Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7241/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin niille, että meidän huvilan maastossa on riistakamera, josta näkyy kaikkea yllättävää. Naapurin facebookista hävisivät kuvat jo muutaman tunnin kuluessa.

🤔

Vierailija
7242/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin niille, että meidän huvilan maastossa on riistakamera, josta näkyy kaikkea yllättävää. Naapurin facebookista hävisivät kuvat jo muutaman tunnin kuluessa.

Avaatko? Meni vähän ohi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7243/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakamerassa näkyivät juuri ne naapurimökin ihmiset meidän huvilan pihalla. Kun  vilppi paljastui, he  poistivat kiireen vilkkaa omalta sivultaan ne ottamansa kuvat.

Vierailija
7244/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli kuvia ja teksti naapuriltani: "Täällä huvilalla vietämme joka kesä useita viikkoja. Meillä on oma ranta, palju pihalla ja upea, kaikilla mukavuuksilla oleva tilava huvila." Ihan nätisti kirjoitettu, mutta eivät olleet omalla mökillään, vaan istuivat meidän huvilan laiturilla, pihakeinussa ja huvilan portailla.

Jos naapurisi on facekaverisi,hänen täytyy olla aika yksinkertainen, jos ei tajunnut,että sinä tunnistat oman mökkisi. Ja mahd.kommentoit kuvia.

Vierailija
7245/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli kuvia ja teksti naapuriltani: "Täällä huvilalla vietämme joka kesä useita viikkoja. Meillä on oma ranta, palju pihalla ja upea, kaikilla mukavuuksilla oleva tilava huvila." Ihan nätisti kirjoitettu, mutta eivät olleet omalla mökillään, vaan istuivat meidän huvilan laiturilla, pihakeinussa ja huvilan portailla.

Jos naapurisi on facekaverisi,hänen täytyy olla aika yksinkertainen, jos ei tajunnut,että sinä tunnistat oman mökkisi. Ja mahd.kommentoit kuvia.

Täytyy kai mökin omistajankin olla melko yksinkertainen, jos täytyy riistakameran kuvista katsoa, että naapuri kuvaa pihalla, eikä näe sitä niistä kuvista, jotka fb:ssä olivat.

:D

Olisi kiva asua tossa naapurustossa noiden kahden keskellä. ;D

Vierailija
7246/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakameraa ei ole laitettu naapureita ja muita ihmisiä kuvaamaan, vaan ne ovat riistan, siis eläinten, tarkkailua varten.

Vierailija
7247/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli kutsunut kaverinsa meidän mökillemme viikonlopuksi  ja se oli meille ja pojan äidille ok. Tuo viikonloppu jolle oli kutsuttu 2.-4.7.2021. Sen jälkeen ei saatu pojan vanhempia kiinni. Kunnes soitimme sosiaaliviranomaisille alkuviikosta. Nyt se on meidän syytämme että sosiaaliviranomaiset ovat olleet heihin yhteydessä. 

Vierailija
7248/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani oli kutsunut kaverinsa meidän mökillemme viikonlopuksi  ja se oli meille ja pojan äidille ok. Tuo viikonloppu jolle oli kutsuttu 2.-4.7.2021. Sen jälkeen ei saatu pojan vanhempia kiinni. Kunnes soitimme sosiaaliviranomaisille alkuviikosta. Nyt se on meidän syytämme että sosiaaliviranomaiset ovat olleet heihin yhteydessä. 

Olipas härski odotus ja vaatimus.

Vierailija
7249/11850 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui nuoruusvuosina, töissä käytiin molemmat osapuolet: Asuttiin pienen maalaiskaupungin sivukylällä josta keskustaan tuli matkaa n. 15 km/ suunta. Kaveri kyseli, että lähdetkö mukaan kun oli menossa (omalla autollaan) keskustaan "hengailemaan". Tottahan mä lupasin lähteä kun kaveri pyysi. Keskustaan päästyämme kaveri ajo suoraan tankille ja sanoi "kai sä nyt bensat maksat kun pääsit kerta kyytissä" olin vaan että "aha..". Maksoin bensat koska tienasin menoihin nähden kohtuullisesti. Jatkossa osasin varautua enkä lähtenyt kyydissä kylille... niillä kerroilla kävi kuitenkin niin ettei kaverikaan ollut "jaksanut sittenkään mennä"

Vierailija
7250/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää tällaista toimintaa. Itse annan lastani (8v.) ainoastaan äidilleni yökylään ja sekin 1x vuodessa. Ja kaverille kun menee muutamaksi tunniksi leikkimään niin viedään ja sovitaan samalla kellonaika monelta noudetaan. Mies jopa noutaisi aina vähän aiemmin kotiin. Miten voi kipata lapsensa muille ja "unohtaa" hakea?

Ihana kun piditte toisesta huolta ja ilmoititte eteenpäin. Tuskin vain vanhemmat mitään oppivat, ärtyivät vain että ilmainen hoitopaikka hävisi/ ei onnistu ryyppäys tai matkustelu.

Meille on eräs lapsen kaveri tunkemassa aina leikkimään. Ja " voin jäädä yöksi" joka kerta. Nyt on taas äitinsä laittanut lapsen soittamaan että " voisin tulla kahden viikon päästä viikonlopuksi teille". Arvatenkin rouva lähdössä juhlimaan. Lapsi on ollut samassa hoitopaikassa lapsemme kanssa, ei siis olla heidän kanssaan ystäviä tms. Lapsellamme käy kyllä kavereita leikkimässä ja yökylässä mutta mielellään niitä ketkä eivät valita koko ajan. Ei vain jaksa töiden jälkeen kuunnella naukumista. ( En syö tätä lihaa, haluan lettuihin vadelmahilloa enkä mansikkahilloa, olen tottunut pehmeämpiin lakanoihin (no olisiko voinut tuoda omat tullessa) jne.

Vierailija
7251/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienen perinnön ja heti oli "ystävä" kysymässä isoa summaa lainaksi suhteessa perinnön kokoon. En lainannut, koska takaisinmaksu olisi melko varmasti jäänyt ja "ystävyys" loppunut siihen. 

Vierailija
7252/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoivatko mitään selitystä? Vai jäikö vain putki päälle?

Vierailija
7253/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo Velhunen kirjoitti:

Olin joskus humalassa sanonut vaimoni siskolle että olen gynegologi, vaikka en siis ole.

Sainpahan vilkaista ja hyvältä se näytti.

Luulitko keksineesi hyvän jutun. Yritä vähän enemmän. Tuossa ei ollut mitään hauskaa

Vierailija
7254/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pidetty härskinä hyväksikäyttäjänä vaikka en edes pyytänyt mitään. Oltiin muutettu toiselle paikkakunnalle ja mentiin miehen ja lapsen kanssa kutsuttuna kylään entisten naapureiden luokse. Alkuiltapäivästä naapurit sanoivat että jos halutaan miehen kanssa yhteistä aikaa niin lapsi voi jäädä heille leikkimään ja me voidaan mennä kaupungille katselemaan vanhoja tuttuja paikkoja. Kysyin että mihin aikaan haluava että haetaan lapsi pois. Vastaus oli että olkaa niin kauan kun haluatte. Koitin vielä saada tarkempaa vastausta ajasta mutta joo joo, ihan koska haluatte. Palattiin hakemaan lasta noin kuudelta illalla jolloin naapurit oli nyreissään siitä että viivyttiin niin kauan. Me oltiin heidän silmissään röyhkeitä hyväksikäyttäjä, he oli meidän silmissä hölmöjä kun eivät kertoneet tarkkaa aikaa. Saimme huonon maineen heidän perheessään emmekä ole pitäneet yhteyttä. Että tämmöinenkin kääntöpuoli voi joillain tapauksilla olla.

Vierailija
7255/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkennatko, oliko lapsi teillä yli viikon ennen kuin soititte?

Vierailija
7256/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme (me=minä ja mieheni, perheeseemme kuuluu myös kaksi liki aikuista lasta) mökin Turun saaristosta. Eka mökkikesä nyt menossa, kun mökki ostettiin viime syksynä. Tämä on ollut meidän pitkäaikainen haave jota varten on säästetty aika monta vuotta ja toteutettiin, kun varakas lapseton kummitätini kuoli vuosi sitten ja sain häneltä perintöä jonka realisoin mökkiä varten.  Mökki ei ole iso, kaksi makuuhuonetta ja saunalla mahdollisuus kahden majoittamiseen. Mukavuudet löytyy mutta palvelut on aika kaukana ja venematkan takana. 

Veljen avovaimo innostui. Ihanaa, kun heidän perheensä pääsee mökille nyt joka kesä. Nyt aloitetaan perinne, että vietetään juhannus yhdessä. Mahtavaa, kun on lapsenvahteja tarjolla, pääsee miehen kanssa kahdestaan saunaan. (Heillä on pienet lapset)

Ollaan sanottu alusta alkaen joka kerta, että toki kutsumme JOSKUS teidät vieraisille mökille, mutta paino sanalla kutsumme. Kutsuimme heidät helatorstain viikonloppuna, ja se oli aika karseaa. Kenelläkään ei ollut kivaa, kun piti vahtia lapsia kallioisella rantatontilla ja joka välissä olis mieheni pitänyt lähteä kaupoille ostamaan unohtuneita vaippoja ja jätskiä ja ties vaikka mitä. No vaipat haettiin, mutta ei tosiaan jokaista muuta mielitekoa. Juhannuksesta puhuttin, mutta kerroimme viettävämme sen omalla porukalla. 

No nyt juhannusviikolla on puhelin soinut ja whatsappi laulanut, että ovat tulossa meidän mökille. Emme ole kutsuneet ja olen tämän toistuvasti sanonut. Mutta kun kaupungissa on kuumaa ja kurjaa ja tylsää ja mökkijuhannus on se, mikä lasten pitää saada kokea. Ja kaikki vuokramökit on varattu ja juhannus menee pilalle ja se on mun syy...

Sanoinkin miehelle että sanon vielä kerran että me olemme juhannuksen omalla porukalla ja heitä ei ole kutsuttu. Kun päästään saareen, korkataan drinksut ja voi voi, ei voi lähteä veneilemään vaikka ilmestyisivätkin rantaan kyytiä kerjäämään.

Olisi kiinnostava kuulla miten kävi, ilmestyikö juhannuksena rannalla ruikuttajia?

Vierailija
7257/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kirjastosta yhden kirjan kaverille, sillä hänellä ei ollut omaa korttia mukana. Ei palauttanut kirjaa ja sain muistutuskirjeen. Loukkaantui, kun mainitsin asiasta, kirja kuulemma palautettu. Ostin itse korvaavan kirjan. Kaveri mainitsi vuoden päästä ohimennen löytäneensä kirjan kotoaan.

Kun teen kirjastokortin lapselle, kerron aina, ettei koskaan saa lainata omalla kortilla edes parhaalle kaverille ellei huoltaja anna lupaa. - Kirjastotäti

Vierailija
7258/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kirjastosta yhden kirjan kaverille, sillä hänellä ei ollut omaa korttia mukana. Ei palauttanut kirjaa ja sain muistutuskirjeen. Loukkaantui, kun mainitsin asiasta, kirja kuulemma palautettu. Ostin itse korvaavan kirjan. Kaveri mainitsi vuoden päästä ohimennen löytäneensä kirjan kotoaan.

Kun teen kirjastokortin lapselle, kerron aina, ettei koskaan saa lainata omalla kortilla edes parhaalle kaverille ellei huoltaja anna lupaa. - Kirjastotäti

Meillä oli opettaja pistänyt kolme poikaa lainaamaan kirjat minun poikani kortilla. Olin jokseenkin ihmeissäni menettelystä. Onneksi kaikki kirjat kuitenkin palautettiin ehjinä ja ajoissa.

Vierailija
7259/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli opettaja pistänyt kolme poikaa lainaamaan kirjat minun poikani kortilla. Olin jokseenkin ihmeissäni menettelystä. Onneksi kaikki kirjat kuitenkin palautettiin ehjinä ja ajoissa.

Kai annoit opettajalle palautetta? Jos nyt edes sitten olikaan asia ihan noin - lapsi ehkä halus olla kiva ja pisti homman opettajan syyksi, kun huomasi ettei tää homma mennytkään äidin mielestä hyvin...

Terveisin ope jolle ei tulis tommonen järjestely ikinä mieleenkään.

Vierailija
7260/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon sisko pyysi hieman eronsa jälkeen minua hänelle kaveriksi tauluja ripustamaan, palatessani työreissulta. Oli vienyt lapsensakin hoitoon ja pukeutunut sukkahousuihin ja tiukkaan toppiin, jotta ripustus sujuu ripeästi, oletan.

Härskiä oli että mitään tauluja ei ollut, joten tuli hukkareissu. Jos oli muuta mielessä, niin olin kuin en olisi ymmärtänyt. Jäi kuitenkin mieleen, tästä on jo noin 20 vuotta. Ihan hot oli kyllä sinänsä silloin ja on edelleen, mutta parempi että ei sekoiteta asioita.

M53

Oli todennäköisesti harras uskovainen, koska Raamatun kertomuksissa (ajan tavan mukaan) miehillä oli velvollisuuksia suvun yksin jääneitä naisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän