Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11850)
Meidän kaveripiirissä on yksi kaveri, joka lokittaa ihan koko ajan. Pyytelee tavaroita itselleen ilmaiseksi jne.
Osa ei enää jaksa kyseistä ihmistä. Minä olen 2 vuotta sitten sanonut aiheesta hänelle ja hetken oli rauhallisempi. Kaksi viikkoa oli sitten meillä käymässä ja tutki kaikki kaapit mitå sieltå voisi hänelle antaa; vaatteita, astioita jne. On ihan normaalituloinen, mutta maksavat liian kallista asuntolainaa miehensä kanssa.
En tiedä mikä vaivaa, mutta muuten on aika normaali tyyppi.
Erosin avovaimostani 12v suhteen jälkeen. Ero oli tosi rankka ja olin pitkään aika rikki ja olin valmis uuteen suhteeseen vasta 2 vuoden päästä.
Eron jälkeen kaksi parasta kaveria auttoi ja kuunteli. Paitsi toinen heistä kuukauden jälkeen kysyi, että suutunko, jos hän pyytää exääni treffeille.
Mitä helvettiä. Meni välit.
Oli kuulemma vuosia myöhemmin yrittänyt liehitellä exääni, joka ei lämmennyt kaverilleni.
Too soon kirjoitti:
Erosin avovaimostani 12v suhteen jälkeen. Ero oli tosi rankka ja olin pitkään aika rikki ja olin valmis uuteen suhteeseen vasta 2 vuoden päästä.
Eron jälkeen kaksi parasta kaveria auttoi ja kuunteli. Paitsi toinen heistä kuukauden jälkeen kysyi, että suutunko, jos hän pyytää exääni treffeille.
Oli kuulemma vuosia myöhemmin yrittänyt liehitellä exääni, joka ei lämmennyt kaverilleni.
Aika mini haaveilee salaa kaverien kunppaneiden panemisesta.
Kaverini pyysi hakemaan omat lapsensa ja välillä myös itse tuli kyydissä kun vein omia lapsia kouluun. Eihän siinä ylim. ajoa paljoa tullut yhdelle kerralle, mutta kun sitä jatkui talven ajan muutama vuosi. Mitään kiitosta tai pientä korvausta ei tullut. Odotin että vaikka kahvipakettia tmv. pientä tarjoaisi. En oikein rahallistakaan korvausta tuosta osannut laskea ja pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri pyysi joskus että toisin hänelle mieheni kolmiolääkkeitä kun itse ei saanut enää lääkäriltä. Jostain syystä en suostunut.
Miksi et?
Jos et muka tiennyt, niin reseptilääkkeet on tarkoitettu sille henkilölle, jolle lääkäri on reseptin kirjoittanut. Tarkoituksena on estää liian vahvojen lääkkeiden väärinkäyttöä.
No just tää. Puolisoni syö vahvoja lääkkeitä kipusairauteen, työkaveri olis tykännyt testata.
No ei niitä pillereitä nyt hyvänen aika mittatilauksena jokaiselle erikseen valmisteta. Share the wealth ja kaverille nappeja kans.
Vierailija kirjoitti:
Too soon kirjoitti:
Ja aika moni ei edes salaa sitä. Kahden eri kaverin mies ehdotellut ihan suoraan, että halun sut enkä tuota mun nykyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Too soon kirjoitti:
Ja aika moni ei edes salaa sitä. Kahden eri kaverin mies ehdotellut ihan suoraan, että halun sut enkä tuota mun nykyistä.
Sama täällä ja vieläpä niin, että olimme iso seurue pikkujoulujen jatkoilla ravintolassa, kaksi miestä (lapsuudenystäväni aviomies, ja toinen hyvin tuntemani pariskunnan toinen puolisko) pöytäseurueesta pyysi minua tanssimaan vuorotellen ja molemmat sanoivat tanssilattialla, että haluaisivat alkaa seurustelemaan minun kanssani, kumpikin sanoi, että oma vaimo saa jäädä jos suostun. Jotkut miehet on sikoja. Minä olen aikoinaan eronnut, enkä uutta miestä ole ottanut enkä ota.
Serkku kyseli jo loppukeväällä kesälomista.
Ilmoitti heidän lapset tulevat meille heinäkuun ekalle viikolle.
Eikä siinä kaikki. Kysyi tulemmeko hakemaan vai tuovatko he. Siinä tapauksessa pitäisi maksaa bensoja.
Vastasin en maksa enkä ota.
Oli kuulemma äitini kanssa sopinut joulun aikaan.
Olen 50 v täyttänyt, ei äiti puolestani tee sopimuksia.
Mulla alkaa loma 2.7 ja odottavat tuloa ja lähtöä samantien seuraavana päivänä.
Tänään viimeksi tuli sähköposti, kysyi aikataulusta. Vastasin, en ole edelleenkään ottamassa lapsiasi ja en ole tulossa.
Sen jälkeen ei kuulunut mitään.
Minulla on 4 vkoa kesälomaa. Miksi joku kuvittelee viettäisin 2 viikon siitä ajasta lähes tuntemattomien lasten kanssa ?
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Kysyi tulemmeko hakemaan vai tuovatko he. Siinä tapauksessa pitäisi maksaa bensoja.Vastasin en maksa enkä ota.
Tänään viimeksi tuli sähköposti, kysyi aikataulusta. Vastasin, en ole edelleenkään ottamassa lapsiasi ja en ole tulossa.
Minulla on 4 vkoa kesälomaa. Miksi joku kuvittelee viettäisin 2 viikon siitä ajasta lähes tuntemattomien lasten kanssa ?
Sun kannattaisi poistua kotoa nyt lomasi aluksi. Olen ihan varma, että jos olet kotona, löydät ne tenavat oveltasi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Kysyi tulemmeko hakemaan vai tuovatko he. Siinä tapauksessa pitäisi maksaa bensoja.Vastasin en maksa enkä ota.
Mitä ihmettä voi liikkua sellaisten ihmisten päässä jotka keskenään päättävät sinulta kysymättä että uhraat ainoan vuosilomasi toisten kakaroiden hoitamiseen??? :D Miten voi noin tyhmiä ihmisiä ollakaan? Minä olisin kyllä pitänyt kunnon puhuttelun äidilleni jos olisi puolestani tuollaista luvannut. Saisi selittää kyllä sille serkulle henkilökohtaisesti erehtyneensä ja ylittäneensä valtuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä voi liikkua sellaisten ihmisten päässä jotka keskenään päättävät sinulta kysymättä että uhraat ainoan vuosilomasi toisten kakaroiden hoitamiseen??? :D Miten voi noin tyhmiä ihmisiä ollakaan? Minä olisin kyllä pitänyt kunnon puhuttelun äidilleni jos olisi puolestani tuollaista luvannut. Saisi selittää kyllä sille serkulle henkilökohtaisesti erehtyneensä ja ylittäneensä valtuutensa.
Jos ap on yli 50v, äiti on ehkä yli 80v, turhaa enää kysellä mitä äiti ajatteli ja ajatteliko lainkaan. Ei hän edes ehkä muistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää edes kertoa, koska en voi ymmärtää kuinka sinisilmäinen, ylikiltti ja tyhmä olen nuorempana ollut. Minut kasvatettiin niin että kohtelias pitää olla, aina avulias ja paljon pitää tehdä työtä, maksettiin siitä tai ei.
Minua käytettiin sukulaisteni toimesta paljon ja usein hyväksi. Palkaksi sain tonneittain paskaa niskaan ja pahaa mieltä.
Ehkä pahin oli tapaus joka sattui kun olin parikymppinen. Menin nuorena naimisiin ja odotin aivan viimeisilläni lasta. Kärsin pahoista selkävaivoista ja hädintuskin kykenin edes kävelemään. Ovikello soi, lonkutin ovelle ja avasin. Nelikymppinen siskon mies seisoi ylipirteän iloisen näköisenä ovella. -" Heitäs takki päälles ja mennään, alkaa olla jo kiire!" No minä ihmettelin suuresti että mihin. En ollut mitenkään erityisen läheinen hänen kanssaan, enkä voinut käsittää mistä oli kysymys. Mies totesi että -" Älä siitä murehdi, näät sitten."Olin niin sanotusti hoo moilasena tilanteessa.
No mitä teen, laitan takin päälleni niinkuin käskettiin, kenkien laitossa joutui äijä avustamaan kun en kyennyt kumartumaan. Könysin itseni hänen autoonsa ja matka alkoi. Lähti ajamaan tuhatta ja sataa. Perä sladissa veti mutkat ja hidastetöyssyistä niin että huusin armoa, sattui aivan helvetisti. Päästiin perille keskustaan ja joutui auttamaan minut autosta ulos. Olin tilanteessa todella vittuuntunut kipujeni takia ja vihainen miehelle, mutta ajattelin että jotain mukavaa yllätystä, ehkä vauvaan liittyvää tässä on ehkä tulossa.
Kävelytti minut pankkiin, jossa virkailija jo sovitusti odottikin. Lainapaperit olivat valmiina ja minun piti vain takaajana allekirjoittaa ne! Näin tein, ( niimpä, olen tyhmä ) ja laina oli vieläpä iso. Sen jälkeen vei minut sentään takaisin kotiini ja thats it. Oli siinä omallekin miehelle selittämistä.
Tässä on kyllä kasvatuksessa mennyt paljon pieleen kun suostuit tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää edes kertoa, koska en voi ymmärtää kuinka sinisilmäinen, ylikiltti ja tyhmä olen nuorempana ollut. Minut kasvatettiin niin että kohtelias pitää olla, aina avulias ja paljon pitää tehdä työtä, maksettiin siitä tai ei.
Minua käytettiin sukulaisteni toimesta paljon ja usein hyväksi. Palkaksi sain tonneittain paskaa niskaan ja pahaa mieltä.
Ehkä pahin oli tapaus joka sattui kun olin parikymppinen. Menin nuorena naimisiin ja odotin aivan viimeisilläni lasta. Kärsin pahoista selkävaivoista ja hädintuskin kykenin edes kävelemään. Ovikello soi, lonkutin ovelle ja avasin. Nelikymppinen siskon mies seisoi ylipirteän iloisen näköisenä ovella. -" Heitäs takki päälles ja mennään, alkaa olla jo kiire!" No minä ihmettelin suuresti että mihin. En ollut mitenkään erityisen läheinen hänen kanssaan, enkä voinut käsittää mistä oli kysymys. Mies totesi että -" Älä siitä murehdi, näät sitten."Olin niin sanotusti hoo moilasena tilanteessa.
No mitä teen, laitan takin päälleni niinkuin käskettiin, kenkien laitossa joutui äijä avustamaan kun en kyennyt kumartumaan. Könysin itseni hänen autoonsa ja matka alkoi. Lähti ajamaan tuhatta ja sataa. Perä sladissa veti mutkat ja hidastetöyssyistä niin että huusin armoa, sattui aivan helvetisti. Päästiin perille keskustaan ja joutui auttamaan minut autosta ulos. Olin tilanteessa todella vittuuntunut kipujeni takia ja vihainen miehelle, mutta ajattelin että jotain mukavaa yllätystä, ehkä vauvaan liittyvää tässä on ehkä tulossa.
Kävelytti minut pankkiin, jossa virkailija jo sovitusti odottikin. Lainapaperit olivat valmiina ja minun piti vain takaajana allekirjoittaa ne! Näin tein, ( niimpä, olen tyhmä ) ja laina oli vieläpä iso. Sen jälkeen vei minut sentään takaisin kotiini ja thats it. Oli siinä omallekin miehelle selittämistä.
Joo, varmasti tuon kirjoittaja on ollut liian kiltti ja ymmärtämätön, jopa nuorena tyhmä. Häpeä on kuitenkin tuon siskon miehen. Ja tyyppiesimerkki siitä, kuinka nämä röyhkeät ihmiset toimivat: yllättävä pyyntö ja tilanne, jossa kaikki on jo järjestetty valmiiksi sen varaan, että saadaan kiltti tekemään mitä tahdotaan.
Itse olen ollut myös liian kiltti, ja siksi en pidäkään yllätyksistä. Kaikki läheiseni tietävät, että minulle ei saa edes merkkipäiväyllätystä järjestää.
Olen tuo pankkiin viety. Kiva että edes joku ymmärtää mistä on kysymys. Olen siis lapsesta saakka ollut toisten hyväksikäyttämä. Vietin vuosia viikonloput lapsenvahtina 10-vuotiaasta asti. Vuorotellen eri sukulaisilla. Olen ollut piikana kaikissa suvun juhlissa. Sekä siivoojana milloin missäkin. Ikinä en saanut mitään palkkaa enkä vastapalveluksia. Minua yritettiin myös seksuaalisesti hyväksikäyttää mutta se jäi onneksi rintojen ja pakaroiden puristeluasteelle ( traumansa jäi silti ). Kerran yritin päästä lapsenvahtiviikonlopusta menemällä sänkyni alle piiloon. Olisin halunnut viettää viikonlopun kotona. Kälyni löysi minut ja kun yrotin varovasti sanoa etten haluaisi tulla, hän huusi ja raivosi ja komensi autoonsa. Vanhempani eivät tehneet mitään.
Hoidin silloin kymmenen vanhana 4 viikon ikäistä yksin koko viikonlopun kun vanhempansa olivat ryyppäämässä. Minusta kasvoi vastuullinen ja toiset huomioonottava ihminen. Kiltteydestä, joka siis kuuluu persoonaan, on äärimmäisen vaikeaa päästä irti. Olen kuitenkin oppinut sanomaan ei, ja kun nämä hyväksikäyttäjät eivät enää saaneet minusta hyötyä itselleen, alkoivat mustamaalata minua valhein tutuilleni. Useat lakkasivat tervehtimästä minua, mutta jos uskovat vain toista puolta niin saavat olla.
Nykyään haistan näädät jo kaukaa ja puolustan muita kilttejä. Olen myös opettanut lapsilleni että kohtelias pitää olla ja auttavainen, mutta rajansa kaikella. Olen siis todellakin ollut tyhmä, mutta en ole enää. Olen läksyni oppinut.
Olen nyt siis nelikymppinen, äijä sai velkansakin aikanaan maksettua eikä se onneksi langennut niskaani.
Hyvä, että ei koitunut takauksesta isompaa vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ollut hauska olla kärpäsenä katossa näkemässä, mitä virkailija ja äijä ois sanoneet, jos oiskin vaan todennut "en allekirjoita, kiitos ja näkemiin".
Ollaan uusperhe, olen ostanut omalle tytölleni 2000e skootterin uutena ja vaihdoin sen käytettyyn autoon kun tytär sai ajokortin. Nyt avovaimoni on puhunut että hänen tytölleen pitäisi saada myös skootteri mutta minun pitäisi se maksaa, avovaimolla ei ole kuulema varaa ja lapsen oma isä oli kieltäytynyt sitä maksamasta. Kieltäydyin kohteliaasti, ostakoon vanhemmat jos haluaa. Pienempiä vaateostoksia jne ei olla laskettu kuka maksaa mutta uusi skootteri on jo vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan uusperhe, olen ostanut omalle tytölleni 2000e skootterin uutena ja vaihdoin sen käytettyyn autoon kun tytär sai ajokortin. Nyt avovaimoni on puhunut että hänen tytölleen pitäisi saada myös skootteri mutta minun pitäisi se maksaa, avovaimolla ei ole kuulema varaa ja lapsen oma isä oli kieltäytynyt sitä maksamasta. Kieltäydyin kohteliaasti, ostakoon vanhemmat jos haluaa. Pienempiä vaateostoksia jne ei olla laskettu kuka maksaa mutta uusi skootteri on jo vähän liikaa.
Hankalia tilanteita kun perheen lapsilla soisi olevan samanlainen elintaso. Mutta ei tietenkään ole bonusvanhemman vastuulla tehdä noin isoja hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä. Tulin töistä kotiin ja kaappiani oli penkomassa "ystävä", joka otti AkuAnkan taskukirjoja kassiinssa lainaksi,eikä ole vielä yli 30 v.kuluttua palauttanut. Samoin lainasi vanhan Arabian ns kastikekannun. Ymmärsin vasta jälkeenpäin hänen etsineen arvokkaita alkuperäisiä. Samoin lähti muka korjattavaksi oranssi Krups kahvinkeitin, js sanoi tarviaako palauttaa, kun ei saanut ehjäksi. Jälkeenpäin kuulin, että oli myynyt tai antanut kaverilleen varaosiksi tai korjattuna. Eikö tuo ollut jo varastamista ja hyväksikäyttöä.
Henkilö on Jkl Telialla töissä nykyisin.
Eipä olla ystäviä oltu vuosikymmeniin.No nyt pasahti ikävä muisto lapsuudesta. Isä lainasi meidän sarjakuvalehtiä kaverilleen, joka ei niitä ikinä palauttanut ja antoi meidän leluja mitään kysymättä samassa rapussa asuneille muutaman vuoden nuoremmille naapurin lapsille. Huomasin asian vasta, kun näin ne niillä,
Myöhemmin äiti sortui samaan ja antoi meidän kaikki lapsiuden lelut nuoremmille serkuille. Mitään ei jäänyt niistä muistoksi ja jotkut legosetit olisi nykyään kovissa hinnoissa eli myös rahallinen menetys oli merkittävä.6860/6860 |
klo 19:12 | 29.5.2021Ainoan legotalon jonka sain lapsena lahjaksi 60-luvulla otti sisareni omille lapsilleen tai möi. Samoin meni vihreä Fortuna peli. Nämä on niitä ahneita sisaria, jotka varastavat sisariltaan ja käyttävät hyväksi.
Meille tuli Nakke lehti ja heti viikonlopulla haki ns perhetuttu ne omaan kotiinsa, vaikka itse ei ehditty lukea. Hyväuskoiset vanhemmat antoivat.
Meillä taas vieraili lapsena usein muutamaa vuotta vanhempi naapurin poika ja suoraan varasti tavaroita, Mika kätki niitä eikä niitä enää löydetty. Jos näki oman tavaran hänellä, niin oli muka löytänyt. Vanhemmille oli turha sanoa, koska poika oli varakkaasta perheestä eikä hänen muka tarvinnut varastaa. Olisivat edes antaneet edes porttikiellon tälle kleptomaanille, mutta eivät naapuria mielistellääkseen tehneet edes sitä.
Serkku halusi minut sijaissynnyttäjäksi.
Hän vieläpä esitti asian niin, että saisit auttaa minua ja kaikki vaiva lapsesta tulee minulle, eikä sinulle.
Ei ymmärtänyt, että raskauteen ja synnytykseen, keinohedelmöitykseenkin kuuluu oma vaivansa, ja lapsen pois antaminen on vaikeaa jos on sitä kantanut 9 kuukautta sisällään.
Hän itki kun kieltäydyin, ja haukkui minut itsekkääksi.
Välit kylmenivät tämän jälkeen. En tiedä, onko hän löytänyt jonkun toisen sijaissynnyttäjäksi. Sääliksi käy, mutta en vaan voinut suostua.
Olin seurustellut jo puoli vuotta uuden poikaystävän kanssa, ja exä yritti saada takaisin ja selitti että meidän pitäisi olla kihloissa ja saada vauva ja kuulun hänelle enkä nykyiselle. Samassa viestissä hän kuitenkin myös sanoi että on pyytänyt kaveriani treffeille. (Kaverini oli onneksi torjunut) Eipä saanut minua takaisin. Hän ei myöskään ymmärtänyt että en kuulu hänelle emmekä ole seurustelleet pitkään aikaan (hän itse jätti minut), vaan väitti että petän häntä nykyisen poikaystäväni kanssa.
Ensinnäkin olen mieluummin nykyiseni kanssa jonka kanssa minulla on hyvä suhde, kuin myrkyllisen exän. Ja miksi ihmeessä haluaisin palata yhteen miehen kanssa joka on pyytänyt kaveriani treffeille....
Miesystävän uusi naapuri on aika.. vaativa. Miehellä on lava-auto. Naapuri pyysi hakemaan kuution hiekkaa. Mies suostu. Sen jälkeen pyysi kaivurin lainaksi. Mies suostu. Sen jälkeen pyysi lava-auton hänen käyttöön. Mies ei suostu. Naapuri on aivan ihmeissään miksi hän ei saa autoa käyttöönsä. Mies on ihmeissään miten kukaan voi olettaa saavansa toisen auton itselleen. Puheluihin ei enää vastata ja naapuri on jumissa remonttinsa kanssa.