Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7201/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini oli tyyppi jolla oli kaikki konstit että muut hänelle maksaisivat kaiken jos tuli kyläilemään, siis jos käytiin syömässä tai pääsyliput ym. En kerro tarkemmin siitä mutta viimeinen korsi minulle oli kun sinä päivänä kun oli meille tulossa bussilla 200 km päästä olin valtavan sairas aamulla, 40 kuumeessa ja kauhea vatsakipu ja tiesin että joudun sairaalaan niin lähetin tekstiviestin että ei tule. Vastasi että on jo bussissa ja koska on maksanut lipun niin tulee eikä hänellä ole muuta vaihtoehtoa siksi viikonlopuksi kun ei ehtisi sopia muuta kyläilyä. (Siis kotona ei voinut olla viikonloppua, piti aina kyläillä ja elää muiden laskuun) No, tuli ja pian sen jälkeen mies vei minut sairaalaan ja jouduin sinne 5 yöksi. Ystäväni oli sen viikonlopun meillä, mies oli joutunut käyttämään sitä vaikka missä ja tietenkin maksamaan vaikka mitä . Kun tulivat minua katsomaan niin yritti saada minut vakuuttuneeksi että hän jäisi meille ja olisi meillä ainakin siihen asti kuin tulisin kotiin ja sitten voisi vielä minua hoitaa. What! Mies melkein pimahti. Sanoin ettei missään tapauksessa, että hänen on lähdettävä silloin kuin on sovittu. No, lähtöaamunaan soitti minulle sairaalaan ja kysyi onko minulla kotona jossain rahaa jonka hän voisi ottaa koska tarvitsee taksin 1.5 km linja-auto asemalle (mieheni oli lähtenyt töihin ja karkuun ennenkuin tyyppi heräsi) ja hänellä oli vain satasen seteli ja ei varmaan kuskilla olisi vaihtorahaa! Ja minä olin tiputuksissa, kuumeessa ja aivan houreissa sairaalassa. Sanoin vain tyynesti että kyllä meidän kaupungin taksikuskeilla on aina vaihtorahaa ja jos ei ole niin kyllä tietävät missä voi vaihtaa. OMG. Entinen ystävä tietenkin... monen muunkin entinen...

Nyt vasta jatkan kertomusta. Sama tyyppi oli kerran aiemmin meillä viikonlopun ja menimme kävelemään yhteen luonnonpuistoon (asun ulkomailla ja tämä tyyppi oli muuten saksalainen joka asui muutaman vuoden tässä maassa ja täällä häneen tutustuin). Käveltiin vuoristopolkua myöten ja nähtiin yhdellä näköalapaikalla että joku oli unohtanut sinne Reebok pusakan. Tyyppi niin innokkaasti otti sen, sulloi reppuunsa ja sanoi että miten onnekas hän oli että löysi sen. Sanoin että jätetään se sinne tai viedään sisäänkäynnin toimistoon löytötavarana kun varmaan omistaja sitä etsii. Mutta ei, hänen oli otettava se itselleen. No, tultiin kotiin ja sitten hän iloisena kokeili sitä päälleen ja tuli siihen tulokseen ettei se hänelle käykään ja EHDOTTI ETTÄ HÄN VOISI MYYDÄ SEN MINULLE!! Joo, tämän tyypin kanssa oli paljon täysin uskomattomia juttuja!

Kai kuitenkin sanoit, ettet voi ostaa, koska varastettuun tavaraan ryhtyminen on rikos?

Vierailija
7202/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia se lapsi, jonka isä toi töistä ne 11 ilmapalloa, ei saanut pitää niitä kaikkia yksin? Tai edes suurinta osaa. Aivan idioottia, että isä ilahduttaa lastaan ja tuo ihanan ilmapallokimpun ja sitten ne on pakko jakaa serkuille ja hoitopaikan kavereille ja itse saa yhden!!!! Yhden!

Lapsi on ainokainen ja pidän tärkeänä että oppi jakamisen taitoa. Asiasta keskusteltiin ja antaminen sopi lapselle. Ja olet varmaan kuullut että antaminen ilahduttaa yhtä paljon kuin saaminen. Ja voin kertoa että mukula sai aika usein kaikkea kivaa koska meille hyvin toimeentuleville vanhemmille se onnistui. Kirjoituksestasi paistaa ikävä ahneus.

Toiseksi et varmaan tajua paljon vie tilaa jäätävän kokoinen (0,80m halkaisijaltaan oleva) yksi heliumpallo ja kerro tuo sillä 11...

Ikävä ahneus 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hyvä, että lapsenne saa kaikkea kivaa ja ootte ihanan toimeentulevia, pus pus..

Ja juu, on insinöörinä vähän vaikea lasku, kiitos kun selvensit!

Äiti, joka ajattelee ensin vain ja ainoastaan omia lapsiaan, koska lapsuudessa ainokaisena niiden hyvin toimeentulevien vanhempien lapsena piti tehdä juuri tuollaisia älyttömiä "katsokaa, mihin meillä on varaa" tempauksia silmänlumeeksi.

Vanhempasi tekivät ilmeisesti parhaansa, mutta silti sinusta tuli itsekäs p******nen. Varmaan kuvittelet, että asettamalla omat lapsesi kaikkien muiden edelle, olisit jotenkin jalostunut ja hyvä ihminen. Olet edelleen vain itsekäs, koska lapsesihan ovat vain haluamasi jatke itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7203/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinä voit apteekkiin laittaa reseptin uusimisesta palkkion, jonka potilas maksaa ostoksen yhteydessä ja  sinä kirjaat tapahtuman sitten potilasarkistoosi.Näinhän ainakin ennen lääkärit toimivat, oli potilas tuttu tai vieras.

Vierailija
7204/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen pienessä erikoisliikkeessä. Muuan asiakas ( ei ostanut koskaan mitään) alkoi vaivaksi asti piipahdella eri asioiden tiimoilta ( kaikki sellaisia jotka eivät kuuluneet valikoimiimme tai palveluihimme) tyyliin puhelimen käytön avustamisessa, etsiä netistä yhteystietoja jne. Koska haluamme palvella kaikkia asiakkaita hyvin, avustin näissä ongelmissa häntä miten pystyin ja muilta töiltä ehdin.

Lopulta viimeinen niitti oli kun minulla oli ihan ostavan asiakkaan kanssa sovittu tapaaminen ja tämä mummo yritti saada taas apua. Sanoin ystävällisesti että nyt ei valitettavasti ehdi, olen tämän vieressä seisovan asiakkaan kanssa varattuna niin mummohan veti herneet nenään.

Puoli vuotta oli käymättä ja olin jo ilahtunut asiasta mutta aloitti käynnit uudestaan. Ihan paras oli kun ehdotti että voisi tuoda myymäläämme kotinsa vara- avaimen. Haloo! Meillä ihan tietyt aukioloajat, luuliko että meiltä joku sitten käy kaupan sulkemisajan jälkeen antamassa hänelle sen tarvittaessa.

Kyseinen mummo oli kova valittamaan ja luonteeltaan sellainen että ystäviä ei varmasti ole yhtään enkä ihmettele miksi. Pitäisi pystyä ärähtämään ja lopettaa tuollainen hyväksikäyttö mutta olen liian kiltti enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä.

Avainasiaa lukuun ottamatta voisi olla mun mutsi.

Nuorehko ihminen joka ei periaatteessa ole voinut hankkia pankkitunnuksiakaan jne vaan änkee passiasoille ja verotoimistoon jne PAIKAN päälle koska tahtoo vaikka korona. Eikä ymmärrä että aika pitää VARATA, eikä mennä nyt heti koska hän on tärkeä.

Hyvässä kunnossa, mutta kitisee kun ei osata arvata milloin tarvii apua, mutta sitä ei osaa pyytää. Toisaalta vihaa meitä yli kaiken ja puhuu varsinkin esikoiselle todella ikävästi, mitä en ymmärrä. Jos meitä kohtaan jotain hampaan kolossa niin sanoo kiitos vaan meille eikä lapselle.

Vierailija
7205/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut toista kutsua kirjoitti:

Asutaan Keski-Euroopassa näppärän lentoyhteyden päässä ja vieraita riitti ennen koronaa. Kaikille halukkaille ollaan tarjottu majoitus meillä vaikka aika pienessä kodissa asutaan. Kysyttäessä ollaan pyydetty tuomaan suomiruokaa tuliaiseksi ja aina tarjouduttu maksamaan.

Setäni perheineen tuli käymään ja hänen vaimonsa ilmoitti ulko-ovella etteivät aio maksaa reissussa mitään mistään meille. No ei me mitään rahaa oltais haluttukaan esim. majoituksesta mutta ei me nyt ajateltu ravintolassa koko porukalle tarjota. Lisäsi vielä että vasta seuraavalla vierailulla maksavat 🙈 Jaa millä seuraavalla??? Setää nolotti ja kuiskutteli että hän kyllä hoitaa laskut niin ruokakaupassa kuin ravintolassa.

Miten reissun kanssa kävi? Maksoiko setäsi oman ja vaimonsa osuuden?

Aikamoinen pokka setäsi vaimolla.

Setä maksoi ja rouva kommentoi hintatasoa joka käänteessä.

Vierailija
7206/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen kun veljeni avovaimon mielestä olin varastanut heidän lapsensa nimen koiralleni. Koirani nimi oli ollut X. Koirani oli jo kuollut vanhuuteen 16 vuotiaana, mutta veljen naisystävän mielestä oli loukkaavaa että kun sukulaisesi puhuivat X:tä he muistelivat koiraa koska hän halusi nimen lapselleen. Ja siis minulla oli ollut tämä koira jo yli kymmenen vuotta samalla nimellä ennen kuin veljeni oli tavannut tulevan kälyni(?)  En oikein tiedä mitä hän olisi halunnut minun tekevän koirani nimelle koska hän oli tosiaan mennyt samalla nimellä melkein pari vuosikymmentä ja oli tosiaan jo kuollut? Hän oli tosi loukkaantunut koska ei voinut nimetä lastaan X:ksi koska kaikki sukulaiset mielsivät X:n koirakseni. Ja olin tehnyt väärin myös kun olin antanut koiralle ihmis-nimen. Mä oon päättänyt ottaa vaan etäisyyttä, laittaa sormet ristiin et broidi käyttää kumia ja kadota varjoihin..

Aika harvinainen nimi tuo X

Vierailija
7207/11850 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä äskettäin kävi ilmi että se olenkin ilmeisesti minä, jolla naapurini mielestä on "härskejjä odotuksia ja vaatimuksia!"

Olin tutustunut alakerran naapurini kanssa yli 8 vuotta sitten. Hän pyysi minua usein mukaan koiranulkoilutuslenkeille, joiden  aikana avautui paljon elämästään. Koin saaneeni jos ei nyt heti hyvää ystävää, niin ainakin hyvän kaverin hänestä. Hän oli erittäin innokas HIFK-fani, joten tulin antaneeksi hänelle lahjaksi uuden HIFK-fanituote kassin. Hän kovasti kiitteli ja sanoi että hyvä olla tälläisiä naapureita, joiden kanssa mukava tulla juttun ja vetää yhtä köyttä.

Talomme huoltoyhtiö jakoi jokaiseen talouteen tarpeita, jotka tuli hakea n.500 metrin päästä huoltoyhtiön toimistosta. Olin määräaikana sen verran liikuntakyvytön sairauden takia menemään itse tarpeita hakemaan, joten kysäisin tuolta kaverilliselta naapuriltani, jos voisi samalla tuoda minunkin sinkkutalouteeni tarpeet koska eivät tilaa vieneet, eivätkä mitään juurikaan painaneet. Naapurihan oli joka tapauksessa itse menossa siellä asioimaan. 

Yllätyksekseni tämä "kaverillinen" naapurini hermostui, että kuulemma kehtasin "vaatia häntä käymään asioilla puolestani". Hän lähetteli iltaa myöten, useamman vuorokauden ajan yhä rajumpia tekstiviestejä, jopa uhkaavia, joissa raivottiin "Mitä sä mua pyydät asioitasi hoitamaan, enhän mä ole edes sun sukulaisesi?!"" Pyydä jotain toista vaikka kadulta hoitamaan nuo hakusi, äläkä mua vaivaa niillä"!"Mitä nuo sun asiasi mulle kuuluu, älä mua sotke niihin, äläkä  pyydä tekemään puolestasi"! Kaikki nuo viesti vaikka vain kerran pyysin häntä, enkä edes uskaltanut vastata noihin raivoviesteihin!

Olin jokseenkin tyrmistynyt tämän naapurini versiosta "Hyvistä naapurisuhteista ja saman köyden vetämisestä"! Toisaalta olin ymmälläni ja surullinen, että hän katkaisi yli 8-vuotta kestäneen kaveruussuhteen tälläisen takia! Kysehän oli vain loppujen lopuksi täysin tavallisista talon huoltoyhtiön asioista, ja siitä että minulla oli sen verran rajoitteita sillä hetkellä että en itse voinut niitä hoitaa. Naapurini oli ilmeisesti tarkoittanut että sitä köytä vedettäisiin yhdessä vain yhteen, eli naapurini  suuntaan, ja saisin sitten yksin huolehtia siitä omaan suuntaani vetämisestä!

Vierailija
7208/11850 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä äskettäin kävi ilmi että se olenkin ilmeisesti minä, jolla naapurini mielestä on "härskejjä odotuksia ja vaatimuksia!"

Olin tutustunut alakerran naapurini kanssa yli 8 vuotta sitten. Hän pyysi minua usein mukaan koiranulkoilutuslenkeille, joiden  aikana avautui paljon elämästään. Koin saaneeni jos ei nyt heti hyvää ystävää, niin ainakin hyvän kaverin hänestä. Hän oli erittäin innokas HIFK-fani, joten tulin antaneeksi hänelle lahjaksi uuden HIFK-fanituote kassin. Hän kovasti kiitteli ja sanoi että hyvä olla tälläisiä naapureita, joiden kanssa mukava tulla juttun ja vetää yhtä köyttä.

Talomme huoltoyhtiö jakoi jokaiseen talouteen tarpeita, jotka tuli hakea n.500 metrin päästä huoltoyhtiön toimistosta. Olin määräaikana sen verran liikuntakyvytön sairauden takia menemään itse tarpeita hakemaan, joten kysäisin tuolta kaverilliselta naapuriltani, jos voisi samalla tuoda minunkin sinkkutalouteeni tarpeet koska eivät tilaa vieneet, eivätkä mitään juurikaan painaneet. Naapurihan oli joka tapauksessa itse menossa siellä asioimaan. 

Yllätyksekseni tämä "kaverillinen" naapurini hermostui, että kuulemma kehtasin "vaatia häntä käymään asioilla puolestani". Hän lähetteli iltaa myöten, useamman vuorokauden ajan yhä rajumpia tekstiviestejä, jopa uhkaavia, joissa raivottiin "Mitä sä mua pyydät asioitasi hoitamaan, enhän mä ole edes sun sukulaisesi?!"" Pyydä jotain toista vaikka kadulta hoitamaan nuo hakusi, äläkä mua vaivaa niillä"!"Mitä nuo sun asiasi mulle kuuluu, älä mua sotke niihin, äläkä  pyydä tekemään puolestasi"! Kaikki nuo viesti vaikka vain kerran pyysin häntä, enkä edes uskaltanut vastata noihin raivoviesteihin!

Olin jokseenkin tyrmistynyt tämän naapurini versiosta "Hyvistä naapurisuhteista ja saman köyden vetämisestä"! Toisaalta olin ymmälläni ja surullinen, että hän katkaisi yli 8-vuotta kestäneen kaveruussuhteen tälläisen takia! Kysehän oli vain loppujen lopuksi täysin tavallisista talon huoltoyhtiön asioista, ja siitä että minulla oli sen verran rajoitteita sillä hetkellä että en itse voinut niitä hoitaa. Naapurini oli ilmeisesti tarkoittanut että sitä köytä vedettäisiin yhdessä vain yhteen, eli naapurini  suuntaan, ja saisin sitten yksin huolehtia siitä omaan suuntaani vetämisestä!

Jotenkin päästänsä vialla.

Vierailija
7209/11850 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävä tai sukulainen jotain pyytää, ei sen luulisi koskaan olevankaan mitään ,,härskiä´´. Ystävyyteen nimittäin kuuluu toisen pyyteetön auttaminen kun hän sitä pyytää. Samoin myös sukulaistenkin tulisi vetää yhtäköyttä.

Vierailija
7210/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystävä tai sukulainen jotain pyytää, ei sen luulisi koskaan olevankaan mitään ,,härskiä´´. Ystävyyteen nimittäin kuuluu toisen pyyteetön auttaminen kun hän sitä pyytää. Samoin myös sukulaistenkin tulisi vetää yhtäköyttä.

Se riippuu, onko pyyntö kohtuuton ja vedetäänkö köyttä vain yhteen suuntaan. Saako itse apua tarvitessaan?

Vierailija
7211/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HIFK selittää paljon.

Vierailija
7212/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän vaimo kehtasi pyytää antamaansa lasten elokuvaa takaisin sillä perusteella jos olemme jo katsoneet sen.

Jos tarkoitat lastesi isän vaimoa niin saattaa olla minusta kyse. En antanut lapsille elokuvaa, vaan he halusivat lainata sitä. Keräilen kyseisiä leffoja, eli olisi todellakin ollut kiva saada se takaisin kokoelmaani. Pyytämisen jälkeenkään en saanut sitä takaisin. Valehtelullasi ei ole rajaa..

Vierailija
7213/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän vaimo kehtasi pyytää antamaansa lasten elokuvaa takaisin sillä perusteella jos olemme jo katsoneet sen.

Jos tarkoitat lastesi isän vaimoa niin saattaa olla minusta kyse. En antanut lapsille elokuvaa, vaan he halusivat lainata sitä. Keräilen kyseisiä leffoja, eli olisi todellakin ollut kiva saada se takaisin kokoelmaani. Pyytämisen jälkeenkään en saanut sitä takaisin. Valehtelullasi ei ole rajaa..

Moni tulkitsee, että lainattu tavara siirtyy omaksi, jos palautusta venyttää tarpeeksi. Myös silloin tavaran omistusoikeus siirtyy henkilölle, joka ottaa tavaran lainaksi, jos omistajalla ei ole tavaralle välitöntä käyttöä.

Vierailija
7214/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tulkitsee, että lainattu tavara siirtyy omaksi, jos palautusta venyttää tarpeeksi. Myös silloin tavaran omistusoikeus siirtyy henkilölle, joka ottaa tavaran lainaksi, jos omistajalla ei ole tavaralle välitöntä käyttöä.

Tulee mieleen se vitsi kiertolaisista, jotka pysähtyivät maalaistalon pihaan. Yksi meni kysymään talon isännältä, että tartteeko isäntä halkoja? Isäntä vastasi kieltävästi. Seuraavana aamuna isäntä huomasi, että halkoliiteri oli tyhjennetty.

7215/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees, noita muuten on jonkin verran väestössä. Vähän samanlaiseen tärähtäneeseen törmännyt myös.

Ikävintä on, ettei noita yleensä näe päällepäin / kykene ennustamaan, kuka on tuollainen mulkku.

Yllättävintä kyllä, sen olen oppinut, että harvoin sellaisesta pikkasen perusnyrpeän oloisesta, "bitchface" ilme päällä olevista kaverista paljastuu mitään yllättävää. Ne on yleensä sitä mitä esittävät eli eivät mitään. Tavallisia perusjannuja. Noista saa yleensä parhaat kaverit pienimmällä riskillä jos ulkohabituksesta pitää jotain päätellä.

Tutustumisvaiheessa ylilipevät ihmiset herättävät aina vähän epäluulojani, koska sieltä löytyvät yleensä myös nuo tärähtäneet. Toki se "ylilipevyys" voi olla suomalaiselle poikkeuksellista sosiaalisuuttakin ja alla on ihan ok, jopa mukava ihminen. Mutta joo, jos ei halua ylläreitä, niin kaikki liian kivan tuntuiset kannattaa kiertää kaukaa  :-)

Vierailija
7216/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota...lähtiköhän vähän lapasesta?

Käsittääkseni tässä puhuttiin kirjoittajan oman isän vaimosta. Ja vaikka kyse olisi ollutkin kirjoittajan exän nyxästä, tuskin kyseessä olit kuitenkaan juuri sinä. Vainoharhaisen oloista alkaa syyttää random keskustelupalstalaista valehtelijaksi.

7217/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia se lapsi, jonka isä toi töistä ne 11 ilmapalloa, ei saanut pitää niitä kaikkia yksin? Tai edes suurinta osaa. Aivan idioottia, että isä ilahduttaa lastaan ja tuo ihanan ilmapallokimpun ja sitten ne on pakko jakaa serkuille ja hoitopaikan kavereille ja itse saa yhden!!!! Yhden!

Noin lapsi oppii sosialismia ja että "jaettu ilo, paras ilo".

terv. lenin-setä

Vierailija
7218/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon sisko pyysi hieman eronsa jälkeen minua hänelle kaveriksi tauluja ripustamaan, palatessani työreissulta. Oli vienyt lapsensakin hoitoon ja pukeutunut sukkahousuihin ja tiukkaan toppiin, jotta ripustus sujuu ripeästi, oletan.

Härskiä oli että mitään tauluja ei ollut, joten tuli hukkareissu. Jos oli muuta mielessä, niin olin kuin en olisi ymmärtänyt. Jäi kuitenkin mieleen, tästä on jo noin 20 vuotta. Ihan hot oli kyllä sinänsä silloin ja on edelleen, mutta parempi että ei sekoiteta asioita.

M53

Vierailija
7219/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ISÄN VAIMO. Ja vuonna 2016. Olet taatusti painajaismainen exän nyxä! Varmaan nytkin haukut nyxäsi exää siitä, että "löysin sinun kirjoittaman valeen vauvapalstalta!" ja se saa pyöritellä silmiään hul.lulle ak.alle.

Vierailija
7220/11850 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen vaimo on ihan oma lukunsa. Meillä käydessään olettaa saavansa heti ovesta tullessaan kahvia. Eikä mitä tahansa kahvia, vaan Presidentin tummapaahtoa. Kakkua pitää olla ja sen pitää olla itseleivottua. Myös itseleivotut suklaahippukeksit pitäisi olla tarjolla. Ruokaakin pitää olla kahden tunnin päästä herrasväen saapumisesta. Käsky siitä, mitä pitäisi olla pöydässä tulee aina tekstiviestillä.

Viimeksi käydessään kaiveli meidän keittiön kaapista rasian ja oli jo lappamassa kakkuja heille kotiin vietäväksi, lapsi kun niin kovin tykkää näistä. muisti vielä sanoa, oli kyllä ihan hyvää, vaikkei ollut täytekakkua tai itsetehtyjä keksejä. Tämän kotiin viemisen torppasin alkuunsa kertomalla, että mekin tykätään näistä ja että voin antaa hänelle kahvikakun ohjeen. 

Olen ottanut sellaisen tavan, että ovat kyllä tervetulleita, mutta en isommin korvaani kallista heidän toiveilleen. Joskus kahvilla on kaupan kääretorttua joskus taas itsetehtyä. Ruoka on sitä mitä meillä on, jollei kelpaa ei tarvitse syödä. Kotiinsa eivät mitään saa ottaa, emme mekään mistään kotiin viemisiä kahvipöydästä vie. Kaikilla ei vain ole käytöstapoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän