Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7761/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan muutettu uuteen taloon noin vuosi sitten. Meillä on tallissa/pihassa miehen silmäterä harrasteauto, minun käyttöautoni, miehen käyttöauto ja katurekisterissä oleva mönkijä. Eli kahden hengen perheellämme on siis neljä ajoneuvoa.

Viime kesänä tuli samalla kadulla asuva pariskunta juttusille miehen ollessa pihahommissa ja heillä oli aivan pokkana asiana, että kun meillä on pihalla autoja enemmän kuin tarvetta niin meidän autoja voitaisiin hyödyntää siinä kadun muiden asukkaiden kesken. Että autottomat ihmiset voisivat niitä meidän autoja käyttää pienille asioilleen. Tietysti sovitusti. Ja yhteisöllinen ajattelutapa on uutta järkevää ajattelutapaa, että kaikkien ei tarvitse omistaa omaa kappaletta tavaraa, jota ei koko ajan käytetä ja tässä voisi olla sellaista fiksua yhteiskäyttöä kun meidänkin autoja seisoo siinä aina käyttämättömänä pihalla ja..

Mieheni oli että oikeasti mitä helvttiä ja sanoi heille, että ei se kyllä todellakaan sovi. Autot ovat meidän käytössä eikä niitä oteta mihinkään yhteiskäyttöön.

Keskustelu loppui lyhyeen. Pariskunta ei päässyt kertomaan loistoideaansa loppuun asti, että olisiko autojen käytöstä ihan maksettu jotain vai ihan ilmaiseksi olisimme saaneet tarjota automme kadun asukkaiden käyttöön.

Yhteisautohan on sinänsä ihan fiksu ajatus, mutta ei sitä tolleen tehdä että mennään jonkun omistamaa autoa pyytämään.  Se hommataan yhteisesti ja kaikki kulut maksetaan myös yhdessä. Vakuutukset on sitten vähän kinkkisempi juttu.

Vierailija
7762/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapuri tuli kysymään, että voisinko ajeluttaa Harrikalla heidän vaihto-oppilasta ja esitellä kaupunkia. Mä olin että mitä v*ttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7763/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan muutettu uuteen taloon noin vuosi sitten. Meillä on tallissa/pihassa miehen silmäterä harrasteauto, minun käyttöautoni, miehen käyttöauto ja katurekisterissä oleva mönkijä. Eli kahden hengen perheellämme on siis neljä ajoneuvoa.

Viime kesänä tuli samalla kadulla asuva pariskunta juttusille miehen ollessa pihahommissa ja heillä oli aivan pokkana asiana, että kun meillä on pihalla autoja enemmän kuin tarvetta niin meidän autoja voitaisiin hyödyntää siinä kadun muiden asukkaiden kesken. Että autottomat ihmiset voisivat niitä meidän autoja käyttää pienille asioilleen. Tietysti sovitusti. Ja yhteisöllinen ajattelutapa on uutta järkevää ajattelutapaa, että kaikkien ei tarvitse omistaa omaa kappaletta tavaraa, jota ei koko ajan käytetä ja tässä voisi olla sellaista fiksua yhteiskäyttöä kun meidänkin autoja seisoo siinä aina käyttämättömänä pihalla ja..

Mieheni oli että oikeasti mitä helvttiä ja sanoi heille, että ei se kyllä todellakaan sovi. Autot ovat meidän käytössä eikä niitä oteta mihinkään yhteiskäyttöön.

Keskustelu loppui lyhyeen. Pariskunta ei päässyt kertomaan loistoideaansa loppuun asti, että olisiko autojen käytöstä ihan maksettu jotain vai ihan ilmaiseksi olisimme saaneet tarjota automme kadun asukkaiden käyttöön.

En lainaa omaa autoani kuin ihan luottohenkilöille, joiden tiedän osaavan ajaa ja kohtelevan autoani kuin omaansa. Tässä oli kyse vielä jostain naapuruston tuntemattomista henkilöistä, joiden ajotaidoista ei ole mitään takeita tai kyvyistä pitää auto ehjänä. Kuka korvaa vahingot, jos tulee parkkipaikalla ”oho”-lommoja (”en se minä ollut!”) tai isompia kolareita, auto hajoaa tai ikäviä selvityksiä tulee jos joku saa peltipollarilla sakot (”en se minä ollut!). Selvityksistä ja raha-asioista menee vielä välit naapureihin.

Lisäisin tähän vielä siivoamisen. Autoa lainaavat jättävät hiekat, kurat ja koirankarvat auton omistajan vaivoiksi.

Kyllä! Auton siivoaminen lainaamisen jälkeen. Ihan roskat voisi kerätä ja kurat siivota. Jos on jossain rapakossa ajettu niin pesu myös. Auton pitäisi palautua siinä kunnossa takaisin kun mitä se oli lähtiessä. Ja tankissa vähintään yhtä paljon bensaa. Ei ole aina niin itsestään selvää ollut.

Kerran oli yhden lainaajan pieneltä lapselta valunut suklaajäätelöä auton vaaleille penkeille. Ilmeestä päätellen olin nipo kun kysyin, että maksaako takapenkkien pesun vai yrittääkö itse pestä. Selitys oli ”No, lapset on lapsia…tiiät”. Maksoi pesun, mutta välit viilenivät. Varmaan juoruilee selkäni takana minulle pyhästä peltilehmästä ja miten on tarkkaa sen kanssa.

Niin tällaisten asioiden takia en autoani lainaa. Se on minulle tärkeä kulkuväline, jonka haluan pitää siistinä ja toiselle vain joku mitä-väliä-joku-auto-kauhee-nipo.

Vierailija
7764/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisautohan on sinänsä ihan fiksu ajatus, mutta ei sitä tolleen tehdä että mennään jonkun omistamaa autoa pyytämään.  Se hommataan yhteisesti ja kaikki kulut maksetaan myös yhdessä. Vakuutukset on sitten vähän kinkkisempi juttu.

Totta, ihan sinänsä hyvä ideahan tässä on taustalla ollut. Mutta ei se noin toteudu, että yksi ostaa auton ja vastaa kuluista ja muut sitten vain ajavat.

Yhteisomistajuus voi olla yllättävän vaikeaa. Naapurustossa kannattaisi kokeilla ensin esimerkiksi yhteiskottikärryä tai simppeleitä työkaluja. Sitten siirtyä esimerkiksi astetta hankalampaan ruohonleikkuriin tai oksasilppuriin jos homma toimii.

Auto on jo oikeasti hankala. Sitä pitää huoltaa, korjata, tankata, vaihtaa renkaita, pestä.

Vierailija
7765/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JaakkoLE.kouvolasta kirjoitti:

Olen ammatiltani opettaja. Sukujuhlissa pitäisi aina olla hakkaamassa karttakepillä muiden ipanoita. Tai kesällä ilmaisena kurittajana "kun sulla on niin pitkä lomakin". Jep jep Kohta ammun kaikki, menee niin hermot

Minulle opettajan lyhyestä työpäivästä rutkutti eräs itseäni nuorempi eläkkeellä oleva kapiainen.

Olen opettaja. Aikanaan asuimme rivitaloyhtiössä, jossa kaikk lumenluonti, nurmikon leikkaus, piha-aluietten pensaiden hoito yms oli ulkoistettu jollekin firmalle ja kaikki asukkaat maksoimme tietenkin samansuuruisen hinnan asiasta vastikkeessa.

Naapurin viisikymppisenä rakennusmiehen hommista eläkkeelle jäänyt mies oli sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä kaikki taloyhtiön pihahommat, koska olen kesät tekemättä mitään. Kaiken huipuksi myös hänen oma vaimonsa oli opettaja!

Asuttiin 4 v rivitalossa, siinä 3.5 v liikaa.

Otin selvää etukäteen, välittäjä vakuutti käytetään huoltoyhtiötä.

Syksyllä ilmoitettiin sopimus lopetaan. Äänestettiin ja hävisin.

Saatiin tehtyä seinänaapureiden kanssa kimppasopimus, tehtiin aina yhdessä, jos lumien luonti osuin jollekin meistä.

Ei enää ikinä !

Vierailija
7766/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri että minulta harvoin pyydetään mitään, mutta yksi morsian järjesti juhlansa hevonkaakussa (mökki keskellä metsää..) Yritin googlettaa paikkaa ja katsoa miten sinne pääsee, ja kun kyselin miten sinne mennään niin se kiukuttelu yhteisessä ryhmächatissa oli tätä tasoa: 

"Emmä ala sinne aikuisten ihmisten kyytejä järjestämään" 

"Mä en jaksa stressata itseäni tällaisella"

"Ei mua kiinnosta miten sinne pääsette / pois pääsette" 

Ja tätä rataa. 

Kyseinen pari on nyt sitten eronnutkin jo miehestään ja häät olivat vain kalliilla vuokralla katetut ryyppyjuhlat, joissa morsian istui kaikkien kanssa ja mies hääri koko illan ja seuraavan aamun keittiössä. Pääsimme sinne kuitenkin tilataksilla, mutta eipä tullut omia häitä järjestellessä mieleen vastata noin ankeasti - ja kyllä, itse järjestin kaiken kyydityksiä myöten ja jakelin numeroita joihin voi soittaa jos tippuukin matkasta. 

Menit kuitenkin eli hyväksyit asian.

Itseäni ihmetytti enemmän tuo, että kyseinen PARI oli eronnut miehestään, että kuinka monta ihmistä siellä oikein vihittiin?

Vierailija
7767/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, ihan sinänsä hyvä ideahan tässä on taustalla ollut. Mutta ei se noin toteudu, että yksi ostaa auton ja vastaa kuluista ja muut sitten vain ajavat.

Yhteisomistajuus voi olla yllättävän vaikeaa. Naapurustossa kannattaisi kokeilla ensin esimerkiksi yhteiskottikärryä tai simppeleitä työkaluja. Sitten siirtyä esimerkiksi astetta hankalampaan ruohonleikkuriin tai oksasilppuriin jos homma toimii.

Auto on jo oikeasti hankala. Sitä pitää huoltaa, korjata, tankata, vaihtaa renkaita, pestä.

Ei yhteistyökalut toimi eikä naapurilta lainaaminenkaan toimi. Naapuri lainasi momenttiavaimen eikä kyselyistä huolimatta palauttanut.

Vierailija
7768/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

Tyhmä. Olisit saanut pillua.

En harrasta lesboilua.

Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?

En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)

Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.

Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Tämän keksit kyllä ihan omasta päästäsi. :)

Kahvi hoitaa elimistöä, myös suolistoa. 

Vierailija
7769/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri että minulta harvoin pyydetään mitään, mutta yksi morsian järjesti juhlansa hevonkaakussa (mökki keskellä metsää..) Yritin googlettaa paikkaa ja katsoa miten sinne pääsee, ja kun kyselin miten sinne mennään niin se kiukuttelu yhteisessä ryhmächatissa oli tätä tasoa: 

"Emmä ala sinne aikuisten ihmisten kyytejä järjestämään" 

"Mä en jaksa stressata itseäni tällaisella"

"Ei mua kiinnosta miten sinne pääsette / pois pääsette" 

Ja tätä rataa. 

Kyseinen pari on nyt sitten eronnutkin jo miehestään ja häät olivat vain kalliilla vuokralla katetut ryyppyjuhlat, joissa morsian istui kaikkien kanssa ja mies hääri koko illan ja seuraavan aamun keittiössä. Pääsimme sinne kuitenkin tilataksilla, mutta eipä tullut omia häitä järjestellessä mieleen vastata noin ankeasti - ja kyllä, itse järjestin kaiken kyydityksiä myöten ja jakelin numeroita joihin voi soittaa jos tippuukin matkasta. 

Menit kuitenkin eli hyväksyit asian.

Itseäni ihmetytti enemmän tuo, että kyseinen PARI oli eronnut miehestään, että kuinka monta ihmistä siellä oikein vihittiin?

Pari.

Vierailija
7770/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskeintä: kaikkien on pakko ottaa koronarokote, myös lasten...

Vielä härskimpää: Kaikkien on pakko sairastaa korona. Mieluummin vakavana versiona.

Vierailija
7771/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa

Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.

No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri 

Ei se tietenkään ystävän tehtävä ole. On vaan aika hemmetin kurjaa olla yksin kipeänä lasten kanssa kotona. Olisi helpottanut äidin päivää aivan julmetusti jos joku olisi käyttänyt lapset syömässä. Eri.

Niin ja saada perheen lasten kautta itselleen ja koko perheelle flunssa? Joo tosi nastaa.

Hemmetin kurjaa on sairastaa joka tapauksessa eikä joku lasten hesessä käynti tilannetta muuta. Yhtä hemmetin kurjaa on myös ap:llekin sairastaminen, joten miksi altistaa itsensä.

Jos paikkakunnalla ei voi wolttaa hesemättöjä kotiin niin sitten sinne mennään joku toinen päivä. Lapset kyllä kestävät tämän tai ainakin on aika oppia kestämään, että aina ei kaikkea voi saada heti.

Vierailija
7772/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli vähän samaa, mutta äidin miesystävän ideana. Olisi kuulemma hankittu yhdessä auto; äitini, tämä miesystävä, minä, sisareni, miesystävän tytär ja tyttären poikaystävä. Auto olisi ollut kaikkien käytössä. Huom, asumme eri osoitteissa eri puolella Suomea, minä ja siskoni olemme ajokortittomia ja auto olisi pitänyt hankkia miesystävälle, jotta hänen teinityttärensä ja poikaystävänsä pääsevät ajelulle. Edellinen miesystävän autohan vedettiin tämän poikaystävän toimesta rallikuskin elkein pöpelikköön ja täysin romuksi.

Totesimme äidin ja siskon kanssa, että ei muuten onnistu. Äidin käyttöön hankimme auton sisareni kanssa, miesystävä saa lapsineen ja tämän seuralaisineen hankkia ihan itse oman autonsa. Joka iikka.

Vierailija
7773/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JaakkoLE.kouvolasta kirjoitti:

Olen ammatiltani opettaja. Sukujuhlissa pitäisi aina olla hakkaamassa karttakepillä muiden ipanoita. Tai kesällä ilmaisena kurittajana "kun sulla on niin pitkä lomakin". Jep jep Kohta ammun kaikki, menee niin hermot

Minulle opettajan lyhyestä työpäivästä rutkutti eräs itseäni nuorempi eläkkeellä oleva kapiainen.

Olen opettaja. Aikanaan asuimme rivitaloyhtiössä, jossa kaikk lumenluonti, nurmikon leikkaus, piha-aluietten pensaiden hoito yms oli ulkoistettu jollekin firmalle ja kaikki asukkaat maksoimme tietenkin samansuuruisen hinnan asiasta vastikkeessa.

Naapurin viisikymppisenä rakennusmiehen hommista eläkkeelle jäänyt mies oli sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä kaikki taloyhtiön pihahommat, koska olen kesät tekemättä mitään. Kaiken huipuksi myös hänen oma vaimonsa oli opettaja!

Asuttiin 4 v rivitalossa, siinä 3.5 v liikaa.

Otin selvää etukäteen, välittäjä vakuutti käytetään huoltoyhtiötä.

Syksyllä ilmoitettiin sopimus lopetaan. Äänestettiin ja hävisin.

Saatiin tehtyä seinänaapureiden kanssa kimppasopimus, tehtiin aina yhdessä, jos lumien luonti osuin jollekin meistä.

Ei enää ikinä !

Ostin rivarikolmion eläkepäivien asunnoksi kun isoa taloa ja pihaa en enää jaksanut (viitsinyt) hoitaa. Ilmoitin ekassa yhtiökokouksessa johon osallistuin, että yksiinkään talkoisiin en osallistu, ihan ok jos muut tekee, mutta piha pitää olla auki klo 7.30. Yhden talven noi muut hinkkasi lumia, sen jälkeen on teetetty huoltoyhtiöllä.

Talkoisiin ei ole pakko osallistua, eikä osallistumattomuutta voi maksattaa erikseen. Sanoo laki!

Vierailija
7774/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

En harrasta lesboilua.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Vierailija
7775/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteistyökalut toimi eikä naapurilta lainaaminenkaan toimi. Naapuri lainasi momenttiavaimen eikä kyselyistä huolimatta palauttanut.

Joskus lainaamisesta on hyötyä. Yksi tuttu kertoi lainanneensa 20€ yhdelle rasittavalle tyypille tietäen, että tuskin saa rahojaan takaisin.

Lainan seurauksena tyyppi alkoi vältellä tutun seuraa. Oli kuulema ehkä paras 20€ sijoitus ikinä.

Vierailija
7776/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta lesboilua.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Vierailija
7777/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta lesboilua.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Vierailija
7778/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa

Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.

No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri 

Ei se tietenkään ystävän tehtävä ole. On vaan aika hemmetin kurjaa olla yksin kipeänä lasten kanssa kotona. Olisi helpottanut äidin päivää aivan julmetusti jos joku olisi käyttänyt lapset syömässä. Eri.

Ymmärtäisin, jos äiti olisi vuoteenomana eikä pystyisi hoitamaan lasta, niin olisi pyytänyt kaverin auttamaan lapsia kotona. Hesessä käynti on huvittelua, jonka voi tehdä joskus toistekin. 

Ja sillä kaverilla oli 10 km matka suuntaansa eikä ollut autoa. Autottomalta kaverilta ei pitäisi koskaan pyytää että tulee jonnekin kauas, koska siinä tulee bussivuorot ja muut. Kaikkialle ei edes pääse bussilla.

Vierailija
7779/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta lesboilua.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Tuskin niissä tutkimuksissa lukee, että jos kahvi ei tee jollekin XX asiaa, siinä ihmisessä on jotain vialla.  Linkitä sitten edes niihin tutkimuksiin. -eri

Vierailija
7780/11850 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvulla on aina ollut lokkeilumeininki käytössä: lomamatkat tehdään sinne, missä asuu joku tutuntuttu = ilmainen majoitus koko perheelle pariksi viikoksi, nääs. Lääkäriin on turha mennä, kun reseptit saa ruikuttamalla sukulaisen ex-puolison siskon lääkärimieheltä. Tavaroita lainataan ja myydään sitten eteenpäin, rahat pidetään itsellä. Ja jos muuten ei pidetä mitään yhteyttä, niin silloin kyllä, kun tarvitaan ilmaista talkootyövoimaa tai jotain kallista vehjettä lainaan. Mieskin on oppinut näille tavoille, ja mä saan naama raivohäpeästä punaisena pidätellä sitä, ettei menis taas jonnekin kerjäämään lainaan painepesuria/peräkärryä/pensasleikkuria, vaan menis ennemmin vuokraamoon ja maksais sen pari kymppiä, mitä niistä nyt pyydetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi