Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7781/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ehdotti lähes vuoden seurustelun jälkeen ihan puskista, että voisimmeko esittää julkisilla paikoilla / kaikille ihmisille pelkkiä ystäviä jatkossa. En saanut mitään selitystä tuolle vaatimukselle, ja kaikki ystävämme ja sukulaisemme tiesivät jo seurustelusta. Hän oli kyllä edellisenä viikonloppuna haukkunut tulevaisuudensuunnitelmiani ja puhunut muutenkin aika rumasti. En (yllättäen) suostunut ja suhde loppui siihen. Seuraavana päivänä exä väitti, että ei meillä mitään kunnon suhdetta edes ollut vaan ystävyyttä ja voisimmeko jatkaa ystävinä. Käskin jättämään minut rauhaan. Hulluinta tässä on, että minä olisin muutama kuukausi ennen seurustelua halunnut olla vain kaveri, mutta eksä painosti seurustelemaan niin, että lopulta suostuin. Suhteen loputtua hän kuitenkin väitti ettei hän löytänyt itsestään mitään tunteita minua kohtaan, vaikka kuinka etsi. No miksi hitossa sitten painosti?! Minä, vanhempani ja ystäväni spekuloimme viimeisiä viestejä ja eksän käytöstä muutenkin ja tulimme siihen johtopäätökseen, että hän joko A) Onkin homo. tai B) Nyt kun hänen äitinsä oli pyytänyt tuomaan minut näytille (käytti tuota sanaa!), hän oli ajatellut etten ole tavallisten duunareiden lapsena kyllin hyvä esiteltävä professorin perheelle.

Vierailija
7782/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

Tyhmä. Olisit saanut pillua.

En harrasta lesboilua.

Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?

En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)

Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.

Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Tämän keksit kyllä ihan omasta päästäsi. :)

Kahvi hoitaa elimistöä, myös suolistoa. 

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Ja höpö höpö :D

Työskentelen alalla, jossa kahvia kuluu työpäivien mittaan melkoiset määrät. Kyllä se kiinnittäisi huomiota, jos porukka ravaisi koko ajan vessassa, varsinkin kun toimistolla on vain pari vessaa. 

Kahvi tutkitusti (huom. vertaisarvioidut lääketieteelliset artikkelit) auttaa ruuansulatusta hidastamalla sitä. Sen vuoksi verensokeripiikit jäävät pienemmiksi ja se, yhdessä kofeiinin piristävän vaikutuksen kanssa, parantaa työtehoa merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7783/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvulla on aina ollut lokkeilumeininki käytössä: lomamatkat tehdään sinne, missä asuu joku tutuntuttu = ilmainen majoitus koko perheelle pariksi viikoksi, nääs. Lääkäriin on turha mennä, kun reseptit saa ruikuttamalla sukulaisen ex-puolison siskon lääkärimieheltä. Tavaroita lainataan ja myydään sitten eteenpäin, rahat pidetään itsellä. Ja jos muuten ei pidetä mitään yhteyttä, niin silloin kyllä, kun tarvitaan ilmaista talkootyövoimaa tai jotain kallista vehjettä lainaan. Mieskin on oppinut näille tavoille, ja mä saan naama raivohäpeästä punaisena pidätellä sitä, ettei menis taas jonnekin kerjäämään lainaan painepesuria/peräkärryä/pensasleikkuria, vaan menis ennemmin vuokraamoon ja maksais sen pari kymppiä, mitä niistä nyt pyydetään.

Eikö nämä piirteet tulleet ilmi jo seurusteluaikana?

Vierailija
7784/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deitti kutsui kahville kotiinsa. Tapasin hänet silloin eka ja vika kerran.

Kahvitellessamme hän sanoi minulle, sinä voit siivota täällä. Nuo kuivumassa olevat pyykitkin saa jo viikata kaappiin.

Silmäni pyörähti pari kertaa ympäri. Sitten totesin, että pitääkin tästä jo lähteä.

Tyhmä. Olisit saanut pillua.

En harrasta lesboilua.

Miksi sitten olit naisen kanssa treffeillä?

En ollut, vaan miehen luokse kutsuttiin kahville.

Miksi juot kahvia`?

Aikuiset juo kahvia.

Addiktit juo kahvia

Kahvi on hyvää ja terveellistä. :-)

Kahvin kofeiini aiheuttaa riippuvuutta ja sen takia kahviin addiktoituu.

Kahvin on todettu estävän aikuisiän diabetestä. Melkoinen etu.

Kahdin on todettu aiheuttavan ties mitä suolisto-ongelmia. No joo, jos mikään ei liiallisen kahvin juonnin takia imeydy, niin ei siinä varmaan saa liikaa energiakaan.

Tämän keksit kyllä ihan omasta päästäsi. :)

Kahvi hoitaa elimistöä, myös suolistoa. 

Joku vaikutus kahvilla suolistoon täytyy olla, kun joutuu ryntäämään heti vessaan, jos erehtyy juomaan. Maha menee ns ruikulle.

Sinulla on huono maha ja huonot suolet. Ei se ole kahvin vika. Ei muille käy noin.

Uusimpien tutkimusten mukaan kahvi toimii juurikin noin. Jos se ei toimi sulla, sussa on jotain vikaa.

Ja höpö höpö :D

Työskentelen alalla, jossa kahvia kuluu työpäivien mittaan melkoiset määrät. Kyllä se kiinnittäisi huomiota, jos porukka ravaisi koko ajan vessassa, varsinkin kun toimistolla on vain pari vessaa. 

Kahvi tutkitusti (huom. vertaisarvioidut lääketieteelliset artikkelit) auttaa ruuansulatusta hidastamalla sitä. Sen vuoksi verensokeripiikit jäävät pienemmiksi ja se, yhdessä kofeiinin piristävän vaikutuksen kanssa, parantaa työtehoa merkittävästi.

Alalla? Siis kahvipaahtimon tuotekehityksen parissa?

Vierailija
7785/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisoni käski minun lähettää hänelle kuvia itsestään, jotta voisi hakea Tinderistä seksiseuraa. Hän oli tätä ennen torjunut järjestelmällisesti kaikki aloitteeni kuukausien ajan. Suhde veteli viimeisiään, mutta silti.

Vierailija
7786/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekobolla broidi ilmoitti puhelimitse ykskantaan, että älä ihmettele jos tuun käymään.

Asuu satojen kilsojen päässä ja tupsahtaa sopimatta yökylään tyhjin käsin.

No tein selväksi, ettei käy. Jatkanut koko aikuisikänsä samaa touhua. Nyt välit poikki, kun en ole majoittamassa ja syöttämässä enää koskaan.

Sen verran vitu_taa sen käytös.

Sanoin sille suoraan, etten minä täällä odottele kieli pitkällä, milloin paukkaat paikalle taas kutsumatta. Luulee olevansa haluttukin isoherra.

No ei kai siinä olisi tarvinnut kieli pitkällä odotella. Tulee jos tulee, ootte kotona jos satutte olemaan. En muutenkaan ymmärrä että sisarukset ei voisi poiketa ilman virallista kutsua. Eikä sisarukset tietenkään tarvi mitään passaamistakaan.

Ymmärrät siinä vaiheessa, kun olet ollut hyväksikäytetty 30 vuotta sisarusten toimesta. Vit_tti niin paljon, että välit poikki. Suostutko itse hyysäämään lokkeja? Hei jotain rajaa. Lisäksi epäkohteliaita lyttääjiä ne on. Sukulaisuus ei ole velvoite taipua narskujen tahtoon. Yökkis

Vierailija
7787/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti esitti minulle seuraavaa:

Osallistun moottorikelkan hankintaan.

Kelkkaa käyttäisi veljet ja niiden poikalapset mummolassa ollessaan. Asuvat Lapin maakunnassa äitini lähellä.

Minä asun pääkaupunkiseudulla.

Porkkanana esitti, että saan ajaa kelkalla myös.

No käytännössä käyn Lapissa 10 vuoden välein. Voisko tyhmempää ehdotusta olla?.

Selvää on, etten maksa mitään veljien harrastuskelkkaa heille, enkä heidän aikuisille poikalapsille. Wtf.

Vierailija
7788/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti esitti minulle seuraavaa:

Osallistun moottorikelkan hankintaan.

Kelkkaa käyttäisi veljet ja niiden poikalapset mummolassa ollessaan. Asuvat Lapin maakunnassa äitini lähellä.

Minä asun pääkaupunkiseudulla.

Porkkanana esitti, että saan ajaa kelkalla myös.

No käytännössä käyn Lapissa 10 vuoden välein. Voisko tyhmempää ehdotusta olla?.

Selvää on, etten maksa mitään veljien harrastuskelkkaa heille, enkä heidän aikuisille poikalapsille. Wtf.

Olisithan sä voinut ostaa kelkan ja ajaa sen trailerilla lappiin kerran kymmenessä vuodessa ja ajella, kun veljet jälkikasvuineen katoisivat vieressä. Sitten taas kelkka takaisin trailerille ja nokka kohti etelää.

Vierailija
7789/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa

Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.

No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri 

Ei se tietenkään ystävän tehtävä ole. On vaan aika hemmetin kurjaa olla yksin kipeänä lasten kanssa kotona. Olisi helpottanut äidin päivää aivan julmetusti jos joku olisi käyttänyt lapset syömässä. Eri.

Mitä helv…???!!! Voi voi, onhan se kurjaa, mut joskus se vaan on. Turha sitä toisten ongelmaksi on tuupata.

Vierailija
7790/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bdkfldldödö kirjoitti:

Eräs tuttu haki aikanaan monella sadalla eurolla lääkkeitä apteekista. Sai Kelasta tuen niihin mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan.

Että joku voi olla sairaalle kateellinen.

Vierailija
7791/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Eräs tuttu haki aikanaan monella sadalla eurolla lääkkeitä apteekista. Sai Kelasta tuen niihin mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan.

Olen oppinut täällä, että iso osa suomalaisista on kateellisia kaikkien köyhimmille. Edes lääkkeitä ei pitäisi saada ilmaiseksi, koska se on epäreilua jotain pienituloista kohtaan, joka maksaa omat lääkkeensä. Vaikea ymmärtää. Jos lääkkeitä olisi oikeasti monella sadalla (voi olla pientä liioittelulisää tuossa), niin ihminen on varmasti tosi sairas ja elää tukien varassa. Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että se on todella nöyryyttävää elää niin. -eri

Vierailija
7792/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tärkeimmistä oli kun olin käymässä kotipaikkakunnalla juhlapyhänä vanhempieni luona, niin ystäväni otti yhteyttä ja kysyi, että voisinko viedä hänen lapsensa Hesburgerille kun on itse kipeänä. Olin ihan että häh? a) en halua lapsilta flunssaa b) kotona oli odottamassa äidin herkkuateria c) matkaa vanhemmiltani olisi tullut 10 km edestakaisin ja minulla ei autoa

Mitä törkeää tuossa oli? Sulle ei sopinut, ok, mutta mun mielestä oli ihan ok kysyä. Jos tosiaan 88tte ystäviä eikä vaan jotain (puoli)tuttuja.

Ai eikö ole törkeää, että ystävälle potentiaaliesti tarttuu flunssa ja vielä hänen vanhemmilleen joilla oli käymässä. En itse tekisi koskaan noin. Flunssat parannellaan omin voimin eikä altisteta niille toisia.

Vierailija
7793/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maalarikoulun käynnyt. Serkku pyysi raapimaan taloa ja maalaamaan sitä. Suostuin. 3-4 päivää meni. Jouduin ostamaan myös maalit. Sitten kun tuli maksun aika, serkku ei vastannut enää viesteihin eikä puheluihin. Ei olisi varmaankaan halunnut maksaa mitään. Olin tiukka ja pommitin viesteillä niin kaun kunnes maksoi. En ole enää väleissä kyseisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
7794/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Olen oppinut täällä, että iso osa suomalaisista on kateellisia kaikkien köyhimmille. Edes lääkkeitä ei pitäisi saada ilmaiseksi, koska se on epäreilua jotain pienituloista kohtaan, joka maksaa omat lääkkeensä. Vaikea ymmärtää. Jos lääkkeitä olisi oikeasti monella sadalla (voi olla pientä liioittelulisää tuossa), niin ihminen on varmasti tosi sairas ja elää tukien varassa. Ja voin sanoa omasta kokemuksesta, että se on todella nöyryyttävää elää niin. -eri

Onko kuinka härski vaatimus, jos kehoitan teitä joskus vetämään henkeä kun verenpaine alkaa nettikirjoituksen takia kohoamaan ja lukemaan uudestaan ja loppuun asti se kirjoitus?

Kelakorvaukset lääkkeistä tuossa oli ihan normaalia, "mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan" oli se härski osuus. T: työkyvyttömyyden takia nuorena eläkkeelle, tukien varassa, ei ole käynyt mielessäkään valehdella tarvitsevani rahaa johonkin, mihin saan korvaukset ihan lakisääteisesti

Vierailija
7795/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Onko kuinka härski vaatimus, jos kehoitan teitä joskus vetämään henkeä kun verenpaine alkaa nettikirjoituksen takia kohoamaan ja lukemaan uudestaan ja loppuun asti se kirjoitus?

Kelakorvaukset lääkkeistä tuossa oli ihan normaalia, "mutta nosti saman rahan avustuksena vanhemmiltaan" oli se härski osuus. T: työkyvyttömyyden takia nuorena eläkkeelle, tukien varassa, ei ole käynyt mielessäkään valehdella tarvitsevani rahaa johonkin, mihin saan korvaukset ihan lakisääteisesti

Jotkut lääkkeet maksaa kelakorvausten jälkeenkin vielä älyttömästi. Se, että lääke on ns. korvattava, ei tarkoita aina sitä, että se maksetaan kokonaan. Esim. jostain lääkkeistä kela maksaa 40%. Jos siis kyse oli tällaisesta lääkkeestä, ja kyseinen henkilö sai toiset 40% vanhemmiltaan, hänen piti maksaa loput 20% omistaan.

Vierailija
7796/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Siis oliko ajatuksena, että hän valehteli vanhemmille, ettei Kela korvaisi lääkkeitä? 

Siinä tapauksessahan tuo toki onkin törkeää.

Minusta se ei käy täysin ilmi tuosta kirjoituksesta. Olen nähnyt täällä aikaisemmin jonkun suuttuvan siitä, että lääkkeet korvataan. Hän oli aivan raivostunut asiasta. Oletan yleensä pahinta, kun käyn täällä.

Vierailija
7797/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Jotkut lääkkeet maksaa kelakorvausten jälkeenkin vielä älyttömästi. Se, että lääke on ns. korvattava, ei tarkoita aina sitä, että se maksetaan kokonaan. Esim. jostain lääkkeistä kela maksaa 40%. Jos siis kyse oli tällaisesta lääkkeestä, ja kyseinen henkilö sai toiset 40% vanhemmiltaan, hänen piti maksaa loput 20% omistaan.

Perustoimeentulotuen asiakkaille kaikki reseptilääkkeet ovat ilmaisia. 

Kelakorvaus on eri asia, sen saavat kaikki, eli tuella tai ei. 

Vierailija
7798/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityiskorvattaviin pitää eka saada kelan korvaus,sitte vasta tt-tuki maksaa ne .

N. puolet nuista hakemuksista menee läpi kelalla.

Eli loput maksaa itse kokonaan,jos haluavat käyttää ko. lääkettä,vaikka olisivat tt-tuella.

Vierailija
7799/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se ystävän tehtävä ole viedä toisen lasta Hesburgeriin. Lapsen pitää oppia kestämään pettymys, että äiti on nyt kipeänä ja mennään Heseen toisena päivänä. Varsinkin jos tuo matka oli 10 km ilman autoa, on aivan naurettava pyyntö. -eri 

Ei se tietenkään ystävän tehtävä ole. On vaan aika hemmetin kurjaa olla yksin kipeänä lasten kanssa kotona. Olisi helpottanut äidin päivää aivan julmetusti jos joku olisi käyttänyt lapset syömässä. Eri.

No niin varmaan, mutta kun A) se ystävä oli menossa vanhemmilleen B) sillä oli 10 km matka ilman autoa ja C) äidillä oli flunssa, joka voi tarttua lapsen kautta. 

Tarina ei kerro, miten läheisiä ystävät olivat, miten hankalasta lapsesta on kyse ja olisiko äiti kustantanut Hesen ruoat ja ystävän bussin/taksin, vai olisiko rahat tullut omasta pussista. 

Vierailija
7800/11850 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bdkfldldödö kirjoitti:

Siis oliko ajatuksena, että hän valehteli vanhemmille, ettei Kela korvaisi lääkkeitä? 

Siinä tapauksessahan tuo toki onkin törkeää.

Minusta se ei käy täysin ilmi tuosta kirjoituksesta. Olen nähnyt täällä aikaisemmin jonkun suuttuvan siitä, että lääkkeet korvataan. Hän oli aivan raivostunut asiasta. Oletan yleensä pahinta, kun käyn täällä.

Kyllä, näistä tukiasioista tulee puhuttua muiden tukia saavien kanssa ihan oikeassakin elämässä. Suurin osa harmittelee jos joutuvat pyytämään rahaa sukulaisiltaan korvausten jälkeen jäävään summaan, että saa lääkkeet. Sitten on niitä, jotka kehuvat kuinka kela korvaa kalliista lääkkeestä niin paljon, ettei tarvinnut kuin muutaman euron maksaa ja valehtelemalla saivat kupattua joltain sukulaiseltakin lääkkeen täyden hinnan verran. Totta kyllä, ettei tuosta täysin selviä, miten tilanne meni, oma mieleni yhdistää tuon sanamuodon noihin kuppaajiin. Väärinymmärtämisen vaara on suuri, kun kerrotaan muiden asioita.

Valitettavasti nämä jälkimmäiset ovat enemmän äänessä, joten heistä myös puhutaan enemmän. Kuten yleensäkin mädät omenat muistetaan paremmin kuin ne sata hyvää.

Eläkkeellä on aikaa roikkua AV:llä, vaan en muista nähneeni ketjua, missä satoja sivuja kerrottaisiin hyviä ja ihania tekoja, mitä kertojille on tehty. Kun itsekään muistaisi mitä ilahduttavaa minulle on tehty, niitä omia tekoja tietysti muistaa, joista olettaa onnistuneen ilahduttamaan toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan