Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11850)

Vierailija
2261/11850 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin aikaisemmin tehty jo ne vuokrasopparit ja silloin asia sovittu että jokainen maksaa osansa. Jälkeenpäin ajateltuna ei pitäisi aina olla niin hyväuskoinen, kun tuskin rahoja tulen enään näkemään. 

*enää

Vierailija
2262/11850 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaarina75 kirjoitti:

Entinen ystäväni oletti, että kuljetan hänet sairaalaan katsomaan vauvaansa joka aamu ennen kuin menen töihin. Jouduin sen takia heräämään aamuisin aikasemmin ja häntä sai aina odottaa ja myöhästyin töistä useana aamuna. Ymmärsin, että ei hän viitsi joka aamu taksilla kulkea ja vauvaa haluaa nähdä niin suostuin kuljettamaan. Pyysin kuitenkin, että olisi valmis silloin kun ollaan sovittu, etten myöhästyisi töistä. Nyrpeenä suostui tähän. No, yhtenä aamuna nukuin pommiin ja olin jo myöhässä töistä - ystävää olisi pitänyt taas kuskata. Soitin paniikissa, että nukuin pommiin enkä kerkeä kuskaamaan kun pakko keritä töihin. Sain haukut ja sanoi, että nyt sit pitää mennä taksilla vai. Pahoittelin kun en asialle mitään mahtanut. Sen jälkeen hän siirsi bensoista tililleni ehkä 10 euroa ja en ole hänestä sen enempää kuullut, emme ole siis enää ystäviä tämän takia.

Kaikki sairaalat ovat tehty sellaisiin paikkoihin että niihin pääsee julkisilla.

Teiltä ei pääse julkisilla sairaalaan.

Suomessa on pilvin pimein paikkoja, missä ei kulje julkisia ollenkaan, eli ei pääse julkisilla mihinkään ennen kuin on autolla mennyt johonkin, mistä lähtee. Ennen kulki, nykyään ei. 

Sitä mä tässä kysyinkin. Pääseekö heiltä julkisilla sairaalaan.

Jos ei pääse, kyllä sitten kuvittelisi ystävän olevan vähän ajattelevaisempi. Kyllä jokainen äiti haluaa omaa vauvaa mennä sairaalaan katsomaan .

Mm...onko se nyt sen ystävän tehtävä mahdollisestaa, että kaveri pääsee päivittäin katsomaan vauvaansa oli sitten busseja tai ei?!

Varsinkin jos tekee moisen työpäivänään ja täysin omaa hyvyyttään. Varmasti jokainen äiti tahtoo nähdä vauvaansa, mutta ottaisi välillä apuun sukulaiset, vauvan isän, muut kaverit jne tai menisi sen kerran pari taksilla. Aika ilkeää höykkyyttä kaveria joka on kirjoittajan mukaan myöhästynyt töistäkin kyydittämisen takia vaikka varmasti olisi voinut kokonaan auttamisesta kieltäytyä. Se ettei ole julkista liikennettä ei millään tavalla velvoita ketään toimimaan päivittäisenä kuskina!

Jos matka sairaalaan on sellainen, etä juklkiset eivät kulje, niin matkaan saa käyttää ns. kelataksia. Eli taksi tilataan tietystä numerosta ja matkasta täytyy maksaa vain kelan omavastuu osuus (n.15€) ja kun vuosiomavastuu on täynnä (n.300€), saa matkan kulkea ilmaiseksi. Etu koskee sairasta itseään ja erikoistapauksissa (esim. pienen lapsen vanhempia), myös sairaan omaisia, silloin kun läheisen läsnäolo katsotaan potilaan kannalta erityisen tarpeelliseksi. Eli iahn turha hurskastella, että äiti ei olisi muuten päässyt lasta katsomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/11850 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat kyselee jatkuvasti pääseekö ilmaiseksi tai edes vähän halvemmalla.

Toki, alennetaan samalla sinunkin tuntipalkkaasi lipun hinnan verran? Minun pussistanihan se on pois.

Vierailija
2264/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaarina75 kirjoitti:

Entinen ystäväni oletti, että kuljetan hänet sairaalaan katsomaan vauvaansa joka aamu ennen kuin menen töihin. Jouduin sen takia heräämään aamuisin aikasemmin ja häntä sai aina odottaa ja myöhästyin töistä useana aamuna. Ymmärsin, että ei hän viitsi joka aamu taksilla kulkea ja vauvaa haluaa nähdä niin suostuin kuljettamaan. Pyysin kuitenkin, että olisi valmis silloin kun ollaan sovittu, etten myöhästyisi töistä. Nyrpeenä suostui tähän. No, yhtenä aamuna nukuin pommiin ja olin jo myöhässä töistä - ystävää olisi pitänyt taas kuskata. Soitin paniikissa, että nukuin pommiin enkä kerkeä kuskaamaan kun pakko keritä töihin. Sain haukut ja sanoi, että nyt sit pitää mennä taksilla vai. Pahoittelin kun en asialle mitään mahtanut. Sen jälkeen hän siirsi bensoista tililleni ehkä 10 euroa ja en ole hänestä sen enempää kuullut, emme ole siis enää ystäviä tämän takia.

Kaikki sairaalat ovat tehty sellaisiin paikkoihin että niihin pääsee julkisilla.

Suomessa on pilvin pimein paikkoja, missä ei kulje julkisia ollenkaan, eli ei pääse julkisilla mihinkään ennen kuin on autolla mennyt johonkin, mistä lähtee. Ennen kulki, nykyään ei. 

Jos ei pääse, kyllä sitten kuvittelisi ystävän olevan vähän ajattelevaisempi. Kyllä jokainen äiti haluaa omaa vauvaa mennä sairaalaan katsomaan .

Mm...onko se nyt sen ystävän tehtävä mahdollisestaa, että kaveri pääsee päivittäin katsomaan vauvaansa oli sitten busseja tai ei?!

Varsinkin jos tekee moisen työpäivänään ja täysin omaa hyvyyttään. Varmasti jokainen äiti tahtoo nähdä vauvaansa, mutta ottaisi välillä apuun sukulaiset, vauvan isän, muut kaverit jne tai menisi sen kerran pari taksilla. Aika ilkeää höykkyyttä kaveria joka on kirjoittajan mukaan myöhästynyt töistäkin kyydittämisen takia vaikka varmasti olisi voinut kokonaan auttamisesta kieltäytyä. Se ettei ole julkista liikennettä ei millään tavalla velvoita ketään toimimaan päivittäisenä kuskina!

Jos matka sairaalaan on sellainen, etä juklkiset eivät kulje, niin matkaan saa käyttää ns. kelataksia. Eli taksi tilataan tietystä numerosta ja matkasta täytyy maksaa vain kelan omavastuu osuus (n.15€) ja kun vuosiomavastuu on täynnä (n.300€), saa matkan kulkea ilmaiseksi. Etu koskee sairasta itseään ja erikoistapauksissa (esim. pienen lapsen vanhempia), myös sairaan omaisia, silloin kun läheisen läsnäolo katsotaan potilaan kannalta erityisen tarpeelliseksi. Eli iahn turha hurskastella, että äiti ei olisi muuten päässyt lasta katsomaan.

Kelataksin omavastuuosuus on törkeän kallis, 25 e. Ja tämä siis yhteen suuntaan. Monelle pienituloiselle mahdoton.

Vierailija
2265/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vielä myöhemminkin elämässä veljelleni on mm. ostettu auto, ja sijoitettu huomattava summa rahaa asp-tilille.

Muista kirjata kaikki rahan antamiset, auton ostot yms. ylös. Perinnön jaon aika tulee vielä, ja silloin ennakkoperinnöt punnitaan :D.

Vierailija
2266/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun harrastamaan valokuvausta ja toki joskus mulla on myös omia kuvausideoita, joihin pyytäessäni jotakuta, olen hommannut rekvisiita, autan hiusten laitossa yms. Yksi kaveri kuitenkin ajatteli oikein minua, kun niin tykkään kuvata ja kysyi, voisinko joku päivä laittaa hänen hiuksiin juhlakampauksen, meikata oikein nätin meikin, valita hänen kanssaan vaatteet tai tilata niitä ja sitten kuvata häntä. Ja ai että se olisi varmasti niin mukavaa ja kivaa! Ja tietty ilmaiseksi. Kaveri on vielä sen verran hyvä kaveri, että tietää minun muut kiireet, ettei vapaapäiviä ole kuin kerran kuukaudessa koulun, töiden, lapsen yms takia. 

Taisi olla vaan aikamoinen aivopieru, en jotenkin pysty uskomaan, että hän tosissaan kuvitteli tuon olevan minusta jotenkin todella rentouttavaa ja mukavaa ja kivaa.

Vierailija
2267/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaarina75 kirjoitti:

Kelataksin omavastuuosuus on törkeän kallis, 25 e. Ja tämä siis yhteen suuntaan. Monelle pienituloiselle mahdoton.

Mutta sekään ei oikeuta laittamaan ystävän elämää sekaisin hänelle kuulumattomilla asioilla. Sellainen ihminen ei itse ole ystävä vaan loinen.

Vierailija
2268/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ehdotti, että ostetaan puoliksi auto "yhteisen lapsemme käyttöön". Autoa voisi säilyttää heidän pihassa - siellä kun on heidän autopaikka vapaana, kun myi omansa pois. Puoliksi maksettais ihan kaikki kulut...

En suostunut.

Vierailija
2269/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ehdotti, että ostetaan puoliksi auto "yhteisen lapsemme käyttöön". Autoa voisi säilyttää heidän pihassa - siellä kun on heidän autopaikka vapaana, kun myi omansa pois. Puoliksi maksettais ihan kaikki kulut...

En suostunut.

Vierailija
2270/11850 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kelataksia joutuu käyttämään usein tulee nopeasti vastaan matkakatto joka on tänä vuonna 300 euroa. Tämän jälkeen omavastuuosuutta ei tule. Jos matka taas on lyhyempi, niin matkasta maksetaan vain tosiasialliset kulut, esim. 10 euroa. Kelataksi kylläkin vaatii sairaanhoidosta saatavan matkatodistuksen, eli ihan mihin tahansa sitä ei voi käyttää. Jos esim. julkisillä kulkuvälineillä pystyy matkustamaan, täytyy käyttää niitä. 

Vierailija
2271/11850 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs "kaverini" pyysi minua leipomaan 4 erilaista juustokakkua juhliinsa. Sanoin että tietenkin, mutta korvausta vastaan sillä olin työtön ja neljään kakkuun menee aika paljon rahaa. Viikon päästä hänen juhlista tuli "maksun aika". Kaveri tarjosi kupin kahvia kahvilassa ja sanoi että " Mää tarjoan nyt niin ollaan tasoissa sitten! sulta tilaan kyllä toistekin tarjottavaa oli niin ihania". Menin tavallaan lukkoon enkä edes tajunnut alkaa vaatimaan rahaa. Olin niin ihmeissäni siitä miten aikuinen ihminen voi olettaa että 4 isoa juustokakkua korvataan kupillisella kahvia. Nykyään jo vähän naurattaa, sillon ei

Hahah, uskomatonta. Neljän ISON juustokakun raaka-aineisiin menee pelkästään se 100 egeä, ja vielä helpostikin. :D

Jotain satanen siinä meni koristeineen kaikkineen. Mutta kerrasta opin!

Sivuhuomautus. Jos olet työtön, miten sinulta yhtäkkiä löytyi 100 euroa ylimääräistä. ? Olisit pyytänyt rahaa etukäteen... Mut nyt kaiketi olet fiksumpi.

Vierailija
2272/11850 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muun ulkomailla asuneen jutut tässä ketjussa osuvat kyllä niin nappiin.

Asuin Lontoossa vuoden alivuokralaisena talossa. Oma huoneeni oli siis about 9-10 neliön kokoinen, just ja just sänky, kirjoituspöytä ja telkkari mahtuivat. Talossa oli vastaavia huoneita 5 ja käytössä oli 1 vessa. 

Vuoden aikana ottivat yhteyttä kaikki viimeksi ala-asteella nähdyistä luokkakavereista serkkujen serkkuihin että olisivat tulossa Lontooseen ja olisi kyllä niin kiva ettei tarvitsisi hotelleja maksella. Ymmärrän kyllä että ei siitä haittaakaan ole kun kysyy, mutta jos en kadulla tunnistaisi ihmistä niin en kyllä viitsisi ottaa pieneen kopperooni asumaan.

Pahin näissä oli se, että moni ei kaivannut vaan yöpaikkaa usealle ihmiselle, vaan olisi myös pitänyt tulla lentokentälle vastaan, neuvoa julkisten käyttö tai kulkea mukana, näyttää "sellaisia ei turisteja paikkoja joista vaan paikalliset tietää" jne. eli olisi pitänyt matkatoimistoksi ryhtyä.

Jouduin kieltäytymään vuoden aikana ehkä kymmenisen kertaa, kun olin kuitenkin töissä ja asuin niin pienesti, joten en majoittanut muuta kuin vanhempani ja kaksi ystävääni koko aikana. Pahin oli kun sain tädiltäni viestin jossa hän ilmoitti oli katsellut tietylle päivälle lentoja jonkun konsertin vuoksi, ja että se olisi tähän aikaan perillä, että tähän aikaan pitäisi tulla vastaan. Ei siis edes kysynyt, oletti vain että voisi majoittautua. Jouduin kieltäytymään koska olin itse töissä kyseisenä päivänä ja eiköhän koko suvulle haukuttu.

Vierailija
2273/11850 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2274/11850 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä se itse junamatka on, 411? Jotenkin uskomattomalta kuulostaa.

Tulee mieleen kotka-kouvola-hamina -akseli (vaikka ilmeisestikään siitä EI ole kyse) Sekä kotkasta, että haminasta ajaa kouvolaan noin 45min, mutta junaa ei kouvolasta haminaan kulje. Haminan keskustasta kotkan keskustaan (päätepysäkille) noin 30min ja lähinkin juna-asema (tavastila) haminan keskustasta 15km. Eli mikäli asuu hiukan sivummalla haminan keskustasta voi matka tällekin asemalle helposti nousta puoleen tuntiin!

Vierailija
2275/11850 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2276/11850 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kaverin kahta kissaa hoidossa n.vuoden ajan kaverin ollessa ulkomailla sanoi että korvauksena voi maksaa mun yhden narttukissan leikkauksen kun tulee tarve. Tuhosivat yhden huoneen huonekalut. Kun kaveri tulee ulkomailta tulee hän meille majoittumaan. Kun sai asunnon veimme autolla kissat hänen luokseen (n.4h ajomatka) ja kun homma ei siellä toiminutkaan niin kysyi voiko muuttaa meille(oli tarpeeksi tilava talo). Annoimme hänelle käyttöön talon suuremman makuuhuoneen 200e vuokraa vastaan ja toki hän osallistuisi kuluihin 1/3osaa. Hän sai asumistukea 170e. Pian hän jo vaati, että pitäisi saada hänen vaatteensa myös vaatehuoneeseen mikä oli tupaten täynnä, avomieheni kanssa asuttiin todella pienessä makuuhuoneessa joten liinavaatteet ja vaatteet olivat pienessä vaatehuoneessa. Tarjosin josko hän haluaisi vaatekaapin... Ei kuulemma halunnut mitään huonekaluja kun halusi säilyttää avaran tunnelman. Joskus saattoi mennä reissuunsa useammaksi viikoksi ja sitten kun sanoin että voisi etsiä uuden asunnon(useammastakin syystä) niin ilmoitti ettei aio maksaa osuuttaan sähkölaskusta koska ei ole ollut kotona. Kyseessä oli iso puu/sähkölämmitteinen talo jossa tosiaan tulee isompi lasku jos ei ole kotona lämmittämässä. Ei koskaan tullut luvattua kissanleikkausta, saati sitten mistään kyydeistä bensakuluja tai asumiseen menneitä kuluja. Nämä oli vaan osa tämän ihmisen omalaatuisesta käytöksestä.

Vierailija
2277/11850 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarinaapurini oli kova likka lainailemaan kaikennäköistä; WC-paperista kahviin ja  lääkkeisiin saakka. Erään joulun alla  hän tuli meille itku silmässä, kun ei ollut rahaa ostaa lapsilleen mitään joululahjoja, eikä postimyynnistä saanut luottotietonsa menetettyään. Pyysi että josko minä tilaisin  hänen valitsemiaan tavaroita  ja veisin laskut sitten hänelle kun saapuvat. Miehensä ei saanut tietää kuulemma tästä mitään! Tilasi  itselleenkin kalliin takin siinä samalla. Olen liiankin kiltti luonteeltani, ja säälihän heitä oikeasti siinä vaiheessa tuli, joten suostuin. Lasku tuli ajallaan, ja vein sen hänelle. Hän  nappasi laskun, ja sanoi että hoitaa sen välittömästi. Asia siis selvä. (lasku oli reilut 200 euroa.)  Noin kuukauden päästä tuli kumminkin mulle kräväyslasku. Jo  hiukan ärtyneenä kyselin eikö  tätä olekaan hoidettu. Hän otti laskun ovensuussa, repi sen palasiksi, ja heitti taakseen. Sanoi että lasku on hoidettu. Ajattelin vieläkin, että kaipa hän  asiansa on hoitanut kun on kerran luvannut. No, edelleen aikaa kului, ja sitten saapuikin meikäläiselle ulosottouhkaus! Siinä vaiheessa olin jo kunnolla vihainen, ja ihmettelin miehelleni, miten nainen kehtaa tehdä näin ruman tempun. Mieheni  otti siinä paikassa laskun, ja käveli suoraan naapurin miehen luokse. Mies suuttui aivan huolella ja käveli kiukkuisena sisään. Meille saakka kuului kova huuto ja meteli, kun vaimo sai huutia. Mies maksoi laskun välittömästi, sanoen että vaimolleen ei saa ikinä enää antaa mitään/lainata rahaa! Onneksi kävi näin, enkä menettänyt luottotietojani. Olimme jo muuttamassa taloyhtiöstä pois, juurikin tämän naapurin takia, joten kun muuttopäivä tuli, ennen lähtöä pysäytin naisen keskellä pihaa, ja annoin tulla perusteellisesti kaiken mitä kolmen vuoden aikana olin saanut  niskaani! ja sitähän oli!  Opinpa minäkin taas jotain. Ja ei, ei haittaa yhtään, vaikka tunnistaisi itsensä tästä!

Vierailija
2278/11850 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oletti, että minua, silloista neitsyttä, voi suoraan vaatia panemaan maksua vastaan ja että osaisin hommat yhtä hyvin, kuin prostituoitu.

Vierailija
2279/11850 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
2280/11850 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tästä on jo mainittu...

Joillain on tapana yrittää nakittaa jotain omaa hommaansa toiselle tyyliin:

Sähän voisit siinä SAMALLA jne./Siinä samallahan sulla menis tää mun jne.

SAMALLA!!!

Nei ei sitä omaa hommaansa kuitenkaan voi tehdä itse siinä ...tanan SAMALLA

tai yhtään mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi