Vierailija

Vaikka muuten kesästä pidänkin, niin tuo sääskiaika on kyllä hemmetinmoista taistelua. Niiltä vihulaisilta ei tahdo päästä suojaan ja pakoon mitenkään ainakaan ulkona ja sisälläkin suojautuminen on kyseenalaista. Ei auta myrkyt, ei vaatteet, ei hyttyskarkoittimet eikä hyttysverkot. Ainoa mikä auttaa, on navakka tuuli.

Hyttysmyrkyt ovat yhtä tyhjän kanssa ainakin minulle. Olen vuosien aikana kokeillut suunnilleen kaikkia hyttysmyrkkyjä, sivellyt ohjeen mukaisesti tai jopa yli, eivätkä ne sääskivihulaiset ole moksiskaan, vaan purevat aivan yhtä hanakkaasti. Tai jos jostain syystä joskus väistäisivät myrkkyä, niin löytävät kuitenkin sellaisen alueen, johon myrkkyä ei ole sivelty. Hyttyssavuissa sama juttu, eivät pidä vihulaisia loitolla ollenkaan. Vaatteet... ei auta usein nekään. Löytävät paljaan kohdan ihosta silti ja kyllä, ovat joskus saaneet kärsänsä jopa melko paksujen vaatteiden läpikin! Hyttysverkotkin ovat sitä sun tätä, monta kertaa pääsevät niistä läpi, vaikka ne olisi oikein asennettu.

Muistanpa erään kesän kerran, kun hyttysiä oli ulkona aivan valtavasti, ilma sakeanaan. Sinä samana kesänä tuli eräänä aamuna ilmastointikanavan kautta valtava hyttysparvi asuntoon sisälle. Siinä oli sitten hommaa niiden kanssa.

Hyttysenpistot myös kutiavat voimakkasti, joskus tulee valtavia patteja ihoon hyttysten pistojen vuoksi. Useampiakin hyttysiä on joskus yhtä aikaa joka puolella ihoa kiinni. Kerran olin useita tunteja ulkona, en missään metsässä tai muutenkaan missään tiheikköisellä alueella, vaan ihan avonaisella alueella, ja niinpä vain illan päätteksi löytyi lähemmäs 20 hyttysenpuremaa ympäri kehoa.

Ainoa, jonka olen huomannut auttavan, on kova tuuli. Mikään muu ei auta ainakaan kunnolla. Ne lentelevät niin sateella kuin paisteellakin ja kaikkina vuorokauden aikoina.

Onko muita, ketkä ovat tämän saman vitsauksen kourissa?

Kommentit (1)

Vierailija

Pistävät minuakin mielellään. Miestäni puolet vähemmän.

En silti anna asian kesääni pilata. Sanonkin miehelleni, että ne ovat seurallisia ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat