Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitset: täysin remontoidun kerrostaloasunnon 200 000 € - vai sama asunto 100 000 € rempattavassa kunnossa?

Vierailija
22.07.2026 |

Olemme myymässä isoa kerrostaloasuntoa (120 neliötä) hyvällä paikalla. Asunto kuitenkin tarvitsee remontin. Asunto on asuttavassa kunnossa; kaksi vessaa, parkettilattiat, keittiö käyttökelpoinen. Taloyhtiössä ei ole tulossa putki tms. isoja remontteja. Ollaan myymässä, koska lapset ovat muuttaneet pois ja asuntoon meille liian iso. 
Mies haluaa remontoida, minä en millään jaksaisi ryhtyä remonttirumbaan. 
Pohdimme nyt sitä, kannattaako itse tehdä remontti (johon pitäisi ottaa lainaa), ja saada enemmän rahaa myynnissä - vai kannattaako myydä asunto edullisesti, mutta remontoitavassa kunnossa? 
Mutta: mitä ostaja mieluummin haluaa? Ostaa asunto edullisesti ja tehdä remontti itse - vai ostaa kalliilla, ja saada valmiiksi remontoitu asunto?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen remontit ei maksa itseään takaisin. Eli kannattaa myymä remontoimattomana. Jotain pientä siistimistä kannattaa tehdä, esim. maalata seinät yms, mutta mihinkään keittiön uudistamiseen ei kannata ryhtyä.

Vierailija
2/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin remontoida. Voisin tehdä omanlaisen ja ajan kanssa. Voiko asunnossa asua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista kahdesta oli ostajana pakko valita, niin ostaisin tuon 100.000 ja teettäisin itse remontin, että saisin mieleiseni keittiön korkeine kaappeineen ja KPH ja seinä- ja lattiapinnat. Esim vinyylikorkkia en ottaisi lattiaan.

Vierailija
4/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Möin yksiön. Teetin ennen myyntiä pienen pintaremontin. Maalautin ja vaihdatin tapetit. Kun ihan kaikki kulut ynnättiin, jäi minulle noin 3000e enemmän remontista vaivan palkkaa. Eli remontti ei juuri kannattanut, kun ottaa riesan huomioon (rautakaupassa juoksu, materiaalien kuskaus, remonttimiesten kanssa tappelu jne.)

Vierailija
5/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin remontoida. Voisin tehdä omanlaisen ja ajan kanssa. Voiko asunnossa asua?

Asunnossa voi asua. Huonekorkeus on 320 senttiä, eli korkeat huoneet. Asunnon runko ja sijaiti ovat erittäin hyvät. ap.

Vierailija
6/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemman valitsisin, koska ette te saa remontoidusta tuplahintaa suhteessa peruskuntoiseen.

Vierailija
7/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen on putkiremontti tulossa, niin harvalle se kelpaa. Pistäkää 60 000e hintaa ja yrittäkää päästä siitä eroon. Eihän siihen pysty edes tekemään remonttia ennen putkiremonttia. Putket tulee pintaan ja niiden päälle kotelo, joka on ihan hirveän näköinen. Sitten sitä ei ainakaan osta kukaan. Jos ei mene 60 000 eurolla, niin jättäkää huoneisto taloyhtiön haltuun ja yhtiövastikkeet maksamatta.

Vierailija
8/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloasunnon pintaremonttiin ei kyllä 100 000 mene. tietenkin riippuu myös siitä onko siirrelty seiniä jne. mutta jos pohjat samanlaiset, sama taloyhtiö jne todennäköisesti remppaamattoman koska erotuksella saisin JUST mieleiset kodinkoneet, värit ja materiaalit ja rahaakin jäisi säästöön. 

Vierailija
9/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siihen on putkiremontti tulossa, niin harvalle se kelpaa. Pistäkää 60 000e hintaa ja yrittäkää päästä siitä eroon. Eihän siihen pysty edes tekemään remonttia ennen putkiremonttia. Putket tulee pintaan ja niiden päälle kotelo, joka on ihan hirveän näköinen. Sitten sitä ei ainakaan osta kukaan. Jos ei mene 60 000 eurolla, niin jättäkää huoneisto taloyhtiön haltuun ja yhtiövastikkeet maksamatta.

Ei ole tulossa taloon putkiremonttia. Eikä muutakaan suurta remonttia. Vain itse asunnon sisällä tarvitsee remontoida. Pintoja ja keittiön kaapit ja vessojen kaakelit. Parketit 8tammi) pitäisi hioa ja lakata. 

Vierailija
10/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö- ja kylppäriremonteissa on se huono puoli, että teidän maku ei välttämättä mene ostajan kanssa yksiin. Toisekseen tuskin tuplaatte asuntonne hintaa noilla remonteilla.

Vierailija
11/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan, ei oo rahaa. Jos ilmaiseksi saisin, niin tietenkin remontoidun, kräh-röh-rääh. Mitäpä jos tekisitte päätöksenne asuntokaupoista ihan itse? Semmoset ison tytön ja pojan housut jalkaan.

Vierailija
12/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä noin voi valita, että kumman valitset?! Muuten kuin leikkimielellä. Asunto valitaan sen mukaan mitä oikeasti haluaa. Myös raha sanelee paljon, kuinka paljon on varaa. Monta eri kriteeriä pitää ottaa huomioon. Myös se on tärkeää, onko remontoimiseen rahkeita, aikaa, rahaa, kiinnostusta, osaamista tai sitten haluatko leikkiä prinsessaa ja ottaa kaiken valmiina, ei puutarhatöitä, ei lumenluontia, ei mitään muuta kun istut sohvalla, kumman henkinen olet.. Mutta ei sitä noin valita, kuuntele sydämesi ääntä ja puolisoa jos sellainen on, ja lapsia jos niitä on, asiointimatkoja, remonttitaitoja, rahaa.. ym ym

Leikkimielellä valitsisin remonttikohteen, tykkään remontoida ja sisustaa, joka tulisi kalliimmaksi kuin  kerrostalokohde, mutta siellä ei ole mitään tekemistä, tylsää asumista..Remonttikohteessa koko talon peruskorjaus, remontti ja sisutus ei 200 000 e riitä, meillä menisi 600 000 ainakin ellei enemmän. Kesämökin remppakin maksoi 300 000.

Vierailija
13/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoisten kämppien ostaminen, remppaaminen ja myyminen voitolla on monelle business, joten kaikki kommentit täällä ovat ihan puuta heinää.

Ellei nyt sitten puhuta jostakin paskasta talosta josta ei kukaan halua ostaa oli jinta mikä hyvänsä.

Vierailija
14/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi kyllä rempathukin, muuta teille se remontti ei tuota mitään. Maksatte remontit + kaikki aika vaiva. Asunnom hinta ei tuskin nouse niin palboa kuin remontti maksaa.

Vierailija
15/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana haluaisin valita jopa maalimerkin ja -sävyn itse, ne ovat minulle tärkeitä. Enkä välitä näistä nykyisistä stailaus-operaatioista, joita harrastetaan, ollenkaan. Ne vain ärsyttävät. Ostaja haluaa nähdä, mitä pitää tehdä, oikeasti. Se on rehellistä. On varmaan sellaisiakin ostajia, jotka taas haluavat täysin valmiiseen kämppään, eivätkä välitä yksityiskohdista. Miehesi voisi rakennella tai remontoida jotain, joka jää teille? 

Vierailija
16/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu täysin siitä, paljonko minulle on kertynyt varallisuutta, eli onko minulla varaa maksaa kahden asunnon ylläpitokustannukset (ml. kotivakuutukset) samanaikaisesti.

Mieluiten tietysti valmiiksi remontoitu - ainakaan en itse pöyhisi mitään asbestirakenteita yms.

Vierailija
17/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa remontoitava? karmea läävä jossa narkkari elänyt vai vain asumisen jäljet näkyy kuluneina pintoina tms.? En missään tapauksessa maksaisi remontista 100k vaikka tulisi itselle tuo asunto,sillähän ostaa omakotitalon. Korkeintaan halpaa pintaa voisin fixata ,en muuta.Uusi omistaja haluaa kuitenkin jotakin muuta kuin mitä te.

Vierailija
18/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi siivota viimesen päälle, vaikka palkata ammattilainen siivoamaan ja sitten myydä siinä kunnossa kuin on. Remontoi unelmiesi kodiksi ja mieleiseksi ilmoituksella. Näin me tehtiin kuolinpesän asunnon kanssa, ja meni heti kaupaksi. Halvempi hintaa lisää potentiaalisten ostajien määrää, koska pankit antavat nykyjään nihkeämmin lainaa. 

Vierailija
19/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ostaisin ilman tehtyä remonttia. Oma remppa tulee halvemmaksi kuin niiden teidän tekemien viritysten purkaminen. Seinät kannattaa maalata (jos eivät ole puhtaat), niin antaa paremman vaikutelman. 

Vierailija
20/31 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi siivota viimesen päälle, vaikka palkata ammattilainen siivoamaan ja sitten myydä siinä kunnossa kuin on. Remontoi unelmiesi kodiksi ja mieleiseksi ilmoituksella. Näin me tehtiin kuolinpesän asunnon kanssa, ja meni heti kaupaksi. Halvempi hintaa lisää potentiaalisten ostajien määrää, koska pankit antavat nykyjään nihkeämmin lainaa. 

Totta kai menee huonokuntoisena halvalla kaupaksi, koska puliveivarit ja jobbarit ostelevat ja remppaavat ja käärivät voitot sitten myydessä. Tämähän on ollut kuvio maailman sivu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi