Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison vanhemmat ahdistavat

Vierailija
10.12.2022 |

Eikö tässä jää jäljelle kuin ero. En tiedä oikeastaan millaisia vastauksia voin odottaa, haluan vain sanoa tämän asian ääneen.

Puolisoni on elämässään kärsinyt suunnattomasti omista vanhemmistaan, jotka käyttäytyvät huonosti ja mm. haukkuvat tätä puolisoani edelleen rumasti vaikka hän on jo naimisissa ja meillä on lapsia. Eivät ole osanneet päästää irti odotuksistaan ja edelleen kuormittavat lastaan omilla odotuksillaan, ovat mm. ihan meille molemmille sanoneet että ovat pettyneitä kun enne halua käyttää heihin tarpeeksi rahaa, tai että meidän tulisi muuttaa lähemmäs jotta voimme auttaa heitä. Eivät itse millään tavalla auta lastemme kanssa tai koskaan edes kysy mitä he tarvitsisivat tai haluaisivat. Puolisoni riitelee heidän kanssaan eikä siis varsinaisesti toteuta näitä toiveitaan mutta ei myöskään rajoita yhteydenpitoa vanhempiinsa. On vain sopeutunut kärsimään ja riitelemään.

Minä olen vuosia sietänyt tätä mutta nyt olen saanut tarpeekseni. En halua elämääni ihmisiä jotka kohtelevat meitä huonosti, mielestäni me emme tarvitse heitä kun emme heiltä mitään koskaan saa, vaan päin vastoin aiheuttavat pahaa mieltä.

Olen tästä sanonut monta kertaa mutta minkäs teet kun toinen ei halua menettää perhettään vaan edelleen jollain tavalla nauttii heidän seurastaan. Ja tietenkin, eihän minun tarvitse nähdä heitä niin usein. Mutta minulle on aivan perustavanlaatuisella tavalla tullut olo että en halua heitä elämääni ollenkaan, en halua joutua osaksi tällaista draamaa mitä en tarvitse. Olen aina ollut mukava, olen mm. ostanut monen sadan euron arvoisia lahjoja ihan itse appivanhemmille, en ole koskaan kohdellut heitä epäkunnoittavasti. Odotettavissa ei ole minkäänlaista vastavuoroisuutta tai tasavertaisuutta. Puolisoni siis on samaa mieltä kanssani, emme me tästä riitele, hän ymmärtää ja on puolellani, MUTTA hän ei halua laittaa välejään poikki perheeseensä. Eli he ovat osa arkeamme.

Onko täällä muita jotka ovat selvinneet tästä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi voi olla ihan rauhassa tekemisissä vanhempiensa kanssa, jos kerran on masokisti. Ei sinun heihin tarvitse pitää yhteyttä.

Vierailija
2/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit tehdä omasta ja lastesikin puolesta päätöksen, ja lopettaa kaiken kanssakäymisen appivanhempiesi kanssa. Et myöskään käytä enää euron latiakaan heidän hyväkseen. Toki kerrot asian miehellesi, ja appiksille myös, jos he kysyvät.

En nyt ihan eroamaan lähtisi, mutta en suostuisi enää olemaan missään yhteydessä noihin ihmisiin. Kunnioittavan käytöksen voit myös unohtaa. Se ansaitaan, eikä sitä vaadita.

Miehesi ei ole vielä käynyt tarpeeksi pohjalla suhteessa vanhempiinsa, mutta sekin päivä vielä tulee, kun hän huomaa, ettei merkitse heille mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit antaa muiden ihmisten vaikuttaa onneesi niin sitä en ymmärrä kuinka heikko olet. 

Minun mieheni ei minua jättänyt vaikka sen suku alussa sanoi että jätä se kun en ollut perinteinen ja alkanut heti lisääntymään ja kakaraa vääntämään aviottomaan suhteeseen niin kuin siellä toisilla oli tapana. 

Sitten oli toinekin ongelma kun mieheni sanoi ettei koskaan mene naimisiin ja minä en tee lasta aviottomaan suhteeseen niin elämme lapsettomina ja se sopi minulle kun en ole koskaan halunnut synnyttää. 

Me emme ole avioliitossa eikä ole lapsia ja olemme onnellisia eikä ole raha vaikeuksia vaikka eläminen kallistuu. 

Vierailija
4/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sellaisia naisia jotka lisääntyvät avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. 

Vierailija
5/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
6/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun tarvitse pitää yhteyttä ja jos mies jotain valittaa vanhemmistaan niin sanot vain ettet halua kuulla myrkyllisiä asioita. Joululahjoja ei tarvi ostaa, ei toivotella hyvä jouluja eikä nähdä.

Sinun ei tarvitse olla mukava eikä sinulla ole oikeutta vaatia vastavuoroisuutta.

Vierailija
7/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää yhteyttä, jos haluaa. Sinä et osta enää lahjoja tai muutenkaan mieti kyseisiä ihmisiä.

Vierailija
8/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua oikein valitat jos et osaa välejä katkaista. 

Vierailija
9/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti tavallista tyhmempi ihminen joka ei kykene omia ongelmiaan ratkaisemaan. 

Vierailija
10/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi olen sietänyt vit. maista anoppia kaikki nämä vuodet.

Nyt saa loppua.

Vierailija
11/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vuosia sietänyt tätä mutta nyt olen saanut tarpeekseni. En halua elämääni ihmisiä jotka kohtelevat meitä huonosti, mielestäni me emme tarvitse heitä kun emme heiltä mitään koskaan saa, vaan päin vastoin aiheuttavat pahaa mieltä.

Paljonko olet rahallisesti hyötynyt kun noin kauan olet sietänyt. Heiltä ei mitään saa niin onhan se kamalaa. 

Vierailija
12/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta heiltä haluat kuin hyvää käytöstä?

Vierailija
13/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkiudut sellaisiin suhteisiin missä et ole onnellinen. 

Vierailija
14/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä miksi olen sietänyt vit. maista anoppia kaikki nämä vuodet.

Nyt saa loppua.

Miksi se sinua vihaa. 

Vierailija
15/15 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä sellaisia naisia jotka lisääntyvät avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. 

Minä en ala synnyttämään kun mieheni ei suostunut naimisiin kun siellä suvussa muut olivat tehneet niin aviottomissa suhteissa. 

Mieheni sanoi kerran että tehdäänkö lasta ja sanoin ettei koskaan ennen kuin mennään naimisiin. Ei suostunut ja sitten jäätiin lapsettomiksi lopun ikää.