Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
3581/11850 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä sitä kuinka siskoni kehtaa aina pistää meidän isän vaihtamaan häveltä renkaat, korjaamaan auton ja jopa katsomaan öljyt autosta. On niin hienohelma ettei itse muka viitsi tehdä mitään tai viä ees liikkeeseen. Sisko ei edes maksa osia, renkaita tai edes isälle vaivanpalkaksi mitään anna. Kaikki ilmaiseksi.

Vierailija
3582/11850 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti kirjoitti:

Miehen sisko kerjää jatkuvasti rahaa ja tavaraa lähetyksenä Italiaan. Olen todella kyllästynyt tähän.

Asuuko se Abruzzon alueella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samarian Laupias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kaveri, jota en ollut nähnyt vuosiin laittoi yllättäen Facebookissa kaveripyynnön ja pian perään viestiä, jossa kysyi suoraan olisiko minulla rauhoittavia lääkkeitä tai tietäisinkö mistä sellaisia saa. Olin tosi yllättynyt pyynnöstä, en todellakaan käytä sellaisia ja jos käyttäisin, en jakelisi lääkkeitäni kenellekään, varsinkaan ihmiselle jotain en ole nähnyt 20 vuoteen! 

Vastasin että apteekista saa reseptiä vastaan ja poistin kavereista. 

Aika tylyltä ihmiseltä kuulostat.

Eiköhän tuo ollut jonkinlainen hätähuuto lapsuuden kaverin taholta ja teikä vaan tyrkkäsi syrjään kuin märän rukkasen.

Lokin hätähuuto, joo.

Vierailija
3584/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samarian Laupias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden kaveri, jota en ollut nähnyt vuosiin laittoi yllättäen Facebookissa kaveripyynnön ja pian perään viestiä, jossa kysyi suoraan olisiko minulla rauhoittavia lääkkeitä tai tietäisinkö mistä sellaisia saa. Olin tosi yllättynyt pyynnöstä, en todellakaan käytä sellaisia ja jos käyttäisin, en jakelisi lääkkeitäni kenellekään, varsinkaan ihmiselle jotain en ole nähnyt 20 vuoteen! 

Vastasin että apteekista saa reseptiä vastaan ja poistin kavereista. 

Aika tylyltä ihmiseltä kuulostat.

Eiköhän tuo ollut jonkinlainen hätähuuto lapsuuden kaverin taholta ja teikä vaan tyrkkäsi syrjään kuin märän rukkasen.

Voi hyvät hyssykät. Että ihan jokaista 20 vuoden takaista ystävää pitäisi olla hädähuudon hetkellä auttamassa. :(:(

Vierailija
3585/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

loisetVEKS kirjoitti:

Puuseppä ammatiltani niin sukulaiset sekä ystävät kyselevät jopa VAATIVAT että tekisin huonekaluja yms ilmaiseksi ja jopa on pyydetty että itse maksan materiaalit ja toisin kalusteet heidän KOTIIN koska minulla on auto ja olen sukua. Olen sanonut tästä lähtien heille materiaali hinnat ja työkustannukset 50% alella niin tulee haukut että olen ahne ja pihi p*ska. :D

Ps. sukulaisille ja tutuille toivottavasti erehdyitte lukemaan tämän mutta älkää yrittäkö loisia tulevaisuudessakaan..

Jotenkin vaikea uskoa näitä tämän tason viestejä. Kyllä minullakin on yritetty teettää vaikka mitä huonolla palkalla ja joskus olen suostunutkin jos on ollut hyvä kaveri kyseessä. Mutta että tuollaisia vaaditaan... En vaan kykene uskomaan. Noh jos on totta, niin paremmin varmaan sinulla menee nyt kun ei tarvitse olla noiden mielisairaiden kanssa tekemisissä. 

Vierailija
3586/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen eläkkeen varassa elävä äitini sai soiton sukulaiselta, johon oli vähän yhteydessä. Sanoi että on kaupungissa sinä ja sinä päivänä ja voisivat vaikka tavata lounaan merkeissä. Tapasivat keskustassa ja äitini ehdotti siinä vieressä oleva normitasoista lounaspaikkaa. Ei kelvannut, sukulainen valitsi paljon hienomman ravintolan. Ravintolassa hän ei ottanut lounaslistalta vaan listan kalleimman annoksen. Ette varmaan arvaa kuka joutui maksamaan molempien laskun?

Toinen tarina: kavereitten kanssa baarikierroksella. Oltiin pienessä kaljassa ja viereisessä pöydässä yksin istuva tyyppi jotenkin lyöttäytyi seuraamme, tiedättehän tuollaiset tilanteet. Harmittoman oloinen kaveri, joten kun vaihdoimme paikkaa, ei kukaan varsinaisesti estänyt häntä seuraamasta joukon jatkona, vaikka ei siihen myöskään pyytänyt. Toisessa paikassa jokainen meistä tilasi ja maksoi baaritiskillä vuorollaan juomansa. Hän oli viimeinen ja kun baarihenkilö oli jo laskenut tuopin, hän kysyi: "Kuka teistä tarjoaa mulle tuon tuopin?" Hoo-Moilasina katsoimme jätkää: "Eihän me edes tunneta sua!" "No en mä sitä kaljaa sitten ota", jätkä sanoi ja painui ulos.

Vierailija
3587/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin hierojaksi ja kaveri ehdotti että alkaisin käydä hänen luonaan (autollani) häntä hieromassa kun saisin siinä niin hyvää harjoitusta, ilmaiseksi tietenkin. En mennyt.

Vierailija
3588/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on aika pientä, mutta uusi naapuri kyseli talon fb-ryhmässä pesukonetta lainaan. Hänellä on lapsi joten tuumin että nyt on tosi kyseessä, ja tarjouduin avuksi.

Kysyin kuitenkin että onko taloyhtiön kone epäkunnossa, se on itselleni ollut avuksi kun pesukone on hajonnut. No olihan se, mutta parin euron pyykkimaksu olisi ollut liikaa, naapuri halusi siis ilmaisen pesukoneavun. Jotenkin meni maku hommasta kun tajusin että olisi omien pyykkien lisäksi pitänyt vahtia naapurinkin pyykit. (Pesukonettahan ei saa itsekseen jättää pesemään.)

Saattaahan sitä sellainenkin tilanne olla että rahat ovat menneet uuteen pesukoneeseen, mutta naapuri ei nyt ainakaan semmoista perustelua menettelylleen antanut.

Vierailija
3589/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli itsellekin mieleen pieni juttu, joka menee tällaisten pyyntöjen kategoriaan. Tai no, ei siinä pyynnössä ollut mitään röyhkeää, vaan siinä reaktiossa, kun kieltäydyin.

Olin lomamatkalla suurkaupungissa Jenkeissä ja käymässä katsomassa jotain turistinähtävyyttä. Joku toinen minulle tuntematon turisti tuli sitten kysymään, voisinko ottaa hänestä ja hänen ystävistään kuvan. Kieltäydyin kohteliaasti ja jatkoin kävelyä. Ei minulla mitään mielettömän hyvää syytä kieltäytymiseen ollut, mutta oli paljon tavaraa kannettavana, hikinen olo ym. eli ei nyt vaan huvittanut.

Tämä oli sitten tälle kysyjälle ilmeisesti ihan mieletön järkytys, koska hän alkoi kovaan ääneen päivitellä, että miten niin en ota kuvaa heistä ja kuinka törkeä tyyppi olen. Kyllä minustakin on kiva auttaa muita, mutta jos pyytää palvelusta toiselta, niin mielestäni pitäisi hyväksyä se, että vastaus voi olla myös ei. Ja eihän tämä vieras ihminen tiennyt minusta mitään, olisihan minulla voinut olla ihan ”oikea” syy siihen, miksen kuvaa voi ottaa! Jäi ärsyttämään.

Vierailija
3590/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän vaimo kehtasi pyytää antamaansa lasten elokuvaa takaisin sillä perusteella jos olemme jo katsoneet sen.

Myös meillä isäni vaimo ts. äitini pyysi pojan saamaa elokuvaa takaisin,oli sen isältäni saanut synttärilahjaksi.

Toinen mikä ehkä törkein:olin päässyt ripille ja saanut lahjaksi valkokultaisen kauniin ristin. Pikkusiskoni päästessä, tämä AIVAN IHANA äiti, sanoi mulle, et annat sitten tuon korun hänelle, joka taasen antaa sen siskolleni. Koska ei ole muuta antaa. Ja mulla oli se risti roikkunut kaulassa 4vuotta!

Jouduin sen antaa, kerto et se repii sen muuten ...oma äiti.

Voisko joku kertoo mikä sitä aikaa on vaivannu kaikki nää vuodet?!

Vierailija
3591/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt koske mua tää vaatimus mutta yhtä sukulais mummelia.. Mummo oli luvannut talonsa yhdelle lapsenlapselleen niin että hän muuttaisi sitten lapsenlapsen taloon. Tämä mummon talo siis paljon isompi ja parempi. No nyt tää lapsenlapsi puolisoineen ilmoitti että he haluaa sen talon nyt heti ja he haluaa tehdä ensin siihen remontin. Sen sijaan että he ite muuttais siihen remonttitaloon he haluaa asua omassa niin kauan että remontti on valmis. Ja mummon pitää muuttaa sieltä pois edestä. Eli mummo joutuu nyt sitten etsiä itsellee vuokrakämpän siksi aikaa.

Vierailija
3592/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt mitenkään liity tähän aiheeseen suoraan. Muistan kun kävin ala-asteikäisenä kaverillani kylässä. He asuivat hienossa uudessa omakotitalossa, rahasta ei siis ollut pulaa. Kävimme kiskalla usein ostamassa karkkia ja kerran kuulin, kun vanhemmat puhuivat keskenään "ei tolle aina voi euroa antaa, kalliiksi tulee, hankkisi omat rahat". No loppui vierailut siellä sitten tyystin, tarkennuksena: en edes pyytänyt kiskalle karkkirahaa. Kyseinen kaveri sai meillä kuitenkin aina ruokaa ja herkkuja kun kävi.

Vierailija
3593/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp meni viikko ku luin alusta loppuun koko ketjun!

Vierailija
3594/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt mitenkään liity tähän aiheeseen suoraan. Muistan kun kävin ala-asteikäisenä kaverillani kylässä. He asuivat hienossa uudessa omakotitalossa, rahasta ei siis ollut pulaa. Kävimme kiskalla usein ostamassa karkkia ja kerran kuulin, kun vanhemmat puhuivat keskenään "ei tolle aina voi euroa antaa, kalliiksi tulee, hankkisi omat rahat". No loppui vierailut siellä sitten tyystin, tarkennuksena: en edes pyytänyt kiskalle karkkirahaa. Kyseinen kaveri sai meillä kuitenkin aina ruokaa ja herkkuja kun kävi.

Kaverisi todennäköisesti sanoi vanhemmilleen, että pyädät aina rahaa... ja sitten piti sen itsellään jos sai.

Vierailija
3595/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eteisessä kolikkopurkki josta on sitten kätevä ottaa esim. parkkirahaa tai jos käy hakemassa vaikka maitoa lähikaupasta. Eräs tuttu nainen oli meillä lapsensa kanssa oman lapseni syntymäpäivillä. Tämä nainen otti mitään sanomatta kolikkopurkista 6€ ja sanoi "käydään *Vilin kanssa hakemassa jotain herkkua tuosta alakerran kaupasta kun hän ei tykkää tuosta kakusta"

Ehti jo rappuun kun huusin perään että ne ovat myös miehen rahoja, ettei niitä voi tuosta vaan ottaa.

Palautti rahat ja näytti loppu juhlien ajan siltä että hänellä on kaktus perseessä.

Suomi on kyllä todella lapsivihamielinen maa. Säälittää Vili parka jonka olisi pahaa kakkua pitänyt tyytyä syömään. Häpeä!!!!

Vierailija
3596/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

loisetVEKS kirjoitti:

Puuseppä ammatiltani niin sukulaiset sekä ystävät kyselevät jopa VAATIVAT että tekisin huonekaluja yms ilmaiseksi ja jopa on pyydetty että itse maksan materiaalit ja toisin kalusteet heidän KOTIIN koska minulla on auto ja olen sukua. Olen sanonut tästä lähtien heille materiaali hinnat ja työkustannukset 50% alella niin tulee haukut että olen ahne ja pihi p*ska. :D

Ps. sukulaisille ja tutuille toivottavasti erehdyitte lukemaan tämän mutta älkää yrittäkö loisia tulevaisuudessakaan..

Jotenkin vaikea uskoa näitä tämän tason viestejä. Kyllä minullakin on yritetty teettää vaikka mitä huonolla palkalla ja joskus olen suostunutkin jos on ollut hyvä kaveri kyseessä. Mutta että tuollaisia vaaditaan... En vaan kykene uskomaan. Noh jos on totta, niin paremmin varmaan sinulla menee nyt kun ei tarvitse olla noiden mielisairaiden kanssa tekemisissä. 

Veljeni on koulutukseltaan puuseppä ja oikeasti näitä kyselijöitä riittää. Viime kesänä olisi pitänyt rakentaa leikkimökki ja pyytäjä heittäytyi ihan höveliksi: "Minä voin kyllä maksaa materiaalit!". Niinkö, ihanko tosi? Kalja- ja saunapalkalla olisi pitänyt rakentaa.

Ihmiset luulevat, että ammatti-ihmiset haluavat viettää vapaa-aikansa ja kesälomansakin työskennellen, ihan vain rakkaudesta lajiin. Ilmaiseksi.

Miksi kukaan ei kysy S-marketin kassalta, että tulisitko kesäksi mun kesäkiskaan myymään ilman palkkaa, kun nyt sulla olis lomaa ja tota aikaakin.

Vierailija
3597/11850 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puolituttu tyyppi, jota näen kerran vuodessa eräässä tapahtumassa ja viesteillään silloin tällöin. Ei millään meinaa ymmärtää, etten oo hänestä romanttisesti kiinnostunu, enkä halua suhteeseen. Useasti on tuota pitäny toistaa hänelle.

Kerran yhes viestis kertoi kuinka on sukupuolitaudit hänellä testattu ja puhdasta on. Laittoipa oikein lekurin todistuksen liitteeksi. Mutta sitte tää vaati samaa tietoa multa, perusteluna vain "kyllä minä haluan tietää sinun sukupuolitaudit".  Sanoin että ei kyllä kuulu sulle mitenkää mun terveysasiat. Tässä kun oli härskiä vielä se, että hän yritti saada mut testeihin, olis oikein jalosti ne maksanutkin! Tätä inttämistä oli muutaman viestin verran. Sanoin ettei mulla oo tarvetta mihinkää testeihin. Huhhuh.

Tää tyyppi on muuten ihan mukava, ja oon sanonu hänelle että minusta on aivan ok ja mukavaa että kerran vuodessa nähdään. Se riittäköön.

Ihan mukava tyyppi? Minusta tuo kuulostaa mielipuoliselta.

Vierailija
3598/11850 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kehtasi pyytää lupaa suutelemiseen. Meni kaikki fiilikset sillä sekunnilla. Tosimies ei lupia kysele.

Vierailija
3599/11850 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hompsuinen, ei osta kauniita vaatteita koska ei rahaa eikä paikkaa  niitä käyttää. Maantienharmaa kulahtanut tukka, väsynyt ilme, yleinen epäsiisteys, pulleus.

Mielikuvia vain. Kotiäidiksi jää yleensä vähän kouluttautuneet ja vähävaraiset joilla puheenaiheet liikkuu lapsissa.

Vierailija
3600/11850 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex kehtasi pyytää lupaa suutelemiseen. Meni kaikki fiilikset sillä sekunnilla. Tosimies ei lupia kysele.

Ja sitten käy niin kuin Hakkaraiselle.