Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
7181/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kirjastosta yhden kirjan kaverille, sillä hänellä ei ollut omaa korttia mukana. Ei palauttanut kirjaa ja sain muistutuskirjeen. Loukkaantui, kun mainitsin asiasta, kirja kuulemma palautettu. Ostin itse korvaavan kirjan. Kaveri mainitsi vuoden päästä ohimennen löytäneensä kirjan kotoaan.

Vierailija
7182/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia se lapsi, jonka isä toi töistä ne 11 ilmapalloa, ei saanut pitää niitä kaikkia yksin? Tai edes suurinta osaa. Aivan idioottia, että isä ilahduttaa lastaan ja tuo ihanan ilmapallokimpun ja sitten ne on pakko jakaa serkuille ja hoitopaikan kavereille ja itse saa yhden!!!! Yhden!

Lapsi on ainokainen ja pidän tärkeänä että oppi jakamisen taitoa. Asiasta keskusteltiin ja antaminen sopi lapselle. Ja olet varmaan kuullut että antaminen ilahduttaa yhtä paljon kuin saaminen. Ja voin kertoa että mukula sai aika usein kaikkea kivaa koska meille hyvin toimeentuleville vanhemmille se onnistui. Kirjoituksestasi paistaa ikävä ahneus.

Toiseksi et varmaan tajua paljon vie tilaa jäätävän kokoinen (0,80m halkaisijaltaan oleva) yksi heliumpallo ja kerro tuo sillä 11...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7183/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesti pitkään huomata, että yksi sukulainen otti yhteyttä vain jos tarvitsi jotakin. Muutoin ei oikeastaan laittanut viestiä tai edes vaivautunut vastaamaan välillä lainkaan, jos hänelle laitoin jotakin. Kun hän pyysi kylään, sinne ajamaan lähtiessä tuli milloin mikäkin pyyntö hakea jotakin jostain. Viimeksi huonekalukaupan kautta piti käydä ja raahata hänelle tavaraa kotiin. Häneltä tuli myös pyyntöjä autokyydeille. Ajettiin yksikin kerta poikaystävän kanssa pitkä matka hakemaan häntä, kun hän väitti olleensa ”todella humalassa” ja tarvitsi kyydin kotiin. Oikeasti perille päästyä hän odotti kyytiä kaverinsa kanssa ja halusi kaverinsa kanssa kyydin 2km matkalle, ”huijasi” siis paikalle, ei ollut edes menossa kotiin ja ajettiin pitkä matka 2km kyytiä varten. Bensarahoja ei maksanut. Samoin pitkän hiljaisuuden jälkeen tuli pyyntöjä tulla lastenvahdiksi. En ollut vuosiin saanut pitää kesälomaa ja sain vihdoin 2 vkoa lomaa. Toinen loman lauantaista olisi pitänyt käyttää lastenvahtina olemiseen, jotta sukulainen olisi päässyt harrastukseensa. Suuttui kun kieltäydyin ja yritti tehdä ”kiusaa”. Kuitenkin jo seuraavassa viestissä pyysi autokyytiä. Samoin muuten vihjaili sitä ennen, että kun päiväkodin kanssa oli hässäkkää, niin KUKAKOHAN voisi olla lastenvahtina arkipäivät. Minun olisi siis pitänyt käyttää lomani arkipäivät lastenvahtina olemiseen, ilmaiseksi tottakai. En enää tee palveluksia hänelle ja hän on suuttunut siitä. Ei ole tullut lainkaan viestejä enää.

Kuvaamasi perusteella 100% lokki.

Vierailija
7184/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin eräässä urheilukilpailussa kuntoilulaitteen. Annoin sen tutulle lainaan, kun meillä oli remontti tulossa. Kun sitten kerran mainitsin, että voisin hakea sen laitteen, tuttu kommentoi ”en kyllä anna, tarvitsen päivittäin”. Hämmennyin niin paljon, etten osannut jatkaa aiheesta mitään. Laite on edelleen ”lainassa”.

Vierailija
7185/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin eräässä urheilukilpailussa kuntoilulaitteen. Annoin sen tutulle lainaan, kun meillä oli remontti tulossa. Kun sitten kerran mainitsin, että voisin hakea sen laitteen, tuttu kommentoi ”en kyllä anna, tarvitsen päivittäin”. Hämmennyin niin paljon, etten osannut jatkaa aiheesta mitään. Laite on edelleen ”lainassa”.

Anteeksi mitä? Miksi olet noin tossu? Jos kyseessä on vain laina, hänen pitää se palauttaa.

Vierailija
7186/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hakemassa. Älä ole tossu.  Voit tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
7187/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeintä lainaamista ja ilman lupaa:

Mun kaveri kävi mm.ruokatunnilla kotonani lainaamassa tyttöystävääni…. Toki tiesin että sen aikainen tyttö-”ystävä” lainasi itseään muillekin, mutta että hyvä ystäväni….se vähän harmitti.Olipa muuten lainan jälkeen tosi liukas….

Eniten otti koville, kun oli vain pakko poistua tämän elämästä…. Kun jäi pieni lapsi. Siksi koville otti.

Ja takasinhan se pyysi ja kerjäsi…..mutta en sitten enää voinut. Joku roti sentään.

Samahan olis toistunut uudelleen ja uudelleen, olisko lapsikaan tykännyt?

Lastani en saanutkaan sitten enää nähdä . Vasta aikuisena.

Tästä tulee mieleen laulun sanat

” mitä yhdestä ihmiselämästä ”

Vierailija
7188/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy haluaako palauttaa vai maksaako mielummin uuden laitteen hinnan siitä. Erinomainen tilaisuus opetella itsensä puolustamista, tsemppiä!

Vierailija
7189/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo on koko ajan jotain vailla ja pyytämässä jotain, ja olettaa minun olevan edelleen hänen elättäjä, talonmies, ja edelleenkin vielä myös jonkinlainen varavävy appivanhemmille, eli hänen vanhemmilleen, jotka on myös yleensä aina jotain talkootyötä yms vaille.

Vierailija
7190/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo on koko ajan jotain vailla ja pyytämässä jotain, ja olettaa minun olevan edelleen hänen elättäjä, talonmies, ja edelleenkin vielä myös jonkinlainen varavävy appivanhemmille, eli hänen vanhemmilleen, jotka on myös yleensä aina jotain talkootyötä yms vaille.

Suomessa ei ole sellaista lakia olemassa että eksän pitää käydä ajamassa ex-appien nurtsit tai tekemässä muutakaan pikku työtä. Sano EI.

Vierailija
7191/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miksi olet noin tossu? Jos kyseessä on vain laina, hänen pitää se palauttaa.

Asia kyllä ärsyttää itseäni kovasti. Olen normaalisti ihan suht sanavalmis, mutta tuo tilanne oli jotenkin tosi hämmentävä. Lisäksi tuo henkilö on voimakastahtoinen ja itsekäs, ja pelkään että hankaloittaa jotenkin mun elämää.

Vierailija
7192/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisetovat kirjoitti:

Mieheni isoveli (36v) ja hänen tyttöystävänsä (28v). Kysyivät kuukauden päästä kun ostimme meidän ensimmäisen asunnon, voidaanko pantata se, jotta voisivat ostaa maata ja rakentaa kavereittensa kanssa sinne talon jonka myyvät sitten eteenpäin..

Kaiken tämän asuntosähläyksen/säästämisen jälkeen, olin myös 7kk raskaana, olin todella ihmeissään miten joku kehtaa.

Samat henkilöt pyysivät myös rahaa (muisti hän 8 vuoden takaisen lainamme häneltä) viikko sen jälkeen kun olin synnyttänyt, eivät tulleet katsomaan edes vauvaa, rahaa baari reissuun kaipasivat.. ei sitten löytänyt parempaa aikaa. Annoimme sen 200e tilisiirrolla samantien.

Ja nyt sitten eivät tule ristiäisiin, koska ovat menossa mökille, ja jos pitäisi keretä Helsinkiin takaisin sunnuntaina klo 13 joutuvat he liian aikaisin heräämään ja menettävät tunteja mökkivuokrasta..

Lapsemme on esikoinen, heillä ei vielä ole lapsia.. mieheni ja minun vanhemmista tuli ekaa kertaa isovanhempia..

Mieheni mielestä ylireagoin, kun sanon että on aika törkeetä.

Nyt pitää kyllä kysyä MIKSI annoitte 200 euroa johonkin helvetin baarireissuun, kun selvästi nämä sukulaiset eivät teistä piittaa? 

Jotenkin ymmärtäisin että antaisi vaikka vuokraan jos on rästissä ja uhkaa lentää ulos talosta, mutta baarireissuun?? 

Eli kun on ensin vitkutellut lainan takaisinmaksua 8 vuotta, niin velkaa ei tarvitsekaan maksaa, jos se meinataan hurvittella baarissa? Etenkin sukulaisten toimesta, jotka eivät välittömästi tuppaudu vauvaa katsomaan ?

Vierailija
7193/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia se lapsi, jonka isä toi töistä ne 11 ilmapalloa, ei saanut pitää niitä kaikkia yksin? Tai edes suurinta osaa. Aivan idioottia, että isä ilahduttaa lastaan ja tuo ihanan ilmapallokimpun ja sitten ne on pakko jakaa serkuille ja hoitopaikan kavereille ja itse saa yhden!!!! Yhden!

Lapsi on ainokainen ja pidän tärkeänä että oppi jakamisen taitoa. Asiasta keskusteltiin ja antaminen sopi lapselle. Ja olet varmaan kuullut että antaminen ilahduttaa yhtä paljon kuin saaminen. Ja voin kertoa että mukula sai aika usein kaikkea kivaa koska meille hyvin toimeentuleville vanhemmille se onnistui. Kirjoituksestasi paistaa ikävä ahneus.

Toiseksi et varmaan tajua paljon vie tilaa jäätävän kokoinen (0,80m halkaisijaltaan oleva) yksi heliumpallo ja kerro tuo sillä 11...

Ikävä ahneus 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hyvä, että lapsenne saa kaikkea kivaa ja ootte ihanan toimeentulevia, pus pus..

Ja juu, on insinöörinä vähän vaikea lasku, kiitos kun selvensit!

Äiti, joka ajattelee ensin vain ja ainoastaan omia lapsiaan, koska lapsuudessa ainokaisena niiden hyvin toimeentulevien vanhempien lapsena piti tehdä juuri tuollaisia älyttömiä "katsokaa, mihin meillä on varaa" tempauksia silmänlumeeksi.

Vierailija
7194/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä ahneus 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Hyvä, että lapsenne saa kaikkea kivaa ja ootte ihanan toimeentulevia, pus pus..

Ja juu, on insinöörinä vähän vaikea lasku, kiitos kun selvensit!

Äiti, joka ajattelee ensin vain ja ainoastaan omia lapsiaan, koska lapsuudessa ainokaisena niiden hyvin toimeentulevien vanhempien lapsena piti tehdä juuri tuollaisia älyttömiä "katsokaa, mihin meillä on varaa" tempauksia silmänlumeeksi.

Ilmaiseksi saatujen pallojen jakaminen ei suoranaisesti ole osoitus rahalla pröystäilystä vaan ihan jakamisesta.

Vierailija
7195/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käly rutisee jos joskus pyydän kyydin veljeltäni mutta hänen lapsia pitäisi olla aina hoitamassa

Vierailija
7196/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin synnytyssairaalassa. Miehen puhelin soi, vähän katsoi että vastaanko. Sanoin että vastaa vaan, kun on vielä odottelua. Hän vastasi ja sanoi monta kertaa: "En voi kun ollaan nyt synnyttämässä. Ei kun ollaan SYNNYTTÄMÄSSÄ. Etkö tajua että meille syntyy kohta vauva?" Sulki sitten vihaisena puhelimen.

Kysyin kuka siellä oli. Miehen velipoika soitteli, voisiko mies kyyditä hänet ja naisen kotiin, kun ei viitsisi maksaa taksia. Ilmeisesti hän olisi jäänyt vielä vänkäämään asiaa, vaikka mies selkeästi sanoi missä ollaan. Kun mies otti ekan kuvan lapsestamme, puhelimessa oli monta vihaista viestiä veljeltä. Laitettiin kuva vauvasta, mutta hän ei kommentoinut siihen mitään, eikä ole käynyt katsomassa vauvaa. 

Onneksi mies on vauvan syntymän jälkeenkin osannut vetää rajan, tuo sama veli on aina vaatimassa kyytiä tai tinkaamassa rahaa. Suurin piirtein asuu baareissa ja aina uuden naisen kanssa. 

Vierailija
7197/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isoveli (36v) ja hänen tyttöystävänsä (28v). Kysyivät kuukauden päästä kun ostimme meidän ensimmäisen asunnon, voidaanko pantata se, jotta voisivat ostaa maata ja rakentaa kavereittensa kanssa sinne talon jonka myyvät sitten eteenpäin..

Kaiken tämän asuntosähläyksen/säästämisen jälkeen, olin myös 7kk raskaana, olin todella ihmeissään miten joku kehtaa.

Samat henkilöt pyysivät myös rahaa (muisti hän 8 vuoden takaisen lainamme häneltä) viikko sen jälkeen kun olin synnyttänyt, eivät tulleet katsomaan edes vauvaa, rahaa baari reissuun kaipasivat.. ei sitten löytänyt parempaa aikaa. Annoimme sen 200e tilisiirrolla samantien.

Ja nyt sitten eivät tule ristiäisiin, koska ovat menossa mökille, ja jos pitäisi keretä Helsinkiin takaisin sunnuntaina klo 13 joutuvat he liian aikaisin heräämään ja menettävät tunteja mökkivuokrasta..

Lapsemme on esikoinen, heillä ei vielä ole lapsia.. mieheni ja minun vanhemmista tuli ekaa kertaa isovanhempia..

Nyt pitää kyllä kysyä MIKSI annoitte 200 euroa johonkin helvetin baarireissuun, kun selvästi nämä sukulaiset eivät teistä piittaa? 

Jotenkin ymmärtäisin että antaisi vaikka vuokraan jos on rästissä ja uhkaa lentää ulos talosta, mutta baarireissuun?? 

Eli kun on ensin vitkutellut lainan takaisinmaksua 8 vuotta, niin velkaa ei tarvitsekaan maksaa, jos se meinataan hurvittella baarissa? Etenkin sukulaisten toimesta, jotka eivät välittömästi tuppaudu vauvaa katsomaan ?

Oliko se 200 euroa siis velka? Mulle jäi kyllä tuo asiayhteys epäselväksi, ja nytkin kun luen tuota niin jää tulkinnan varaa.

JOS kirjoittaja siis ei ole 8 vuoteen maksanut velkaansa, niin sittenhän on toki oikeus vaatia sitä. Mutta tuo baariin meneminen vauvan luona vierailun sijasta on toisaalta merkki siitä, ettei paljon piitata omasta perheestä.

Vierailija
7198/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se 200 euroa siis velka? Mulle jäi kyllä tuo asiayhteys epäselväksi, ja nytkin kun luen tuota niin jää tulkinnan varaa.

JOS kirjoittaja siis ei ole 8 vuoteen maksanut velkaansa, niin sittenhän on toki oikeus vaatia sitä. Mutta tuo baariin meneminen vauvan luona vierailun sijasta on toisaalta merkki siitä, ettei paljon piitata omasta perheestä.

Itse en kyllä laske sisarusten lapsia omaksi perheeksi.

Vierailija
7199/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se sanotaan ihan selkeästi, että velka oli, jonka nyt rahapulassaan muisti. Lainanottajatkaan eivät sitä selkeästi olleet unohtaneet, kun samoin tein muistutuksesta maksoivat.

Kirjoittaja vetää myös tämän raskauden jo tässä kirjoituksessaan kaikkeen dramatisoivana lisänä: kuinka voidaan pyytää takausta (sitähän panttaaminen on), kun hän oli 7kk raskaana. Takauksen pyytäminen on törkeää, mutta se raskaus ei kuulu sen törkeyteen mitenkään.

Ja sitten toiset haluavat lainaamansa rahat takaisin ja ovat lähdössä baariin, vaikka hän on synnyttänyt viikko sitten. Kauanko toisten täytyy viettää kotona sukulaisen synnytyksen jälkeen? Riittääkö kuukausi? Ei varmaan, siellähän jatketaan imetystä eskariin...

Mulla on tuttu, jonka vauvaan olin kyllästynyt jo ennen kun raskaus näkyi päälle. Kaiken olisi pitänyt pyöriä vain sen ympärillä ja jokainen teko tai sanominen oli väärin, koska hän on raskaana ja vauva on tulossa. En käynyt katsomassa, olin jo kuullut kaiken tarvittavan edeltävien kuukausien aikana.

Vaikka se oma maailma mullistuu, toisten elämään sillä ei juurikaan ole merkittäviä vaikutuksia.

Vierailija
7200/11850 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitan vuosia sitten ostin omia harrastuksia varten hallitilaa. Heti ostoviikolla alkoi tuttujen ja vähemmänkin tuttujen kysely autojen ja veneiden ym. säilytyksestä. Kieltäydyin ensimmäisestä "tarjouksesta" ja onneksi tajusin heti sen hyödyn. Pystyin heti myöhemmistä tilojen ruinaamisista kieltäytymään vetoamalla siihen, että olisi näille muille kysyjille väärin ja saattaisi pilata suhteita. Itseasiassa aivan kaikki ovat ymmärtäneet syyn oikein hyvin!

Aivan älyttömiä ehdotuksia kyllä tullut. "Voinhan tuoda auton sinne ja talven aikana hioa ja maalata sen?" Tilat ei todellakaan sopivia siihen, ellei suojaa kaikkea mahdollista ja sitten siellä ei muuta voi silloin tehdä.

Meillä sama. Rakennettiin iso autotalli/harrastetila, ja nyt olis kaverit vailla auton, veneen yms säilytystilaa. Toki siellä saa käydä vaihtamassa renkaat, ei se tallin ovi käytöstä kulu, samoin jonkun 1-2 päivän rempan saa käydä tekemässä, jos meillä ei ole omaa käyttöä sille juuri sillä hetkellä. Mut yksikin oli ostanut jenkkiauton ja olis tuonut sen kunnostusta varten. Kuulemma tarjoaa asennuskaljat kun yhdessä autoa laitetaan ja toinen kaveri olis halunnut välivarastoida asuntonsa tavarat 6kk ajaksi, kun ei halunnut maksaa vuokraa lomautusajalta. 

Eli me siis rakennettiin velkarahalla ja isolla vaivalla autotalli, jota toiset voi käyttää varastona ja hommiinsa max kaljapalkalla. As if. 

Ostappa pakettiauto niin et ehdi ajaa sitä liikkeestä kotiin, kun jo kotimatkalla tulee jo ensimmäinen puhelu kummin kaiman serkun naapurilta:”Sullahan on pakettiauto? Ehtisitkö auttamaan muutossa lauantaina?”

En ikinä kehtais pyytää kenenkään pakkaria. Meiltä saa huoltsikalta vuokrattua ihan minkä näköistä autoa/kärryjä mitä haluaa.

Jos on niin perse auki ettei ole varaa, sit täytyy tehdä jotain elämälle…

Juu. Sinä et kehtaa. Mutta näitä, jotka kehtaavat on pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme