Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7261/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme (me=minä ja mieheni, perheeseemme kuuluu myös kaksi liki aikuista lasta) mökin Turun saaristosta. Eka mökkikesä nyt menossa, kun mökki ostettiin viime syksynä. Tämä on ollut meidän pitkäaikainen haave jota varten on säästetty aika monta vuotta ja toteutettiin, kun varakas lapseton kummitätini kuoli vuosi sitten ja sain häneltä perintöä jonka realisoin mökkiä varten.  Mökki ei ole iso, kaksi makuuhuonetta ja saunalla mahdollisuus kahden majoittamiseen. Mukavuudet löytyy mutta palvelut on aika kaukana ja venematkan takana. 

Veljen avovaimo innostui. Ihanaa, kun heidän perheensä pääsee mökille nyt joka kesä. Nyt aloitetaan perinne, että vietetään juhannus yhdessä. Mahtavaa, kun on lapsenvahteja tarjolla, pääsee miehen kanssa kahdestaan saunaan. (Heillä on pienet lapset)

Ollaan sanottu alusta alkaen joka kerta, että toki kutsumme JOSKUS teidät vieraisille mökille, mutta paino sanalla kutsumme. Kutsuimme heidät helatorstain viikonloppuna, ja se oli aika karseaa. Kenelläkään ei ollut kivaa, kun piti vahtia lapsia kallioisella rantatontilla ja joka välissä olis mieheni pitänyt lähteä kaupoille ostamaan unohtuneita vaippoja ja jätskiä ja ties vaikka mitä. No vaipat haettiin, mutta ei tosiaan jokaista muuta mielitekoa. Juhannuksesta puhuttin, mutta kerroimme viettävämme sen omalla porukalla. 

No nyt juhannusviikolla on puhelin soinut ja whatsappi laulanut, että ovat tulossa meidän mökille. Emme ole kutsuneet ja olen tämän toistuvasti sanonut. Mutta kun kaupungissa on kuumaa ja kurjaa ja tylsää ja mökkijuhannus on se, mikä lasten pitää saada kokea. Ja kaikki vuokramökit on varattu ja juhannus menee pilalle ja se on mun syy...

Sanoinkin miehelle että sanon vielä kerran että me olemme juhannuksen omalla porukalla ja heitä ei ole kutsuttu. Kun päästään saareen, korkataan drinksut ja voi voi, ei voi lähteä veneilemään vaikka ilmestyisivätkin rantaan kyytiä kerjäämään.

Olisi kiinnostava kuulla miten kävi, ilmestyikö juhannuksena rannalla ruikuttajia?

Ei, olivat ilmeisesti kutsuneet itsensä jonnekin vaimon suvun mökille. Instaan pukkasi tunnelmakuvaa ja hehkutusta vieraanvaraisuudesta.

Vierailija
7262/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin puolen suku on sählääjäväkeä. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun anoppi tai hänen kaksi siskoaan ovat ostaneet vahingossa liput väärään junaan ja pyytävät kyyditsemään hiukan pidempiäkin matkoja autolla. Esim, yhtenä jouluaatonaattona piti hakea anoppi 150 km päästä, koska hän oli vahingossa ostanut lipun väärälle asemalle. Tietenkään hänelle ei sopinut ostaa bussilippuja, koska bussia olisi joutunut odottelemaan pari tuntia. Meillähän on aikaa ajella huvikseen 300 km kesken joulukiireiden.

Mieheni täti (siis anopin sisko) oli ostanut (tilannut netin kautta) väärää koira-aitaverkkoa ja pyysi meitä auttamaan pystytyksessä. Minä epäilin ainakin 3 kertaa aidan pystytyksen aikana, onkohan se liian matala ja hyppääkö heidän koirat yli. Minulle vakuutettiin, että on se oikea korkeus. Kun aita oli saatu pystyyn ja kaikki tolpat hakattua hiellä ja kyynelillä maahan, mieheni täti alkoi epäillä, noinkohan koirat tuossa pysyy. Lopputuloksen varmaan kaikki arvaavat. Koira karkasi parin päivän päästä ja meidät pyydettiin purkamaan aita pois ja auttamaan korkeamman pystytyksessä. En mennyt, mutta mies meni. Kuinka joku edes kehtaa pyytää tuollaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7263/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kirjastosta yhden kirjan kaverille, sillä hänellä ei ollut omaa korttia mukana. Ei palauttanut kirjaa ja sain muistutuskirjeen. Loukkaantui, kun mainitsin asiasta, kirja kuulemma palautettu. Ostin itse korvaavan kirjan. Kaveri mainitsi vuoden päästä ohimennen löytäneensä kirjan kotoaan.

Kun teen kirjastokortin lapselle, kerron aina, ettei koskaan saa lainata omalla kortilla edes parhaalle kaverille ellei huoltaja anna lupaa. - Kirjastotäti

Meillä oli opettaja pistänyt kolme poikaa lainaamaan kirjat minun poikani kortilla. Olin jokseenkin ihmeissäni menettelystä. Onneksi kaikki kirjat kuitenkin palautettiin ehjinä ja ajoissa.

Kai annoit opettajalle palautetta? Jos nyt edes sitten olikaan asia ihan noin - lapsi ehkä halus olla kiva ja pisti homman opettajan syyksi, kun huomasi ettei tää homma mennytkään äidin mielestä hyvin...

Terveisin ope jolle ei tulis tommonen järjestely ikinä mieleenkään.

Kyllä se asia oli juuri noin. Kirjastokortit piti ottaa kouluun mukaan, mutta näillä toisilla pojilla ei sellaisia ollut. Opettaja oli sitten määrännyt oman lapseni lainaamaan kavereillekin pulpettikirjat.

7264/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo Velhunen kirjoitti:

Olin joskus humalassa sanonut vaimoni siskolle että olen gynegologi, vaikka en siis ole.

Sainpahan vilkaista ja hyvältä se näytti.

Luulitko keksineesi hyvän jutun. Yritä vähän enemmän. Tuossa ei ollut mitään hauskaa

Mitä helvettiä. Olet siis 12 vuotias.

Mitä tämä suoraansanottuna tämä-ex potkunyrkkeilijä sai siitä, että kävi vittuilemaan Greta Thunberglille. No ainakin tämä paskiainen tuli vedettyä kölin alta. Mua inhoittaa tällaiset tyypit..

Vierailija
7265/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kirjastosta yhden kirjan kaverille, sillä hänellä ei ollut omaa korttia mukana. Ei palauttanut kirjaa ja sain muistutuskirjeen. Loukkaantui, kun mainitsin asiasta, kirja kuulemma palautettu. Ostin itse korvaavan kirjan. Kaveri mainitsi vuoden päästä ohimennen löytäneensä kirjan kotoaan.

Kun teen kirjastokortin lapselle, kerron aina, ettei koskaan saa lainata omalla kortilla edes parhaalle kaverille ellei huoltaja anna lupaa. - Kirjastotäti

Meillä oli opettaja pistänyt kolme poikaa lainaamaan kirjat minun poikani kortilla. Olin jokseenkin ihmeissäni menettelystä. Onneksi kaikki kirjat kuitenkin palautettiin ehjinä ja ajoissa.

Kai annoit opettajalle palautetta? Jos nyt edes sitten olikaan asia ihan noin - lapsi ehkä halus olla kiva ja pisti homman opettajan syyksi, kun huomasi ettei tää homma mennytkään äidin mielestä hyvin...

Kyllä se asia oli juuri noin. Kirjastokortit piti ottaa kouluun mukaan, mutta näillä toisilla pojilla ei sellaisia ollut. Opettaja oli sitten määrännyt oman lapseni lainaamaan kavereillekin pulpettikirjat.

Huonoa toimintaa koululta, jotacopettaja edustaa.

Miksi et vastannut kysymykseen, annoitko palautteen tai pyysitkö selvitystä? Sinun olisi pitänyt tai pitäisi, jos juttu on tältä vuosituhannelta. Systeemi korjautuu vain asiallisten palautteiden kautta.

Vierailija
7266/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli kuvia ja teksti naapuriltani: "Täällä huvilalla vietämme joka kesä useita viikkoja. Meillä on oma ranta, palju pihalla ja upea, kaikilla mukavuuksilla oleva tilava huvila." Ihan nätisti kirjoitettu, mutta eivät olleet omalla mökillään, vaan istuivat meidän huvilan laiturilla, pihakeinussa ja huvilan portailla.

Jos naapurisi on facekaverisi,hänen täytyy olla aika yksinkertainen, jos ei tajunnut,että sinä tunnistat oman mökkisi. Ja mahd.kommentoit kuvia.

Minä en edelleenkään tajua, mihin sitä riistakameraa tarvittiin, jos ne kuvat oli facessa. Keksitty tarina.

Vierailija
7267/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa oli kuvia ja teksti naapuriltani: "Täällä huvilalla vietämme joka kesä useita viikkoja. Meillä on oma ranta, palju pihalla ja upea, kaikilla mukavuuksilla oleva tilava huvila." Ihan nätisti kirjoitettu, mutta eivät olleet omalla mökillään, vaan istuivat meidän huvilan laiturilla, pihakeinussa ja huvilan portailla.

Jos naapurisi on facekaverisi,hänen täytyy olla aika yksinkertainen, jos ei tajunnut,että sinä tunnistat oman mökkisi. Ja mahd.kommentoit kuvia.

Minä en edelleenkään tajua, mihin sitä riistakameraa tarvittiin, jos ne kuvat oli facessa. Keksitty tarina.

Miehen sisko suuttui minulle kun laitoin faceen kuvan auringonlaskusta kun istuin heidän laiturilla sekä toisen kuvan kun lapset oli ongella ja tekstiksi tyyliin ”mökkielämän parhaita paloja”

Tuli kommentoimaan siihen että tämä on siis meidän mökiltä otettu kuva, ja laittoi mulle yksityisesti että mainitsisin seuraavan kerran missä ja kenen mökiltä kuvat on otettu.

Vierailija
7268/11850 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on trendi että lapsia ei haeta kaverisynttäreiltä ilmoitettuun aikaan vaan ”hups, oon täällä (kaukana) ostoksilla, ei kai haittaa jos haen Kylli-Antin parin tunnin päästä?”. Eli kaverisynttärit on hyvä sauma saada lapset hoitoon..

Vierailija
7269/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakameran välityksellä näkee, millaisia eläimiä pihallamme liikkuu. Se kamera ei erittele naapureita muista eläimistä, vaan tasapuolisesti kuvaa kaiken näkemänsä.

Riistakamera oli  käytössä ennen kuin nämä naapuriystävälliset ihmiset hankkivat viereisen tontin kiinteistöineen itselleen.

Vierailija
7270/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riistakameran välityksellä näkee, millaisia eläimiä pihallamme liikkuu. Se kamera ei erittele naapureita muista eläimistä, vaan tasapuolisesti kuvaa kaiken näkemänsä.

Riistakamera oli  käytössä ennen kuin nämä naapuriystävälliset ihmiset hankkivat viereisen tontin kiinteistöineen itselleen.

Ja lisäksi riistakamera kuvaa nekin ,mitä ei laiteta faceen.

Eli jos nuo naapurit muutenkin pyörivät tällä mökillä luvattomasti, niin sen voi nähdä nimenomaan riistakamerasta.

Faceen laitetaan mitä kukakin haluaa.

Ohis

Vierailija
7271/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan määrännyt vai pyytänyt tai sitten poikasi muisti ”väärin”. Joskus koululla on oma kirjastokortti.

Vierailija
7272/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on trendi että lapsia ei haeta kaverisynttäreiltä ilmoitettuun aikaan vaan ”hups, oon täällä (kaukana) ostoksilla, ei kai haittaa jos haen Kylli-Antin parin tunnin päästä?”. Eli kaverisynttärit on hyvä sauma saada lapset hoitoon..

Lapsia ei haeta edes päiväkodista tai koulun tapahtumista sovittuun aikaan.

Olimme taannoin yökoulussa eräässä kaupungin lähellä olevassa leirikeskuksessa. Vanhemmilta oli otettu kuittaus wilmaviestillä, että hakevat lapsensa klo 11:00 mennessä ja että kaikille on hakija. Pari tyttöä odotti pitkään ja kun lopulta otimme yhteyttä lupautuneeseen kuljettajaan, niin hän oli kiertelemässä kirpputoreja eikä päässyt hakemaan lastaan ja tätä toista, jolle oli kuvannut kyydin. No opettajan kyydillä pääsi, mutta siihen piti sitten vaivata tätä toistakin vanhempaa, että saako opettaja kyyditä tämän toisenkin lapsen.

Opettajan kyydissä oli sekin ongelma, että mukana ei ollut turhia autoja vaan opettajien ja ohjaajien kesken oli sovittu kimppakyydeistä. Nyt sitten piti parin opettajan jäädä odottamaan, että oppilaat pääsevät kaupunkien ja heidät itsensä haetaan myöhemmin. Vaiva ei ollut tietenkään kohtuuton, mutta kertoo joidenkin ihmisten ajatusmaailmasta jotakin.

Vierailija
7273/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan määrännyt vai pyytänyt tai sitten poikasi muisti ”väärin”. Joskus koululla on oma kirjastokortti.

Opettajat, nuo kaikkitietävät siveyden sipulit eivät koskaan tee virheitä eivätkä toimi harkitsemattomasti.

Jutelkaa tästä vaikka oman ammattiliittonne syyskokouksessa lisää. Tarina on kerrottu ja nyt lisää palstatilaaa muille jutuille.

Vierailija
7274/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan Pomppas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajat, nuo kaikkitietävät siveyden sipulit eivät koskaan tee virheitä eivätkä toimi harkitsemattomasti.

Jutelkaa tästä vaikka oman ammattiliittonne syyskokouksessa lisää. Tarina on kerrottu ja nyt lisää palstatilaaa muille jutuille.

Ja vanhemmat esiintyvät kasvatuksen kaikkien osa-alojen asiantuntijoina, vaikka se rakkauten hetelmä, se kaikkein viisain, rehellisin ja empaattisin pienokainen olisi v..umainen koulukiusaaja, lintsari, patologinen valehtelija ja tuleva narkki ja linnan asukki.

Olen lukenut erään kansankynttilän sanoneen kerran oppilaiden vanhemmille, että älkää uskoko kaikkea, mitä lapsenne koulusta kertoo, niin mekään emme usko kaikkea, mitä lapsenne kotioloista kertoo.

Vierailija
7275/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, noita muuten on jonkin verran väestössä. Vähän samanlaiseen tärähtäneeseen törmännyt myös.

Ikävintä on, ettei noita yleensä näe päällepäin / kykene ennustamaan, kuka on tuollainen mulkku.

Yllättävintä kyllä, sen olen oppinut, että harvoin sellaisesta pikkasen perusnyrpeän oloisesta, "bitchface" ilme päällä olevista kaverista paljastuu mitään yllättävää. Ne on yleensä sitä mitä esittävät eli eivät mitään. Tavallisia perusjannuja. Noista saa yleensä parhaat kaverit pienimmällä riskillä jos ulkohabituksesta pitää jotain päätellä.

Tutustumisvaiheessa ylilipevät ihmiset herättävät aina vähän epäluulojani, koska sieltä löytyvät yleensä myös nuo tärähtäneet. Toki se "ylilipevyys" voi olla suomalaiselle poikkeuksellista sosiaalisuuttakin ja alla on ihan ok, jopa mukava ihminen. Mutta joo, jos ei halua ylläreitä, niin kaikki liian kivan tuntuiset kannattaa kiertää kaukaa  :-)

Tutustumisen alun yliystävällisyys ja myöhemmät käsittämättömät raivarit ovat epävakaan persoonallisuuden tunnuspiirre. Yleensä liittyy lapsuuden traumoihin,mutta nämä ovat todella vaikeita ihmisiä, joihin kannattaa pitää etäisyyttä.

Kokemusta on parista tapauksesta, siksi olen nykyään aika varautunut, jos joku käyttäytyy ylitsevuotavan anteliaasti ja lipevän sydämellisesti kun ei vielä edes oikein tunneta. :)

Vierailija
7276/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin niille, että meidän huvilan maastossa on riistakamera, josta näkyy kaikkea yllättävää. Naapurin facebookista hävisivät kuvat jo muutaman tunnin kuluessa.

Millaisia kuvia?? Kuva sun riistakamerasta puunkyljessä?

Vierailija
7277/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään tapahtunutta: Haluan, että kuolinpesä jaetaan. Yksi meiltä muilta rahaa jatkuvasti kuppaava sisarus - selvisi että saa meiltä enemmän kuin mitä me kukin yksin tuetaan, ehdotti jakoa siten, että me muut ostamme hänen osuuden pois ja hän jää siihen taloon asumaan nimellisessä vuokralla niin että  maksaa kulut. No ei tule tapahtumaan, ei mulla - onneksi  - ole edes rahaa tuohon. Niinkuin että ottaisin lainaa, antaisin rahat hänelle ja hän törsäisi ne itseensä. On aika iso riita myt meillä käynnissä, kun on pistetty jokainen rahahanat kiinni, kun tajuttu, ettei käytä talon kuluihin antamiamme rahoja talon kuluihin nytkään vaan tuhlaa. Pitkään on kestettykin, sairaus syynä ja auttoi vanhempia paljon - ei rahallisesti mutta muuten, mutta raja tuli meillä kaikilla vastaan. 

Vierailija
7278/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7288 selventää, hän on saanut jokaiselta yhteensä toisistamme tietämättä rahaa niin paljon, että sitä on paljon enemmän kuin mitä me muut kukin yksin tienataan. Vedonnut pieniin tuloihinsa ja kaiken lisäksi on kavaltanut kuolinpesän tililtä rahaa omiin menoihinsa, ihan joutaviin, vaikka se on ollut talon kulujen hoitoa varten. Nyt loppui se kuppaaminen. Nyt hän siis haluaa meiltä lisää rahaa siihen, että saa asua kuolinpesän talossa. 

Vierailija
7279/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä, kun eräs tunnettu laulaja yritti vongata multa pesää. Naimissakin on.

Vierailija
7280/11850 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mihin tämä nyt liittyy? On meilläkin riistakamera mökin pihalla, mutta en kehuskele sillä kenellekään. Meillä se on asennettu murtovarkaiden varalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan