Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7801/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Eräs tuttu haki aikanaan monella sadalla eurolla lääkkeitä apteekista. Sai Kelasta tuen niihin mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan.

Että joku voi olla sairaalle kateellinen.

Olen oppinut täällä, että iso osa suomalaisista on kateellisia kaikkien köyhimmille. Edes lääkkeitä ei pitäisi saada ilmaiseksi, koska se on epäreilua jotain pienituloista kohtaan, joka maksaa omat lääkkeensä. Vaikea ymmärtää. Jos lääkkeitä olisi oikeasti monella sadalla (voi olla pientä liioittelulisää tuossa), niin ihminen on varmasti tosi sairas ja elää tukien varassa. Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että se on todella nöyryyttävää elää niin. -eri

Onko kuinka härski vaatimus, jos kehoitan teitä joskus vetämään henkeä kun verenpaine alkaa nettikirjoituksen takia kohoamaan ja lukemaan uudestaan ja loppuun asti se kirjoitus?

Kelakorvaukset lääkkeistä tuossa oli ihan normaalia, "mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan" oli se härski osuus. T: työkyvyttömyyden takia nuorena eläkkeelle, tukien varassa, ei ole käynyt mielessäkään valehdella tarvitsevani rahaa johonkin, mihin saan korvaukset ihan lakisääteisesti

Jotkut lääkkeet maksaa kelakorvausten jälkeenkin vielä älyttömästi. Se, että lääke on ns. korvattava, ei tarkoita aina sitä, että se maksetaan kokonaan. Esim. jostain lääkkeistä kela maksaa 40%. Jos siis kyse oli tällaisesta lääkkeestä, ja kyseinen henkilö sai toiset 40% vanhemmiltaan, hänen piti maksaa loput 20% omistaan.

Perustoimeentulotuen asiakkaille kaikki reseptilääkkeet ovat ilmaisia. 

Kelakorvaus on eri asia, sen saavat kaikki, eli tuella tai ei. 

Missä kohtaa edellä luki, että kyse on perustoimeentulotuen asiakkaasta?

Vierailija
7802/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä älytöntä, mutta eilen monta vuotta yhdessä ollut tuttavapariskunta päivitti facebookiin melkein identtisen päivityksen hiihtoretkeltään tunnin välein. Päivityksistä vain sai kuvan että kumpikin olisi ollut retkellä yksin. Tagaamalla toisen kuvaamn olisivat päässeet yhdellä postauksella ja vähemmällä seuraajien myötähäpeän määrällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7803/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa käytiin samassa kesätyöpaikassa minun autolla aina minun maksamilla bensoilla. Kerran sitten pysähdyttiin keskustassa ja pyysin maksamaan parkkimaksun ja hän oli ihan pöyristynyt, että HÄN joutuu maksamaan parkin. Se tuntui aika uskomattomalta.

Vierailija
7804/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli/on jollain lailla unilääke riippuvainen ja hän tosiaan oletti että kun sain auto-onnettomuuteni jälkeen itselleni unilääkkeitä kun en pystynyt kipujeni takia nukkumaan, että antaisin unilääkkeeni hänelle ja hän oli todella pöyristynyt. Hän käydessään päivä tuosta mukamas tuomassa mulle ostamaansa suklaata, varasti mun unilääkkeet.

Vierailija
7805/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Eräs tuttu haki aikanaan monella sadalla eurolla lääkkeitä apteekista. Sai Kelasta tuen niihin mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan.

Että joku voi olla sairaalle kateellinen.

Olen oppinut täällä, että iso osa suomalaisista on kateellisia kaikkien köyhimmille. Edes lääkkeitä ei pitäisi saada ilmaiseksi, koska se on epäreilua jotain pienituloista kohtaan, joka maksaa omat lääkkeensä. Vaikea ymmärtää. Jos lääkkeitä olisi oikeasti monella sadalla (voi olla pientä liioittelulisää tuossa), niin ihminen on varmasti tosi sairas ja elää tukien varassa. Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että se on todella nöyryyttävää elää niin. -eri

Onko kuinka härski vaatimus, jos kehoitan teitä joskus vetämään henkeä kun verenpaine alkaa nettikirjoituksen takia kohoamaan ja lukemaan uudestaan ja loppuun asti se kirjoitus?

Kelakorvaukset lääkkeistä tuossa oli ihan normaalia, "mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan" oli se härski osuus. T: työkyvyttömyyden takia nuorena eläkkeelle, tukien varassa, ei ole käynyt mielessäkään valehdella tarvitsevani rahaa johonkin, mihin saan korvaukset ihan lakisääteisesti

Mistä tiedät, antoivatko vanhemmat rahat avustuksena tutullesi tietäen, että hän saa ne myös korvauksena KELAstakin? Varsinkin, jos kyse on summasta, jolla ei ole vanhemmille isompaa merkitystä. Omat vanhemmat ovat antaneet joskus rahaa muuten vaan avustuksena johonkin kertoen, ettei tarvitse maksaa takaisin ja itse olen omille lapsille antanut rahaa milloin mistäkin syystä. Muutama lisäkymppikin voi olla tietyissä tilanteissa ihan hyvänä apuna.

Vierailija
7806/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän koloista nämä kaikki viri-viri-tööt-tööt-tyypit kaivautuu aina näihin ihan mukavina alkaneisiin ketjuihin? Täällä jauhettu jostain kukkamummosta tai kahvista sivukaupalla.... Menkää analysoimaan niitä kahviruikulikakkojanne jonnekin omaan ketjuunne.

Vierailija
7807/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin rivarikolmion eläkepäivien asunnoksi kun isoa taloa ja pihaa en enää jaksanut (viitsinyt) hoitaa. Ilmoitin ekassa yhtiökokouksessa johon osallistuin, että yksiinkään talkoisiin en osallistu, ihan ok jos muut tekee, mutta piha pitää olla auki klo 7.30. Yhden talven noi muut hinkkasi lumia, sen jälkeen on teetetty huoltoyhtiöllä.

Talkoisiin ei ole pakko osallistua, eikä osallistumattomuutta voi maksattaa erikseen. Sanoo laki!

Muuten ihan hyvä, mutta jos sä _vaadit_ että pihan on "oltava auki" aikaan nön.nön.nöö, taloyhtiön enemmistöpäätöksellä ei oo huoltoyhtiötä hommaa tekemässä, niin siinähän hinkkaat ihan itse. Mä en ilta/yötyöläisenä herää kukonlaulun aikaan että jonkun rinsessan polku on auki sillon kun hän ihan itse haluaa

Vierailija
7808/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä älytöntä, mutta eilen monta vuotta yhdessä ollut tuttavapariskunta päivitti facebookiin melkein identtisen päivityksen hiihtoretkeltään tunnin välein. Päivityksistä vain sai kuvan että kumpikin olisi ollut retkellä yksin. Tagaamalla toisen kuvaamn olisivat päässeet yhdellä postauksella ja vähemmällä seuraajien myötähäpeän määrällä.

Ja mikä tässä mielestäsi oli se härski vaatimus tai pyyntö?

Vierailija
7809/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kanssa käytiin samassa kesätyöpaikassa minun autolla aina minun maksamilla bensoilla. Kerran sitten pysähdyttiin keskustassa ja pyysin maksamaan parkkimaksun ja hän oli ihan pöyristynyt, että HÄN joutuu maksamaan parkin. Se tuntui aika uskomattomalta.

Mulla vst tapaus.

Tuttu ehdotti voisi kulkea mun kyydissä. Kerroin lähden kotoa klo 8.00.

Jos olet pihalla silloin, tervetuloa.

En kierrä mistään.

Seuraavana aamuna ei näkynyt, ajoin töihin. Vartin päästä soitti, en vastannut.

Töihin toinen tuli 2 h myöhässö, heti alkoi huutamaan. Oli päässä päättänyt minun pitää hakea hänet kotoa, vaikka en tiennyt missö asuu.

Sanoin auton kulut ovat 1 euro per km. Jos haluaa, että noudan, hänen pitää maksaa minulle0,50 e km, eli reilu 10 e suunta.

Ilmaiseksi pääsee, jos on parkkipaikalla, kun olen lähdössä.

Joskus yritti kerjää kotiin kyytiä.

Sanoinajan suoraan tästä kotiin. En pysähdy, en koukkaa. Käykö ? Matkalla ehdotti pysähtymistä.

Kerroin voin pysäyttää seuraavalle bussipysäkille, äläkä enää pyydä kyytiä

Vierailija
7810/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, miksei pariskunta saisi tehdä omia päivityksiään yksilöinä?

Vierailija
7811/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, miksei pariskunta saisi tehdä omia päivityksiään yksilöinä?

Olisikohan viesti tullut vahingossa väärään ketjuun? Tuolla näkyy olevan suosituissa keskusteluissa ketju tuttujen nettipostauksista...

Vierailija
7812/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät oli kutsuttu juhannukseksi ystäväpariskunnan luo. Käytiin matkalla torilla ja ostettiin perunaa, mansikkaa jne. Perillä kun laitettiin kamat jääkaappiin huomasin, ettei siellä ollut kuin kuivahtanut juustonkäntty. Isäntäpariskunta sitten söi meidän eväät juhannusruoaksi, koska muuta ei ollut. Pidin sitä aika outona, että kutsutaan vieraaksi ja mitään ruokaa ei ole, mutta senhän takia meidät varmaan kutsuttiinkin.

Vierailija
7813/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin tuossa 2018 yrityksen ja työtön serkku yritti että pääsisi työkokeiluun mun yritykseen. Olin suostumassa, kunnes hän totesi "Tehdään vaan sopimus, mutta tehdään tälleen nimellinen sopimus etten käy kyllä töissä, mutta laita että oon joka päivä niin saan silti sen kulukorvauksen eikä tarvi kotoa lähteä mihinkään. saan enemmän rahaa" ja joo, en suostunut.

Vierailija
7814/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan jospa ne oli sattumoisin toisistaan tietämättä samassa paikassa lomalla? Ei kaikki vietä lomaa yhdessä.

Vierailija
7815/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän koloista nämä kaikki viri-viri-tööt-tööt-tyypit kaivautuu aina näihin ihan mukavina alkaneisiin ketjuihin? Täällä jauhettu jostain kukkamummosta tai kahvista sivukaupalla.... Menkää analysoimaan niitä kahviruikulikakkojanne jonnekin omaan ketjuunne.

Siellähän me niitä varsinaisesti analysoidaankin. Siihen nähden, että olet selvästi palstapoliisi, seuraat huonosti, mitä palstalla tapahtuu.

Vierailija
7816/11850 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

Tyhmä. Olisit saanut pillua.

En harrasta lesboilua.

Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?

En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.

Voitteko siirtyä johonkin muuhun ketjuun kahvin terveysvaikutuksista tai niiden puuttumisesta. Dzsiisus.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)

Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.

Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Tämän keksit kyllä ihan omasta päästäsi. :)

Kahvi hoitaa elimistöä, myös suolistoa. 

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Ja höpö höpö :D

Työskentelen alalla, jossa kahvia kuluu työpäivien mittaan melkoiset määrät. Kyllä se kiinnittäisi huomiota, jos porukka ravaisi koko ajan vessassa, varsinkin kun toimistolla on vain pari vessaa. 

Kahvi tutkitusti (huom. vertaisarvioidut lääketieteelliset artikkelit) auttaa ruuansulatusta hidastamalla sitä. Sen vuoksi verensokeripiikit jäävät pienemmiksi ja se, yhdessä kofeiinin piristävän vaikutuksen kanssa, parantaa työtehoa merkittävästi.

Vierailija
7817/11850 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenisen vuotta vanhempi kuin muut serkkulaumastamme ja meillä on miehen kanssa pari sijoitus asuntoa, joista yksi on aika halutulla sijainnilla Hesassa. Serkkuni keksi että se on sijainniltaan täydellinen kun heidän piti päästä keskustaan juhlimaan, joten tiedusteli voisimmeko käskeä vuokralaisen pois asunnostaan viikonlopun ajaksi, että he voisivat majoittua siellä. Ei tuntunut tajuavan miksi ei sopinut.

No, samainen neitokainen pääsi sitten opiskelemaan ja nyt soitti tyttelin äiti: Voisimmeko lopettaa asunnon vuokraamisen, että hänen tyttönsä saisi edullisen (lue: ilmaisen) asunnon opiskelujen ajaksi. Tyttö pitäisi huolta asunnosta (!) eikä tarvitsisi nähdä vaivaa vuokraamisen kanssa, vuokraa saati vastikkeita ei olisi meille maksettu.

En tiedä aiheuttiko tahaton naurukohtaukseni vai sen keskeltä sanottu "EI!" sen että ovat olleet nyt jo pari vuotta puhelakossa meitä kohtaan, onneksi.

Vierailija
7818/11850 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

Tyhmä. Olisit saanut pillua.

En harrasta lesboilua.

Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?

En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)

Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.

Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Tämän keksit kyllä ihan omasta päästäsi. :)

Kahvi hoitaa elimistöä, myös suolistoa. 

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Ja höpö höpö :D

Työskentelen alalla, jossa kahvia kuluu työpäivien mittaan melkoiset määrät. Kyllä se kiinnittäisi huomiota, jos porukka ravaisi koko ajan vessassa, varsinkin kun toimistolla on vain pari vessaa. 

Kahvi tutkitusti (huom. vertaisarvioidut lääketieteelliset artikkelit) auttaa ruuansulatusta hidastamalla sitä. Sen vuoksi verensokeripiikit jäävät pienemmiksi ja se, yhdessä kofeiinin piristävän vaikutuksen kanssa, parantaa työtehoa merkittävästi.

hah. Kahvi on myrkky ja jos juo enemmän kuin 4 kuppia saa myrkytysoireita, Kofeiinimyrkytys on oikea tila johon voi kuolla. Sydän hakkaa yms. Jotkut on kuitenkin yliherkkiä kofeiinille enemmän kuin toiset, toiset sietää sitä enemmän toiset vähemmän. On tunnettu tosiasia että kahvi voimistaa hermostuneisuuden tunteita, paniikkikohtauksia, jopa psykoosinoireita jotkut ovat kuvanneet saaneensa. Paniikkihäiriöisiltä kehoitetaankin heti lopettamaan kahvin juonti. Kofeiinipitoisuuksia on useita vahvuuksia eri paahtoasteissa, vaalea paahto, ja tummapaahto, sekä keskipaahto, näissä on eri pitoisuudet kofeiinia. En muista kummassa oli enemmän. Itse sairastin ahdistuneisuushäiriötä ja kahvi voimisti noita tuntemuksia silloin. Kummasti pikakahvia pystyin juomaan. Jos saa pahan ahdistuneisuuskohtauksen kyllä se voi pistää mahankin sekaisin joten suoli voi toimia silloin.

Vierailija
7819/11850 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kahvin huonot ja hyvät puolet jo käsitelty?

Vierailija
7820/11850 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kymmenisen vuotta vanhempi kuin muut serkkulaumastamme ja meillä on miehen kanssa pari sijoitus asuntoa, joista yksi on aika halutulla sijainnilla Hesassa. Serkkuni keksi että se on sijainniltaan täydellinen kun heidän piti päästä keskustaan juhlimaan, joten tiedusteli voisimmeko käskeä vuokralaisen pois asunnostaan viikonlopun ajaksi, että he voisivat majoittua siellä. Ei tuntunut tajuavan miksi ei sopinut.

No, samainen neitokainen pääsi sitten opiskelemaan ja nyt soitti tyttelin äiti: Voisimmeko lopettaa asunnon vuokraamisen, että hänen tyttönsä saisi edullisen (lue: ilmaisen) asunnon opiskelujen ajaksi. Tyttö pitäisi huolta asunnosta (!) eikä tarvitsisi nähdä vaivaa vuokraamisen kanssa, vuokraa saati vastikkeita ei olisi meille maksettu.

En tiedä aiheuttiko tahaton naurukohtaukseni vai sen keskeltä sanottu "EI!" sen että ovat olleet nyt jo pari vuotta puhelakossa meitä kohtaan, onneksi.

Tästä tulee mieleen siskoni, joka oli aikoinaan on/off-suhteessa melkoisen unelmien prinssin kanssa. Tyyppi käytti sekaisin alkoholia ja huumeita ja oli siskoani kohtaan väkivaltainen, niin henkisesti kuin fyysisestikin. No, tämä unelmavävy sai häädön kämpästään maksamattomien vuokrien takia, eikä uutta kämppää löytynyt maksuhäiriömerkinnän vuoksi. Sisko sitten ehdotti ihan pokalla vanhemmillemme, että nämä potkisivat sijoitusasunnostaan pitkäaikaisen, luotettavan vuokralaisensa pihalle ja ottaisivat tämän poikkiksen tilalle. Ei millään ymmärtänyt, mikseivät he oikein innostuneet ideasta. Eivät onneksi suostuneet, ja onneksi siskolle ja ukkelille myös tuli lopulta lopulliset bänksit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi