Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"ystävät" jättivät kun tulin raskaaksi

Vierailija
25.05.2016 |

Onpa surullista :( olen entinen vela. Ja nyt kuitenkin kohtasin ensimmäistä kertaa elämässäni ihmisen kenen kanssa perheen perustaminen tuntuu sydämessä oikealta. Olen itse onnellinen oikeastaan ensimmäiseen kertaan moneen moneen vuoteen. Ystävät vain lopettivat yhteydenpidon.. En käsitä. Vela-aikoinani minulla ei ole ollut mitään kriteereitä että kaveeraan vain toisten lapsettomien kanssa. Ystäviini on myös kuulunut perheelliset, olen tykännyt siitä kun ympärilläni on erilaisissa elämän tilanteissa olevia ihmisiä, auttaa pitämään perspektiivin laajana. Vela "ystäväni" katosivat kuin pieru saharaan kun kuulivat raskaudestani. Paha mieli kun luulin että oltiin ystäviä :( Ei mulla muuta. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tarkoittaako tämä provoa? En kuitenkaan provoa. Ihan todellista totta aloitukseni teksti minulle :( Ap

Niivvarmaan. :( :( :(

Mutta ei ne velaystävät mihinkään jätä, ellei sitten raskauden myötä unohda täysin vuorovaikutuksellisen ystävyyden ja haluaa vain ruotia sitä omaa raskauttaan ja omaa elämäntilannettaan. Omasta käytöksestä se ystävien yhtäkkinen massavieraantuminen johtuu. Väität, että elämäsi ei ole muuttunut muuten kuin, ettet juo enää. En usko. Ja lisäksi tuo vastaus on jotenkin ikävän vihjaileva: ihan kuin haluat antaa ymmärtää, että velaystäväsi eivät muuta tee kuin juopottelevat ja tämä sinun juomattomuutesi raskauden takia on syy välien viilentymiseen. Elleivät kaikki velaystäväsi ole alkoholisteja ja kaikki edellinen kanssakäymisesi on heidän kanssaan ollut pelkkää kännikaveeramista, niin silloin myös sinun itse pitäisi se tiedostaa, eikä väittää juomattomuuden olevan syy välirikkoon. Eli jotain on sinun omassa käytöksessäsi vikaa, jos seura ei enää kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla