Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
äly hoi kirjoitti:
et sitten osannut sulkea puhelinta
Petti ja jätti :(((
Sahamies kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten röyhkeyttä, jonka tulkitsen usein tyhmyydeksi.
Isäni oli todella hyvä koneiden korjaaja ja teki sitä ei mielellään tutuille ja sukulaisille. Ei yleensä halunnut korvausta pikku hommista. Hyvä mieli riitti.
Lopulta isästä aika jätti ja vietimme hänen hautajaisia. Niin yksi sukulaismies tuli ihan vauhkona, että isälläni jäi kesken hänen moottorisahan korjaus. Milloin minä hoidan sen loppuun.. sanoin kohteliaasti, että väärä aika ja paikka. Jatkoi kuitenkin vaahtoamista sahastaan.
Ei mennyt perille kohtelias pyyntö käsitellä asia myöhemminkin. Eikä varsinkaan kun kerroin etten minä noista vehkeistä mitään ymmärrä.
Soitti hautaisten jälkeen, että jos minä en sitä korjaa niin minun pitäisi se huollattaa jossain hänelle.
Sanoin että järjestyy. Vein sahan kaatopaikan kierrätyspisteeseen ja pyysin sieltä dokumentin jossa mainittiin saha otetuksi vastaan.
Vein lapun sukulaiselle ja sanoin, että tämän verran ymmärrän tämän tyyppistä vaatimusta.
Ei ole enää kuulunut mitään.
Pitää uskaltaa olla ilman sukulaisia jos ei halua olla hyväksi käytetty.
"Pitää uskaltaa olla ilman sukulaisia jos ei halua olla hyväksi käytetty." Tässä täydellinen ohje monelle mietittäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.
Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.
Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.
Tyhmä. Olisit saanut pillua.
En harrasta lesboilua.
Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?
En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.
Miksi juot kahvia`?
Aikuiset juo kahvia.
Addiktit juo kahvia
Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)
Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.
Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.
Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty ilmaiseksi lapsenvahdiksi, koska "sulla ei oo omia lapsia niin mitä muutakaan tekisit?"
Joo o, koska heille lapset on ainoa elämä niin lapsettomuus = ei elämää
Minulla on yksi lapsi koska se on se määrä jonka siedän ja jonka koen voivani kasvattaa. Veljeni vaimoineen on tuutannut pihalle puolen tusinaa, kenelläkään ei ole käytöstapoja ja jatkuvasti yrittävät tyrkyttää laumaansa meille tai vaatia minua hoitamaan heitä koska "Minulla on niin helppoa". Sanoin kerran kun veljeni piti minulle palopuhetta siitä miten helppoa meillä on ettei pitäisi tehdä enempää kuin mistä voi huolehtia ja sen jälkeen kälyni alkoi levittää huhua miten olen vain kateellinen heille ja katkera kun en voi saada enempää lapsia.
Kehtasi vielä mainita asiasta joulupöydässä jossa oli meidän kaikkien sukua läsnä. Huhut yllättäen loppuivat kun kysyin että Mistä ihmeestä hän puhuu? Olen keskeyttänyt kaksi raskautta esikon jälkeen ihan vain sen takia etten halua samanlaista elämää kuin heillä. (En ollut oikeasti, halusin vain hiljentää hänet ja pystyisin kyllä saamaan lisääkin lapsia en vain halua enempää). Älkää tehkö enempää lapsia kuin joista voitte itse huolehtia/maksaa hoidosta. Jos joku haluaa lapsen hoitoon niin se on plussaa, ei velvollisuus. Ja opettakaa lapsille käytöstavat, silloin ihmiset ottavat lapsianne mielellään hoitoon.
Aika epätoivoista valehdella aborteista. Ja vieläpä joulupöydässä suvun seurassa. Kuulikohan lapsesi tuon myös ja nyt luulee sinun abortoineen sisaruksiaan? Miksi veljesi syyttää sinua omasta tyhmyydestään? Tiedän kyllä, että tekeminen on kivaa mutta sitä saa mitä tilaa. Ei sinullakaan asiat ihan kunnossa ole. Pöyristyttävä valhe.
Voisiko vaan sanoa totuuden? En halua enempää lapsia ja te voitte hoitaa omanne, koska niitä halusitte. Yksinkertaista, eikö?
Ollaan muutettu uuteen taloon noin vuosi sitten. Meillä on tallissa/pihassa miehen silmäterä harrasteauto, minun käyttöautoni, miehen käyttöauto ja katurekisterissä oleva mönkijä. Eli kahden hengen perheellämme on siis neljä ajoneuvoa.
Viime kesänä tuli samalla kadulla asuva pariskunta juttusille miehen ollessa pihahommissa ja heillä oli aivan pokkana asiana, että kun meillä on pihalla autoja enemmän kuin tarvetta niin meidän autoja voitaisiin hyödyntää siinä kadun muiden asukkaiden kesken. Että autottomat ihmiset voisivat niitä meidän autoja käyttää pienille asioilleen. Tietysti sovitusti. Ja yhteisöllinen ajattelutapa on uutta järkevää ajattelutapaa, että kaikkien ei tarvitse omistaa omaa kappaletta tavaraa, jota ei koko ajan käytetä ja tässä voisi olla sellaista fiksua yhteiskäyttöä kun meidänkin autoja seisoo siinä aina käyttämättömänä pihalla ja..
Mieheni oli että oikeasti mitä helvttiä ja sanoi heille, että ei se kyllä todellakaan sovi. Autot ovat meidän käytössä eikä niitä oteta mihinkään yhteiskäyttöön.
Keskustelu loppui lyhyeen. Pariskunta ei päässyt kertomaan loistoideaansa loppuun asti, että olisiko autojen käytöstä ihan maksettu jotain vai ihan ilmaiseksi olisimme saaneet tarjota automme kadun asukkaiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan muutettu uuteen taloon noin vuosi sitten. Meillä on tallissa/pihassa miehen silmäterä harrasteauto, minun käyttöautoni, miehen käyttöauto ja katurekisterissä oleva mönkijä. Eli kahden hengen perheellämme on siis neljä ajoneuvoa.
Viime kesänä tuli samalla kadulla asuva pariskunta juttusille miehen ollessa pihahommissa ja heillä oli aivan pokkana asiana, että kun meillä on pihalla autoja enemmän kuin tarvetta niin meidän autoja voitaisiin hyödyntää siinä kadun muiden asukkaiden kesken. Että autottomat ihmiset voisivat niitä meidän autoja käyttää pienille asioilleen. Tietysti sovitusti. Ja yhteisöllinen ajattelutapa on uutta järkevää ajattelutapaa, että kaikkien ei tarvitse omistaa omaa kappaletta tavaraa, jota ei koko ajan käytetä ja tässä voisi olla sellaista fiksua yhteiskäyttöä kun meidänkin autoja seisoo siinä aina käyttämättömänä pihalla ja..
Mieheni oli että oikeasti mitä helvttiä ja sanoi heille, että ei se kyllä todellakaan sovi. Autot ovat meidän käytössä eikä niitä oteta mihinkään yhteiskäyttöön.
Keskustelu loppui lyhyeen. Pariskunta ei päässyt kertomaan loistoideaansa loppuun asti, että olisiko autojen käytöstä ihan maksettu jotain vai ihan ilmaiseksi olisimme saaneet tarjota automme kadun asukkaiden käyttöön.
No ideana oli tarjota 50€ / lähtö, + 50€/h + 1€/km ja päälle tietenkin palautus tankki täynnä, mutta kun ei tosiaan saatu esittää asiaa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ideana oli tarjota 50€ / lähtö, + 50€/h + 1€/km ja päälle tietenkin palautus tankki täynnä, mutta kun ei tosiaan saatu esittää asiaa loppuun asti.
Siis esim, 2h laina, kilometrit 50, niin ihan mukava 200€ potti ja täysi tankki kaupanpäälle. Pimeästi tietenkin.
JaakkoLE.kouvolasta kirjoitti:
Olen ammatiltani opettaja. Sukujuhlissa pitäisi aina olla hakkaamassa karttakepillä muiden ipanoita. Tai kesällä ilmaisena kurittajana "kun sulla on niin pitkä lomakin". Jep jep Kohta ammun kaikki, menee niin hermot
Minulle opettajan lyhyestä työpäivästä rutkutti eräs itseäni nuorempi eläkkeellä oleva kapiainen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri että minulta harvoin pyydetään mitään, mutta yksi morsian järjesti juhlansa hevonkaakussa (mökki keskellä metsää..) Yritin googlettaa paikkaa ja katsoa miten sinne pääsee, ja kun kyselin miten sinne mennään niin se kiukuttelu yhteisessä ryhmächatissa oli tätä tasoa:
"Emmä ala sinne aikuisten ihmisten kyytejä järjestämään"
"Mä en jaksa stressata itseäni tällaisella"
"Ei mua kiinnosta miten sinne pääsette / pois pääsette"
Ja tätä rataa.
Kyseinen pari on nyt sitten eronnutkin jo miehestään ja häät olivat vain kalliilla vuokralla katetut ryyppyjuhlat, joissa morsian istui kaikkien kanssa ja mies hääri koko illan ja seuraavan aamun keittiössä. Pääsimme sinne kuitenkin tilataksilla, mutta eipä tullut omia häitä järjestellessä mieleen vastata noin ankeasti - ja kyllä, itse järjestin kaiken kyydityksiä myöten ja jakelin numeroita joihin voi soittaa jos tippuukin matkasta.
Menit kuitenkin eli hyväksyit asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton omistajana en ihan usko, että tarjous olisi ollut tällainen. Todennäköisesti ”joutilailla” autoilla olisi ihan hyvää hyvyyttään tarjouduttu ajelemaan.
Autottomat ihmiset eivät ymmärrä miten autosta on kuluja myös hankintahinnan ja bensan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis esim, 2h laina, kilometrit 50, niin ihan mukava 200€ potti ja täysi tankki kaupanpäälle. Pimeästi tietenkin.
Ihanko tosissasi meinaat, että joku maksaisi 2h auton lainasta 200€? Hyvä jos kahvipakettia edes tarjotaan ja justjajust maksetaan omat bensat.
En lainaa omaa autoani kuin ihan luottohenkilöille, joiden tiedän osaavan ajaa ja kohtelevan autoani kuin omaansa. Tässä oli kyse vielä jostain naapuruston tuntemattomista henkilöistä, joiden ajotaidoista ei ole mitään takeita tai kyvyistä pitää auto ehjänä. Kuka korvaa vahingot, jos tulee parkkipaikalla ”oho”-lommoja (”en se minä ollut!”) tai isompia kolareita, auto hajoaa tai ikäviä selvityksiä tulee jos joku saa peltipollarilla sakot (”en se minä ollut!). Selvityksistä ja raha-asioista menee vielä välit naapureihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissasi meinaat, että joku maksaisi 2h auton lainasta 200€? Hyvä jos kahvipakettia edes tarjotaan ja justjajust maksetaan omat bensat.
Ja nekin melkoisten valitusten kanssa, korkeaa hintaa kauhistellen, ikään kuin polttoaineen korkea hinta olisi auton omistajan syy.
Tosiaan auton lainaajat uskottelevat tekevänsä ystävän palveluksen, ettei auto seiso käyttämättömänä ja kyytiin tunkijat selittelevät lokkeiluaan sillä, ettei tarvitse tyhjänä ajella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa
Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.
No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani opettaja. Sukujuhlissa pitäisi aina olla hakkaamassa karttakepillä muiden ipanoita. Tai kesällä ilmaisena kurittajana "kun sulla on niin pitkä lomakin". Jep jep Kohta ammun kaikki, menee niin hermot
Minulle opettajan lyhyestä työpäivästä rutkutti eräs itseäni nuorempi eläkkeellä oleva kapiainen.
Olen opettaja. Aikanaan asuimme rivitaloyhtiössä, jossa kaikk lumenluonti, nurmikon leikkaus, piha-aluietten pensaiden hoito yms oli ulkoistettu jollekin firmalle ja kaikki asukkaat maksoimme tietenkin samansuuruisen hinnan asiasta vastikkeessa.
Naapurin viisikymppisenä rakennusmiehen hommista eläkkeelle jäänyt mies oli sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä kaikki taloyhtiön pihahommat, koska olen kesät tekemättä mitään. Kaiken huipuksi myös hänen oma vaimonsa oli opettaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Aikanaan asuimme rivitaloyhtiössä, jossa kaikk lumenluonti, nurmikon leikkaus, piha-aluietten pensaiden hoito yms oli ulkoistettu jollekin firmalle ja kaikki asukkaat maksoimme tietenkin samansuuruisen hinnan asiasta vastikkeessa.
Naapurin viisikymppisenä rakennusmiehen hommista eläkkeelle jäänyt mies oli sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä kaikki taloyhtiön pihahommat, koska olen kesät tekemättä mitään. Kaiken huipuksi myös hänen oma vaimonsa oli opettaja!
Mitähän kaikkea se mies teettää omalla vaimollaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä.
Ystävän mies mällää autoja.
Kerran ystövä soitti ja pyysi autoa lainaan viikoksi, menevät mummolaan.
Minulla normi työviikko.Ehdotti taksia.
Menisin taksilla töihin, kun hän lainaisi autoa ja mies ehkä vielä ajaisi siihen lommon
Mitä tarkoittaa mällääminen?
Olisit laskenut taksihinnan, auton kulut viikolta ja päälle vielä vakuutusmaksu jos mies ajaa lommon ja esittänyt kokonaishinnan heille. Itselläni auto romu jossa lommo ja olen koittanut myydä tonnilla. Olisin voinut antaa lainaan parilla tonnilla vaikka olisikin mennyt lunastuskuntoon.
Laskin. Katsoin netistä taksi maksaa väh 30 e suunta x 2 x 5 pv plus tilausmaksu. Kysyin paljonko aikoo maksaa
En enää muista sanaa, ilmoitti hän ajaa, jotta karstat lähtee pois. Siinä palkkio.Hölmöintä tässä oli se, kun en selkeesti kieltäytynyt. Nauroin vaan karstojen poistolle. Aivan pokkana laittoi viestiä tuonko auton huomenna vai miten annan heille autoni
Kommentoin heti minä tarviin töihin autoa, en lainaa. Tämänkin jälkeen tuli mehän sovittiin = ei sovittu, ehdotit taksia, jonka itse maksan. Ei sopimista.
Junien hinnat olivat nousseet ja olisi kphtuullista maksan erotujsen. Yksi vaihtoehto on, maksaisin heille auton vuokran. Tähän taisin vastata huutonaurulla.
Tämän jälkeen seurasi pitempi mykkäkoulu
Et sitten auttanut lähimmäistäsi. Viimeisellä tuomiolla voi käydä huonosti.
Myös toisten tuomitseminen on syntiä, joten pidä itse varasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa
Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.
No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri
Ei se tietenkään ystävän tehtävä ole. On vaan aika hemmetin kurjaa olla yksin kipeänä lasten kanssa kotona. Olisi helpottanut äidin päivää aivan julmetusti jos joku olisi käyttänyt lapset syömässä. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lainaa omaa autoani kuin ihan luottohenkilöille, joiden tiedän osaavan ajaa ja kohtelevan autoani kuin omaansa. Tässä oli kyse vielä jostain naapuruston tuntemattomista henkilöistä, joiden ajotaidoista ei ole mitään takeita tai kyvyistä pitää auto ehjänä. Kuka korvaa vahingot, jos tulee parkkipaikalla ”oho”-lommoja (”en se minä ollut!”) tai isompia kolareita, auto hajoaa tai ikäviä selvityksiä tulee jos joku saa peltipollarilla sakot (”en se minä ollut!). Selvityksistä ja raha-asioista menee vielä välit naapureihin.
Lisäisin tähän vielä siivoamisen. Autoa lainaavat jättävät hiekat, kurat ja koirankarvat auton omistajan vaivoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat lapseni ovat lukion lehtoreita, minä haukun pystyyn jokaisen joka tulee märisemään opettajien lyhyistä työpäivistä. Olen sen verran paljon katsonut kun viikonloppunakin korjataan kokeita, oppilaat kyselee maanantaina, että miten perjantain kokeet meni.
Eipä se mitään haittaa. Kahvin terveysominaisuudet ovat mainioita: piristää, ehkäisee diabetestä ja maksakirroosia, ja maistuukin hyvältä.