla mökki-ihmisiä, joten lopulta soitti minulle (naiselle, kun mieheni ei enää vastannut hänelle) ja tivasi, mitä viikonloppusuunnitelmia meillä on. Kun kerroin, hän voitonriemuisena julisti, että ettehän te tarvitse autoa koko viikonloppuna ja hän hakee sen tunnin päästä meidän pihasta.

Ei muuten hakenut. 😂

Vinkkejä:

- älkää somessa kertoko tutuille että teillä on auto. Jos näkevät autoilemassa, se on puolison isän auto lainassa.

- älkää varsinkaan kertoko jos on pakettiauto, tai peräkoukku. Tai kärry.

- pahimmille lokeille riittää se, että sanoo tankin olevan tyhjä "ja se pitäisi tankata ensin, bensa maksaa melkein 2e/litra". Ei he sitä halua maksaa.

- ja tiukassa paikassa autosta on just kytkin rikkoutumassa ja odottaa huoltoon pääsyä.

Typeriä vinkkejä. Miten olisi vaan sanoa että en lainaa.

Autohan nyt on lähes kaikilla.

Vierailija
7845/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaamisesta päättävät perheen aikuiset yhdessä, tapaus kerrallaan, ellei ole sovittu ettei mitään anneta lainaksi. Tämän pitää jokaisen perheenjäsenen tietää ja asia koskee kaikkien perheenjäsenten tavaroita. Estää kätevästi toista, liian höveliä aikuista jakelemasta tavaroita ja suojaa perheen lapsia ja nuoria, koska lainauslupa on aina molempien aikuisten takana. Kenties joskus hidas, mutta silti toimiva käytäntö.

Vierailija
7846/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri, jonka kanssa olimme jo etääntyneet vuosia aiemmin, ja yhteydenpitomme oli luokkaa pari viestiä per vuosi, olisi halunnut mennä lapsiensa kanssa vanhempieni mökille viettämään juhannusta. Kun sanoin, että vanhempani ovat itse siellä koko kesän, ja huomautin myös että emme ole kaverini kanssa edes kovinkaan usein nykyään tekemisissä, ja että pidin hänen pyyntöään tästä johtuen hieman erikoisena, suuttui hän, ja syytti minua juhannuksensa pilaamisesta. Lapsetkin kuulemma pettyivät, kun hän oli jo mennyt lupaamaan heille mökkijuhannuksen.

Vierailija
7847/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Olin jäämässä äitiyslomalle. Kaksi sukulaistani päättivät, että toinen heistä tulee äitiysloman sijaisekseni. Ko. Henkilöllä ei mitään kokemusta alasta tai työstä millä toimin. Oli vähän aiemmin aiemmin jäänyt pois (tai saanut kenkää) töistä mielenterveysongelmien ja väsymyksen/uupumuksen takia. Ei mielestään ollut kykenevä hakemaan töitä, mutta minun olisi pitänyt palkata hänet. Osa sukua suuttui, kun palkkakin täysin ulkopuolisen alan kokemusta omaavan henkilön.

Vierailija
7848/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö ei ollut kovin härski mutta tapahtuma muuten jäänyt vahvasti mieleen:

Paras ystäväni täytti 40 pari vuotta sitten ja pyysi minut auttamaan juhlien järjestämisessä. Menin, koska hänkin oli auttanut minua juuri kovan eron aikana (tosin jatkuvasti huomautellen millainen ihmisp**ja olen kun en osaa miestä pitää).

Noin viikko sitten menikin aina töiden jälkeen "juhlia järjestäessä". Ystäväni oli kutsunut noin 10 ihmistä näihin juhliin, joten kovin montaa iltaa ei olisi pitänyt mennä tähän. Aikaa kuitenkin kului kun toinen oli jatkuvasti kännissä ja sain kaiken muun järjestelyn ohella hoitaa omien kolmen lapsen lisäksi hänen kaksosensa kun ei itse pystynyt.

Juhlapäivän aamuna sitten kävin pystyttämässä oman juhlatelttani hänen pihaansa (yksin, koska toinen oli liian krapulassa), paimensin ja ruokin koko lapsilauman, viimeiset siivoukset ja kauppakäynnit (minun pankkikortilla).

Iltapäivällä laitettiin rouvan ulkokuori kuosiin ja taas en mitään osannut, kynnet lakattu väärin, tukka huonosti ja minulta juhlakalulle lainattu mekko ei sopinut (johtui ehkä pienestä alkoholipöhötyksestä).

Illalla kannoin ulos juomia ja ruokia, siivosin paikkoja, paimensin lasten lisäksi aikuisia vieraita ja palkaksi tästä tuli vain haukut kun olen niin kovin epäonnistunut ihmisyksilö. Aamulla herättyäni väistelin kämpässäni yöpaikkaa vailla olleita, jotka ystäväni oli ohjannut suoraan minun luokseni (kysymättä minulta) ja kävin purkamassa juhlatelttani ja keräämässä muunkin omaisuuteni sieltä, yhteyttä en ole pitänyt enää sen jälkeen ja kaikki haukkumaviestit olen poistanut saman tien kun niitä on tullut. Kun hän alkoi haukkumaan minua miesystävälleni, estimme molemmat hänet kaikista medioista.

Vierailija
7849/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa:

Tämä oli osittain sen takia kun olen muutenkin palvelualalla töissä ja kohtuullisen menestynyt alallani, ystäväni odotti yhden hengen panoksella täyttä palvelua jatkuvalla syötöllä. Ei taukoja, ei ehtinyt edes vettä juoda tai vessassa käydä. Hänen ystävänsä kun pääsevät vauhtiin, juomaa pitää kaataa non-stop

Vierailija
7850/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"

Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää 

Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.

Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä.  (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.

Eli halusit sukusi pitävän sinua lapsenmu.

Rhaajana jotta saat kälyn hiljennettyä. Oletkohan sinä ihan terve? Tuossa tilanteessa olisin ajanut kaltaisesi m. UR.

Hajan ulos talostani ja olisin kieltäytynyt koskaan sinua tapaamasta.

Jotenkin on hemmetin keksitte kuuloinen juttu.tai olet päästäsi pahasti vialla.

Mulle tuli kans heti fiilis että päässä vikaa, sulla nimittäin, ei ap:lla.

Vierailija
7851/11850 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onni asua taajamassa ja päästä silti uimaan omalta takapihalta. Ranta on syvä.Omat lapset on totutettu veteen, ohjeistettu ( peloteltu ihan näkillä myönnetään) veden vaaroista ja opetettu uimahallissa uimaan jo 3-4 -vuotiaina, jotta kotona on uskaltanut oleilla rennosti ja nauttia kesäpäivistä.Ponnistuksia on vaatinut myös rannan saattaminen uimakuntoon ja siinä pitäminen.

No, mikäs onkaan muutaman naapurin reaktio? Kun teillähän tuossa nuo uivat, niin varmaan meidänkin pääsevät mukaan. A ei osaa tosin uida, B palaa herkästi ja C voi juoda vain tiettyä mehua. Sinä varmaan siinä kuitenkin katot perään....?

Mitään uimaleluja tai muita ei naapurin lapsilla ole, joten omat lapseni siinä odottelevat vieressä kun naapurin kakarat kokeilevat vuoronperään uimapatjat ynnä muut. Hieno ja kallis kelluva tuoli meni viime kesänä rikki, kun isoin naapurin tenavista kerta toisensa jälkeen hyppäsi siihen laiturilla ja hinasi sitten vasta itsensä vesille monista kehotuksista huolimatta. Omat uimataitoiset lapseni eivät saisi heidän mielestään hyppiä laiturilta "koska ei oo reilua et me ei sitten voida kun ei osata uida". No daa.

Suihkussa käydään uinnin päälle ja hiekkaiset uikkarit jäävät sitten minun ilokseni pesuhuoneen nurkkaan odottamaan pussittamista.

Kuinka kiva olisikaan katsoa lasten yhteistä iloa, jos mukana olisi edes joskus jonkun heistä vanhempi jonka kanssa turista niitä näitä lasten uidessa. Joka ohjeistaisi omiaan ja toisi vaikka pillimehut tullessaan koko poruķalle. Mutta ikinä ei ole kukaan ehtinyt kiireiltään mukaan vaikka olen pyytänyt.

Niinpä teinkin viime kesänä tylyn ja itsekkään päätöksen. Meille saa tulla tästä edespäin uimaan vain, jos oma vanhempi on mukana vahtimassa. Totesin vain, että en halua ottaa enää näin suurta vastuuta hartioilleni. Eipä näkynyt enää uimareita loppukesästä.

Voi että mikä ärsytys ja ahdistus mulle tuli tätä lukiessa! Onneksi teit tuon ihan oikean päätöksen, että enää eivät saa vierailla ilman omaa vanhempaa. Ihan oikein eikä ole tylyä eikä itsekästä vaan ihan ymmärrettävää.

Vierailija
7852/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa:

Tämä oli osittain sen takia kun olen muutenkin palvelualalla töissä ja kohtuullisen menestynyt alallani, ystäväni odotti yhden hengen panoksella täyttä palvelua jatkuvalla syötöllä. Ei taukoja, ei ehtinyt edes vettä juoda tai vessassa käydä. Hänen ystävänsä kun pääsevät vauhtiin, juomaa pitää kaataa non-stop

Eihän tuollainen mikään ystävä ole ollut, toki nyt tiedät sen itsekin. Jos olisi, huomioisi sinutkin, enkä minä kehtaisi haukkua ystävää joka minua auttaa noin paljon juhlien kanssa. Eipä tuollainen itsekeskeinen kp sellaista tajua. Onneksi heivasit mäkeen moisen "ystävän".

Vierailija
7853/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa:

Kaikkea sinäkin keksit..en usko juttuasi.

Vierailija
7854/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli uusi miesystävä ja suhde juuri käynnistynyt tämän kuuman ja kivan palomiehen kanssa. Ystävättäreni ehdotti tosissaan että vaihdetaan miesystäviä "saaks mä ton niin sä otat mun Mikon". Ei ollut vitsi.Ehdotti vaihtoa tosissaan) söi kyllä ystäväni aika vahvoja lääkkeitä niin pistetään vaikka sen piikkiin, mutta eipä ole enää ystäväni.

Vierailija
7855/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri, jonka kanssa olimme jo etääntyneet vuosia aiemmin, ja yhteydenpitomme oli luokkaa pari viestiä per vuosi, olisi halunnut mennä lapsiensa kanssa vanhempieni mökille viettämään juhannusta. Kun sanoin, että vanhempani ovat itse siellä koko kesän, ja huomautin myös että emme ole kaverini kanssa edes kovinkaan usein nykyään tekemisissä, ja että pidin hänen pyyntöään tästä johtuen hieman erikoisena, suuttui hän, ja syytti minua juhannuksensa pilaamisesta. Lapsetkin kuulemma pettyivät, kun hän oli jo mennyt lupaamaan heille mökkijuhannuksen.

¨

Mökkejä saa myös vuokralle, eikö nämä lokkeilijat tiedä sitä vai eivätkö vaan halua maksaa? 

Luuli varmaan, että sydämesi heltyy kun kuulet että lapset pettyivät. Lapsille on tärkeää oppia kestämään pettymyksiä, voit jatkossa sanoa tutullesi sen.

Vierailija
7856/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaverin juhlissa vieraana ja vähän auttamassa. Tiskikone meni rikki vuokratilassa ja mä tiskasin koko illan astioita. Juhlapuku roikkui pukupussissa keittiössä.

Vierailija
7857/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaverin juhlissa vieraana ja vähän auttamassa. Tiskikone meni rikki vuokratilassa ja mä tiskasin koko illan astioita. Juhlapuku roikkui pukupussissa keittiössä.

Ja miksi?

Vierailija
7858/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa:

Minä olisin luovuttanut pelin kesken kaiken.

Mitä sitö helmiä sioille antamaan

Vierailija
7859/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tuttava keksi, että meillähän on auto. Siitäpä alkoi mökille vieraaksi kysely, 200km matkaa suuntaansa. Kesän ajan laitteli viestiä joka perjantai, että lähdetäänkö hänen mökilleen. Omat ruuat olisi pitänyt ostaa, hän kuulemma kalastaisi ja söisi vain niitä kaloja.

Ei olla mökki-ihmisiä, joten lopulta soitti minulle (naiselle, kun mieheni ei enää vastannut hänelle) ja tivasi, mitä viikonloppusuunnitelmia meillä on. Kun kerroin, hän voitonriemuisena julisti, että ettehän te tarvitse autoa koko viikonloppuna ja hän hakee sen tunnin päästä meidän pihasta.

Ei muuten hakenut. 😂

Vinkkejä:

- älkää somessa kertoko tutuille että teillä on auto. Jos näkevät autoilemassa, se on puolison isän auto lainassa.

- älkää varsinkaan kertoko jos on pakettiauto, tai peräkoukku. Tai kärry.

- pahimmille lokeille riittää se, että sanoo tankin olevan tyhjä "ja se pitäisi tankata ensin, bensa maksaa melkein 2e/litra". Ei he sitä halua maksaa.

- ja tiukassa paikassa autosta on just kytkin rikkoutumassa ja odottaa huoltoon pääsyä.

Minä olisin uteliaisuudestani lähtenyt, olisin vaatinut pysymään lupauksessaan.

Hän syö vaan kalojaan, itsemolisin grillannut lihaa ja makkaraa, juonut punkkua ja olutta.

Ja olisin pitänyt siotä kiinni.

Vierailija
7860/11850 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten opiskelin ja minulla oli menossa työharjoittelu. Työpaikkaohjaani näytti minulle kuvastoa, että haluaisinko tilata herkkuja, joilla hänen lapsensa keräsi rahaa harrastukseen. Myöhemmin kysyi vielä pariin otteeseen asiasta, ja liian kiltti kun olen, tilasin kohteliaisuudesta. Muistan vieläkin miten harmitti, olin todella pienituloinen yksinhuoltaja ja kirpaisi maksaa karkkirasiasta 7 euroa. Sillä rahalla olisin pari oikeaa ateriaa valmistanut. Nykyään kyllä osaan jo pitää puoleeni ja sanoa tarvittaessa ei.

Ymmärrän, että tutulle voi olla vaikea kieltäytyä, mutta minusta kyseessä ei ihan ollut tämän ketjun aiheen mukainen härski vaatija. Ei ole erityisen härskiä kysyä, haluaako ostaa karkkia…

Ai kolmeen kertaan?

Nämä työpaikalla jankuttajat ovat saakelin rasittavia, koko ajan jonkun lapsista joku (näillä on aina useita) kerää rahaa myymällä ylihintaisia karkkeja, kekesejä, vessapapereita tai sukkia. Ja ei, en osta myöskään kolmea partiokalenteria.

tälläinen pitäisi kieltää työpaikoilla. laita aloitelaatikkoon postia tästä.

Ja sitten näistä syyllistetään että lasten takia, lasten harrastus/seura/leikkikoulu tarvitsee rahaa että lapset saa harrastaa ja pääsee kisamatkalle Saksaan (ennen koronaa). Miksi lapsettomana maksaisin näitä? Haluan laittaa sen kympin ihan omaan matkakassaani että pääsen itse joskus Saksaan!

Oli muutenkin järkytys että partiokalenteri maksaa kympin! Jonkun 3€ voisi ehkä maksaa mutta ei minulla ole varaa heitellä yhtenään kymppejä muiden ihmisten lasten harrastusten maksamiseen.

Eihän tuotteiden myynnissä ole mitään härskiä. Ei niitä ole pakko ostaa. Voi sanoa ihan vain ei kiitos, en osta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sen kanssa onko lapsia vai ei. Eikä kukaan välitä siitä ostatko juuri sinä vai et.

Tuotteiden myynnissä ei olekaan mitään pahaa, jos se ensimmäinen tai edes toinen ei kelpaa vastauksesi. Mutta tuo että jäädään jankuttamaan ja painostamaan syyllistämällä ihmistä joka ei ole lapsia koskaan tavannutkaan menee ikävän käytöksen puolelle. Osaan itse pitää puoleni ja voivotella mukana, mutta kyllä tuo vähän kiusallista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän